/spanien/barcelona/forum/20940.aspx/spanien/barcelona/forum/20940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona T#11
2008-06-11 11:56
En spelare som är riktigt bra som borde köpas ist för hleb är van der vaart, vikken spelare!
och om etoo drar, in med villa så fort som möjligt.
Barcelona Abbe_
2008-06-11 11:46
joninho__90

Du är ju så smart alltså.
Barcelona joninho__90
2008-06-11 11:33
När ska det bli officiellt egentligen? De stod ju att de skulle bli det i måndags, fast inget har hänt..
thb
2008-06-11 11:12
Han passar i Barca tröjan.
Barcelona joninho__90
2008-06-11 11:01
hehe kolla bilden (länktips)
Barcelona Rambla
2008-06-11 10:39
Allt tyder på att Samu får lämna trots att han själv inte vill det. De spanska tidningar påstår att han inte ingår i Peps planer. Stämmer det så hjälper det knappast hur mycket han själv vill stanna. Ersättare bör då självklart vara Villa, för Benzema känns väldigt orealistiskt i dagsläget. Hade inte Barça varit så korkade så hade de redan gjort klart med Villa för efter gårdagen så steg säkert priset med mins €10m.

Han är barçasympatisör sen barndomen, hela hans familj är culés och hans största idol är Luís Enrique. Om Pep visar tydligt att han vill ha Villa så är Barça klara favoriter gentemot Madrid till att värva El Guaje.
Barcelona Der Afro
2008-06-11 10:21
Argh, kan inte Alves skriva på nu så man kan andas ut? :o(

Ska bli så jädra kul att se spaniens anfallsfotboll mot svensk tråkdefensiv på lördag! =)

Någon som behöver en Barca-tröja från CL-året? Se länktipset
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-11 09:43
Det står idag på SPORT och El Mundo Deportivo att Alves har bekräftat ett 4 års kontrakt och att han reser till Barcelona för att skriva på i Början på Juli. Vet inte varför just i början på juli? Är det landslags uppdrag eller har han semester?
Länktips: www.sport.es
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-06-11 09:12
om ni inte tycker om så kritisera mig gärna
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-06-11 09:11
det jag menar är att en defensiv och en playmaker dvs yaya och moutinho tycker jag sen xavi och keita back up men när det är borta kanske starta med keita och yaya. offensiva yttrar messi åt höger och till vänster iniesta. sen vill jag ha hleb och sergio garcia för om vi köper silva blir antagligen iniesta petad vill inte det så iniesta till vänster och hleb och garcia back up till messi och iniesta.
I anfallet henry eto'o som har hittat samspelet med henry. bojan inhoppare där men hleb och garcia kan också spela där.

jag har valt att spela med en 4-4-2 uppställning med offensiva yttrar.
------x
x x x x
-----x x
x-----------x
-----x x
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-06-11 09:07
Valdes back up Pinto,Joquera

Alves Puyol Milito Abidal back up caceres marquez pique sylvinho
Touré Moutinho Keita Xavi
Messi Iniesta Hleb Sergio Garcia ev silva

Henry - Eto'o Bojan men hleb, garcia kan också spela där
Barcelona Barcalonawi
2008-06-11 04:56
glömde sätta in länken :P
Barcelona Barcalonawi
2008-06-11 04:52
Ämne: Gabriel

Vi behöv....Först börjar med att gratta alla Spanien fans..
Snart kommer europa äntligen att applådera dem riktiga mästarna :)

Det är så mkt man vill kommentera på här.. men tar det viktigaste (för min del iaf).. ang. Villa.. en riktig stjärna som är vi bara måste värva tycker jag omedelbart.

Varför?

- Han har själv sagt att han vill flytta NU... Vilket betyder att vi kan förlora honom till en annan klubb (Marängerna???)
- För närvarande finns det INGEN ANNAN i la ligan som kan ersätta Eto förutom denna sköna spanjoren.
- Nu kommer han att vara i toppform.. 26 år.. passar perfekt som ordinarie å några år framåt.
- VIKTIGAST av allt: Eto kommer att lämna Barca förr elr senare..

Eto är fortfarande en TOPPEN spelare.. En av dem få i barca som verkligen kämpat i år (kanske inte 100%?). Men jag tror inte att relationen mellan "Fansen-Eto-Laporta" kommer att vara det samma i fortsättningen. Hans uttalande tyder ju hela tiden på att han är "Öppen för flyttningsförslag" men "annars så stannar jag här i Barca".. Med ett annat ord.. han är inte samma lejonet som var så hungrig på att hugga och slakta som för 2-3 år sen.

Så jag säger också.. JOOO, vi behöver ha Villa.. Det är nu elr aldrig! Hoppas bara att hans kostnad inte blir allt FÖR DYR efter EM så att Barca inte ha råd med honom.

Kolla länken.. översättningen är (som vanligt) inte d bästa.. men d går å förstå iaf ;)
Barcelona lagkapten
2008-06-11 02:45
Gabriel

Intressant uppställning som påminner mycket om Spaniens. Jag hoppas och tror också att Pep kommer att variera spelsystemen mer och jag ser gärna ett sorts 4-4-2.

Men frågan är om inte Henry och Eto'o borde bilda anfall då, eller Henry-Villa om Samu lämnar. Villa och Eto'o hade säkert funkat bra tillsammans, men när man redan har Henry kan det köpet kännas onödigt. Om man säljer Eto'o - in med Villa.

Jag är också säker på att Henry hade lyckats mycket bättre i ett 4-4-2, precis som han själv sagt. Han var ju fantastisk i Arsenal när han som en av två anfallare fick röra sig mot vänsterkanten där ytorna finns. Det är inte samma sak att starta på vänsterkanten, för då är försvararen redan där. Om han får börja centralt och söka sig mot kanten, så är det väldigt svårt för försvararna att hålla koll på Titi.

För att sammanfatta, gärna ett 4-4-2 med Henry-Eto'o/Villa på topp :P

EDIT: Ett annat alternativ hade varit att sälja Henry och köpa Villa. Men detta är högst otroligt. Pep har tydligen precis innan EM snackat med Henry och sagt att han vill satsa på honom.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-11 02:21
För mig är Villa en bättre spelare än Eto'o, om han fick ha de spelarna som Eto'o har så skulle han snitta 25 mål per säsong.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 01:06
Iofs kommer Gabi vara skadad så Marquez får antagligen starta, dvs om han inte säljs. Tror inte nyförvärven P eller C kommer att vara förstavalen.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 01:04
Skulle gärna se oss så här nästa säsong:

Valdes

Alves - Puyi - Milito - Abidal

Messi - Keita/Touré - Xavi/Moutinho - Iniesta/Silva

Villa - Eto'o

Såg ni Villa och Torres samspel idag. Riktigt bra! Tror det skulle bli något liknande samspel mellan Eto'o och Villa om det inträffar. Eto'o är minst lika explosiv i djupled som Torres är. Bara en tanke att ändra till 4-4-2, åtminstonde ha det som alternativ för att kunna ändra lite.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 01:00
Dizzy

Eto'o är enligt mig världens bästa anfallare, ingen tvekan om den saken och alla som känner mig vet om hur mycket jag älskar Samu.
Barcelona Dizzy
2008-06-11 00:58
Gabriel

Vi behöver ingen Villa. Vi har Etoo som är mycket bättre. Men skulle Etoo lämna Barca så kan vi köpa Villa.

Men Etoo har sagt att han vill gärna stanna i Barca.
Barcelona Gabriel
2008-06-11 00:52
Säger bara en sak. Om ledningen låter Real värva Villa utan att fightas för honom är dem idioter!
Delarocha RIP Puerta
2008-06-11 00:24
Förstår ert tänk och egentligen håller jag med er men det sjuka är ju att Bojan visat att han mycket väl skulle kunna ses som ordinare. 17 poäng i ligan talar sitt tydliga språk. Men sant som ni säger, killen är 17 år och bör användas sparsamt.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-06-11 00:10
Håller med Gaucho_10.
Han fick spela mycket senast men nu gäller det att HAN själv förstår att han inte kan vara ordinarie redan nu. Jag tror Pep är smart och håller igen lite med Bojan för Bojans eget bästa men frågan är om Bojan själv kommer att kunna ta en eventuell petning.

För övrigt skönt att Sverige och Spanien vann, synd bara att man inte kan åka till Stockholm och bada på Sergels torg utan sitter hundratals mil i USA och känner inte av ett dugg av den känslan jag tror finns hemma i Sverige.

Heja Sverige, Vamos España!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:52
Lyssna...jag älskar bojan lika mycket som ni gör, men menar bara: vi ska inte lägga ALLTFÖR mycket ansvar på hans axlar han, det är lätt att det blir för mycket för en spelare i hans ålder, tycker det är skönt att ha honom som 3:e backup, men man ska inte räkna honom som en ordinarie, han är inte redo än
Delarocha RIP Puerta
2008-06-10 23:49
Gaucho_10: Det är väl därför vi har Bojan som tredje alternativ som centralanfallare och även som backup på kanterna? Tror få lag besitter en såpass bra 3:e backup till anfallet som Barca har. Och hans potential har väl ingen annan fotbollsspelare i världen. Han visade ju dessutom i år att han presterar minst lika bra som de som är 10 - 15 år äldre än honom. Synd att han inte är med i EM, men Spanien klarar sig ju rätt dugligt ändå ser det ut som.

Barcadinho: Jag hoppas inte du menar allvar med Mancini som central mittfältare? Han är ju en ytter som inte tar ett löpsteg hemmåt alls. Ytter/anfallare. Att ha honom som central mittfältare är helt felaktigt för mig. Han är väl snarare Silva/Messi typen.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:47
Jag tror inte att real är så dumma att de börjar med en ny "galacticos" era med villa och C.ronaldo, nu när man väl har fått hungriga spelare, sen så tror jag faktiskt inte på att real har den ekonomiska muskeln, handlar inte bara om köpet, handlar om lönerna och ni vet hur pengarkåt C.Ronaldo är
Barcelona barcadinho
2008-06-10 23:41
Om den där om Real Madrid har pengar att köpa Ronaldo och Villa.

De behöver inte ha all cash i handen. De kan låna pengarna från banken (med några garantier):
Ronaldo är precis som Ronaldinho förut - ett varumärke som strömmar in massa med pengar till klubben. Ronaldo kan dra enkelt 20-30 milj euro på ett enda år genom försäljningar osv.
På tre/fyra år är pengarna tillbaka.
Real Madrid vet detta idag. De har gjort redan ett ekonomisk misstag med David Beckhamn.
Barcelona Suñol
2008-06-10 23:41
Mancini kan bli en ny Guily helt klart.
Barcelona barcadinho
2008-06-10 23:34
Mancini är också duktig med båda föter. Starkare i kroppen än Xavi eller Iniesta. Och gör en del mål varje säsong. Han har en bra huvudspel.
Jag kan se honom rotera i mittfältet med Xavi eller Keita eller Yaya. Det beror på motståndaren.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 23:22
Mancini kommer säkert för det mesta agera inhoppare, han är snabb som kan löpa i ytor, det är väl kanske det som Pep är intresserad i honom.
Barcelona Suñol
2008-06-10 23:20
Gaucho_10: Det är för mig helt ointressant att veta hur han laddar upp till en match och vad han tycker om fotboll. Sedan är han knappast en politisk förebild för mig så det spelar säkert in också ;)
Annons: