/spanien/barcelona/forum/20946.aspx/spanien/barcelona/forum/20946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 23:56
Snackas en hel del om att vi ska köpa David Silva, vilket är jättebra, killen är bara 22 år MEN det kommer att kosta rejält mycket
Barcelona Unicef
2008-06-11 23:52
detta låter ju helt fantastiskt! ut med Dinho! o Eto stanna!!!
Barcelona barcadinho
2008-06-11 23:21
Jag har kollat lite extra på Moutinho idag och första matchen. Jag var nyfiken på grund av alla rykten med barca.
Man ärligt talat - jag blev inte riktigt imponerad. Han känns som en mittemellan Xavi och Iniesta. En liten kille, teknisk, kämpig. Han är kanska bra på defensiven.
Jag har aldrig sett honom förut (kanske nån match med Sporting utan att märka särskillt).
Kan han verkligen bära barcas mittfältet på små och stora matcher?
Jag vet inte. Hur kan man bedöma efter två matcher. Men han ser inte som en sån som kan ge mycket extra. En backup spelare i mittfältet behöver vi knappt, om det är så man tänker.

Jag tittade lite på wiki och såg att han har aldrig vunnit en personlig titel som bäste unge... eller bäste mittfältare... eller sånt.

De som är verkligen outstandingar brukar vinna såna saker (titta på meritlistan av messi eller bojan t ex, redan som väldigt unga).

Moutinho gör ungefär 5-7 mål per en hel säsong. Inte särskilt mycket.
Men assister, dribblingar och passningar vet jag inte.
Det känns inte riktigt med honom. Det kan bli bättre med tiden. Han är ju bara 21 år.
Barcelona petersays
2008-06-11 23:12
Psst. Redaktionen. Varför inte en "Barcelonaspelare i EM"-artikel där ni kontinuerligt skriver hur det går för Barcarelaterade spelare, precis som många andra klubbar har.
Lukas.RP
2008-06-11 23:08
Vad tycks om detta? Ska bli intressant att se vad denna man kan göra.

Se länktips!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-11 23:02
Deco höjjer sig nämnvärt när han har bra spelare som krigar runtom sig, aja skönt att det går bra för Deco samt landslaget även om han lämnar oss.
Barcelona Remi
2008-06-11 23:01
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-11 22:52
Skönt att deco nätade idag.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-11 22:44
Tror nog hela världen vill se Ronaldinhos magi igen men den kommer inte synas i Barcelona. För allas bästa så måste Dinho byta klubb i sommar och inget kan få mig att ändra på de.

Som alla Madrid fans trodde att Ronaldo skulle återuppstå så tror vi om Dinho nu. Dom sålde och vi kommer också göra det.

Dinho spelar inte i Barca nästa säsong, Hate it or love it men thats life.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 22:35
Har svårt att se att man säljer ronaldinho till milan om de ska komma med "skämt" bud

Tror att alla barca älskare hoppas innerst inne på att vi ska behålla ronaldinho och att han ska komma igång och dominera igen, tyvärr så är det inte så enkelt
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-11 22:27
Gaucho_10

Kan lova dej att Dinho är minst lika klar för någon annan klubb som Deco är.

Jag vill inte ha kvar Ronaldinho för att han tar bort fokusen från lagkamraterna. Vid varje presskonferans eller intervju så frågar alltid någon om Dinho.. Hur mår han? Vad tyckte du om hans insats? Hur mår hans hundar?

Han skapar bara oreda i truppen och disharmoni. Därför vill jag inte se han i Barca längre.

Sen till slut så kommer ändå Laporta acceptera ett skitbud från Milan och vips... Dinho till Milan.
Barcelona Qerz
2008-06-11 22:24
Etoó kommer stanna i Barca tror jag för att han har varit den bästa anfallaren i Barca både i år och förra året... så ja tror inte dem säljer han :D,, det hade ju bara varit sjukt
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-11 22:01
Ämne: Ämne: B.G

....
Men Moutinho kan spela på alla postioner i mittfältet, och han har bra blick för spelet, han kan ta över Decos roll bra. Mycket bättre än vad Keita skulle göra, för Keita är en helt annan speltyp.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 21:34
Nja, det är inte säkert med eto'o , det är upptill pep nu, om han vill behålla honom så gör han det.

Deco kommer att försvinna, finns ingen kanske eller om, det KOMMER att hända

Det är lite oklart ang.ronaldinho , hoppas att pep satsar på ronaldinho
Barcelona barcadinho
2008-06-11 21:30
Deco spelade bra idag och före matchen. jag håller med. Och han är en unik spelare. Det håller jag också med.

Men en fråga -
var har han varit på de sista 1,5 år?
Hans form i barca har bara sjunkit och sjunkit under en lång period nu.
Nonchalant atityd och inställning så att han bör skämmas.

För mig är han passé. Han VAR en kanon bra spelare men hans topp är förbi.
Här och där kan han glänsa, men jag tror inte att han kan hålla en hög form i en hel säsong.
Och att sitta på bänken vill han nog inte.
Han lämnar oss ganska säkert.

(Men jag kan ha fel. Vissa spelare vaknar till plötsligt igen. Det kan hända honom i Inter eller Chelsea, man jag har svårt att se honom vaknar till i barca).

Samma sak med etoó - han kommer att lämna oss han med (och jag vill inte att han ska lämna).

Tillbaka till tv:n nu.
Barcelona barcadinho
2008-06-11 21:17
Hur kan Alves skriva på sitt kontrakt?

Han är ju i Brasilien och spelar VM kvalmatcher.
Och han har ett fullt program. I fredags var det en förlust hemma mot Venezuela. Sen är det mot Paraguay (15/juni) och Argentina (18/Juni).
Och efter allt detta är han värd en liten semester med familjen. Man måste vänta till slutet på månaden.
Jag personligt skulle skicka en representatnt med en billig flygg till honom istället med alla papper i bagaget. Ta en underteckning och tillbaka till Barcelona.
Men, ok ingen panik.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 20:29
Ja, verkligen synd att deco måste bort, han är verkligen unik, finns ingen ersättare i världen just nu
Barcelona A.Gaudi
2008-06-11 20:26
tycker deco var bäst på planen. Ronaldo var bra han med men jag tycker det är synd om laget när alla tidningar kommer beskriva det som "ronaldos circus/show". tycker inte cristiano stack ut genom att producera så jättemycket på egen hand. inte mer än de andra där uppe.

Deco är portugals diktator och det är lite sorgligt att han ska lämna. han sparade det bästa till EM.
Valencia Rooney_Manutd
2008-06-11 20:21
Vad säger ni om detta ryktet.
Barcelona Ciao-V
2008-06-11 20:20
Ämne: Alltså var det inte ....Ja, det var Deco som slog den där snabba passet som ledde till det tredje målet.
Han har gjort ett mål själv och låg bakom de två andra också. Han gjorde en kanonmatch idag.

Det kommer inte att bli lätt att ersätta denna lirare, Deco.

En annan sak som jag gillar hos Deco, är hans ärlighet och hans sätt att uttrycka den han vill säga i ord.
Järmför honom i detta avseende med Ronaldniho och C. Ronaldo. Man blir inte klok på det dem säger. Här kan man verkligen tala om barnslighet.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 20:15
Det är vad du tycker, visst, lite irriterande ibland men tycker att han har en passion och glöd som många andra inte har.
Barcelona Jugador
2008-06-11 20:13
Gaucho_10

Sitter Deco ner och viftar med armarna som en 5åring? Blir han fort irreterad och försöker takla tillbaka på den som "fällde" honom? Cristiano må vara bäst men samtidigt den mest omogna spelaren som finns, punkt slut.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 20:07
Kalle

Om jag inte har helt fel, så är han med brasilianska landslaget just nu, tror att han kommer att skriva på efter EM
Barcelona Dizzy
2008-06-11 20:02
Inget ont om C.Ronaldo han är riktig grym! Men han är så fan barnslig så det är inte sant! Så fort han inte får frispark lägger han sig ner och börjar gråta. Vill absolut inte se han i Barca. Men han är en bra spelare.
Barcelona Kallé
2008-06-11 20:01
Något nytt om Alves? Tycker det borde vatt helt klart nu.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 20:01
Snälla...nästan alla är väl barnsliga, titta på deco, han slänger sig hit och dit hela tiden.

Är otroligt imponerad, han är verkligen världens bästa spelare just nu, tycker fortfarande att han har lite kvar till "ronaldinho nivån" som gaucho hade när han var som bäst, men det är inte mycket kvar
Barcelona Jugador
2008-06-11 19:55
Gaucho_10

Har vi sagt något annat? Han kan vara "sjukt bra" som du säger men fortfarande otroligt barnslig.
Barcelona petersays
2008-06-11 19:51
Alltså var det inte Deco som slog den snabba frisparken också? Isåfall var han högst inblandad i alla 3 målen.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 19:50
Säg vad ni vill om C.Ronaldo, men han är sjukt bra just nu, otroligt effektiv och vass

Kan vi få 30-40 miljoner för deco så är jag nöjd, men de pengarna så kan vi köpa t.ex: van der vaart eller moutinho osv.
Barcelona petersays
2008-06-11 19:36
Och än en gång betonar Deco att det på intet sätt var hans val att lämna Barca utan att det helt och hållet var ledningen initiativ:

Deco excluded there is still a chance he could stay at Barcelona (read more here): "There is no way back. The club and I have taken the decision together, although it certainly wasn't me who asked for it. I was very comfortable in Barcelona. I always gave everything. But things are how they are and we'll leave it that way. My time with Barcelona has been incredible and I'll never forget it, but it's already history."
Annons: