/spanien/barcelona/forum/20952.aspx/spanien/barcelona/forum/20952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 12:50
Pilmá

Jasså tack där lärde jag mig något nytt :P

Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-13 12:49
Ämne: Henry alla dagar i v....----Messi----

Snälla snälla du.
ta inte upp detta igen om att Bojan är överskattad.
Hoppas inte att nån Culés fortsätter med han skrev.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-13 12:47
Ämne: Barca o Mort:
Förra....
Handlar mer om att spelea Henry pa ratt position.
Aven om han har spelat med en skada sa har ha varit skade frie ett tag nu och varit valdigt oeffektiv pa vansterkanten. Jag tvivlar inte pa att han skulle leverera som striker. Men om han inte spelar som striker borde han bankas. Systemet maste ga fore spelarna. Och tror att bade iniesta och hleb funkar battre pa kanten. Jag kan forsta att det kanns lite illa att ha en lirare av henrys rang pa banken med iniesta och hleb ar nte direkt nagra dussinlirare.
----Messi----
2008-09-13 12:46
Henry alla dagar i veckan före Bojan (överskattad)
2008-09-13 12:46
Barca o Mort.
Ingen problem min käre Cule broder..
Du kan gärna kolla in Statstiken här Barça sida på Svenskafans hemsidan, eller om du vill det lättare kan du jätte gärna kolla LÄNKEN.
Hoppas att du blir nöjd nu när du ser statstiken.

Annars var säker ett starkt ord använda i detta läge.

Hoppas på seger kväll.

Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 12:45
Jasså ok :D

Jo jag förstod vad han menade förrutom att Henry gjorde mest mål, för jag är ganska säker på att han inte gjorde det.
Barcelona BlueRed.
2008-09-13 12:42
Ämne: BlueRed.

Men det ....
Barca o Mort!

Fråga Pilma, jag hade inte så bra koll på hur många mål Henry gjorde, jag förklarade bara vad han menade :).
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 12:34
BlueRed.

Men det stämmer väl inte eller har jag missat något?:D

Han gjorde ju bara 14 mål i ligan.. 2 i CL? och hur många i CDR?

Messi och Eto'o gjorde väl mera?

Kommer inte ihåg statistik så bra men gjorde inte Eto'o 18 mål i ligan på 19 matcher eller något sånt?
Barcelona BlueRed.
2008-09-13 12:31
Barca o Mort!

Att han gjorde mest mål för Barcelona förra säsongen trots rygg problem och hans position som oftast var att befinna sig lång ut till vänster.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 12:21
PILMÀ

"eftersom han vunnit Barça skytteliga trots att han var skadebenägen samt spelade på vänstra kanten."

Hur menar du med det?
Junior Sthlm
2008-09-13 11:53
Pique tror jag inte på, såg han i United. Däremot Alves och Keita. Santander brukar vara svåra, förra säsongen vann vi bara med 1-0 hemma...hitta en bra sida med alla fotbollsmatcher samlade(se länk)
2008-09-13 11:15
vad är detta för skämt hahha?
Kolla Racing Santganders redaktör skrev om dagens match.

Matchen
Det är onekligen en svår bortamatch där Racing har en del press på sig. Jag tycker att ett oavgjort resultat är helt okej. Men Barcelona är det bättre laget och har bättre individuella spelare, just därför vinner dom matchen. Katalanerna vinner matchen med 3-1, Garay gör Racings mål på frispark, han kanske tom skadar någon Barca-spelare.

Matchen sänds på TV4 Sport med start kl 20.00.

små barn skulle inte hellre ha tänkt på sånt, så barnsligt.

Har kviborg bytt namn? nja skämtar bara, men det verkar så hahaha, vem det än nu är måste jag säga
((Välkommen till den verkliga världen))

Barca o Mort!

Henry sämst köpet som Barça har gjort om han misslyckas i år? ?

För min del ser jag inte Henry att han har överhuvutaget misslyckats förre säsongen, eftersom han vunnit Barça skytteliga trots att han var skadebenägen samt spelade på vänstra kanten.
Det är min åsikt. har ingen aning om din!
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 10:54
Ciao-V

Vi köpte han för 26m €.
14 mål i ligan är rätt dåligt om man tänker att han spelade mest av alla anfallare förra året.

Visst kan man skylla det på skador men jag köper det inte.

Om han inte presterar bättre iår så deklarerar jag det barcas sämsta värvning genom tiderna:P
Barcelona Latino#10
2008-09-13 10:50
Ikväll är det dags att förändra laget helt, varför har vi annars köpt in Pique, Caceres, D.Alves, Hleb och Keita för?

Förra matchen starta vi med samma lag som förra säsongen förutom D.Alves. Sylvinho kan förändra en match med hans offensiva löpningar därför måste han starta. Bojan måste in mycket tidigare för han kan också förändra matchbilden.

Hoppas det ser ut så här ikväll och inte med samma spelare som spela mot Numancia.

Iniesta Eto'o Messi

Keita Xavi
Toure

Sylvinho Caceres Puyol D.Alves

Valdes
Barcelona Jontteee
2008-09-13 10:48
Jag vet att det här har inget med Barca att göra, men nån som vet när Liverpool lirar mot ManU på amerikansk tv?
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-13 10:41
Ämne: #Luiz Nazario de Lim....
det var exakt det jag menade. de har inget anfall. jag tror nästan alla, förutom higuain, är över 28 år.
Barcelona Ciao-V
2008-09-13 10:20
Barca o Mort:
Förra säsongen spelade han skadad gång på gång. Och han levererade ändå. 14 mål i ligan med det tillstånd som han var i och med ett lag där ingenting annat fungerade. Det är inte dåligt!

Som sagt säsongen har precis börjat. Jag tror inte att du kommer att få se honom göra 25-30 mål. Men jag tror att han kommer att leverera förutsatt att andra också gör det de ska göra.

Så jag håller inte med dig och andra som tycker att han ska bänkas. Vi får vänta å se en bit i säsongen först innan vi kan komma med dömandet.
Barcelona Ciao-V
2008-09-13 10:07
#Luiz Nazario de Lima#:

Med "gubblag" syfter han nog på gamlingarna i anfallet. Raul, Ruud.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 10:06
Ciao-V
Det stämmer kanske att han inte är skadad längre och att han är motiverad, men han levererar ju fortfarande inte. Tror personligen att han aldrig kommer att passa in i barcas spel.

"
Så ni som tjatar om att man ska bänka Henry, ni kommer att ändra uppfattning så småningom. Det är jag alldles säker på.Säsongen har just börjat. "

Det sa man förra säsongen också, men jag såg ingen skillnad
Barcelona Ciao-V
2008-09-13 10:03
Jag har svårt att se varför så många gnäller om att Henry bör bänkas. Henry ska inte bänkas. Det vore dumt och det vet Pep om det. Han ser honom dagligen i träningen.
Henry är inte skadad längre jämfört med förra säsongen. Han är motiverad till att göra bra ifrån sig. Han har sagt att han kommer att bli bättre än förra säsongen. Man ser skillnaden.
Jag har själv sett honom spela "live" i försäsongen. Man fick se glimtar av den gamla Henry. Han fick motta hyllningar av fansen. Han springer och kämpar. Han drar sig inte längre att gå in i tacklingar för att vinna bollen.

Så ni som tjatar om att man ska bänka Henry, ni kommer att ändra uppfattning så småningom. Det är jag alldles säker på.Säsongen har just börjat.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-09-13 09:51
Jag måste passa på och berömma MESsi ThE bEsT för hans klockrena kommentar
"
Barca har en mycket bättre lag en real madrids gubblag. SO SHUT THE FUCK UP!!! " den dära måste vara någonting som årtiondets kommentar! Real gubblag du borde få en oscar samt 5 getingar ifrån Expressen för den kommentaren !
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-13 09:39
MESsi ThE bEsT

Måste du vara så omogen? Ärligt du skriver som en 10 åring.

Ang matchen idag.

Det borde bli en 3p, men man kan aldrig vara säker.
Racing kommer antagligen spela defensivt och satsa på kontringar. Hoppas att Pep bänkar Henry idag bara. Vill se Hleb på vänsterkanten idag istället.

Aja, 3-1 tippar jag på. OM Henry inte startar..
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-13 08:50
robinho 10

Barca har en mycket bättre lag en real madrids gubblag. SO SHUT THE FUCK UP!!!
2008-09-13 04:51
Jag skulle vilja se Keita från start idag, men har ingen aning om vem han skulle bytas mot.
Om det inte blir från för hans del så hoppas jag ett tidigt inhopp.

Även om allt kan hända inom dagens fotbolls världen så hoppas jag 3 poäng.

Visa el Barça Y Visca Catalunya.
Keyten (Racing Red.)
2008-09-13 02:31
Snart är det matchdags, det ska bli skönt att kolla på riktig fotboll igen, i vm-kvmatcherna får man inte den där riktiga gnistan.

Matchdags snart, som sagt. Vi får hoppas på en mycket sevärd match.
Barcelona petersays
2008-09-13 02:19
Deco utsedd till månadens spelare i Premier League. Ingen dålig start alltså det + två mål och två assist på tre mtacher.
"Robinho#10"
2008-09-13 00:17
jah, vi får se i framtiden! det är inget vi kan förutspå nu. men Bojans karräir just nu ser väldigt ljus ut.. tror ändå inte han kommer bbli lika bra som Rvn llr Raul1
Barcelona Criff
2008-09-13 00:16
"Robinho#10", ja det återstår som sagt att se. Det vi däremot kan jämföra idag då RVN varit 17 år och Bojan är idag 18 år är hur dem var vid respektive ålder.
Eller du tycker inte det går heller? Jag menar det ger väl ungefär samma rätt?
Sen om Bojan blommar ut är väl en annan grej, men en sak som är säker iaf är att RVN var en late bloomer.
Vid 17 års åldern visar Bojan BETYDLIGT mycket mer potential än vad RVN gjorde vid 17 års åldern.
Barcelona barcadinho
2008-09-13 00:09
Menmen, är det tjafs idag?
Vi behöver nog riktigt fotboll allihop. Vi väntade för länge. Men imorgon dras det igen.

Båda Bojan och Higuain har nog spelat alldeles för kort tid i A-trupp för att man ska dra slutsaser om under/överskattning.
Vi kan titta om ett/två år vad de har presterat. Då vet vi bättre.
Ang Higuain - jag var lite förvånad när Real värvade honom och Gago. Båda hamnade i Real som unga spelare (runt 18-19 år) och de var inte precis kända/meriterade namn då.
Jag var förvånad att man värvade unga okända från sydamerika, istället för unga från spanien eller från runt Madrid-trakten. Jag gissar att de hade några scouter eller något sånt.
Med Gago verkar det funka bra, bättre än Higuain ännu så länge, tycker jag.

Bojan var en av de största måltjuvar som ung i LaMasia. Och man hoppas och räknar med att bollkänslan och målkänslan överförs vidare också till en vuxen karriär.

Men bara en sak till - jämför inte nån av dessa tre ungar med RVN. RVN är en av de absolut farligaste måltjuv under de sista 10 år.
Han har redan bevisat sin storhet och han har en tjock bunt med kvitto och meriter. Han gör det kanske inte så snyggt, men det är målen som räknas och inte dribblingarna. Och han har varit på en hög nivå i säsong efter säsong i många år.

Ungarna har mycket kvar att bevisa.

(god natt)
"Robinho#10"
2008-09-13 00:00
Criff //

spelar ju ingen roll vart han startade som 17 åring. kolla vart han är nu.. en utav europas mest fruktade anfallare.. top 5 målsykytar i CL, 26 mål i debuten i la liga. nästa bästa målskytten i sin debutsäsong efter torres i PL.. vi får se fall bojan lyckas me den bedriften
Annons: