/spanien/barcelona/forum/20960.aspx/spanien/barcelona/forum/20960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2008-06-11 19:51
Alltså var det inte Deco som slog den snabba frisparken också? Isåfall var han högst inblandad i alla 3 målen.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 19:50
Säg vad ni vill om C.Ronaldo, men han är sjukt bra just nu, otroligt effektiv och vass

Kan vi få 30-40 miljoner för deco så är jag nöjd, men de pengarna så kan vi köpa t.ex: van der vaart eller moutinho osv.
Barcelona petersays
2008-06-11 19:36
Och än en gång betonar Deco att det på intet sätt var hans val att lämna Barca utan att det helt och hållet var ledningen initiativ:

Deco excluded there is still a chance he could stay at Barcelona (read more here): "There is no way back. The club and I have taken the decision together, although it certainly wasn't me who asked for it. I was very comfortable in Barcelona. I always gave everything. But things are how they are and we'll leave it that way. My time with Barcelona has been incredible and I'll never forget it, but it's already history."
Barcelona Jugador
2008-06-11 19:31
Som kommentatorn sa om Ronaldo: "Nästan som ett barn i kroppsspråket". Lägger sig ner så fort han ser att han inte har koll på läget eller får en nudd på axeln och sedan sitter och viftar med armarna. Pinsam.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-06-11 19:30
Jugador

Tack, men tyvärr kan jag inte se videos på den här datorn. :)
Barcelona Ciao-V
2008-06-11 19:27
Vilken match;. ...Och vilken lirare Deco är idag. Han styr Portugals spel.
Han kommer nog att stiga i pris, tro mig. 20 mille :)-
Barcelona Jugador
2008-06-11 19:22
Deco, ett mål och nu assist till Ronaldo. 2 - 1 Portugal.
Barcelona petersays
2008-06-11 19:21
1-2, Ronaldo. Assist av Deco.
Barcelona Jugador
2008-06-11 18:52
Ordem e Progresso

Där har du målet, länktips.
2008-06-11 18:40
Hur såg målet ut? Berätta för mig som sitter fast på jobbet, snälla!
Barcelona petersays
2008-06-11 18:37
Deco en av de bättre på planen. Petit och Ferreira däremot gör ingen stormatch. Simao och Gomez osynliga med. Allt spel går via Deco och Ronaldo, eller Bosingwa och Moutinho.
Barcelona Messi-Lona
2008-06-11 18:24
världens 20 största arenor .. rolig grej att veta om man redan inte vet
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 18:16
Skönt att deco gjorde mål, gör han bra ifrån sig så kommer priset att öka ;)

Jag tycker att iniesta ska använda farten och tekniken till gå på djupledslöpningar, om han ska ta hand om playmaker rollen så blir han alltför stillastående
Barcelona Lujàn
2008-06-11 18:08
1-0 till Portugal, mål av Deco.
Barcelona Oha789
2008-06-11 17:52
Gaucho_10

Säg mig varför du har svårt att se Iniesta ta över Decos roll?

vad har han som andra offensiva mittfältare som styr spelet som inte iniesta har?
Lukas.RP
2008-06-11 17:51
Oha789

Jag förstår vad du menar, dock har ju killen skött sig hyfsat bra på vilken position han än har spelat på. Jag vill säga att Iniesta var den gångna säsongens bästa spelare.

Jag har svårt att se att det blir som du vill. En spelare som Iniesta är en dröm för varje tränare, en spelare som kan göra riktigt bra ifrån sig från olika positioner.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 17:49
Har svårt att se att iniesta kan ta över decos roll, tyvärr, iniesta må vara fantastisk men tyvärr

Är verkligen sugen på att se van der vaart i barcelona men även david villa som imponerar , ung , snabb , hyperfarlig och han har själv sagt att han gillar barcelona, så varför inte värva honom?
Barcelona Oha789
2008-06-11 17:43
Lukas.RP

ja men på olika positioner.

det jag vill är att Barcelona ska ge han en fast position nästa sesong. Det är synd om Iniesta han har nästan aldrig fått en fast position och det är det som jag tror gör att han blir underskatad. han får aldrig vissa dig hur grym han är på en helt sesong på en plats.

Jag vill ha Iniesta på Decos plats.
Lukas.RP
2008-06-11 17:40
Oha789

Iniesta har varit given under i princip hela säsongen.
Barcelona B.G
2008-06-11 17:39
Ämne: B.G

Vi behöver äv....S.Keita från Sevilla är en spelare som kämpar och sliter mycket över hela planen.
Barcelona Oha789
2008-06-11 17:38
Ibland vet man inte vad man själv har i laget.

varför ska vi behöva betalla onödiga pengar för en som Moutinho. jag själv skulle njuta av att se Moutinho komma till Barcelona men jag ser det som en dyr köp och hälst lämnar den värvningen bakom mig.

vad jag menar med ibland vet man inte vad man själv har.

kolla bara iniesta killen har väntat hela tiden på att få chans att bli startelvan i Barcelona varför inte ge han en hel sesong på prov.
jag tycker personligen att det är mycket bätre att han han i decos plats, kan inte se nån i hela EM som har lakt så bra passingar och blick för spelet som Iniesta har.

köp en yttermittfältare och lägg Iniesta på decos plats.
Lukas.RP
2008-06-11 16:42
Unicef

Du har PM!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-11 16:38
B.G

Vi behöver även spelare som kämper mycket över hela planen och det gör Moutinho, senaste året i Sporting spelade han ALLA officiella matcher, han sliter och kämpar mycket, är väldigt löpstark.
Det behövs nu när Deco lämnar.
Han har även bra passningsspel och bra blick för spelet.
Barcelona Unicef
2008-06-11 16:11
Ämne: "David Villa ha....
Lukas bloggar du fortf? tappade din blogg vid data bytet...
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-11 16:00
tribente_magico

Quaresma startar inte ikväll.
Lukas.RP
2008-06-11 15:56
"David Villa har sedan tidigare deklarerat att han gärna lämnar Valencia den här sommaren.
England ligger nära till hands.
- Laget som lockar mig mest är definitivt Arsenal, sade Villa då.
- Jag tror jag är gjord för att lyckas i England, fortsatte han kaxigt."

Taget från fotbollskanalen.se.

Vart tror ni Villa hamnar? Det har ju ryktats om Real också. Även Barça verkar lite småintresserade.

Barcelona B.G
2008-06-11 15:46
Nej jag blir bara mer och mer besvikna på er cules som envisas med att ha med spelare som Hleb och Moutinho i era elvor.

Vakna! varken Hleb eller Moutinho är mittfältare som gör mål eller har det tunga distansskottet.
Vi har redan nu mittfältare som Xavi, Iniesta, Keita och Toure som inte gör mål.

Sedan är Hleb och Moutinho spelare som spelar som bäst när de har mycket boll, och att ha mycket boll i Barcelona kan de glömma för Xavi och Iniesta behöver det också. Ingen av Xavi, Iniesta, Moutinho, Hleb eller Moutinho är djupledslöpare...

Jag tycker att Guardiola borde sikta in sig på att köpa en spelare som Schweinsteiger/Ribery/Vaan Der Vaart/Babel/Sergio Garcia.

Bland dessa så vore Schweinsteiger den enklaste att köpa, han har fått lite speltid i Bayern och vill själv flytta.

Någon som vet om Guardiola har tänkt fortsätta att spela med ett 4-3-3 system?
Barcelona joninho__90
2008-06-11 15:06
Ämne: Ordem e Progresso
....
samma här, kan inte alls tänka mig se dinho i City tröjan..haha känns helt sjukt ju. kolla länktips. Välj free och sen download
2008-06-11 14:58
lagkapten

Ja precis, håller med om att vi inte ska rea ut honom. Man har ju fortfarande en liten gnista av hopp inom sig som hoppas på att han ska komma tillbaka.

Kanske inte till den där utomjordiska formen, men bra nog för att ta sin plats i startelvan. Allt är ju upp till honom själv.
Barcelona lagkapten
2008-06-11 14:55
Ordem e Progresso

Jag har väldigt svårt att se att Ronaldinho skulle vilja spela i ett mediokert gäng som Man City. De kan nog drömma vidare.

Jag har en känsla av att ledningen kommer att ge med sig och låta honom gå till Milan för ett reapris. Man hade ju inte blivit förvånad, tyvärr. Milan har pengarna, de vill bara inte betala mer än de behöver och försöker självklart pruta så mycket som möjligt.

Personligen tycker jag att får man inte så mycket som man tänkt sig för honom, så ska man behålla honom. Finns ju ett litet hopp om att Pep kan tygla honom och med hjälp av de nya fystränarna få honom i bra fysisk form igen.
Annons: