/spanien/barcelona/forum/2095.aspx/spanien/barcelona/forum/2095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-22 12:04
Btw tråkiga nyheter om gudfadern. Han rökte under hela sin fotbollskarriär. Rökte 2 pack om dagen under långa perioder. Han rökte på bänken ibland tragiskt nog. Att han var bäst på fotboll var bara rå talang och spelförståelse av en annan värld. Han förnyade fotbollen med sin annorlunda stil. Holland-modellen och Barcamodellen och Ajax-modellen är alla Cruyffs verk, underverk. När han slutade röka började han också att engagera sig i frågan, just lungcancer om jag inte minns fel. Skapade en organisation bl a för att hjälpa till. Dags för Barto att ta sitt ansvar, bygga en relation med Cruyff igen och ge all stöd som krävs. Laporta hade tagit hand om gudfadern i dessa tider.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 11:42
Trams att läsa att Suarez ska offras för Verratti. För det första behöver vi knappast offra någon för att kunna värva Verratti och för det andra så är det löjligt att skrika efter en försäljning på grund av en svag säsongsinledning från en spelare. Däremot håller jag med om att Verratti hade varit en otroligt bra värvning. Står väl mellan honom, Pogba och ev. Gundogan när vi ska värva nytt till mittfältet, även om alla inte är samma spelartyper. Nu i januari hoppas jag att vi går för Nolito, håller ej att ha Munir och Sandro. Hade även helst sett att vi går för en mittfältare redan i januari, men känns väl inte logiskt. Däremot i sommar bör vi gå för helst Verratti och en försvarare (Laporte). Bör inte vara några problem med bland annat nya reklamavtal.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-10-22 10:41
Går ni som är viktpoliser och väger Suarez varje vecka eller vad är det frågan om? Tror ni tränarna och läkarna värvades precis från div 5? Jävla tjat om Suarez vikt, seriöst löjligaste argumentet man läser här inne. Man spenderar miljoner på läkare o tränare och tydligen har ALLA förutom 4-5 ordbajsande viktpoliser på detta forum missat att Suarez är dunderfet! Lucho är en stenhård tränare när det gäller fysik. Först gnäller samma människor att våra skador beror på hårda träningar och Lucho suger för det. Sen har han inte koll på folks fysik och Lucho suger. Bestäm er. Ska ni klaga hela jävla tiden så får ni bestämma er för en linje. Sen Suarez mot Veratti? Alltså för att ha råd med Veratti måste man göra sig av med en spelare av Suarez kaliber. Men ska vi köpa en gratisanfallare sen? Ta tillbaka Bojan, Jeffren och Asulin? För Lucho förstör ju alla jävla unga världsspelare som lämnar oss och blir Messi i Stoke, Inter osv....
Barcelona Vampíro
2015-10-22 10:28
Det handlar inte ens om Veratti utan att folk efter alla dessa år fortfarande tror att vem som helst kan komma in och lira i Barças anfall för att omgivningen är bra. Det lät exakt likadant när Eto'o spelade, ingen uppskattade hur jävla bra han var egentligen utan det var mer "hur svårt är det när man har Messi, Xavi och Iniesta?" Ja det visade sig vara jävligt svårt då i princip varje anfallare efteråt misslyckades kapitalt trots att de hade världens bästa omgivning. Och sen kom Suarez. Trots en trög start så visade han hur jävla bra han var förra säsongen och jag är inte villig att byta bort honom mot någon spelare i världen. Tvärtom så tycker jag att det finns fler mittfältare där ute som kan komma och lira i Barça än det finns anfallare som hade klarat av Luis roll. Suarez ska vara kvar, Messi ska aldrig mer lira centralt och Veratti kommer inte lämna Paris. End of discussion.
Barcelona Amo.38
2015-10-22 10:17
Shanghai Killen tjänar miljoner och är uppenbarligen lite överviktig, inte okej alls! Ser ut som Bambi på hal is när han spelar just nu.
Barcelona Shanghai
2015-10-22 10:16
Att en spelare är i svacka är normalt. Messi har haft dålig form, Neymar, Ronaldo, Lewandowski (som alla dör för just nu). Den enda anpassbara anfallaren i världen är just uruguayaren. Hans kreativitet och intelligens öppnar luckor för hans kamrater.
Barcelona Shanghai
2015-10-22 10:11
Kan ni sluta hacka på Suárez? Så otacksamma många är härinne eller så är det p12or som fixar SF-konto och kommenterar och tror det är karriär. Nej, årets bästa spelare skall verkligen inte lämna. Vi köpte honom dyrt och han gav valuta. 2 galanta mål på bortaplan mot City. 2 fantastiska tunnlar på dyraste backen någonsin och som sedan blir mål. 2-3 assists mot Bayern München. Han gav oss ledningen i CL-finalen mot starka Juventus. Han avgjorde matchen prestigemötet mot Real Madrid. Dessa är viktiga mål som varken Messi eller Neymar gjorde, sen har vi p12or som skeppa iväg säsongens lirare. Tillbaks till verkligheten eller så kan ni fortsätta och spela karriär.
Barcelona neymar JR
2015-10-22 10:00
Vad i frågan förstod ni inte? Hade ni kunnat offra suarez för veratti då det är något sånt som krävs för att landa honom?!?!? Det är fan betydligt lättare att ersätta suarez än att ersätta xavi. Vad har vi för problem i dagens Barcelona? Mittfältet! Varför? Vi har ingen kontroll! Hade vi fått det med veratti? Garanterat! Nu är det inte så att vi bara vill bli av med suarez för nöjets skull
Mascherano#14 el Jefecito
2015-10-22 09:38
MSN bör alltså enligt vissa här inne splittras? Ärligt, skärp er!

Skulle kunna skriva hur mycket som helst men känner att det borde räcka att påminna er om vad vi såg MSN göra tillsammans i våras. Känner ni fortfarande att MSN måste splittras så ber jag er att tänka på att säsongen har hållit på i två månader, det är ca sju månader kvar på den. Får de bara vara lite skadefria så finns det absolut ingenting som talar emot att alla tre (även Suarez alltså) kommer att hitta formen igen.

Fan, det finns ändå vissa nackdelar med yttrandefrihet ;)
Barcelona Andresito
2015-10-22 09:29
Tydligen flera personer som hade bytt ut Suárez mot Verratti, men än så länge har ingen kommit med en vettig ersättare för vår #9. Det finns ingen ersättare i dagsläget som hade gynnat Barca bättre än Luis, varken mittfältare, ytter eller forward. Trion som av många anses vara historiens bästa ska alltså upphöra efter bara 1-2 säsonger. Är ingen nyfiken på hur det kommer se ut när Neymar, Suárez och Messi är ännu mer samspelta? Hittills denna säsongen har de tre ännu inte hunnit spela ihop sig på grund av både Copa America och skador/sjukdom. Vi är bara i oktober, ge det lite tid så kommer både Suárez och hela laget komma igång, speciellt med nya hungriga spelare i Arda och Vidal. Både mittfältet och anfallet kommer bli pressade att prestera eller annars hamna på bänken.
Barcelona Gio Style
2015-10-22 09:28
neymar JR

Det är lika dåligt att byta ut någon så fort man tycker sig hitta någon annan bättre, ännu mindre om spelarna inte ens spelar på samma position (!?).

Det är är världsfotboll vi snackar om, går inte att ha världens bäst spelare på alla positioner, vi är inte ensamma på toppen.

Vem ska ersätta Suarez btw?
Tro mig när jag säger att Verratti vart min drömvärvning i 2 år men under LE är det viktigare med Suarez löpstyrka och andra egenskaper än att ha en Verratti eller Thiago på mittfältet.

Säljer vi Suarez någon gång dem kommande 2 åren gör man bort sig. Han har en förmåga att kliva fram i dem stora matcherna för att han är en Jävla vinnarskalle, sånna är guld värda.

"Offrar" du Suarez för Verratti så kan du inte ersätta med Aguero, det finns inte på världskartan att man offrar en anfallare för en dyr mittfältare för att sedan lägga sjuka summor på ännu en anfallare.

Så den planen kan du stryka om du nu skulle offra Suarez för att få Verratti.
Så hur hade du löst det?
Barcelona neymar JR
2015-10-22 09:23
Vampiro Nja Messi som falsk 9 när han är hungrig är något helt annat än det vi såg under Tata. Just nu så är han alldeles för långt ifrån målet Veratti är inte tillgänglig för den delen heller. Önsketänkande och "långsiktig planering"
Barcelona Vampíro
2015-10-22 09:21
Att spela med Messi som falsk nia igen hade varit det sämsta man kan göra. Agüero? Sen när blev han tillgänglig? Nej vi som följt Barça vet att i princip ingen anfallare har lyckats som center senaste 6-7 säsongerna så det hade varit självmord att kasta iväg den enda som har varit framgångsrik. Suarez ska ingenstans trots sin usla form.
Barcelona Gabriel
2015-10-22 09:21
Godmorgon alla! Kommer att börja dagen med en otroligt tråkig nyhet. Johan Cruyff har blivit diagnostiserad med lungcancer. Det är i princip allt man vet än så länge om saken, mer uppgifter kommer säkerligen att komma under dagen. Animo, leyenda!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2015-10-22 09:20
Om Real har haft något med domaraffären att göra och det kan beläggas bör det väl bli enkel biljett två-tre divisioner ner.

Det har länge gullats med den klubben på ett sätt som påminner om hur Sovjetmakten gynnade CSKA Moskva i hockey, det är statsmaktens och den f.d. diktaturens lag. Det är en skamfläck som det är svårt att tvätta bort.
Barcelona neymar JR
2015-10-22 07:08
Giostyle Nja, veratti håller en jämnare nivå därav faller mitt val på honom Vampiro Striker/winger (då Messi kan återfå sin roll igen) har du en mängd att välja mellan. Bl a aguerro. ----------- Nu var det inte frågan om att sälja suarez utan en uppriktig fråga om man hade kunnat offra honom för att ro hem veratti. För mig är svaret självklart Har inga problem med suarez utan har bara problem med hans vikt
2015-10-22 03:20
Vah? Håller en högerextrem fascist på med korruption? De borde sparka den som anställde en kandidat för Francos gamla högerextrema parti i en jävla domarkommitte. Lämplig person att döma sitt eget bästa ens?

Så gnäller de på att katalaner vill bli självständiga...

Madrid är som Madrid alltid har varit, ett gång vita gamla män med fascistiska rötter som styrt klubben i över hundra år, och det är fakta, inget jag påstår.

Därför blir jag förvånad varje gång en snäll och trevlig och förnuftig person väljer att hålla på Madrid... Fy..
Barcelona AndreD
2015-10-22 02:47
Någon som tvivlar nu på att 2011/2012 var uppgjord?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-10-22 02:09
@Liunil Masse:

Helvete alltså.
Hoppas att hela skiten kommer ut.

Har väntat på det här så många år.
UEFALONA HUH???
2015-10-22 02:06
Har inte hängt så mycket vad som händer runt Barcelona sista fyra veckorna.

Har tänkt på en sak sen i lördags.
Hur är det med Vermaellen? några framsteg, nya skador? Hur är det med Messi? Har han börjat rehaba än ? Hur är det med Iniesta?

Känner att jag måste slänga in ett ben eller två om Suarez tunga steg. Måste hålla med om att han ser till och med ännu långsammare och tyngre ut i den här säsongen. Man känner så här i en mörk höst natt att om Piro som var 36 år brände 6 kilo och tog Juve till nivå så kan Suarez också.

Hoppas bara att vi slipper mer skador. Så fort en spelare börjar spela bra kommer skadan veckan därpå. Först var det Vermaellen, Rafinha, Messi, Iniesta och nu vår bästa spelare i den här månaden S.Roberto.

När Neymar nu börjar hitta bra form blir man orolig alltså.
Är det bar som känner så?
2015-10-22 01:56
All respekt till denna domare som visade Integritet och karaktär. Det, mina damer och herrar. Det är såna människor som ska sitta på ledar positioner eller leda nationer. Men ni och jag vet att det funkar inte så i den här världen längre. Det jag hoppas på nu är att Katalanerna, Baskerna och övriga lag biter fast på det här och inte släpper det tills de drar rötterna så att hela trän dör. Släpp inte det här nu för fan. Det är i var 50:e år såna människor kommer fram och avslöjar ruttna system.
Barcelona Gio Style
2015-10-22 00:46
Folk måste fatta att man inte kan sälja spelare så fort de tappar form.
Alltid samma problem här inne år efter år.

Fatta att det inte funkar att byta ut en tredjedel av startelvan varje säsong.
Suarez va sjukt viktig förra säsongen samtidigt som denna just startat.

Tålamod.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 00:41
Samtalet till domaren ska alltså ha kommit från "Spanish Federation" alltså den spanska kommittén. Nu drar vi igång en !trumvirvel! !dodrodododo! Perez är med i den spanska kommittén!? Rätta mig om jag har fel. Samtalet ska som sagt ha kommit där ifrån.

Jag tror dock inte att det rör sig om summor som betalats ut, utan jag tror snarare att detta bara är en oskriven regel som domarna ska följa. Typ lite så här " vinka offside vid alla 50/50 situationer" osv. Men samtidigt så skulle inget förvåna mig om det rör sig om grovare fusk.

Neymar JR - just nu är mittfältet bedrövligt det håller jag verkligen med om. Men glöm inte att vi har Halilovic och Rafinha som jag tror kmr bli världspelare.
Barcelona grande jw
2015-10-22 00:33
@neymar JR:

Verratti eller Thiago?

Jag hade tagit Thiago alla dagar i veckan framför Verratti. Klasskillnad mellan dom två. Dessutom tror jag t.o.m Thiago hade varit lättare och billigare att få loss.
Barcelona Vampíro
2015-10-22 00:32
Jag syftade inte på Veratti utan andra anfallare som ska ersätta Suarez. Ge mig några namn då som går att värva, för just strikers av hög kvalitet är en position som det finns väldigt få utav ute i Europa. Suarez är den första anfallaren på mer än tio år som har kunnat komma in och varit världsklass under sin första säsong. Säkra framtiden? Suarez är som sagt bara 28 år. Samma ålder som Messi, Piqué och Arda Turan som precis har värvats. Ett år yngre än Nolito som många skriker efter. Förstår inte varför man ska säkra framtiden när en spelare är i sin prime. Det handlar inte ens om Veratti som är en fantastisk lirare utan att folk tror att man kan offra Suarez utan att ha någon plan.
Barcelona neymar JR
2015-10-22 00:26
Sen så länge vi har en hungrig Messi och en spelsugen neymar så kommer aldrig anfallet vara problemet Men däremot är vårt mittfält helt förlorat, just därför min desperata behov av veratti
Barcelona neymar JR
2015-10-22 00:22
Vampiro Nu är det inte så att vi bara kastar in ett namn, utan vi kastar in veratti. Kan man inte se att han är gjord för Barcelonas mittfält så vette fan Anfallare- kommer det alltid finnas ett utbud för från alla världens hörn. Så har det varit genom alla tiders år och så kommer det att fortsätta vara. Henry, Zlatan, villa och nu senast suarez Sparkar på någon som ur form?! Absolut inte, utan logiskt tänkande för att säkra framtiden
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 00:21
Vampiro - jag hade inte tackat nej till Veratti men jag tror på Rafinha väldigt mycket. Jag tror han kan bli hur bra som helst, lägg därtill att vi har en Halilovic som även han kan komma att bli något otroligt bra.

Vi har en ung Neymar och en Alien i Messi som har 4-5 år kvar kanske mer på riktig toppnivå. Sen som jag nämnde två guldklimpar i Raffe och Halle.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-22 00:02
Roliga är ju att PSG värva Verratti från Pescara för en struntsumma. Såna värvningar gör vi aldrig.
Barcelona Rambla~
2015-10-21 23:59
Ali G Nej jag skämtar inte, är allvarlig. Samper? Du sa det bäst själv. Hur etablerad är han i dagsläget? Han får ju inte ens chansen. Veratti har spelat på hög nivå ett par säsonger redan.
Annons: