/spanien/barcelona/forum/2090.aspx/spanien/barcelona/forum/2090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
1/27/2016 15:14
Ronaldinho & Neymar Vs. Atl. Bilbao. Måste ses !! :)
Barcelona Junta Dimision
1/27/2016 15:14
@the cameroonians:

"[1/2] Squad (vs Athletic): Ter Stegen, Masip, Vidal, Alves, Pique, Bartra, Mascherano, Vermaelen, Mathieu, Adriano, Busquets #fcblive

[2/2] Squad (vs Athletic): Rakitic, Sergi Roberto, Iniesta, Munir, Messi, Suarez, Neymar #fcblive"

Det är den! Vi har ju alltid Roberto som kan spela på Pivote positionen om det behövs.
Barcelona the cameroonians
1/27/2016 15:11
Tydligen är inte Arda tillgänglig för spel ikväll, medan Iniesta och Busquets ff är påverkade av den feber de hade tidigare i veckan. Båda två ska dock ingå i truppen till kvällens match.

Är truppen släppt?
1/27/2016 15:09
Rambla~

Ja, det lutar allt mer åt det hållet.

Det skrevs i flera icke-katalanska medier att Qatar är mer sugna på att satsa pengar på PR gentemot VM 2022 än t ex Barcelona.

Tydligen var det VM-organisationens ansvarige som har undertecknat avtalet med Bayern - ett tydligt tecken som överensstämmer med det som skrivits.

Nu får vi se hur djupt i säng Barto verkligen hamnade med Qatar och om det finns några alternativ. Det är ju inte så att det bara tar ett par veckor att förhandla fram ett avtal värt runt €250 miljoner, det med Qatar tog ju cirka 8 månader. Jämför vi t ex med avtalet med NIKE så börjar parterna redan nu, 1,5 år innan avtalet löper ut, att förhandla om det nya.

Men ingen i (can) Barca verkar ju särskilt stressade utan förlitar sig fullständigt på att Bartomeu ska ro något i hamn. Så då borde det inte finnas någon anledning för oss ovetande att känna oro, men...
Barcelona Bosketts
1/27/2016 15:08
@Flavia:

Bra att du inte är så förtjust i det, för det är inte tillåtet.

Om jag var du skulle jag ta bort det inlägget ganska omgående. Dels för att det kommer ge dig en spärr, men också för att det är totalt ointressant.
Barcelona Rambla~
1/27/2016 14:51
Oj, Bayern Munchen har nått ett sponsoravtal med Qatar på deras träningskit, €15m per år. Innebär det att vi nu kanske slipper Qatar? Vågar man börja hoppas?
Flavia
1/27/2016 14:45
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
1/27/2016 14:36
Bosketts

haha så lite så=)
Flavia
1/27/2016 14:34
Tydligen så har Messi fått en ny familjemedlem d.v.s. att man har fått en ny hund.

Vore roligt om hunden fick namnet Isco.
Barcelona Bosketts
1/27/2016 14:28
Josep "Pep" guardiola Sala

Aha! I see. Tackar. Jag försökte mig på det någon gång, men missade "egenskaper"-fliken och fick bara upp en massa highlights från andra matcher. Antar att jag börjar bli för gammal när det gäller sånt här :)

Tack för hjälpen.
1/27/2016 14:12
@Bosketts:

du söker på matchen. tex fc Barcelona - Bilbao. och sen klickar du på filter, sen ser egenskaper. under kommer du att se flera alternativ och där klickar du live. sen från du testa dig fram vilken som funkar bäst.

ett tips leta 5 min efter avspark=)

visca!
Barcelona Bosketts
1/27/2016 13:59
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Jajamen.
1/27/2016 13:52
@Bosketts:

syftar du på live stream?
Barcelona Bosketts
1/27/2016 13:45
Är det någon som vet hur det fungerar med You Tube och cupmatcherna? Ibland dyker det upp riktigt bra kvalitet (exempelvis förra matchen mot Bilbao).

Var hittar man dessa? Vad ska man söka efter?
1/27/2016 13:32
the cameroonians

Vår sydkoreanska supertalang Seung Woo Lee kommer däremot generera mycket PR i Asien den dag han förhoppningsvis når A-laget.

jag hoppas att LE inser det också hehe. och inte hittar nån ny munir o sandro haha
Barcelona Nemesis 10
1/27/2016 13:10
Neymar, Neymar, Neymar.. Vilken spelare vi har i vårat lag!
Han måste nog vara den spelaren som får överlägset mest views på Youtube för varje klipp som läggs upp.
Han är redan stor nu och tänk att han inte ens har fyllt 24 år än, förlänger vi med honom ska hans klausul höjas till minst 3 miljarder.

Jag hittade ett nytt klipp som endast är 2 veckor gammal och har redan 1,5 miljoner views. Killen som har gjort klippet har gjort ett riktigt bra jobb!

Se länktips
1/27/2016 12:09
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Yesterday, Jorge Mendes's Gestifute agency and Guo Guangchang, a Chinese billionaire, made an agreement to invest A LOT in Chinese football. City, United, Madrid all working on the Chinese market. Barcelona behind as usual with this board. Någon som vet om hur Barca har planer att investera där? Alla vet ju att China är framtiden när det gäller pengar ifall inte det händer en världskrig eller ännu en iscensatt ekonomiskt krasch från bankirerna. [/QUOTE] Barcelona kommer starta upp en permanent "Escola" i Kina, dessutom har ledningen etablerat ett kommersiellt kontor i Hongkong. Däremot har det sistnämnda inte börjat leverera någir avtal med Kinesiska företag, däremot med ett japanskt företag om jag inte minns helt fel. Barto och gänget fortsatte nog bearbetningen under klubblags-VM Vår sydkoreanska supertalang Seung Woo Lee kommer däremot generera mycket PR i Asien den dag han förhoppningsvis når A-laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
1/27/2016 11:20
@Yellow cake:

Uttrycket "atommyran". Hämtade du det från Hussfeldt? Fyfan vad vidrig han är :(
Barcelona Thierry Henry
1/27/2016 10:47
@Jontteee:
Du pratar i nattmössan. Argentina kan inte ens slå botten nationerna i Sydamerika utan Messi något man ser klart i detta kvalet. Messi va den spelaren i vm och sydamerikanska mästerskapen som skapa flest målchanser i båda turneringarna. Di Maria är en av världens mest överskattade spelare. En notorisk filmare och en dålig avslutare. Han kämpar mycket etc men han är inte ens i närheten av lika viktig för argentina som Messi är. Han är heller inte en bärande spelare för psg och va en flopp i united där han blev bänkad. Alexis är pls kanske bästa spelare tsm med Özil och Aguero och förde sitt Chile till copa america guld . Att jämföra framför allt Messi men även Alexis med Di Maria är ett skämt!
Barcelona ElRaval
1/27/2016 07:45
@Gio Style:

Tycker hans offensiva insatser vägde upp hans misstag till viss del.

Men visst är det så: De som SYNS mest är bäst enligt många. De som springer, kämpar, glidtacklar och svettas.
Barcelona Yellow cake
1/27/2016 07:13
Det var nåt löst rykte om Giovinco, atommyran, till Barca. Det skulle jag kunna tänka mig, han gillade jag starkt!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
1/27/2016 02:25
Yesterday, Jorge Mendes's Gestifute agency and Guo Guangchang, a Chinese billionaire, made an agreement to invest A LOT in Chinese football.

City, United, Madrid all working on the Chinese market. Barcelona behind as usual with this board.

Någon som vet om hur Barca har planer att investera där? Alla vet ju att China är framtiden när det gäller pengar ifall inte det händer en världskrig eller ännu en iscensatt ekonomiskt krasch från bankirerna.
1/27/2016 01:38
@Gio Style:

Håller med dig där.
Var jättesugen på Verrati med till man Arda kom in i laget nu trots att de inte har samma spelstil. Hur kan man glömma bort S.Roberto med.

Är det nånstans Barca verkligen ska titta på så är det anfallet och mittback fronten. De får se till att inte köpa någon 33 bast avdankad mittback nu.

Bara det inte blir Laporte (stavning i A.Bilbao heller). Han är fan inte värd priset.

Ärligt talat förstår jag inte heller desperationen att värva Nolito nu heller. Eller är det bara medierna som vill sälja blaskor? Det ser mycket bättre ut när A.Vidal och Arda finns på listan.

några nyheter om Iniesta, Busi och Neymar. Busi och Iniesta var sjuka igår eller vad det vad.

A.Bilabo kommer fan ge allt. Barca måste ställa upp med bästa möjliga elvan imorgon.
Barcelona Gio Style
1/27/2016 01:16
Apropå Pato till Chelsea.

Där hade vi kunnat ha vår joker.
Lån med köpoption hade Corinthians lätt gått med på då de gärna vill bli av med Pato (Som spenderat mestadels av tiden utlånad till andra brasilianska klubbar).

Han hade en fin säsong i Brasilien nu senast, kan spela centralt och på kanten.
Billig joker som med lite tur kunnat komma tillbaka i bra form.
Hade garanterat nöjt sig med enstaka inhopp.
Barcelona Gio Style
1/27/2016 01:11
Även om jag alltid velat ha Verratti så kan vi inte blunda för att vi har rätt bra täckning på mittfältet nu när Arda är tillgänglig och Robertinho leverar som han gjort.

Sen får vi inte glömma bort att Rafinha heller.
Mittfältet ser bra ut just nu.
1/27/2016 01:07
@Jontteee:

Que?

Barcelona Santiago Cazorla
1/27/2016 00:55
Gio Style

Tack! Di Maria var ofta svag och lyckades även med bedriften att tappa bollen 37 gånger i samma match. Tyckte ofta han förstörde för Argentina.
Barcelona Gio Style
1/27/2016 00:43
Alltså det finns en grej som gör mig RIKTIGT irriterad och det är MYTEN om att Di Maria var Argentinas bästa spelare i VM eller att han ofta gör bättre matcher än Messi.

Di Maria hade så många felbeslut i VM.
Han slog passningar fel, tog skott vid fel tillfälle och dribblade när han inte skulle.

Enda anledningen till att myten håller är för att Argentina kom 2a och för att Argentina inte hade någon spelare som stack ut offensivt förutom Messi.
Då fick han rida med på den vågen.

Jag lovar er, titta på Argentinas matcher och studera Di Maria.
Jag och mina vänner, som förövrigt varken ogillar Real eller är Barcafans, blev helt galna på Di Maria.
Barcelona Skurhink
1/26/2016 23:55
Oavsett var han nu uppfattades som vad så är vell ändå sanningen den att vi är klapp kass på att ta betalt för spelare! Hleb,Song,Henrique,Villa,Afellay,Pedro,Grimsldo,Eto,Zlatan. Ja den här listan skulle ju förmodligen inte ta slut!
Barcelona neymar JR
1/26/2016 23:50
Är han icke det?! Det är fortfarande den enda titeln han kommer lyfta i Arsenal. Om det är ett hån mot honom eller klubben han tillhör låter jag dig avgöra
Annons: