/spanien/barcelona/forum/20908.aspx/spanien/barcelona/forum/20908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana #99
2008-06-22 15:01
Ämne: Enligt mig är David ....
Adebayor och Henry kommer kanske vara en succe sedan deras tider i Arsenal??
Men jag har inget emot david villa han är snabb och teknisk han gör mål på sina chanser han får..
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-22 14:59
Fyfan vad bra läsning Captain fantastic, är fortfarande bakfull sen midsommaren men kan inte sluta läsa. :D
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 14:56
Angående Arshavin så tror jag att nästan alla storklubbar kommer vilja ha honom så fort EM tar slut för hans del, speciellt när det snackas om att han kostar 10M (!) om det nu är sant.

Det sägs att Ancelotti redan har haft ögonen på honom och tänker lägga ett bud, fastän de tidigare sagt att ifall de inte får in Adebayor så ska de inte köpa in någon annan.

så nu gäller det att vara snabbast för de som vill värva Arshavin.
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 14:53
Barca-fan

Håller med 100%, om vi skalägga 27M på Adebayor så lägger vi det hellre på David Villa, som själv är cule :)
Barcelona Barça-fan
2008-06-22 14:50
Enligt mig är David Villa den anfallare som jag i dagsläget tycker är det bästa alternativet. Han är snabb, målfarligt och teknisk. Hellre att man lägger de 27M eurona som det snackas om för Adebayor på Villa. Men sedan kanske det krävs mer än så för Villa efter EM och då får man nog omvärdera.
Barcelona barcadinho
2008-06-22 14:50
DaniAlves/

Då är det för mycket, självklart.
Barcelona barcadinho
2008-06-22 14:48
Milan har ett enormt stort behov av en anfallare, då de har väldigt få som är dugliga.
Och de är en av de största klubbar i Europa. De är inte med i CL nästa säsong, men de kommer tilbaka snart.

Det finns bara två tränare som jag letar helt blind på deras känsla för bra spelare: Wegener och Hiddink (inte bara nu pga Ryssland utan redan som tränaren i holland).

Om Wegener värvade Adebayor från Monaco, så letar jag till 100 procent på honom. Han brukar välja rätt. Adebayor är inte one-season-wonder som några här har skrivit forut.
Det kan hända förstås, men då blir jag förvånad.

Frågan är om han kommer passa in i vår barca (mad allt det innebär...).

(dax att stänga datorn. Min son spelar en borta match om två timmar)

Barcelona DaniAlves
2008-06-22 14:48
Ciao-V

Japp jag är med, men jag syftade inte på ditt inlägg när jag skrev att han inte var ung.

barcadinho

Du kanske missade att jag skrev att vi har 8 mittbackar, annars har vi 10 backar om man räknar med alves och sylvinho som endast är kantspelare.
Barcelona Ciao-V
2008-06-22 14:32
Ämne: Angående Adebayor tr....Ingen vill nog till Milan. Det vet vi ju att varken Ronaldinho eller Eto'o, är sugen på det, enligt rykterna som har varit.

Rykterna om Adebayor;
Jag tror att Adebayor kommer att komma till Barcelona. Pep och ledningen har bestämt sig för det. Det hela hänger på om Arsenal vill sälja honom.
Relationen mellan AC Milan och Wegner är väl inte så jätte bra, kan jag tänka mig, efter att Milans senaste värvning.

Adebayor är inte så dålig ersättare som vissa framställer. Jag tror att han kan vara en bra värvning, om man nu lyckas att värva.
Jag förstår dock att det bästa hade varit att behålla Eto'o, men vad kan vi göra åt den saken?

Adebayor, Pavlyuchenko, Henry och Bojan låter nog inte så illa.

OBS: Ronaldo i Barcelona? Nej tack. Messi ska vara stjärnan i klubben.
Barcelona barcadinho
2008-06-22 14:30
Jag tror inte heller att Ronaldo vill till barca.

Och jag gillar inte alls att stora varumärken från USA ska börja kontrollera transfer i europeisk fotbooll.

Fotboll är redan väldigt kommersiell. Vi behöver inte ta ännu flera steg i den här riktingen.
Barcelona barcadinho
2008-06-22 14:25
Jag håller med många bitar i artikeln och det viktigaste är om två aktiva kanter.

Man måste ha en aktiv höger och vänster kant om man ska få en variation i spelet. Det behövs inta vara precis samma egenskaper av spelarna i varje "symmetrisk" position, men det behövs rörlighet.
Sista säsongen hade vi inte alls en fungerade vänsterkant. Abidal kan inte ta hand själv om hela kanten båda uppåt och neråt. Nån mer offensiv spelare måste hjälpa till.
Ska man spela 4-3-3 så måste man ha en naturlig vänsteranfallare. Ska man spela 4-4-2 så måste man ha en naturlig vänster mittfältare.
Jag var lite fundersam när jag läste hur Pep kommenterade den här positionen. Han verkar inte prioritera den. Han räknar kanske med Iniesta där eller nån annan ide.
Vi får väl se när säsongen börjar.
Barcelona Rambla
2008-06-22 14:25
Ämne: Rambla

40 miljon....
Ja du, om du tror att Nike kommer att betala resten för övergången så är du bra naiv. Kommer aldrig att hända.

Dissa? Jag gillar honom inte helt enkelt, är det inte upp till mig bedöma det? Så du kan sluta att försöka övertyga mig om motsatsen, det kommer heller aldrig hända. :)
Barcelona Gaucho_10
2008-06-22 14:22
Rambla

40 miljoner är väl inte alltför mycket om man ska köpa C.Ronaldo , om Nike betalar resten, eller?
Han är fortfarande ung och hyperbra, sen ang. att det ska bli problem i omklädningsrummet..vi vet ju ingenting om det, det kan ju bli så att det klickar och alla ler och är glada (jag vet, jag är lite väl naiv nu), men att dissa en spelare pga. attityd är väl lite att ta i.
Säger bara: C.Ronaldo, du är hjärtligt välkommen!
Barcelona SaM__-
2008-06-22 14:21
Ämne: SaM:

Ronaldinho v....Ja helt klart!. Det Ronnie var under de två säsongerna tvivlar jag på att någon kommer klara av. Synd bara att det varade i 2 år om inte pep får han på andra tankar då :)

Apprå på något helt annat. Kollade upp lite om Zhirkov, född 1983 20 augusti. 24 år, kan det stämma?
Barcelona Rambla
2008-06-22 14:15
SaM:

Ronaldinho var helt makalös under två säsonger, bättre än C.Ronaldo någonsin kommer att bli. Trots det så skiter det sig för eller sernare, vilket det också gjorde efter två säsonger, det blir osämja i omklädningsrummet (ja om man ska tro alla rykten) osv. Man löper samma risk med C.Ronaldo är jag rädd för.

Vi har andra spelare som kommer att blomma ut från de egna leden. Jag ser hellre att de får chansen än slänger bort sådana summor på 1 spelare.
Barcelona SaM__-
2008-06-22 14:15
Angående Adebayor tror jag inte han är så dum och väljer Milan. Killen vill väl spela CL eller? :S
Barcelona barcadinho
2008-06-22 14:13
En sak som jag tog upp förut flera gånger, men det känns aktuellt igen efter Captains artikel.

Det är nästan det mest vanliga att ha 8 backar i en trupp. Det är inte alls konstigt.
Nästan varje klubb består av 8 backar.
Oftast ser en trupp så här:
2 målisar.
8 backar.
7 mittfältare.
7 anfallare.
Totalt 24 spelare.

Man behöver mera backar än anfallare el mittfältare, eftersom man brukar nästan alltid ha 4 stycken på plan (men oftast 2 eller max 3 anfallare).

Inför säsongen 07/08 hade vi också 8 backar:
Abidal. Sylvinho, Milito, Puyol, Olegeur, Zambrotta, Thuram och som en backup Marquez (som kunde spela också en pivot).

Inga konstigheter alltså!

Men jag känner igen Captainens artiklar och inlägg. Han avgudar offensivt, " total-holländsk" , snabbt fotboll.

Jag med älskar samma sak.
Men vi glömmer inte att man bygger laget nerifrån. Nån måste försvara.
Barcelona SaM__-
2008-06-22 14:12
Ämne: Inte för att Tuttosp....
När det gäller den fronten på Ronaldo så håller jag med dig. Jag tål inte heller honom men ska man vara blind och bara se det fantastiska han presterar så skulle det vara fotbolls-godis med han på ena kanten.

Men nu har ju ändå marrängerna satt ribban på sisådär 80 milj euro vilket är ett skämt pris, helt sjukt för 1 spelare.
Barcelona Rambla
2008-06-22 14:06
Inte för att Tuttosport är en trovärdig källa i Italien, men vid alla gudar låt det vara sant att Adebayor föredrar Milan.

C.Ronaldo må vara en jäkligt bra spelare, säkerligen världens bästa säsongen 07/08. Trots det så vill jag under inga omständigheter ha honom till Barça. Kalla mig knäpp men jag tål honom bara inte och som någon skrivit tidigare. hans karaktär passar som handsken i en klubb som Real Madrid. Nu ser det tack och lov ut som om jag knappast behöver vara orolig över att han hamnar i Barcelona.

Till sist, trevlig krönika Captain. Jag delar dina tankar när det gäller Peps taktiska briljans och hur han brinner för denna klubb. Även om liknelserna vid vissa spelare inte var spot on. Puyi och Rafa är ju rena motpoler om vi ska vara ärliga. :)
Barcelona SaM__-
2008-06-22 14:06
Heh, inte för att jag tror att priset i den här artikeln stämmer. Men skulle ett fast-pris på 10 miljoner euro vara för Arsjavin är det ju ett cirkus-pris för en sån spelare. Då måste man ju nästan slå till. Men inte för att jag tror att det stämmer direkt:)
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-22 14:05
Men Ronaldo är en gnällspik!:D Jag gillar fighters mera, Sen så går de inte att komma ifrån att Ronaldo är en grym spelare, men jag får bara en känsla av att han skulle ta för mycket plats i Barca

Jag kanske bara är naiv ;P
Barcelona Barcalonawi
2008-06-22 14:03
En väldigt bra krönika culéz.. bland de bästa jag läst på länge ;)

CAPTAIN FANTASTIC.. Ha en bra semester!
Barcelona SaM__-
2008-06-22 13:59
Okkapokka1 //

Där tycker jag du är lite naiv. Inte skulle vi tacka nej till Ronaldo? Det är nog själva priset på honom som gör det omöjligt och helt orealstiskt (ja, om man inte är marräng då). För annars är Ronaldo, tillskillnad från Messi, en annan spelstil som har mer el mago/finess i sig.

Däremot en spelare som Arsjavin, som jag inte alls skulle tacka nej till, kanske man bör tänka efter lite. Vi har han redan i Messi men som jag skrev skulle jag inte gråta om ledningen beslutade att köpa honom:)
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-22 13:53
Bra krönika av Captain Fantastic! he did it again ;D

Jaag vill verkligen inte ha Ronaldo i Barca. Låt han gå till Real istället. Han må va bra men han är inte en Barca-typ. Vi har Messi så.
Barcelona SaM__-
2008-06-22 13:51
CAPTAIN FANTASTIC/

Intressant krönika, speciellt när du skriver om likadana spelstilar på varadera kant. Men din teori spricker ändå lite och jag håller inte med när du exempelvis skriver att säsongen 05/06 hade vi "likadant" på ytterbacks-platserna. Vad jag minns av den säsongen så var Belletti backup till en viss Oleguer och hans offensiv var inte direkt den bästa va? Så där hade inte Barca lika.

Sedan att du nämner Puyol och Marquez som relativt lika anser jag inte heller stämmer. Själv tycker jag dem är ganska olika då Puyol är krigaren och Marquez finliraren som sköter uppspelen. Eller har jag fel?

På ytterforwards-platserna var det inte heller alltför lika säsongen 05/06. För det första var aldrig Messi ordinare under den tiden utan vi hade en breddare a lá Guily och så hade vi då El Mago på andra sidan. Så hela "Symmetri" teorin tycker jag inte instämmer alls på säsongen 05/06 och jag tror inte att båda lagdelarna (vänster och höger halva) ska fungera på samma sätt och mer eller mindre bestå av spelare med samma karaktärer.

Nej vi måste ha mixen som den fantastiska säsongen 05/06, en breddare, en djupledslöpare (van bommel) en el magoo o ett lejon. O
Barcelona Ciao-V
2008-06-22 13:51
Ämne: För er som inte vet,....Vem har sagt att han är talang?

Det jag skrev menar jag med att han har potential att bli ännu bättre än vad han är idag.
Det kan man bli även om man är 26 år.
Är du med?
Barcelona Antonio Puerta
2008-06-22 13:50
Grabbar och det känns klart att Barca ska köpa en "Tank" som ska hålla sig inne i straffområdet som,och det har ryktats många namn som teex Adebayor som känns trolighast just fast jag kankse vill ha in Mario Gomez trots ett dåligt EM är han otroligt grym men man får hoppas på Adebayor med eftersom vi behöver en som spelare.
Kolla länktiptset och tror ni att det är sant att Adebayor har tackat nej till Barca och vill hellre till Milan "Tuttosport" .

Tacksam för svar
Barcelona Der Afro
2008-06-22 13:48
Någon som är sugen på en Barcelonatröja från guldåret 05/06? Kolla in länktipset i så fall.

Att Eto antagligen lämnar gör mig hemskt ledsen. Förstår inte varför han inte skulle bli kvar, om han nu själv inte vill bort. Det finns få spelare som har sån bra attidyt och kämpainställning.
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 13:45
Väldigt bra krönika om den kommande säsongen!
tänkte inte tidigare på att vi har 8 mittbackar (om man räknar med abidal).
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 13:43
För er som inte vet, Arshavin ser väldigt ung ut.
Men han är i dagsläget 27 år. så en talang är han inte, men galet grym är han.
Annons: