/spanien/barcelona/forum/20944.aspx/spanien/barcelona/forum/20944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-06-10 14:19
Dizzy:

16 mål på 18 matcher i ligan denna säsong.

Myrran:

Själv tycker jag det är underbart hur el Kun nobbade Chelsea fast de var beredda att lösa hans klausul. Sånt hedrar spelaren och han blir bara mer älskad av atleti-fansen. Nu väntar man bara på att Chelsea ska lägga ett jättebud på Messi och självklart kommer även han att nobba deras bud. :)

Jay-z:

Jag vet, du tänker på Henry? Jag hade tänkt nämna honom i mitt förra inlägg men den värvningen är inte riktigt samma sak. Henry var en lyxvärvning som egentligen inte behövdes. Vi hade ju redan stjärnor som Samu, Ronaldinho och Deco. Henry skulle inte ersätta Samu utan vara ett alternativ. Dessutom så skulle han matchas in försiktigt var det tänkt med tanke på hans ryggproblem men Samus skada gjorde att man fick tänka om.

Det är skillnad nu om man värvar en stillastående Tretzeguet som ska ersätta en otroligt rörlig Samu. Särskilt för de pengarna och med tanke på hans ålder. Hoppas det aldrig blir av.
Barcelona Jay-z
2008-06-10 14:19
Rambla //

" Inte ens Barças ledning kan vara så korkade att de överväger att värva en spelare som är +30 och på väg neråt i karriären "

Vi har ju vart dumma förut så bli inte förvånad om det händer. Även fast att jag inte tror att det händer så blir jag nog inte förvånad.

När vi lät Gio gå gratis och sålde Belletti utan eftertanke så kände jag att det kan mycket väl bli en fiasko säsong.
Barcelona Myrran
2008-06-10 14:09
En liten rolig tanke med problemet på vänsterkanten. Kun Aguero sägs ha en utköpsklausul på €55 miljoner. Sälja Dinho och Deco, inbringar kanske €30-35 miljoner kanske mer. Strunta i att köpa en till mittfältare spara de €20 miljonerna ta upp Crosas, Valiente eller någon annan från B-laget och lägga allt detta på Kun. Dyrt som fasiken men tänk er:

---------Eto'o----------
Kun----------------Messi

Skulle skicka upp alla till korvkiosken på läktaren men men drömma kan man alltid göra och själv tror jag inte Barca skulle lägga €55 miljoner på en och samma spelare och Kun kommer nog att stanna i A.Madrid ett bra tag till.
Barcelona Myrran
2008-06-10 14:03
Messi 10

Du är ett genialiskt ont geni! :P Kolla länktips för spelplatser o tider.
Barcelona Dizzy
2008-06-10 14:03
Rambla

Håller med dig det finns ingen som kan ersätta Etoo. Han har varit skadad mycket och inte varit i form. Men har jag rätt han spelade väl 15 matcher och gjorde 14 mål?
Barcelona Rambla
2008-06-10 13:59
Det känns skönt att konstatera att Samu inget hellre vill än att stanna i Barcelona. Lustigt hur Milan red. och andra försöker lura i folk att han är nära en övergång till dem. Som vanligt är det väl italiensk press som överdriver.

Gud vad man hoppas att ledningen till slut inser att de inte kommer att hitta en bättre lämpad anfallare för Barcelona än Samu. Som Deco sa i en intertvju. Eto'o går inte att ersätta, Barça kommer inte att hitta en anfallare som gör så mycket mål och samtidigt jobbar så mycket för laget.

Man blir ju mörkrädd när det nämns att Barça överväger att välja spelare som Trezeguet som Samus ersättare och dessutom vara beredda att betala +€20m, ge honom ett fyraårskontrakt värt €5,5m per år. Inte ens Barças ledning kan vara så korkade att de överväger att värva en spelare som är +30 och på väg neråt i karriären. Som tur är så är det återigen italiensk press som påstår detta.
Barcelona Messi 10
2008-06-10 13:58
Klockrent myrran ! Vet du vart de kommer att spela vilka städer ? Jag gav tjejen en Skottlands resa i examens present hon vet fortfarande inte mina onda avsikter...
Barcelona Myrran
2008-06-10 13:51
Barcelonas försäsong är nästan klar till fullo. Som det ser ut nu blir det så här under försäsongen:

14 Juli - Första samlingen med A-laget därefter en veckas träning i Barcelona.

21-26 juli - Är Barca i Skottland och tränar. Träningmatcher mot Dundee United den 24 och Tannadice Park den 26.

Efter Skottland så kommer man hem till Barcelona i några dagar för
sedan åka till Florens Italien för en träningsmatch mot Fiorentina den 30 juli.

31 juli åker man på en jippo resa till USA för att möta CD Guadalajara den 3 augusti i Chicago och sedan New York Red Bulls i New York den 6.

Man kommer hem till Barcelona och laddar sedan upp för CL-kvalet den 12/13 augusti (lottning den förste augusti). Sedan kommer festen Joan Gamper Trophy liras den 16 och sen är det andra matchen i CL-kvalet den 26/27 augusti.

För mig ser allt bra ut förutom den där jäkla jipporesan till USA. De åker från New York den 6 och har match den 12 eller 13 och denna matchen kan vara i Ryssland om så vill. Tidsskilladen är enorm. 6-7 timmar skiljer det. Vi får väl hoppas på att dem inte anpassar sig så bra i USA på en vecka.
----Messi----
2008-06-10 12:46
Vad ska man säga, Ian Wright är klockren.
Barcelona Barcelonito
2008-06-10 12:13
Bland det bästa jag har läst angående fotbollspelare. Ronaldo platsar i ett lag som Madrid.
Barcelona Smogen
2008-06-10 10:58
Samma artikel i Goal...

känns som att Etoó skickar ut en hälsning till Pep om att han gärna vill stanna och kämpa nästa säsong...hoppas Pep lyssnar. Finns ingen anledning att sälja en av världens målfarligaste spelare för att sen försöka hitta en (sämre?) kopia av honom. Behåll den som vi redan har och som alltid varit redo att kämpa för laget!

Säger det igen, tjänstefel att sälja Etoó!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-06-10 09:33
Etoó säger kort och gott att han har kontrakt med Barca till 2010 och planerar att fullfölja det. Om det ej sker så är Inter ett alternativ tydligen.

Hoppas han stannar!

Nå, får vi se Laporta skaka hand med Dani Alves idag eller skall ledningen hålla oss på halster någon/några dag till?
Real Madrid petter.l
2008-06-10 02:51
Poängen med Real Madrid i EM-artiklarna är att bevaka just Real Madrid-spelarna, som en tjänst åt Real-fansen. Vill man läsa om matchen i sig eller andra framstående spelare går det ju bra att läsa på Hollands, eller Italiens för den delen, egen lagsida här på Svenskafans. Poängen är så klart inte att framhäva Real-spelarnas förmåga som överlägsen de andra spelarnas, utan att helt enkelt behandla EM ur en Real Madrid-synvinkel. Se länktipset för hur Arsenal-redaktionen behandlat samma match.
Barcelona joninho__90
2008-06-10 02:02
Ämne: Kan någon översätta ....
från Google Translate:

Tu no sabes cuanto duele que estes aqui?
Sv: Du vet inte det gör ont När du är här?
Barcelona tribente_magico
2008-06-10 01:01
Lukas.RP // håller med precis!, men grejen är tex att dom inte ens nämner vem som gjort assisten, att bara lyfta fram sina egna spelare, lite irriterande bara, men dom flesta vet ju hur dom är, så låter dom hållas.
Barcelona Oha789
2008-06-10 01:00
Hej det är så kul att DANIEL ALVES är klar.

Nu ska vi bara välkomna Hleb och Moutinho så är jag jätte nöjd :D
Barcelona Gud är störst!
2008-06-10 00:50
Kan någon översätta den här meningen till svenska: Tu no sabes cuanto duele que estes aqui?
Lukas.RP
2008-06-10 00:49
tribente_magico

Har också tänkt på precis det du säger, men jag förmodar att jag blir påhoppad av en maräng då så jag har låtit bli. De har alltid varit stora i k*ften när det går bra för dem och deras spelare. De är då helt plötsligt hundra gånger bättre än alla andra.

Jag tror dock red vet om att andra spelare gjorde en bra match, men eftersom att det bara är Real-fans som läser artikeln så väljer de att bara skriva om just sina spelare.
Barcelona tribente_magico
2008-06-10 00:44
finns det några mer enögda fans än real madrid fansen?, iaf redaktions fans!. lyfter bara fram sina egna spelare hela jävla tiden, tex hollands 2-0 mål, "ett par krossbollar senare letar den sig fram till snejder" det går inte o säga att tex kuyt nickade fram snejder, för överigt gjorde han 2 assist. o han nämns inte ens! dåligt. tro inte att ja inte gillar holland nu, för det är ett av lagen ja håller på i em.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-06-10 00:17
Hoppas Moutinho kommer
Barcelona Unicef
2008-06-10 00:10
nu blir man ju lite fundersam? eller blev Deco när han fick höra om Moutinho=) Fan jag gillar Deco han e en skön j-vel ändå,en jag kommer sakna styggt om han lämar...
Barcelona Qerz
2008-06-10 00:07
Ämne: Den som vinner skytt....
Jag tror som sagt på Torres, men ja tror inte Ruud vinner faktiskt. Holland hade domaren på sin sida mot Italien.. men men man vet ju aldrig :D
Barcelona Dizzy
2008-06-10 00:01
Den som vinner skytteligan i EM är Torres. Eller Ruud.
Barcelona Qerz
2008-06-09 23:55
Vem tror ni vinner skytteligan i EM ??

Jag tror på Torres eller Villa
Barcelona Qerz
2008-06-09 23:52
Ämne: Ämne: Jag tro....
haha ja men det är dem bästa spelarna just nu enligt mig :D
Barcelona jogabonito_barca
2008-06-09 23:51
Ämne: Jag tror på den här ....
haha, den där elvan skulle vara en stooor surprise! :P
Barcelona Gud är störst!
2008-06-09 23:50
Tja det är Killuminati - kill the illuminati, har bara ändrat namn. Tidigare idag så skrev jag om Em dream team på goal.com har några joinat eller???
Barcelona Qerz
2008-06-09 23:49
Jag tror på den här uppställningen:
Casillas
Arbeloa,Puyol,Ramos,Capdevila
Xavi,Iniesta,Fabregas,Silva
Villa,Torres
Barcelona lagkapten
2008-06-09 23:42
Bojan.Messi.Etoo

Ser ut som att Aragones vill satsa på ett 4-4-2, med Villa och Torres på topp. Sen känns väl försvaret och mittfältet rätt givet. Ramos, Puyol, Marchena och Capdevila i backlinjen. Iniesta, Senna, Xavi och Silva på mitten.

Men man vet aldrig med den gode Luis, han har överraskat förr ;)
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-06-09 23:37
Ämne: Bojan.Messi.Etoo

....
mm tror det också

Hur tror ni Spanien spelar im ? Lagupställningen då ?
Annons: