/spanien/barcelona/forum/20918.aspx/spanien/barcelona/forum/20918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2008-06-20 13:57
Rambla

Onödigt vet jag inte om det var, jag motiverade i mitt inlägg varför jag tyckte att det behövdes tas upp.

"Ursäkta då så mycket om ordvalet "loser" tycks sticka i ögongen så förbannat mycket hos vissa här. Jag skulle varit mer diplomatisk och benämnt hans tillkortakommanden lite ödmjukare så som tex, han råkade befinna sig på den förlorade sidan, han har bara haft otur, motståndarna hade en jäkla tur, osv, osv."

Du behöver inte alls ursäkta dig, i alla fall inte för min del, jag är som sagt inget större fan av Ballack. Men att kalla någon för ärkesvin (jag kunde inte hitta några motiveringar från dig till varför han skulle vara det, mer än att han påpassligt fult knuffade undan sin bevakare innan nickmålet) och europas största loser när han enbart varit med och förlorat (om det är som du säger ang. Bay-RM) en CL-final. Det var det jag reagerade på.
Barcelona Lujàn
2008-06-20 13:57
FooTBaLL

Här står det att dem kommer den 1 juli.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-20 13:45
Gillar faktiskt Adebayor, han skulle vara väldigt nyttig i boxen, han verkar dessutom vara en skön typ. Han och henry har lirat tillsammans så det borde inte vara några problem

Det bästa vore om man behöll eto'o
Barcelona Milbona
2008-06-20 13:44
Vill fan inte se nån adebayor i vårat lag grmyt överskattad anfallare. Om det nu är så att vi ksall värva några spelare så finns det bättre alternativ....

In: Podolski, Villa, Silva, Moutinho, Arsjavin, (srijakov vänsterback i ryssland)såg för jävlig ut i positiv bemärkelse, Gomez, benzema mfl

Ut: Abidal, Deco Ronnie, Guddy, Marquez?, eto?...
FooTBaLL
2008-06-20 13:29
Ämne: GRABBAR! Så här ska ....
Snygga bortatröjer :D .. längtar tills hemma tröjer kommer men har för mig att det inte kommer förrän i augusti är de så eller ?
Barcelona FCB10
2008-06-20 13:05
GRABBAR! Så här ska Barca's borta matchtröja se ut, coll tycker jag :)

Barcelona Dizzy
2008-06-20 13:02
Nån som vet vem den här spelaren är? Har aldrig hört talas om han.
Barcelona NoGo^
2008-06-20 12:58
Jag hoppas verkligen vi INTE köper Adebayor! Vill ha kvar Etoo. En spelare som kanske skulle vara intressant är Arshavin, grym mot sverige och vart bra i de matcher jag sett med Zenit.
Delarocha RIP Puerta
2008-06-20 12:57
Ekwall och Lundh kan ju vara det mest inkompetenta radarparet i tv-historian. Stör mig så otroligt mycket på dessa två individer.
Barcelona A.Gaudi
2008-06-20 12:48
Jag är väl också en av dom som vill ha ut lagerbäck ur landslaget. men jag tycker det är svårt att se någon bra ersättare, förutom drömmen svennis(men det händer nog aldrig).

kanske är det dags för oss också att vända blickarna mot en europeisk tränare?

Annars förstår jag inte riktigt varför huntelaar aldrig nämns längre. skulle föredragit honom över alla tunga forwards i världen. en extrem målspruta och, troligtvis, hollands nästa superspelare som lär dominera europa ett bra tag.
Kwake
2008-06-20 12:47
Ta det lungt grabbar, ni kan räkna bort Adebayor, han har gått ut och sakt flera gånger att han vill stanna i Arsenal, sjukt jobbiga rykten som tas upp om och om igen.

Dessutom är Marca den mest opålitliga hemsidan någonsin efter Tribalfootball.
Barcelona luis Enrique 21
2008-06-20 12:33
JAg saknar Glenn!!! Hade garna haft Nordahl med pa ett horn ocksa. Varst ar Ekvall som tror att Em handlar om honom och inte fotboll. Han ser ganska redo ut for att stalla upp i lets dance eller melodifestivalen. Sen att para ihop honom med Jihde...
Och fylla ut tiden med att hitta sveriges "glassigaste" epa traktor ar bara sorgligt. Harligt nar kommentatorn kallat nani for nanni hela kvallen sa hor man det portugisika kommentatorn i slutet namna honom i bakgrunden med korrekt uttal.
Barcelona Dizzy
2008-06-20 12:18
Verkar som allt är snart klart med Adebayor? Fattar inte varför Etoo ska säljas. Men Adebayor är ingen dålig ersättare plus att han är yngre.
Barcelona Rambla
2008-06-20 11:59
luis Enrique 21:

Glenn Strömberg hade varit den perfekta ersättaren. Ja, han är oerfaren men med hjälpa av dugliga assistenter så hade det fungerat bra.

Fjällström är duktig, förklarar situatoner och taktiska små detaljer på ett utmärkt sätt. En klar favorit hos mig, lite synd bara att han ska få dela ruta med klåpare som tex Wenström och Hedman.

Otroligt onödigt att ens nämna Mourinho av Marc Ingla. Ledningen borde vid det här laget veta vad för typ av karaktär Mourinho är och att han inte skulle låta en sån sak passera obemärkt. Nu har det dragit igång ett tjafs i media och man tvingades tom till en officiell dementi på websidan.
2008-06-20 11:53
Ar dt nagon annan som tycker att tv4 borde forbjudas att nagonsin visa stora fotbollshandelser. Tycker synd om Fjallstrom som maste sitta med ett sant gang pajasar.
2008-06-20 11:52
Om LAgerback far sparken elle avgar, Vem ska da ersatta tycker ni?
Var det inte lite onodigt av ledningen att fa det att lata som ourino har tiggt jobb i Barca?
Barcelona Rambla
2008-06-20 11:15
AlexC:

Ganska onödigt att göra en hel uppsats över en diskussion, eller rättare sagt något som egentligen bara var en meningsskiljaktighet, som redan har dött ut (trodde jag åtminstone).

Europas största loser inte precis ordagrannt menat utan om man jämförde honom med de största superspelarna som spelar/har spelat i Europa, så kan han klassas som en förlorare eftersom han inte har vunnit något riktigt stort varken i klubblaget eller landslaget. Det spelar ingen roll att han ledde landslaget till Vm-final och sen var avstängd. Han stod ändå på den förlorade sidan, precis som han gjorde i två CL-finaler. Jag har tom för mig att han var avstängd mot Real Madrid när han representerade Bayer Leverkusen?

Det var inte menat som någon förlolämpning när jag skrev "längre än näsan räcker", utan just för att diskussionen började spåra ur och handla om saker som jag aldrig påstått eller menat. Ursäkta då så mycket om ordvalet "loser" tycks sticka i ögongen så förbannat mycket hos vissa här. Jag skulle varit mer diplomatisk och benämnt hans tillkortakommanden lite ödmjukare så som tex, han råkade befinna sig på den förlorade sidan, han har bara haft otur, motståndarna hade en jäkla tur, osv, osv.

Nej, nu orkar jag inte älta det här mer. Det är lustigt hur lätt det är att skruva upp vissa här beroende på vilket ordval man väljer. :)
Barcelona barcadinho
2008-06-20 10:54
Sista inlägg innan vi åker på en fest.
Lite för sköj.

Jag frågade min sambo vad hon tycker ok Ballack (hon kan mycket om fotboll. Hon berättade för mig saker om honom som jag inte hade nån aning om. Positiva saker)

Hon tycker att han är vinnare och jag tycker tvärtom.

Hahaha...
Det kvitter väl.
Barcelona barcadinho
2008-06-20 10:10
På tal om vem man jämför med och krav på lag och spelare.
Det påminner mig en lång diskussion som jag hade med några svenska grannar här nu efter förlusten och också tidigare turneringar.
Man tycker att landslaget är dåligt och man snackar skit om si eller så.
Men jag ser det på ett annat sätt. Man måste vara realistisk också. Sverige ska inte jämföras med Brazil, Argentina eller Tyskland i fotbolls sammashang. Med tanke på spelarnas nivå, ligans nivå och tradition så är det ett STOR framgångrik det man har lyckats med.
Det går inte att räkna med VM brons varje gång. Sverige är inte Brazil. Att man kunde avancera sig till slutspel 5 gånger i rad är redan en framgång. Jag kommer ihåg hur mina grannar pratade skit före VM när Sverige förlorade mot Tyskland. Herregud, bli realistiska.
Barcelona barcadinho
2008-06-20 09:28
MrKnowledge/

Tyvärr har jag hört samma sak förut från några kusiner som bor utomlands.

Nu är det kväll i Brasilien och ingen vet om Txiki lyckades med något i Sao Pualo.
Jag är nästan säker på att han inte kommer med tomma händer.
Nästa värvning blir nog Hernanes och kanske backen (Henrique) med.
Jag läste förut en lång artikel om Hernanes nån stans, där man berömmer honom väldigt mycket. Jag hittar inte den nu (bloggade nu länge).
Är det nån som vet vart artikeln finns (de som har läst den. Det var lång och detaljerade)
Barcelona MrKnowledge
2008-06-20 06:23
Läste nyss vad milan redaktionen hade skrivit om ronaldinho. Tydligen skulle han åkt in på rehab för drog och alkhol problem, kan de verkligen stämma?. Killen som levde för fotboll, inte trodde man RONALDINHO skulle hamna i sånt här om det nu stämmer. Vissa klarar inte av att vara megastjärna, de vet vi redan sedan maradona.
Barcelona Unicef
2008-06-20 05:27
HA ha ha!!! sorry för allt länkande...
Barcelona Unicef
2008-06-20 05:24
riktigt roligt Henry klipp!!!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-20 03:18
Messi-Lona

"menar ni att t ex att ballack är sämre än alla greker 2004 em laget"

Det där tolkar jag som att du menar att vi har sagt att Ballack är dålig bara för han har förlorat flera finaler.

"och var inte så kaxiga framför era data skärmar"

Hahahahahaha.
Barcelona BlueRed
2008-06-20 03:08
Haha, måste lägga upp den här, Roberto Carlos Pepsi reklam, klockren!
Barcelona AlexC
2008-06-20 02:55
Rambla

Du kallar Ballack för "europas största loser" under ganska underliga förhållanden.

* Han har förlorat två Champions League-finaler. Till den första hade han nästan på egen hand lett laget till final men Real Madrid var för starka. Men jag ger dig denna, han var hänförare i laget som förlorade en CL-final. Den andra var med Chelsea nu för en månad sen. Han var en av de viktigaste spelarna på vägen fram till finalen och var dessutom en av finalens bästa spelare. Men det blev som bekant förlust här. Men det var Chelsea personifierat av Terry, snarare än Ballack som förlorade.

* Angående VM-finalen 2002 är det fråga om rent faktafel från din sida. Ballack förde nästan på egen hand Tyskland till finalen. Men efter att ha brutit en sanolikt farlig kontring för sydkoreanerna så fick han ett gult som gjorde att han missade finalen som Tyskland senare förlorade mot Brasilien. Såå, aldrig, aldrig kan Ballack ansetts ha förlorat en final under detta mästerskap.

* Han tog fyra ligatitlar i Tyskland. De tre han tog med Bayern var han tveklöst härföraren på vägen fram till. Lite lustigt hur du första framhäver att han "förlorade två ligatitlar nästan på målsnöret med Chelsea" (också lite lustigt då United ledde ligan inför avgörandet bägge åren, Ballack & Chelsea hade aldrig ligan i sina händer och kan knappast anses ha förlorat ligan dessa två säsongerna. Visst vann inte Ballack ligan dessa åren men han tappade knappast ligavinsten heller). Dessutom var han en av de viktigaste spelarna nu under våren 08 där Chelsea hämtade in försprånget till United men aldrig lyckades gå om via målskillnaden. Medan Bayern-ligatitlarna enligt dig inte räknas eftersom de ändå skulle vunnit på halvfart. När de nu hade så bra lag och förväntades vinna har det likväl krävts en vinnarskalle som härförare för att segrarna skulle bärgas.

Vi kan dessutom lägga till två cuptitlar med Chelsea 06/07 (vet iofs hur delaktig Ballack var i de två finalerna) och tre cuptitlar med Bayern under Ballacks tid där, under vunna finaler. Visst är dessa titlar inte alls i samma dignitet som de titlar man får avstå från efter att ha förlorat två Champions League-finaler.

Utifrån dessa fakta (mestadels i alla fall):

"Europas största loser" säger du, "Tveksamt där, Rambla" säger jag.

Slutligen vill jag klargöra två saker:

Jag skulle inte kalla mig själv något Ballackfan, han är en mycket bra spelare och härförare (på plan) dock.

Jag har ingenting personligt mot dig, det har jag dock mot Ballack, som är en riktig torrboll samt tjurskalle. Dock tyckte jag att denna fråga behövde belysas något mer från den, utifrån dig, motsatta synvinkeln. Det är dock lite synd att du indirekt benämner folk som debatterar emot dig, med nedlåtande kommentarer som "äntligen någon som förstår och kan tänka längre än näsan räcker", vilket i alla fall jag uppfattade som nedlåtande.

Nu fick väl du också små nedlåtande kommentarer emot dig, såsom "pinsam", så jag hävdar absolut inte att du var ensam om att fälla olämpliga kommentarer (tänkte först skriva "inte ensamt rötägg", men, detta är liksom ett Internet-forum, hehe). Som den profil du blivit på detta forum är det istället dina snabba nyhetsuppdateringar (och tillhörande översättningar) och ditt rika delande av information om klubben man vill se som läsare här ;)
Barcelona Messi-Lona
2008-06-20 02:45
Kimmpa_fcb

Det är du som är trög vart har jag skrvit att du påstått att ballack är en DÅLIG spelare..

Jag håller med rambla i det mästa men inte att ballack är en losser och det har jag rätt till att tycka och säga och förklarar varför jag tycker så och det betyder inte att jag vill få det till tjaffs , tvärtom jag vill beröma rambla för att han uppdaterar oss och kommer med nyheter och annat, han borde få lön för den tid han lägger på leta information och sen läger han upp länkar till oss och vi behöver bara klicka. men nu startade rambla en disskution som inte har med barca att göra, men det är okej för mig nu när barca endå inte spelar och det är EM så jag förklar varför jag inte håller med.

acceptera att alla inte håller med om allt och var inte så kaxiga framför era data skärmar

Barca 4 life
Barcelona lagkapten
2008-06-20 02:28
FCB#19

Okej, då var han något äldre än jag trodde men han kan absolut va något att flytta upp till a-laget om ett par år.
Barcelona BlueRed
2008-06-20 02:19
LÄNK;!

Henry, har allllltid tid för skämt! Han är så klockren!
Barcelona BlueRed
2008-06-20 02:18
Ämne: Hehe, de skotten han....
Haha visst skjuter han hårt? Specielt andra skottet i början, det är faktiskt riktigt hårt för att vara 5 år !
Annons: