/spanien/barcelona/forum/2092.aspx/spanien/barcelona/forum/2092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona vic111
2015-08-31 15:34
Varför behåller vi inte Song för det första? Han är 100 gånger bättre än S.Roberto och Samper står inte högt o kurs hus LE. Just det svaret är Gumbau..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-08-31 14:29
Haha just det Sladjan, vad hände med honom egentligen? Dom ansåg väl tillslut att dom inte behövde någon i hörnet som rabblade upp en massa onödig och ointressant statistik som han läste upp från sin datorskärm. Snacka om att vara butthurt.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 13:56
Minns ni Bosse Pettersons bråk mot Sladjan Osmanagic i viasat studion? Dom bråkar om Real Madrid 0-2 Barcelona Semifinal Cl matchen... Sladjans beteende är pinsamt. Haha does where days!
Barcelona neymar JR
2015-08-31 13:44
Det är väl alltid kul när man kan sponsra ens dröm att bli modedesigner.....
Barcelona Rambla~
2015-08-31 13:41
Song verkar bli utlånad ännu en gång. Fattar inte att de ej klarar av att sälja honom. Vad är vitsen att låna ut honom sista året på hans kontrakt? För att slippa lönen?

19m kastade i sjön. :(
Barcelona neymar JR
2015-08-31 13:38
rambla Håller med dig att fönstret borde stängas så fort säsongen drar igång. Vad är meningen med panik värvningar under dem sista dagarna?! Man har ca 50 dagar under sommaren att planera kommande säsong, klarar man inte av det då är man nog fel person på fel jobb Oerhört nöjd med att vi alltid göra våra värvningar tidigt, utan stress.
Barcelona Rambla~
2015-08-31 13:38
Hm, MD kanske var rätt ute trots allt. Den där Martial är nog inte värd mer än 20m.
Barcelona neymar JR
2015-08-31 13:36
rambla Och bara för att spela över än mer så verkar det hela landa på 50 20 miljoner € beroende på prestationer haha!
Barcelona Rambla~
2015-08-31 13:35
@neymar JR:
Jo, jag är fullt medveten om det och har sett några av dessa matcher. Allt var frid och fröjd efter matchen mot Club Brugge. Lätt att vara optimistisk när man slagit ut ett halvt mediokert gäng. :) Deras planering, ja inte bara deras utan flera PL-klubbars, är ju helt uppåt väggarna. Den där Deadline Day i PL har blivit en cirkus där media har ett enormt pådrag. Alla klubbar verkar ju spara sina affärer till just den dagen. Vad fan då för? De har haft hela sommaren på sig. Istället får de panik efter en eller två dåliga matcher/resultat. Helt plötsligt ska de köpa typ vad som finns tillgänligt på marknaden. Att inte ha scouat spelaren eller om han passar in i laget har ingen betydelse. Dessutom så borde transferfönstret stängas så fort en liga har startat anser jag.
Barcelona neymar JR
2015-08-31 13:28
rambla Jag vet inte om du har kollat något på man u, men dom är i akut behov av förstärkningar både offensivt och defensivt. Sen att gång på gång bli nobbade ökar desperationen, sista dagen under silly season nu har dom inte "råd" att förhandla. Snacka om att ha målat in sig i ett hörn Sen att dom förväntar sig mirakel av en 19 åring är bara det galet om man väljer att bortse budet. Speciellt med tanke på att det inte ens är långsiktig planering då LVG inte kommer bli kvar där allt för länge
Barcelona Rambla~
2015-08-31 13:24
50m för rätt så oprövad 19-åring. Herregud, vad är fotbollen på väg mot?
Barcelona Rambla~
2015-08-31 13:17
@neymar JR:

Ja, jag är medveten om det jag också. Det jag menar är, om det går att få honom för 20m (enligt MD) så lär ju inte Uniteds utgångsbud ligga på 50m?
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 13:14
@Gabriel:

Ja, jag var redan uppmärksam på vad andra säger om oss. Men undrade om ni inte var det. För mig känns det nämligen så märkligt att förkasta vad folk säger om oss, men tro blint på vad vi säger om andra.

Jag förkastar båda som konspirationsteorier.

Barcelonistas:
Du behöver inte övertyga mig om att anklagelserna mot Barcelona är osanna. Jag tror inte de är sanna.

Försöker bara visa att "vi" fungerar precis som Reals forum, men spegelvänt.

De tror på allt skit de skriver om oss, och vi tycks tro på allt vi skriver om dom.

Och nu pratar jag inte historiskt, utan under de senaste 10 åren.

Men vem vet, jag kanske är naiv och om fem år visar det sig att La Liga har sitt eget calciopoli med Real Madrid i spetsen.
Barcelona neymar JR
2015-08-31 13:04
Skall det köpas en ung lovande talang så ska man rikta sig mot amsterdam. Anwer el-ghazi närmare bestämt !
Barcelona neymar JR
2015-08-31 13:02
rambla Inte för att försvara ledningen, men det är Man u som har lagt budet.....
Barcelona Rambla~
2015-08-31 12:58
Anthony Martial som MD hävdade Barca var intresserade och trodde det skulle räcka med ett bud på €20m. De verkar fan ha dålig koll på marknaden alltså. Nu verkar det som om United är beredda att lägga 50m i ett bud till Monaco. Visst kan man ha lite felmarginaler här och där, men vafan det skiljer 30m och det pris MD trodde skulle räcka.

Troligen var Barca nog aldrig ens intresserade. :P
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 12:52
"Så varför det ena skulle vara 100% sant och det andra 100% osant är för mig helt obegripligt." Som Mdawg skrev så har tom domare, spelare,tränare som uttalat sig angående detta. Man behöver inte vara en professor kalkyl för och förstå att det är något som inte stämmer. Att vi blev rånade på 15 straffar under den viktiga perioden av säsongen, för att sen få massa straffar när Real vunnit ligan säger ju allt?. Barcelona situationen som du jämför med Real Madrid situation går inte att jämföra. Du har ett lag som dominerat världsfotbollen, där media vecka in vecka ut hyllat laget ( med all rätt). Det är klart som korv att fans till andra lag då blir frustrerade när dom ser en sådan stor dominans. Att det ens finns folk som hävdar att vi fick allt med oss även mot Inter säger ju allt. Inter har 1 utvisning att komma med mot Barcelonas 3-4 situationer där det handlar om offsidemål, missade straffar, bortdömda mål osv. Den jämförelsen som du drar är helt befängt.
Barcelona Mdawg
2015-08-31 12:41
LennyRomario

Så bara för att några försöker hitta konspirationsteorier om att Barcelona har köpt domare/UEFA/FIFA etc. Så kan alltså inte vårat antagande om att Real får domarfördelar vara sant, även fast vi har konkreta bevis på att detta händer alltför ofta?

Om jag ska göra en liknande jämförelse:
Konspirationsteori: Vilken sport som helst i tävlingssammanhang kan antas vara korrupt av en skara missnöjda supportrar.
Så därför kan väl inte konspirationsteorin om att Fifa är korrupt vara sann?

Det finns skillnad på något som är helt befogat med något som inte är det. Vi har en stor mängd klara videobevis, f.d domare som kunnat uttalat sig, nuvarande president, spelare, coacher som även har sagt ifrån och även uttalat sig om detta, men antar att de är lika blinda som oss här på forumet som också lagt märke till detta.

Vad har de som antar att Barca får domarfördelar att gå på, avundsjuka, ångestmedicin och tårar?
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 12:21
LennyRomario . artikeln tar upp precis allt. Du blundar för historiken där Real alltid fått fördelar. Jag menar inte att dom betalar domarna elr något sådant. Mer att domarna bara följer en norm i Spanien där 1 säsong till utan en ligatitel för Real bara är för mycket. Så mycket som dom spenderat så vore det ett fiasko ifall dom bara lyckas vinna 1 ligatitel under Perez period. Då menar jag den artikeln jag länkade. Den du länkade är en myth artikel skapad av en blind människa.
Barcelona Gabriel
2015-08-31 12:17
Lenny Romario

Jag tror att de flesta här inne redan är medvetna om vad andra lags fans säger om oss, ingen missade "uefalona" perioden, jag finner det bara strange att du väljer att lägga upp det här för att "uppmärksamma" oss. Vad försöker du säga? Att det vi påstår angående Real Madrid och domarfördelarna faktiskt inte stämmer och att det istället går jämnt ut mellan oss och dem. Var det de du ville poängtera med GOAL artikeln, fast på ett lite mer smartare och diplomatiskt sätt så att du själv slapp göra det?

Förstod inte riktigt poängen med att länka den, för även om du själv säger att du ville uppmärksamma folk på vad andra säger om oss så tror jag att du redan själv var medveten om att vi alla vet om vad andra fans säger om oss.

Men men, känner att det här inte leder någonvart. Du får sköta diskussionen vidare utan mig, jag vet iaf vart jag står och vilka åsikter jag har.
Barcelona Heisenberg
2015-08-31 12:15
Jag ställer mig till skaran som tycker Sergio Roberto gjort en bra säsongsinledning, men låt oss sitta ner i båten lite. Malaga hade inga intentioner att gå framåt och därför blev hans defensiva egenskaper aldrig testade. Efter Atletico kan vi utvärdera.
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 12:03
@Gabriel:

Så konklusionen är alltså att domaren i Barcelona - Chelsea var usel? Bra. Det håller jag med om.

Vad artikeln tar upp och inte tar upp kan du inte blanda in mig i, jag har inte skrivit den. Jag försöker bara uppmärksamma er på att samma tankar som ni har om Real har många andra om Barcelona. Så varför det ena skulle vara 100% sant och det andra 100% osant är för mig helt obegripligt.
Barcelona LennyRomario
2015-08-31 11:59
@Barcelonistas:

Så allt emot Barca är en myt (vilket jag håller med om), medan allt emot Real är sant (vilket jag inte håller med om). Okej, då vet jag.
Barcelona Gabriel
2015-08-31 11:46
Z_Z

Helt korrekt, det glömmer folk också av.
Barcelona Gabriel
Barcelonistas

Underbar länk, förklarade allt det jag försökte få sagt.
Barcelona Z_Z
Gabriel:

Vi bör också ha en straff i första matchen mot Chelsea för nerdragningen av Henry.
Barcelona Gabriel
2015-08-31 11:43
LennyRomario

Den matchen mot Chelsea skulle Chelsea haft 1 straff med sig och det var den på Piques hands. Om den på Eto'o ska dömmas för hands i slutet så skulle vi också haft en liknande straff i början av matchen där Ballack tog med handsen i början av matchen. Att vi sedan fick Abidal helt galet felaktigt utvisad nämner du inte heller.

Angående de andra matcherna du länkade via goal.com. Vi börjar med Milan, i första matchen på San Siro blev Barça rånade på 2 straffar. En på Alexis och en på Puyol, men det nämner du inget om. I matchen mot Arsenal blev Barcelona rånade på ett mål på Emirates Stadium, men det nämner du inte heller något om.

Hmm?
Barcelona neymar JR
2015-08-31 11:14
Okej nu är det inte så att domaren missar 50/50 chanser utan det är uppenbar sekvenser som man inte ens behöver repris bilder på Eller varför inte ta upp alla felaktiga offside dom blåste förra säsongen. Ett dussin med mål försvann pga domarnas "inkompetens" Det är viktiga mål med, allt som oftast var det mål som dömdes bort när det stod 0-0 Till Chelsea matchen är dem flesta av besluten 50/50 situationer. En straff kan jag tänka mig var solklar, en hands på eto'o. Däremot fick vi ingen straff under hemma mötet trots att dom var mer solklara än det Chelsea lipade för.
Barcelona LeoMessi
2015-08-31 10:56
LennyRomario Jag såg inte första mötet mot Chelsea det året vi "rånade" dom. Vad jag fick höra var att vi fick en del domslut emot oss, och om jag minns rätt, så skulle ballack ha blivit utvisad. I andra mötet blev abidal felaktigt utvisad efter att anelka snubblade på sig själv? Varför tar ingen upp det? Är inte det ett grovt felaktigt domslut? Sen i returmötet mot Inter på camp nou, när bojan gjorde 2-1 och målet dömdes felaktigt bort för hands på Keita (minns ej vem), bollen nuddade magen och även om den rörde vid handen så hade han handen på magen. Fördelarna vi får glöms aldrig bort och det snackas om dom i all evigheter framöver. Men domsluten som går emot oss är det ingen som snackar om.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-31 10:55
LeynnRomario - jag säger att dom anklagelserna är en stor jävla myth. Gå in på länken som jag visar nu och läs igenom artikeln helt. Jag tycker den är rättvis där man ser på båda sidorna av myntet. Chelsea 2009, vi alla vet att Abidal aldrig borde ha blivit utvisad i ett skedde där vi ligger under med 1-0. Straffarna är ju billiga förutom handsituationerna.
Annons: