/spanien/barcelona/forum/20911.aspx/spanien/barcelona/forum/20911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SaM__-
2008-06-22 17:54
lagkaptenen //

Du har delvis fel du där också. För det första ska vi inte säga att det är pep som inte vill ha han på grund av sitt beteende utanför. Utan det är ledningen med laporta i spetsen, men delvis pep möjligvis men det vet vi inte.

Jag syftade inte på att jag kan bedömma hans snabbhet genom att se han live utan menade att jag har sett honom ett x antal gånger. Och ja, jag vågar hävda att Adebayor är bland de snabbaste i Arsenal då även Wenger flera gånger har uttryckt sig om Adebayors snabbhet. Jag finner endast tre spelare i Arsenals om är snabbare än Adebayor och det är Clichy, Sagna och Walcott.
Barcelona lagkapten
2008-06-22 17:54
Ämne: Dessutom är Adebayor....Som sagt, en billig centertank som komplement, är jag övertygad om att det behövs i Barça. Men inte en Adebayor (bara 3 år yngre än Villa) för 27 milj euro. Hellre att antingen ge några mille mer för Villa eller att värva exempelvis Pavlychenko mycket billigare.
Barcelona lagkapten
2008-06-22 17:50
SaM__-

"Men försöker sätta mig in i hur pep tänker och om han ville ha en "villa" typ så skulle han istället satsa på Etoo tror jag"

Det är just där du har fel. Det är inte Samus spelstil som gör att man vill sälja honom. Ledningen är fullt medvetna om att Eto'o med sin spelstil passar perfekt i Barça, det är hans uttalanden utanför plan som är orsaken till att man vill göra sig av med honom.

Om du sett killen live eller inte säger mig ingenting, det är ingen större fördel gentemot TV. Jag förundras fortfarande över att du rankar honom som snabb och t.o.m. "bland de snabbaste i Arsenal" vilket jag starkt tvivlar på att du har några konkreta bevis för att påstå. Jag har sett Adebayor mycket under säsongen både i PL och CL och killen lyckades inte ens se kvick ut mot Milans pensionerade backlinje ;)
Barcelona SaM__-
2008-06-22 17:48
Dessutom är Adebayor bättre på huvudet, yngre och billigare än Villa skulle jag tro;)
Barcelona SaM__-
2008-06-22 17:39
lagkaptenen //

Jag förstod din poäng och jag håller med att Etoo typen skulle fungera mycket bättre. Men försöker sätta mig in i hur pep tänker och om han ville ha en "villa" typ så skulle han istället satsa på Etoo tror jag. Därför anser jag att Adebayor är den närmaste centertanken som i samma veva liknar Etoo och Villa.

Jag har sett väligt mycket av Adebayor, även sett han spela live. Därför ställer jag samma påstående som dig och undrar hur mycket du egentligen har sett av Adebayor? Killen är bland de snabbaste i Arsenal och det är inte många backar som hänger med honom i PL (möjligtvis Michah Richards). Så ja, Adebayor är allt annat än "inte snabb"
Barcelona lagkapten
2008-06-22 17:34
SaM__-

Min poäng var ju att det inte ska bli någon skillnad på anfallspositionen:S. Eto'o-typen har ju fungerat bra som ensam anfallare i Barça så varför ändra på det? Jag har inte skrivit att jag tror att Eto'o kommer att stanna, så jag vet inte vad du vill ha sagt med de första raderna i ditt inlägg, utan det jag skrev var att en liknande spelare bör ersätta honom.
Adebayor är lik Kluivert i spelet och alla vet vi ju hur han funkade i ett 4-3-3.

Så hur kan Adebayor vara ett bättre alternativ än Villa som ensam anfallare? Som jag skrev så är jag mycket väl medveten om att Pep söker efter en centertank, och att jag gärna ser en sådan som komplement, dock inte som startman i ett 4-3-3 som Pep sagt att han kommer att anvädna sig mest av.
Sen vet jag inte hur mycket du har sett av Adebayor men killen är allt annat än snabb.
Barcelona SaM__-
2008-06-22 17:25
lagkaptenen //

Jag vågar nog hävda att de flesta här inne vill ha kvar Eto'o. Men som läget är ingår ju inte han i planerna och att ersätta honom med Villa innebär ju inte direkt någon stor skillnad. Exakt samma spelstil, snabb, killer instinkt och en fantastisk blick för målet.

Därför är väl ändå Adebayor den bästa(om vi räknar bort min favorit Pavuluchenko som jag dock bara har sett lite av)lösningen. Pep har ju sagt att han vill ha en "centertank" och med Adebayor anser jag att vi både får en centertank som samtidigt är snabb och besitter en godkänd teknik.
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 17:20
Unicef

jag tror du har missuppfattat uppställningen som visades nedan, det är 11 på planen inte 12.
på Defensiva mittfältsrollen har han skrivit
Yaya/Keita.

Då menar han att någon av dom två ska spela, inte båda 2.
Barcelona lagkapten
2008-06-22 17:19
Angående Ronaldo: Han har ju sagt att han vill spela i Real och att det är hans drömklubb, så vi kan sluta diskutera Ronaldo till Barça. Personligen är jag inte för värvningar av superstjärnor till Barça a´la Henry, Ronaldo. Hellre spelare precis under "superstjärneskiktet" som är hungriga efter titlar och villiga att kämpa för laget, spelare som Arshavin och Villa.

Angående Adebayor: Snälla Berlusconi agera. För en gångs skull håller jag tummarna för Milan.
Jag har faktiskt svårt att förstå Pep när han vill ersätta Samu med en targetspelare som Adebayor. Barças spel har fungerat utmärkt med en anfallare som är otroligt snabb och löpvillig, och Adebayor är raka motsatsen.

Segare anfallare får man leta efter. Om en löpvillig, snabb och teknisk anfallare (Eto'o)lämnar, måste man ersätta honom med en liknande anfallare (Villa), så enkelt är det. Jag är för en värvning av en centertank som ett komplement, men inte som ersättare för lejonet.

barcadinho:

Adebayor, om någon, är en one-season-wonder!
I Monaco: 2003-04, 40 matcher 8 mål. 2004-05, 45 matcher 11 mål. Halva 2005-06, 15 matcher 1 mål.

I Arsenal: Halva 2005-06, 13 matcher 4 mål. 2006-07, 44 matcher 12 mål.
Och hans hype-säsong 2007-08, 48 matcher 30 mål.
Alltså, EN bra säsong.
Barcelona SaM__-
2008-06-22 17:18
Captain Fantastic//

Jo helt klart spelade han de viktiga matcherna och då tänker säkert både du och jag på Chelsea borta och Real Madrid borta. Men sen var han ju skadad resten av tiden vilket gjorde att Guily och Henke fick köra de andra viktiga matcherna.

Jo, precis jag kom på att det var du som skrev den läsvärda krönikan om Barcas brist på spelare som Van bommel osv, vilket för övrigt även det var en kanon krönika. Men annars tycker jag att även denna var väldigt bra och även jag delar dina tankar om peps taktiska kunnande och hans hjärta för klubben:)

Apprå på Adebayor så är jag berred att hålla med Holländaren att jag också anser att det skulle vara en kanon värvning(räknar då med att Etoo ej är med i peps planer). Annars är väl Pavluchenko ganska lik Adebayor och kanske till och med till ett bättre pris:)
Barcelona Holländaren
2008-06-22 17:11
Adebayor hade varit en mycket bra värvning om han kan finna sig i att sitta på bänken och agera pinchhitter.

Den gode Cristiano Ronaldo hoppas jag håller sig så långt som möjligt från Barcelona. Han är allt vår klubb inte är.
Barcelona Lujàn
2008-06-22 16:49
Ämne: Håller med de som in....
Håller med helt och hållet. Jag skulle aldrig vilja se Ronaldo i Barça även om han räknas som världens bästa spelare.
Barcelona Rambla
2008-06-22 16:42
Ämne: Rambla:
Hahaha...
....
Precis, och som av en tillfällighet har de två mottagarna av detta SMS, som begärt att få bli icke namngivna, tagit kontakt med media (om det nu var EMD) och läckt informationen. Hur sannolikt är det på en skala?
Barcelona Ciao-V
2008-06-22 16:35
Rambla:
Hahaha...
Han verkar vara aktiv skribent under sin semester, Adebayor. Han skickar både mail och SMS till alla möjliga håll, verkar det som.
Barcelona Unicef
2008-06-22 16:33
Ämne: Varför skulle ni int....
därför att det är 12spelare och man får bara vara 11 samtidigt på planen...
Barcelona Rambla
2008-06-22 16:30
Han har skickat ett SMS till....

Herregud, Sport och EMD tävlar verkligen i att vara mest korkade tidning med sina fantasiföreställningar och spådomar. Börjar bli jobbigt att följa cirkusen.
Barcelona Matte_cm
2008-06-22 16:18
Så som jag har fattat det så ska pengarna som Barca får av Eto'o gå till Adebayor transfern. Men jag kan ha uppfattat det fel med. :)
Barcelona Ciao-V
2008-06-22 16:17
Ämne: Så nu är Adebayor i ....Det står väl inte att han är i staden, Barcelona, eller missar jag något?
Det som står är att han har skickat SMS till två av sina medspelare i Arsenal. Spelarna som vill vara annonyma, säger att han har sagt att han kommer att spela i Barcelona i nästa säsong, förutsatt att klubbarna kommer överens. Och att förhandlingarna går bra.

Bilden är tagen i maj.
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 16:07
Jag kan tänka mig att Henry och Adebayor skulle funka i Barca, men att Eto'o byts mot Adebayor är oacceptabelt!

Eto'o är en bättre anfallare så låt han stanna!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-06-22 15:58
Så nu är Adebayor i barcelona ( staden )
Barcelona Captain Fantastic!
2008-06-22 15:54
Tack för alla kommentarer, skönt att se att ni uppskattar krönikan :)

SaM__-//

Angående spelarna i min "symmetri teori" från 05/06: Visst Messi var inte ordinarie, men vi spelade honom före Giuly i alla de viktigaste matcherna, just för att kunna anfalla med skärpa från två håll.

Sedan så tror jag givetvis att man behöver olika spelartyper i laget, djupledslöpare o.s.v, det har jag tagit upp i mina tidigare krönikor, jag menade endast att symmetrin skulle ligga som en grundpelare till formationerna.

Sedan känner jag också att Puyol och Marquez är ganska olika, men jag försökte vinkla det så att min teori skulle stämma :D
Barcelona Smacked
2008-06-22 15:39
Varför köpa Adebayor? Följt honom i premiern och inte faen är han något speciell där. Missar 90% av chanserna som alla andra skulle sätta. Köp pavlyuchenko istället ffs!
Barcelona Blaugrana #99
2008-06-22 15:23
Ämne: Blaugrana #99

Ja....
se länktips. har översatt den:P
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 15:21
Blaugrana #99

Jag kan inte spanska så bra så jag förstod inte riktigt av länken, kan du förklara lite mer vad menar du att Eto'o ska betala undertecknandet av Adebayor?

Barcelona Blaugrana #99
2008-06-22 15:18
Eto'o kommer att betala undertecknandet av Adebayor

Se länktips!
Barcelona Tompa
2008-06-22 15:11
Håller med de som inte vill värva Cristiano Ronaldo. Till att börja med är det vansinne att punga ut med uppemot 100 miljoner euro, eller ännu för en spelare. Det kan Real Madrid och Chelsea sysselsätta sig med. För det andra tror jag inte Ronaldo skulle tillföra Barca så mycket att det på något sätt motiverar en så sanslöst hög transfersumma, ingen är värd så mycket pengar.

Visst är Ronaldo en oerhört bra spelare, vore oseriöst att åstå något annat. Men ärligt talat tvivlar jag på att han kommer vara lika bra kommande år (naturligtvis KANSKE har jag fel) som han varit i år.

För det tredje verkar Christiano Ronaldo vara en girigbuk som vill mjölka ut så mycket pengar som möjligt från sin arbetsgivare. Och sådana spelare vill jag helst slippa.

Lukas.RP
2008-06-22 15:10
Verkar inte bli någon Adebayor, han vill till Milan.

Se länktips!
Barcelona Blaugrana #99
2008-06-22 15:01
Ämne: Enligt mig är David ....
Adebayor och Henry kommer kanske vara en succe sedan deras tider i Arsenal??
Men jag har inget emot david villa han är snabb och teknisk han gör mål på sina chanser han får..
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-22 14:59
Fyfan vad bra läsning Captain fantastic, är fortfarande bakfull sen midsommaren men kan inte sluta läsa. :D
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 14:56
Angående Arshavin så tror jag att nästan alla storklubbar kommer vilja ha honom så fort EM tar slut för hans del, speciellt när det snackas om att han kostar 10M (!) om det nu är sant.

Det sägs att Ancelotti redan har haft ögonen på honom och tänker lägga ett bud, fastän de tidigare sagt att ifall de inte får in Adebayor så ska de inte köpa in någon annan.

så nu gäller det att vara snabbast för de som vill värva Arshavin.
Annons: