/spanien/barcelona/forum/20945.aspx/spanien/barcelona/forum/20945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-06-13 23:28
Ämne: Ämne: Gio har....
Vinkla? Vad yrar du om? För det första så nämnde jag Gio och sen resten av de holländska spelarena, inte enbart de som tillhör Madrid. Dessutom har jag inte på något sätt påstått att madridspelarna inte gjorde fina insatser. Detta typiska marängbeteende att hugga på allt och alla som inte hyllar era spelare när det är befogat, boo-hooo.

Personligen har jag inte höjt Moutinho till skyarna. Jag är lite tveksam till honom eftersom han är en så liten spelare. Oavsett vilket, även han hade fått svårt att hålla en hög nivå en hel säsong, speciellt sin första säsong i en ny liga.
Real Madrid Shi
2008-06-13 23:22
Ämne: Gio har varit superb....
Rambla

Man kan vinkla allt hur man än vill för att må bättre, men faktum kvarstår att Real spelarna gjorde magnifika insatser alla hur man än vill se det, inga spelare håller en och samma form under hela säsongen.

Se tex Moutinho när han gjorde en okej insats höjde ni honom till skyarna och då va det inget negativt snack om att han inte håller hela säsongen då, eller har jag fel?
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:21
Rambla/

Man förstår din poäng.
En kort turnering kan inte jämföras med en säsong på ca 60-70 matcher.
Man kan knappt räkna med att Rubben håller en hel säsong (jag tänker på skador). Han är mer som en "Ljungberg typ" om man tänker på skador.
V.N kommer inte heller hålla en hög nivå hela säsongen.
Däremot så tror jag att Sneijder kommer vara deras ledare. Han kommer att bli till och med ännu bättre. (bara en känsla)
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:14
Remi/

du har rätt.

Holland och Spanien kan inte mötas i en final (omöjligt eftersom de är från grupp C resp D).

De kan mötas senast i en semi.
Barcelona Rambla
2008-06-13 23:12
Gio har varit superb nu i två matcher. Men som jag skrev tidigare, det är i landslaget under optimala förhållanden. Trots det så vet vi alla att han inte hade håll denna klass under en hel säsong i Barça. Det samma gäller RvN, Sneider och alla de andra holländska spelarna när de väl är tillbaka i sina respektive klubblag.
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:08
Domenech har några dagar kvar på sitt jobb bara.
Så är det ofta när man anställer en före detta backspelare till en tränare. Många sådana tänker aldelles för defensivt.

Skit i fifa låten. Jag orkar inte med den här showen. Låt publiken sjunga istället (frågan är om de kan nu för tiden).
Vad hände just ikväll? de har inte spelat den här låten på alla matcher.
Real Madrid Sherko
2008-06-13 23:02
Ämne: Vad är det för musik....
Äcklig musik? Det är ju förfan fifa låten :P
Barcelona Ciao-V
2008-06-13 23:00
Ämne: Frankrikes förbundsk....
Precis.
Domenech...Håller med dig om hans tränarkvaliteer och att han har lämnat ut så många duktiga spelare.

För hans del är det nog Arbetsförmedlingen som gäller.
Holland är bra men jag tror inte heller att de ta sig till final.

Jag tippar Portugal och Spanien i final.
Barcelona barcadinho
2008-06-13 22:59
Holland imponerade idag igen. De ser väldigt bra ut ännu så länge på alla positioner. Från anfallet till målvakten.

Och jag blev lite orolig för nästa säsong när man ser marängerna imponerar och mot Italien och Franrike. Sneijder växer och växer för varje månad. V.N har blivit pigg efter skadan och Rubben kan acclerera som en racebil och han har en mardröm vänsterfot.

Real Madrid Shi
2008-06-13 22:56
Domenech är någ den sämsta tränaren jg skådat som fått sitt arsle räddat av Zidane i VM. Att lämna Trezeguet och som Rambla nämnde, Flamini är pinsamt! Att sedan bänka Samir Nasri, som tillsammans med Ribery är Frankrikes kreativaste mittfältare på bänken hela matchen är sorgligt!

Men se på Holland, och när till och med Ruud Van Nistelrooy gör "La Roulette" och lyckas så vet man att de har något stort pågång.
Madridistan A
2008-06-13 22:52
Ämne: Madridistan A

St....
Faktiskt sant. Det just när Robben, Sneijder och ruud skadade som Real passade på och åka ut ur CL och höll även på att tappa greppet om ligan med att förlora mot nykolingslag och bottenlag. Presterar de såhär även i ligan så ska det mycket till för att vi inte ska kunna ta hem liga nr 32 och kanske möjligt Cl nr 10. Tycker ni har ändå bra trupp för att vinna mycket men problemet ligger väl i tränaren som blev sparakad, får se nu om Guardiola är hungrig som tränare så som han var som spelare. Dessutom vore det bra om ni sålde Dinho innan hans värde sjunker i marknaden ordentligt, han har ju inte så mycket mer att göra hos er längre. Han har vunnit allt med er, typ.
Barcelona Remi
2008-06-13 22:52
Ämne: Tror på att det blir....
Tror ej att Spanien och Holland kan mötas i en eventuell final, men i en semi. Tror dock att det blir Portugal-Holland i final.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-13 22:51
Och det var meningen att vi skulle köpa malouda, hoppas att de inte ens överväger det längre...usch

Titta på ribery, en sådan spelare behöver vi, kreativ och envis, vägrar att ge upp
Det är svårt att glänsa när man har ett lag med mätta spelare, men ribery lyckas ändå
Barcelona kevina
2008-06-13 22:49
Gaucho_10

jag håller med dig. utan tvek fy fan vad madrid spelarna imponerar...
Barcelona Gaucho_10
2008-06-13 22:47
Sjukt EM, vinner rumanien mot holland så är både italien och frankrike ute, VM finalisterna är alltså ute!
Lukas.RP
2008-06-13 22:45
Madridistan A

Studerar faktiskt inte Real-spelarna så pass mycket i ligan. Men de har ju helt klart varit bättre nu i EM. Behåller de sin form kan det gå bra för er.

Vi får förlita oss på spelarna som ligger på en badstrand just nu.
Barcelona Rambla
2008-06-13 22:44
Ghazza:

Det är en sak att glänsa i ett Em när hela truppen har flow och alla spelare verkar vara i bra form. Jämför det med en hel säsong i ett klubblag där allt inte är på topp, spelare ur form, halvt omotiverade spelare osv. Ett Em är max 6 matcher. Jag vill se de holländska spelarna hålla samma form under en säsong. Det vet vi alla att de aldrig kommer att göra.

Dessutom, hade Frankrike fått sin rättmätiga straff så hade det garanterat blivit en helt annan match på slutet. Jag personligen tror inte att Holland går till final, de viker alltid ner sig för eller senare. Får de möta ett lag som sätter press på dem så kommer också misstagen defensivt.
Madridistan A
2008-06-13 22:43
Ämne: Tror på att det blir....
Det är precis det jag tror också. Har redan sagt till alla jag känner innan EM började att någon av dessa vinner EM "dessvärre" tror jag att båda två spelar final.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-13 22:40
Tror på att det blir en härlig final mellan spanien-holland
Madridistan A
2008-06-13 22:40
Ämne: jahapp då ska vi se ....
Något ritkgit bra i alla fall:D

Lukas.RP

Har du inte redan märkt det i ligan? De är oerhört duktiga dock undrar jag hur ni kunde släppa en spelare som Gio? Bättre spelare än Zambrotta är han iaf.
Barcelona Ghazza
2008-06-13 22:39
Hur kommer det sig att vi släppte Gio..?
Barcelona Rambla
2008-06-13 22:38
Frankrikes förbundskapten Domenech kan nog boka tid på arbetsförmedlingen efter gruppspelet, för han lär inte ha något jobb kvar då. Hur kan man ställa upp med det mittfältet? Två defensiva spelare som har noll kreativitet i sig. För att inte tala om att lämna spelare som Mexes, Clichy och Flamini utanför truppen. Jag tycker synd om Ribery för han är den enda som hela tiden försöker, ja till viss mån även Henry men hans form kanske inte är på topp.
Lukas.RP
2008-06-13 22:36
Jag kan inte sluta imponeras utav Holland, dessvärre Real-spelare hela bunten.

Men man måste hylla dessa spelare alltså.
Barcelona joninho__90
2008-06-13 22:36
jahapp då ska vi se vad real redaktionen skriver om holland - frankrike :P
Barcelona barcadinho
2008-06-13 22:07
Vad är det för musik som man spelar efter varje mål?
Är det nån Bernabeu influensa?

Äckligt. Pinsamt !

Fotboll kommer att se ut om några år som en amerikansk basket eller sånt.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-13 22:04
Håller inte med där, när juventus hade världens bästa försvar (viera, emerson , thuram, cannavaro , zambrotta osv) så blev inte heller buffon prövad, men när han väl blev prövad så gjorde han bra ifrån sig, så jag tycker fortfarande att valdes är en medioker målvakt

Holland är verkligen på G alltså, men TÄNK vilke avslutning det blir , ITALIEN-FRANKRIKE, vinnaren går vidare!
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-13 21:58
Jag kan säga att Valdes passar in i Barca mycket bättre än vad dom två skulle göra. Valdes spelar i ett spelförande lag och kan ibland bli iskall i målet och inte bli prövad. Men han gör de fortfarande riktigt bra.

Nu under hösten vart han prövad under matcherna och han tog skotten som han fick emot sig. Sen under våren vart de lite som de brukar vara då. Han är iskall hela matchen sen kommer ett läge och då äre lätt att göra misstag.

Så min poäng med de hela är att jag vet att Valdes gör bättre ifrån sig i Barca än vad Buffon eller van der sar nånsin skulle göra.

Men däremot tror jag Buffon och Van Der Sar är bättre i sina respektive klubblag om man jämför så mot Valdes.
Barcelona Jugador
2008-06-13 21:54
Solklar hands, skulle vart straff för Frankrike.

Ojoj, vilket läge Henry bränner..
Barcelona Gaucho_10
2008-06-13 21:47
Det var bara ett exempel, måste bara fråga er: tycker ni att valdes är i samma klass som buffon, van der sar osv?
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-13 21:45
Gaucho_10

Är de inte du själv som haft önsketankar om att behålla Ronaldinho? Och nu jämför du faktistkt en utespelare med en målvakt.. Och de går inte att komma ifrån att Valdes är faktiskt ung för en målvakt. Man når oftast toppen vid 30 års åldern. som målvakt. Och Valdes kommer bara att bli bättre.
Annons: