/spanien/barcelona/forum/20933.aspx/spanien/barcelona/forum/20933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ooggyy
2008-07-07 00:17
Nog för att det sett dåligt ut de senaste två åren (åtminstone ett), men det såg ännu värre ut innan Laporta tog över vill jag minnas... Tycker omröstningen är pinsam.
Barcelona BlueRed
2008-07-07 00:16
Ämne: Ämne: Imorgon....
Kan det inte vara så att ledningen tillsammans med Guardiola bestämt att dem vill att Eto'o ska lämna och att det är ledningen som har haft störst inflytande i det beslutet?
Barcelona Jay-z
2008-07-07 00:16
OkkaPokka1 //

Dhinho och Eto'o det är bare en klar och tydlig faktor. Finns många orskare till varför iallafall jag vill ha nytt blod.

Är väldigt less på alla dessa skit resor som man gör. Vi har blivit förmjukade utav Real och små lag under gångna säsongen. Då väljer Barca att åka till USA och andra länder för skit resor. Fan har dom inge värdighet eller lär dom inte sig utav sina misstag. Barca borde samla ihop gruppen och köra en ordentlig för säsongs träning.

Sen att verkar det inte finnas nån sekretess inom klubben längre. Alltså allt som sägs kommmer ut. Lite dåliga känslor i ledningen verkar det som. Exempelvis att Pep inte räknar med dhinho,Eto'o,Deco borde ledningen hålla för sig själva. Jag tror nog att det bäst för klubben att Laporta avgår.

Sen verkar Rosell väldigt intressant. Gillar skarpt hans ideer.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-07 00:14
Ämne: Imorgon hoppas jag a....
Valdés
Det inte så att ledningen inte vill ha Eto'o överhuvudtaget utan hans finns inte med Peps planer, enligt det som skrivs i medierna så sägs det att Pep vill ha en stor stark forward som kan nick med Alves och Abidals inlägg
Barcelona BlueRed
2008-07-07 00:11
Ämne: Imorgon hoppas jag a....
Vilka förändringar tänker/hoppas du på?
2008-07-07 00:10
Japp där e det slut som det sägs och Laporta bör sitta tills vidare. YES YES YES
Barcelona Valdés
2008-07-07 00:09
Imorgon hoppas jag att Laporta vaknar upp och verkligen förstår att klubben är mer än Joan Laporta. Jag vill se verkliga förändringar av det som varit dåligt under dessa två senaste åren.

Vad det gäller Samuel Eto´o så måste han ha sagt något lite elakt om någon i ledningen annars har jag svårt att förstå att man så gärna vill sälja honom trots att han har högst målsnitt i hela europa.
Barcelona Kim
2008-07-07 00:08
Jag tror att du har missuppfattat hela inlägget. Det handlar inte om de som "känner för", utan om de som i ärlighetens namn skiter i vem som styr och faktiskt tycker att Laporta har gjort ett godkänt arbete. De som är upptagna en ledig söndag, de som hellre ligger på la barceloneta än att släpa sig till camp nou, det är just dessa som faktiskt brukar ha en tendens att vara för sittande ledning.

Rosell & Giralt och de andra kättarna som ska ha bort sittande ledning är inget annat än en lobbyorganisation, som gör vad de kan för att verka så stora som möjligt. Människan har en tendens att vara ett flockdjur och vilja vara som alla andra. Syns ett utbrett missnöje, så kommer fler att haka på det. För att ta ett litet exempel, så kan vi ta vår svenska organisation RFSL som exempel. De låter som om de bestod av halva Sveriges befolkning, men i verkligheten är de inte fler än ca 6000 personer. Lobbyverksamhet är effektivt, det har Giralt insett.
2008-07-07 00:07
Oriol Giralt vill inte absolut se honom som president (flintis).
Barcelona Barça-fan
2008-07-07 00:07
Räkningen avslutad.
Yes: 60.60%
No: 37.75%
Votes in blank: 1,37%
Invalid: 0,27%

Laporta sitter kvar tillsvidare.
Barcelona FCB_Alex
2008-07-07 00:06
Jippi :D
Barcelona BlueRed
2008-07-07 00:05
Ämne: Nu är det klart, 60,....
Då återstår det att se vad Laporta bestämmer sig för.

Barcelona FCB_Alex
2008-07-07 00:05
60,60% röstade ja
37,75% röstade nej
Barcelona Barcamartin
2008-07-07 00:04
Härligt!
Barcelona BlueRed
Ämne: Att man skulle rösta....
Exakt, hur mycket man än vill ha kvar dem, Eto'o speciellt som många vill ha kvar, så är spelarna inte större än klubben. Om Laporta & Co skulle stanna, så kanske dem tänker över beslutet om Eto'o och kanske Ronaldinho också.
Barcelona Barcamartin
Nu är det klart, 60,6% röstade ja och 37,75% röstade nej, Laporta får stanna!
Barcelona Valdés
2008-07-07 00:01
|RealMadrid C.F|; grattis till att ha en ledning som åtminstone har insett det.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-07 00:01
Att man skulle rösta ja för motionen för kostnaden av en eller två spelare är perverst dåligt.

Klubben är mer än Ronaldinho och Eto'o.
Barcelona FCB_Alex
2008-07-07 00:00
Hoppas inte Laporta avgår, hoppas han är kvar i allafall till valetet 2010 så han kan fortsätta på de startade projekten men sen får jag se hur det ser ut 2010 och om han har förbättrat sig eller försämrat
Barcelona Valdés
2008-07-06 23:57
Kim; är din analys av resultatet att det är "knappast uppseendeväckande"? Din teori om soffliggare tror jag är väldigt svag med tanke på hur känslosam Laporta varit dessa senaste dagar. Känner man det minsta för Laporta så har man nog gått och röstat med tanke på hur han sett till att med alla tänkbara medel sälja sig. Om man dessutom jämför med de resultat som tidigare misstroendeomröstningar redovisat (ex den som Laporta själv tvingade fram) så får detta ses som en katastrof.
Barcelona FCB_Alex
Ok nu fattar jag tack :D
Barcelona Gaucho_10
Jag gillar Laporta, men om han nu avgår så KAN det betyda att man skippar Adebayor och behåller Eto'o, och även Ronaldinho, det vore jätte gött
Barcelona BlueRed
2008-07-06 23:56
Ämne: Eee jag den enda som....
Allt handlar inte om Eto'o.
Barcelona Ciao-V
2008-07-06 23:56
De här siffrorna säger väl egentligen att han bör avgå om han har så stor andel emot sig.
Kan väl tänka mig att man har lyckats mobilisera de grupper som är emot honom. Bland annat huligangänget...:)-

Tycker absolut inte att han ska avgå. Han ska fortsätta att bygga upp den nya projektet. Det är inte bra läge att avgå. Inte just nu.
Barcelona Barcamartin
2008-07-06 23:55
FCB_alex

Med YES menas att man röstat för motionen och således vill ha bort Laporta
Barcelona Barcamartin
FCB_alex

Med YES menas att man röstat för motionen och således vill ha bort Laporta
Barcelona Jay-z
Eee jag den enda som verkligen vill ha kvar Eto'o och inte köpa in Adebayor.

För som det är nu så har den gammla ledningen inte lyckas med något. De verkligen satt stora fråge tecken. Att sälja våra spelare för rea priser och att sen köpa in Henry och kanske Adebayor. Va har hänt med gammla Barca som utvecklade spelare till stjärnor istället för att köpa stjärnor.

Tror Laporta eran är slut jag hoppas på en förändring.
Barcelona Evička
2008-07-06 23:54
Ämne: jag fattar inte rikt....
Att rösta "ja" är att rösta ja till motionen, dvs att rösta "ja" till att man är missnöjd med Laporta och vill att han ska bort.
Barcelona BlueRed
Ämne: Laporta ligger väll ....
Ja, för att göra det enkelt, så litar inte ungefär 60% på Laporta, än. Men för att få han att avgå krävs 66%, dock kan det som Rambla säger hända, att han kanske överväger att lämna när han ser siffrorna.
Villarreal Lalat
Om jag har räknat rätt så kan det inte bli 66,7%. Det närmsta det kan bli är 62,8%. Är dock inte helt 100.
Annons: