/spanien/barcelona/forum/20932.aspx/spanien/barcelona/forum/20932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona luis Enrique 21
2008-06-17 22:46
Ville Rijkaard nagonsin verkligen ha Henry till Barca?
Barcelona Oha789
2008-06-17 22:19
Lagkapten

Helt rätt att Priset sänkts... men Barcelona kommer inte sälja dom biligt tro mig, specielt Eto'o och Ronaldinho.

Milan sa själv att det kostar mycket att handla i Barca och redan då viste många lag att Barcelona kommer bli av med Ronaldinho och att Eto'o sitter löst.

Ronaldinho hadde 100% varit klar för Milan om Milan vart med i CL.

Därför lung alla cule.
Barcelona lagkapten
2008-06-17 22:15
Oha789

Vet inte om jag har förstått ditt inläg till fullo, men det vi menar är att ledningen inte sätter sig i någon vidare förhandlingsposition genom att gå ut med uttalandet i media.

Nu vet klubbarna som är intresserade att Barça vill sälja och det gör naturligtvis att priset sjunker. Är en klubb inte intresserad av att sälja en spelare måste den andra klubben betala mycket mer för att övertala dem, det är ju en normal ekvation.

Sen antar jag att du menar 300 miljoner kronor och inte euro, men Deco kommer vi ändå verkligen inte att få in så mycket för. Det blir väl max 20 milj euro vi kan få för honom.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-17 22:12
Men starta inget skitsnack igen nu. Räckte med Abidal för dagen.

Shi

Jaa, Barca spelarna hade verkligen sitt egna spel i denna match ;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-17 22:12
Dubbelpost
Barcelona Oha789
2008-06-17 22:09
Shi

Snälla kan du gå till ditt egen forum och sluta skriva vad spelare i Barcelona gör...

Har du så tråkigt i Ditt forum?
Real Madrid Shi
2008-06-17 22:07
Snyggt avslut av Henry, världsklass!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 22:06
Finns seriöst inte så många bra spelare att köpa där ute, ribery går inte, benzema har skrivit kontrakt, kaka...dream on, diego nej, osv, ser inte hur vi ska ersätta ronaldinho och deco

Det jag hoppas på är att man säljer deco å att man får in lampard
Barcelona Oha789
2008-06-17 22:06
Lagkapten

Grabbar va lungna ingen kommer säljas så billigt... alla våra spelare kommer minst säljas 300 miljoner eouro...

Milan sa själva att varje spelare vi frågar för att köpa spelare i Barcelona så ligger spelarnas pris på 400 - 500 miljoner, och Milan har inte råd till det. Så va lung ledningen vet bäst vad dom gör, dom lägger upp dom i media att dom inte vill ha dom, sen kommer det vara jätte svårt för laget att köpa de när dom åker till Barcelona och hör priset på Ronaldinho, Eto'o, Deco.

yaya toure och Eto'o är spelare jag inte vill lämna Barcelona.

Barcelona lagkapten
2008-06-17 22:04
Gaucho_10

Fattar fortfarande inte varifrån du har fått att alla hade så skyhöga förväntningar på Abidal, som du säger?

"Att vara överskattad betyder inte att man är dålig, betyder bara att alla har höga förväntningar på spelaren, och han lyckas inte leva upp till de förväntningarna"

Med det argumentet är alla spelarna i Barça, förutom Messi, överskattade efter säsongen som varit.
Barcelona lagkapten
2008-06-17 21:59
Ride_The_Big_One(6)

Håller med dig om att det är dags för en ny era. Litar inte Pep på de spelarna och känner att han inte kan få ut max av dem, så ska de säljas.

Men det vi hänger upp oss på är som sagt att ledningen går ut i media och säger rakt ut att de spelarna inte är önskvärda och att de är till salu, vilket inte precis höjer priset på dem.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-17 21:58
Gaucho_10

Rambla försöker inte på något sätt ta ifrån dig din åsikt, Men han markerar att dina påståenden är överdrivna.

Sen när du tar upp förväntningar.. Om Abidal hade det.. Vilka skyhöga förväntningar hade inte hela laget Barcelona då?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 21:57
Ok Rambla, tycker inte du att han har varit medioker i år, men de FÖRVÄNTNINGARNA alla hade?
Enligt mig, så gör DET faktumet honom till en överskattad spelare
Att vara överskattad betyder inte att man är dålig, betyder bara att alla har höga förväntningar på spelaren, och han lyckas inte leva upp till de förväntningarna
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-17 21:54
Där har får vi det bekfräftat da, Deco,Eto,Dinho lämnar.

Guardiola " jag räknar inte med Eto,Deco,Dinho".
Synd men samtidigt spännande att bygga en ny era.
Jag hoppas Laporta och Txiki och Guardiola har ett ess i ärmen får det lär vi behöva.

Gaucho_10
Din åsikt det och det har du rätt att ha, men du är väldigt hård när du säger överskattad.
Visst hade han bara en bra halv säsong men hur lätt är det att brilljera när laget spelar uselt?

Jag gillar Sylv men helt seriöst han va bra i matcher där vi mötte blåbärs lag.

Barcelona lagkapten
2008-06-17 21:53
Ämne: jaha, måste ha missa....
Vad jag kommer ihåg så var många skeptiska till Abidal när han kom (inkl jag), men efter ett tag motbevisade han oss och de flesta blev positivt överraskade.
Så var du fått att folk på forumet höjt honom till skyarna precis när han kom vet jag inte.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 21:52
Mm tydligen, my point is, han är en bra spelare, men han är överskattad, ENLIGT MIG
Barcelona Rambla
2008-06-17 21:51
Du tycks inte fatta vad det är vi skriver till dig. Dina överdrivna påståenden är bara lustiga.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 21:49
Han är överskattad enligt mig, och det är inte enbart från franrike-italien matchen, han har varit dålig i barca, sylvinho har gjort bättre ifrån sig varenda gång han har fått chansen

Att dominera i Lyon är väl bra, men med tanke på att Lyon dominerar franska ligan och att franska ligan är hyfsat dåligt så säger det väl inte så JÄTTE mycket
Barcelona Rambla
2008-06-17 21:47
"Inte ens en hundradels så bra som alla sa."

Så vad sa alla då? Snacka om att överdriva och helt sakna argument, vilket gör det helt meningslöst att ens ge sig in i en diskussion med dig.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-17 21:46
När du säger att Abidal är överskattad så visar du bara tecken på ren dum och skär idioti. När hela frankrike underpresterar och spelar helt kasst så sitter du ändå och klankar ner på Abidal.

Jag förmodar att du bara sett Abidal under denna säsong i barca och i landslaget men inte när han var i Lyon och dominerade sin kant. Så sluta upp med dumheterna nu.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 21:37
jaha, måste ha missat när han gjorde en super match på vänsterkanten då han kom men vettiga passningar och inlägg....

Ja, både fansen och media höjde honom till skyarna, han är en bra spelare, men tycker fortfarande att han är sjukt överskattad

Fattar inte hur dåligt de kan spela, titta på spelarna : Ribery, henry, nasri, benzema, (mexes), Makelele
Barcelona MQUC
2008-06-17 21:37
Gaucho_10

Är du pantad eller?
Barcelona lagkapten
2008-06-17 21:33
Gaucho_10

Skulle vara intressant att veta vilka du menar det var som höjde honom till skyarna. Media eller fansen? Värt att komma ihåg är att han spelar på en ovan position och i försvaret så spelar det en stor roll.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-06-17 21:30
För övrigt håller jag med Rambla; ledningen agerar synnerligen inte rätt om de vill få ut det rätta priset för spelarna. Man ska inte sälja Ronaldinho för 20 miljoner €. Även om han inte presterar lika bra på planen så drar han ändå in otroligt mycket genom tröjförsäljning och dylikt. Priset borde vara högre.

Tycker heller inte vi bör sälja Eto'o och som nämnt tidigare är Villa den enda värdiga ersättaren.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 21:28
Nej, baserar inte det ENBART på straffsituationen, han ÄR överskattad, så mycket som alla höjde honom till skyarna så var han inte ens en hundradels så bra som alla sa, både i barca och i frankrike
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-06-17 21:27
Håller med lagkapten:

Bara för att Zidan skallade Materazzi räknas han inte som en överskattad spelare. Även fast de är fotbollsspelare är de människor, inga maskiner och kan därför göra misstag då och då.
Barcelona lagkapten
2008-06-17 21:22
För övrigt kan man bara känna med Ribery. Nu ser det väldigt mörkt ut för Frankrike.
Men det kanske är bra att få hem Barça-spelarna så tidigt som möjligt så de får en lång, skön semester och kommer utvilade och fräscha till nästa säsong. Man får väl se det positiva.
Barcelona lagkapten
2008-06-17 21:18
Gaucho_10

Du är skärpt du. Baserar din åsikt på straffsituationen, antar jag, då du inte kommer med argument. Det är som att döma ut en anfallare efter en missat läge? Vad tycker du om Toni tex?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-17 21:12
Eric Abidal , bra vänsterback= Ja
Överskattad= JA!
Real Madrid Shi
2008-06-17 20:58
Man gör samma OTROLIGT stora misstag som man gjorde med Ronaldinho.

Hur kan Ronaldinho gå från att vara värd 1 miljard till 20 miljoner € på 1 säsong? Hur dålig han än är. Som jag ser det är det ledningens fel, deras tydliga villighet att sälja honom har sänkt hans värde något enormt! Detta har till och med skrämt bort Milan av alla lag som inget annat än ville värva honom, och när de drar sig tillbaka måste något vara fel.

Hade allt skötts i tystnad tvekar jag inte en sekund på att ni hade kunnat möjlka ut minst 40 miljoner € på en spelare som Ronaldinho, för som någon sagt längesen, form is temporary, class is permanent.
Annons: