/spanien/barcelona/forum/20948.aspx/spanien/barcelona/forum/20948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2008-06-08 00:04
Lite off topic men var det någon som hörde Zlatans dikt han hade skrivit samtidigt som han satt och filosoferade på balkongen efter dagens matcher? Sjukt begåvad, tror nog han blir författare efter sin fotbollskarriär. ;-)
Sancho (AC Milan)
2008-06-07 23:49
Ämne: Själv vill jag hellr....
Haha.. en match och du har ändrat din åsikt direkt. ;)
Barcelona älskabarcelona
2008-06-07 23:24
Visste inte att Ath Madrid hade fått in Ujfalusi också . Dom har fått in 2 bra backar .
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-07 23:20
Bojan#27

Du menar Keita? Ett misstag bara nog :)
Barcelona Bojan#27
2008-06-07 23:16
är fotbollskanalen skribent efterbliven eller?
kolla på barcelonas Silly seasen UT:S:S
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-07 23:11
lagkapten

Avundsjuk?
-Hell no, lite synd bara att han valde chelsea som jag tror kommer bli sämre. Dvs bad career move.

1a valet har och kommer alltid att vara Alves!
=)

älskabarcelona

Dominerar ens lag har man råd att försöka sig på det där lilla extra, bjuda publiken lite.
=)
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2008-06-07 23:10
vad tkr ni om vårt nya nyförvärv dani alves då? :)
jag är ruggigt glad om jag ska vara ärlig!
värt :D
Barcelona älskabarcelona
2008-06-07 23:07
Jag tyckte Boingwa såg lite klumpig med bollen . Han visste inte var han hade bollen ibland när han försökte dribbla .
Barcelona lagkapten
2008-06-07 23:01
Shi

Jag har för mig att Chelsea betalade motsvarande 190 milj svenska kronor.

Ride_The_Big_One

Nu ska vi inte va avundsjuka på Chelsea ;)
De fick andravalet, vi fick världens bäste på positionen. Visst, de betalade mindre men smakar det så kostar det ;)

Barcelona lagkapten
2008-06-07 22:55
Milbona

Deco kommer att säljas. Sen är det troligt att Guddy också drar.

Som Ordem e Progresso var inne på är Moutinho kanske den ende av ersättarna, av de som det ryktats om, som har de defensiva kvalitéerna som Deco besitter. Deco-rollen i Barça kräver att man jobbar lika mycket bakåt som framåt.

Sen var Moutinho lite mer defensiv än vanligt i denna matchen, eftersom han och Deco spelade tillsammans. Deco höll till lite längre upp i banan medan Moutinho tog mer defensivt ansvar.

Men när han väl var uppe i offensivt straffområde visade han sina offensiva styrkor. Vändningen och den osjälviska passningen vid 2-0 var en fröjd för ögat.
Barcelona Smogen
2008-06-07 22:54
och jag vill passa på att säga att jag redan innan denna match skrev om lite spelare som Barca borde värva. Där var bland annat Moutinho med....har bara blivit mer övertygad om att det är rätt.
Har ju snackats en del om att Moutinho (som är lagkapten i sporting) vill till en större klubb, samt att Sporting är intresserade av att låna Pique....vore ju intressant....låna pique gratis något år, vi får köpa Moutinho till vettigt pris...
Lukas.RP
2008-06-07 22:48
Portugiserna spelade hem det här enklare än vad jag hade trott, grym insatts!

Sedan måste jag ju göra som alla här inne, hylla Moutinho.
Real Madrid Shi
2008-06-07 22:48
Ämne: Milbona

Jag satt ....
Chelsea fick dock betala e saftig summa för honom, runt 200-250 miljoner, då de hade gett upp idén om att förhandla med Del Nido.
2008-06-07 22:46
Milbona

Jag satt och hade extra koll på killen som tagit miguels plats, stabil och anfalls glad fan vilket kap chelsea gjorde där.
Barcelona Milbona
2008-06-07 22:44
Tror inte en chans på att vi får in moutinho som d snackats om tidigare måste nog sälja av en del mittfältare för d typ deco, guddy.....
Barcelona Milbona
2008-06-07 22:43
killen bosingwa e ju inte fel han hellergrymt stabil å snabb fattar att chelsea köpte han dyrt.....
2008-06-07 22:39
Ingen tillfällighet att MOutinho bär nr 10.

Sicken vilken bra spelare!

Portugal nervöst emellaråt som första matchen brukar se ut, men stabil seger.

Barcelona Captain Fantastic!
2008-06-07 21:51
Deco vill inte vara kvar i Barca, han känner sig inte uppskattad och omtyckt efter alla busvisslingar han fått. Bara för oss att gå vidare utan honom

Skillnaden mellan Moutinho och Deco som jag sett det är som lagkaptenen sagt, Moutinho är snabbare och har ett bättre driv med boll än Deco, en aning bättre touch tycker jag också, men han öppnar inte spelet lika bra som Deco. Deco bräddar spelet ohyggligt bra, något jag inte sett Moutninho göra likadant, jag har dock inte sett mycket av Moutinho utöver denna halvlek.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-06-07 21:51
Själv vill jag hellre ha Moutinho än Diego. Förmodligen billigare(beroende på hur bra EM Moutinho gör), och bättre i det defensiva arbetet.

För vi får inte glömma vilket otroligt jobb Deco gör i defensiven med sina löpningar och hur han skär av vinklar.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-07 21:49
Men vi måste hitta nytt blod och bygga nytt, Oavsett hur mycket vi än kommer sakna våra hjältar.

Men Moutinho såg onekligen bra ut!
Barcelona jogabonito_barca
2008-06-07 21:48
det är en underhållande match.........Mennnn hur mkt tror ni Jao moutinho skulle kosta?
Barcelona Ciao-V
2008-06-07 21:47
Portigiserna, de rör sig bra. Byter ofta position vilket gör att turkarna får svårare att markera.
Barcelona Ciao-V
2008-06-07 21:44
Deco, det är väldigt tråkigt för Deco. Han har varit skadad i hela säsongen till och från.

Härlig första halvlek.
Barcelona petersays
2008-06-07 21:44
Ja varför i h-vete ska man göra sig av med Deco? Ren idioti. Han är helt klart 5+ i matchen hittills.
Lukas.RP
2008-06-07 21:43
Ämne: Var ska vi hitta en ....
Det enda svaret som kommer upp i mitt huvud är Diego.
Barcelona lagkapten
2008-06-07 21:43
Kan bara hålla med fantastiske kaptenen. Moutinho är otroligt lik Deco i spelstilen, och han hade passat perfekt i Deco-rollen. Skillnaden är att Moutinho har snabbheten och drivet i steget som Deco har tappat med åren.

Det är bara att hoppas att Txiki & Co håller koll på honom.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-06-07 21:42
Var ska vi hitta en ersättare för Deco? Han är så otroligt bra! Vinnarskalle och mer intelligens för fotboll än de flesta.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-07 21:40
Deco har varit strålande i första halvlek. Synd att han inte han komma igång på riktigt denna säsong, Och synd att han var störd av skador också.
Barcelona Cristocea
2008-06-07 21:40
Portugis brorsan. Bara portugiser och brassar kan spela sådant fotboll.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-06-07 21:39
Joao Moutinho imponerar stort på mig.

Kommentatorn jämförde honom som den nye Rui Costa, jag skulle snarare villja kalla honom för en Deco upphöjt till två. Han jobbar något SJUKT mycket, killen är en riktig box till box spelare. Ena stunden ser man honom i eget straffområde försvara tillsammans med Pepe och Bosingwa och i den andra befinner sig han i offensivt storffområde tillsammans med Gomes. Han verkar vara en riktig mittfältsgeneral. Får se om han fortsätter hålla denna nivå
Annons: