/spanien/barcelona/forum/20942.aspx/spanien/barcelona/forum/20942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lagkapten
2008-06-11 02:45
Gabriel

Intressant uppställning som påminner mycket om Spaniens. Jag hoppas och tror också att Pep kommer att variera spelsystemen mer och jag ser gärna ett sorts 4-4-2.

Men frågan är om inte Henry och Eto'o borde bilda anfall då, eller Henry-Villa om Samu lämnar. Villa och Eto'o hade säkert funkat bra tillsammans, men när man redan har Henry kan det köpet kännas onödigt. Om man säljer Eto'o - in med Villa.

Jag är också säker på att Henry hade lyckats mycket bättre i ett 4-4-2, precis som han själv sagt. Han var ju fantastisk i Arsenal när han som en av två anfallare fick röra sig mot vänsterkanten där ytorna finns. Det är inte samma sak att starta på vänsterkanten, för då är försvararen redan där. Om han får börja centralt och söka sig mot kanten, så är det väldigt svårt för försvararna att hålla koll på Titi.

För att sammanfatta, gärna ett 4-4-2 med Henry-Eto'o/Villa på topp :P

EDIT: Ett annat alternativ hade varit att sälja Henry och köpa Villa. Men detta är högst otroligt. Pep har tydligen precis innan EM snackat med Henry och sagt att han vill satsa på honom.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-11 02:21
För mig är Villa en bättre spelare än Eto'o, om han fick ha de spelarna som Eto'o har så skulle han snitta 25 mål per säsong.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 01:06
Iofs kommer Gabi vara skadad så Marquez får antagligen starta, dvs om han inte säljs. Tror inte nyförvärven P eller C kommer att vara förstavalen.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 01:04
Skulle gärna se oss så här nästa säsong:

Valdes

Alves - Puyi - Milito - Abidal

Messi - Keita/Touré - Xavi/Moutinho - Iniesta/Silva

Villa - Eto'o

Såg ni Villa och Torres samspel idag. Riktigt bra! Tror det skulle bli något liknande samspel mellan Eto'o och Villa om det inträffar. Eto'o är minst lika explosiv i djupled som Torres är. Bara en tanke att ändra till 4-4-2, åtminstonde ha det som alternativ för att kunna ändra lite.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 01:00
Dizzy

Eto'o är enligt mig världens bästa anfallare, ingen tvekan om den saken och alla som känner mig vet om hur mycket jag älskar Samu.
Barcelona Dizzy
2008-06-11 00:58
Gabriel

Vi behöver ingen Villa. Vi har Etoo som är mycket bättre. Men skulle Etoo lämna Barca så kan vi köpa Villa.

Men Etoo har sagt att han vill gärna stanna i Barca.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 00:52
Säger bara en sak. Om ledningen låter Real värva Villa utan att fightas för honom är dem idioter!
Delarocha RIP Puerta
2008-06-11 00:24
Förstår ert tänk och egentligen håller jag med er men det sjuka är ju att Bojan visat att han mycket väl skulle kunna ses som ordinare. 17 poäng i ligan talar sitt tydliga språk. Men sant som ni säger, killen är 17 år och bör användas sparsamt.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-06-11 00:10
Håller med Gaucho_10.
Han fick spela mycket senast men nu gäller det att HAN själv förstår att han inte kan vara ordinarie redan nu. Jag tror Pep är smart och håller igen lite med Bojan för Bojans eget bästa men frågan är om Bojan själv kommer att kunna ta en eventuell petning.

För övrigt skönt att Sverige och Spanien vann, synd bara att man inte kan åka till Stockholm och bada på Sergels torg utan sitter hundratals mil i USA och känner inte av ett dugg av den känslan jag tror finns hemma i Sverige.

Heja Sverige, Vamos España!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:52
Lyssna...jag älskar bojan lika mycket som ni gör, men menar bara: vi ska inte lägga ALLTFÖR mycket ansvar på hans axlar han, det är lätt att det blir för mycket för en spelare i hans ålder, tycker det är skönt att ha honom som 3:e backup, men man ska inte räkna honom som en ordinarie, han är inte redo än
Delarocha RIP Puerta
2008-06-10 23:49
Gaucho_10: Det är väl därför vi har Bojan som tredje alternativ som centralanfallare och även som backup på kanterna? Tror få lag besitter en såpass bra 3:e backup till anfallet som Barca har. Och hans potential har väl ingen annan fotbollsspelare i världen. Han visade ju dessutom i år att han presterar minst lika bra som de som är 10 - 15 år äldre än honom. Synd att han inte är med i EM, men Spanien klarar sig ju rätt dugligt ändå ser det ut som.

Barcadinho: Jag hoppas inte du menar allvar med Mancini som central mittfältare? Han är ju en ytter som inte tar ett löpsteg hemmåt alls. Ytter/anfallare. Att ha honom som central mittfältare är helt felaktigt för mig. Han är väl snarare Silva/Messi typen.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:47
Jag tror inte att real är så dumma att de börjar med en ny "galacticos" era med villa och C.ronaldo, nu när man väl har fått hungriga spelare, sen så tror jag faktiskt inte på att real har den ekonomiska muskeln, handlar inte bara om köpet, handlar om lönerna och ni vet hur pengarkåt C.Ronaldo är
Barcelona barcadinho
2008-06-10 23:41
Om den där om Real Madrid har pengar att köpa Ronaldo och Villa.

De behöver inte ha all cash i handen. De kan låna pengarna från banken (med några garantier):
Ronaldo är precis som Ronaldinho förut - ett varumärke som strömmar in massa med pengar till klubben. Ronaldo kan dra enkelt 20-30 milj euro på ett enda år genom försäljningar osv.
På tre/fyra år är pengarna tillbaka.
Real Madrid vet detta idag. De har gjort redan ett ekonomisk misstag med David Beckhamn.
Barcelona Suñol
2008-06-10 23:41
Mancini kan bli en ny Guily helt klart.
Barcelona barcadinho
2008-06-10 23:34
Mancini är också duktig med båda föter. Starkare i kroppen än Xavi eller Iniesta. Och gör en del mål varje säsong. Han har en bra huvudspel.
Jag kan se honom rotera i mittfältet med Xavi eller Keita eller Yaya. Det beror på motståndaren.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 23:22
Mancini kommer säkert för det mesta agera inhoppare, han är snabb som kan löpa i ytor, det är väl kanske det som Pep är intresserad i honom.
Barcelona Suñol
2008-06-10 23:20
Gaucho_10: Det är för mig helt ointressant att veta hur han laddar upp till en match och vad han tycker om fotboll. Sedan är han knappast en politisk förebild för mig så det spelar säkert in också ;)
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:16
Haha bra fråga...hmm...han är snabb, teknisk och han är fortfarande "ung" , 27 år väl fortfarande bra, men personligen så tycker jag inte om mancini, han är alldeles för ojämn , men när han på G så är han helt underbar

Det som är bra med mancini är ju att det blir variation i spelet, han löper mycket på kanterna, lite "guily effekten" vi hade 04-05 då slipper man hålla på med sidleds passningarna
Barcelona Unicef
2008-06-10 23:13
kan någon förklara för mig vad dom ser i den här killen?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:06
Menar bara att man ska inte lägga alltför mycket ansvar på hans axlar.

Vad menar du med att han förpestar :S, tyckte bara att det var coolt att en statsminister satt och kommenterade lite
Barcelona Suñol
2008-06-10 22:50
Gaucho_10: Nej det är inte speciellt "coolt" att vår populistiska statsminister sitter i tv-studion och förpestar.

Zlatans mål Em´s snyggaste hittils?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 22:39
Gaucho_10

Jag har aldrig sett eller hört någon säga att det är Bojan som ska vinna titlarna, så vad har du fått det ifrån?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 22:02
Nja skulle inte säga 100 % centralanfallare, kan verkligen se honom på kanten då han får vika in, inte i ronaldinho position, men nått åt det hållet

Annars så kan jag tänka mig 4-4-2 med eto'o och villa på toppen, sen är det bara att rotera runt

Sen ang. bojan, han må vara en underbar talang, men bojan är väl inte den personen som ska vinna titlarna , inte i alla fall den kommande säsongen
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 21:34
Gaucho_10

Han är en centralanfallare, absolut ingen kantspelare så ser du någon plats för honom om vi har Eto'o, Henry och Bojan som central anfallare?
Barcelona Gud är störst!
2008-06-10 20:58
Eto´o verkar helst vilja stanna, se länktips!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 20:42
Som någon tidigare sa, vi måste göra klart med villa innan han blir alltför dyr, om snubben vill komma hit, varför inte köpa honom?

Han kan ta över ronaldinhos roll, han är ju sjukt bra på att vika in, han är ingen playmaker, men han är ändå sjukt grym!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 20:38
Haha va coolt, statsministern :)
Barcelona Rambla
2008-06-10 20:29
Jag tror att du tolkar för mycket i situationen. Det är väl klart att man måste snackas vid under matchens gång när det blir fel i positioneringen och liknande.
Barcelona Ciao-V
2008-06-10 20:25
Men jag förstår egentligen inte. Varför ska Puyol tjafsa med en medspelare om han inte är kapten? Han hade kunnat säga det han vill säga, utan att vifta med armarna. Vi vet ju att Ramos svarar med samma mynt. Han börjar också vifta med armarna.

Sådana saker låter man kapten sköta. Men Puyol är väl en evighetskapten, antar jag. Han har svårt att ta av sig dräkten, kanske.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-10 20:23
Fan va härligt gubbar !! - David Villa x 3.

Nu kan jag sova gott i natt :))

Annons: