/spanien/barcelona/forum/209.aspx/spanien/barcelona/forum/209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-03 19:00
Vad har världens bästa Rakitic tagit vägen här inne.
Han håller samma form som senaste åren.
Börjar ni tvivla, nu när det inte går att skylla på Alves.
Barcelona A good coach is everything!
2016-12-03 18:58
Arda, Gomes, Paco för 1.5 miljard daaaaamn och vissa höjer ögonbrynen för en miljard till Pogba.. Hade utan stress bytt ut dessa tre mot en Veratti! Hade bytt ut två för en Pogba !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2016-12-03 18:57
@Skurhink:

Du menar att Neymar är bättre än Messi?
Barcelona Skurhink
2016-12-03 18:56
Att släppa Neymar skulle med nuvarande trupp göra oss till ett mitten lag! Kolla Messis mål sista 2åren så är det 90'/, tapins på Neymars förarbete 10'/, frisparkar och straffar!
Barcelona A good coach is everything!
2016-12-03 18:56
Grejen med Ter Stegen är att när har han räddat oss ? Killen är en bra målvakt men ingen räddare i nöden ! Jag säger inte att Ramos mål var en tabbe men snälla kan du när vi behöver det som mest rädda oss! Om ni kollar på förra el Clasico när vi vann med 0-4 hur jävla många galna räddningar Bravo gjorde så förstår ni ! Hade vi kryssat den matchen så hade Real förmodligen tagit ligan också ! Att få en målvakt som Bravo trygg i en klubb är inte något lätt. Vi fick det men valde ändå att kasta bort det. För vadå att Ter är yngre ? Det räcker inte, vi får hoppas att Ter förbättrar sina reflex räddningar för just nu känns han tam. Ter känns som en mitten målvakt i lagliga just nu. Bravo var en världsmålvakt hos oss. Jag skiter i hur det går för han i City för det betyder inte att det hade vart lika i Barca. Målvakter måste känna sig trygga i klubben oftast så går målvakter ner sig rejält om dem inte gör det. Kolla bara på Valdez osv!
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-03 18:55
Vill inte säga detta men det gör ont men jag vill tacka Ramos för hans mål mot oss. Hade vi vunnit med 1-0 så hade allt varit hur bra som helst enligt Lucho. Men tack vare Ramos så tvingar Lucho att tänka OM. Nu kommer Lucho säga vi hade oflyt vid vissa lägen men det är inte Reals fel att vi sumpar dem. Ramos är KUNG när Real behöver det som mest och det är minsann en spelare som bör hyllas. Även om jag innerst inne vill gråta men Ramos vilja hade behövt i Barca. Tack Ramos för nu ligger Lucho illa till och nu måste allt ändras. Pique må vara en kung hos oss men han är inte närheten till Ramos storhet. Ramos avgör matcher medan Pique avgör passningsstatistisk. Sorry men livet är hårt och Ramos gör livet fan inte bättre hahaha. 1-1 gör så ont men kanske kan detta få alla spelare att tänka om. Och börja prestera. Våra bästa spelare är: Busket från minut 1 till 93. Åretsvärvning för oss INIESTA :) Magisk Iniesta var så nära att få med sig assist idag men Messi var OFF. MSN var PINSAMMA. Dem var så dåliga. Stegen kan börja PACKA O DRA. Killen leker för mkt.
2016-12-03 18:54
@Rambla~:

Är en rätt given lösning i mina ögon. Ersättare till Neymar går att hitta, alternativt att man hittar rollspelare som bättre optimerar spelsystemet i tiki-takan.
Mittfältet är prio 1 i tiki-takan. Det kan den aldrig igen bli om man ska ha MSN längst fram.
Barcelona Soko
2016-12-03 18:54
Vi köpte Arda och Gomes och Paco för nästan 1.5 miljard kronor!!!! Spelare som vi aldrig kommer att ha nytta av..
Bara NZonzi hade varit mycket mer nyttig idag och jag önskar att vi kunde köpa honom. .
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-03 18:53
[QUOTE=Rambla~]Vill vi ha Verratti så går det, dock så vet vi också vad vi får offra pt andra hållet. Det är Neymar. Frågan är, är det värt det? Dessutom, vill Neymar dit? Han med sitt entourage är knappast en spelare man forslar bort till en klubb han själv inte samtycker till. Försöka buda på och lyckas värva Verratti med enbart pengar, är mission impossible. Det kan jag ta gift på. :) [/QUOTE] Offra Neymar för Verratti säger jag ja till. Vårt mittfält är för kasst i nuläget o Neymar presterar aldrig när han behövs.
2016-12-03 18:50
Ja RM kommer tappa poäng på vägen, problemet är att vi kommer tappa ännu fler så som vi spelar. Så länge Lucho är kvar, ser jag säsongen som misslyckad. Lucho har värvat in för många spelare som inte håller måttet, speciellt mittfältspelarna. Vi har TVÅ värdsklassiga mittfältare i truppen och det är Busq o Iniesta. Hade RM haft Kroos o Bale i denna matchen så hade de vunnit utan problem. Vi har enorma problem.
Barcelona wallmannen
2016-12-03 18:49
Yes, Iniesta gjorde ett fint inhopp trots det långa skadeuppehållet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-12-03 18:47
@grande jw:
Verkar tyvärr inte finnas mycket från ledningen som sätter Cruyffs linje i fokus heller. I nuläget är Cruyffs ande och filosofi nedmonterat och bortprioriterat i Barcelona. Barcelona är som vilken annan modern fotbollsklubb som helst nu. Sponsorkontrakt med tveksamma länder, miljardvärvningar av spelare med egna agenturer och noll koppling till den egna akademin. Det är på högsta nivå i styrelsen som man totalt tappat greppet om Cruyffs idéer. Det är egentligen underifrån Xavis arvtagare nästan måste komma. Men det är ju inte speciellt troligt. Konsekvensen av att man slarvade bort Thiago där börjar se riktigt jävla ödesdigert ut.
Barcelona Soko
2016-12-03 18:47
Det var inte bara 3 tappade poäng utan mycket dålig inbördes resultat. 1-0 och tre poäng bakom hade sett helt annorl6nda ut än 1-1 och sex poäng efter.
Real har återigen visat att de spelar fotboll tills domaren blåser av matchen och har på det sättet vunnit må ganska av matcher i år. Dessutom lyckades vi inte bryta deras 33 långa matcher utan förlust och gör Zidane till ännu större tränare än han verkligen är.
Barcelona wallmannen
2016-12-03 18:45
Oavgjort var väl kanske rättvist... Neymar borde ha borrat in bollen i bortre hörnet, enligt mitt sätt att se på saken. Om inte om fanns...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona grande jw
2016-12-03 18:43
Iniestas inhopp visar att tiki-takan fortfarande existerar. Det är han och Busquets som håller den vid liv och utan dom tillsammans så kommer vi aldrig få se den igen med nuvarande trupp. Utan Iniesta så har vi två box-to-box spelare i Rakitic/Gomes som utgör tremanna-mittfältet och gör det extremt trubbigt och långsamt, och som grädde på moset får vi en vilsen Busquets som inte alls trivs i den långsamma, slötänkande miljön.

Busquets är ett geni som behöver liksinnade som besitter samma spelförståelse, som har tiki-takan i blodet. Direkt när Iniesta kom in började de gamla sedvanliga trianglarna synas och bollen rullades runt i ett mycket snabbare tempo. Det fungerar när två av tre mittfältare har "barca-DNA". Med Gomes/Rakitic/Busquets raserar hela mittfältet. Det finns ingen finess alls.

Iniesta håller just nu tiki-takan vid liv och jag är extremt orolig om man inte börjar prioritera spelare som kan föra FC Barcelonas värderingar vidare. Lucho är inte rätt man för jobbet. Alla hans värvningar motsträvar och monterar ner det Cruyff en gång byggde upp i klubben.
Barcelona Rambla~
2016-12-03 18:41
Vill vi ha Verratti så går det, dock så vet vi också vad vi får offra pt andra hållet. Det är Neymar. Frågan är, är det värt det? Dessutom, vill Neymar dit? Han med sitt entourage är knappast en spelare man forslar bort till en klubb han själv inte samtycker till. Försöka buda på och lyckas värva Verratti med enbart pengar, är mission impossible. Det kan jag ta gift på. :)
Barcelona Fuerza
2016-12-03 18:41
Det är över.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-12-03 18:37
Detta slarvade vi själva bort. I första halvlek var båda lagen rätt mediokra, litet övertag för Real. I andra har vi total kontroll från 1-0. Neymar ska göra mål och Messi måste iaf få den på mål. Nej, vårt eget fel. Enda positiva är att vi var betydligt bättre med Iniesta på planen. Ligan är nu inte helt körd men detta blir oerhört svårt att ta igen.
Barcelona Rambla~
2016-12-03 18:36
Jag säger så här, är inte orolig över 6p försprång, RM måste snart förlora en match. Vad är det nu, 33 utan förlust om man räknar in föregående säsong (som de självklart alltid gör)? Problemet som jag ser det, är Barca tillräckligt taggade och hungriga när det sker och vinner de matcherna de ska vinna? Då är gapet inget att oroa sig över för det kan man äta upp om man nu är så påslagna är blir det där laget som sätter press på RM varje omgång. Jag tvivlar tyvärr, hell jag är inte ens säker de vinner nästa omgång mot Osasuna borta. Barca är tyvärr inte lika bra att vara det jagande laget som RM alltid brukar vara. Men men, vad ska vi sätta vårt hopp till? Är det att formtoppen kommer efter nyår?
2016-12-03 18:34
Någon som följer katalansk media? Hurdant är förtroendet för LE där nere? Borde inte folk vara enormt kritiska till hans utveckling av Barcelona?
2016-12-03 18:30
[QUOTE=II Barça II]Vad spelar det för roll om Bravo är misslyckad i City? Han var en mur i Barcelona, fanns ingen anledning att sälja han! [/QUOTE] Fortfarande, Bravo visar tendenser på medgång denna säsong. Bra att vi sålde. Håller dock med om att ter Stegen inte gör det bra.
Barcelona FCB_Messi
2016-12-03 18:28
Ska man skylla på arda vid målet så kan man lika gärna skylla på : 1: lucho som tar in honom 2: masherano som tappar markeringen på ramos. 3: Roberto som upphäver offsiden 4: ter stegen som inte kan få ut bollen när han ändå är på den 5: Neymar och messis lägen som hade gett 2-0. Så att skylla på Arda är liiiite överdrivet
2016-12-03 18:27
@Maykii:

Vi kan inte spela bättre för hela laget är felbalanserat och felbyggt.

Mittfältet är inte längre den viktigaste lagdelen i LEs bygge. Det viktigaste är att ha tre spexiga världsstjärnor längst upp som kan generera sponsorintäkter och nya fans.

Sen kan man fylla på med mediokra mittfältare som inte klarar av tiki-takan.

Barcelonas trupp har inte kapaciteten att spela lika bra som tidigare då mittfältet utan Xavi är typ 75 %-igt.
Fidizzle
2016-12-03 18:25
Vill att Barca säljer neymar å får in nån mer pålitlig å jämnare spelare som hazard lr aguero..
Han gör bort sig vid viktiga moment gång på gång..
2016-12-03 18:24
Verratti eller Thiago måste nog köpas snarast. Thiago är nog omöjlig, men Verratti får man helt enkelt bara buda på och se till att han kommer.

Annars kan tiki-takan likt Barcelona vill spela vara död, det funkar inte med Gomes/Rakitic eller någon annan.
Barcelona Maykii
2016-12-03 18:23
Martin Åslund bekräftade nyss exakt vad vi tycker. När ska Real Madrids tur över? Åslund fortsatte att kritisera Zidane, genom att ungefär säga, vad är det som gör han är bra? Real spelade absolut inte bra idag men var vi bättre?

Det är det som problemet, inget lag var bra idag, varken Messi eller Cristiano gjorde inget speciellt och matchen i sig var totalt skit. Rutten kvalité. Real är inte bra men är vi bättre?

6p oroar inte mig utan det är att vi inte kan spela bättre än ett lag som leder ligan men som absolut inte imponerat på mig och vunnit många matcher på detta vis.

Vi måste bara spela bättre, och vi kan! Men däremot kommer inte Real att bli bättre än såhär så det är bara upp till oss att förbättra oss. Det är det vi måste inse. REAL ÄR INTE BÄTTRE ÄN SÅHÄR. Men vi spelar inte bättre än dem!

Vi kan fortfarande vinna ligan, CL och trippeln. Det tror jag starkt på.
Barcelona grande jw
2016-12-03 18:22
Den taktiska insatsen sista 10 minutrarna var helt katastrof, vilket kostade oss matchen.Vi sjunker hemåt, spelar zonförsvar utan att ens pressa bollhållaren. Marcelo står ohindrad och lyfter in 10 bollar som nästan går i mål gång på gång. Vi är oförmögna att hålla i bollen och spela ut matchen eftersom Lucho monterat ner hela vårat mittfält och spelidé.

Som tur var kom Iniesta in och gav mig en förhoppning inför framtiden, för mittfältet med Andre Gomes, Rakitic och Busquets är så trubbigt att Stoke ser spelskickliga ut i jämförelse. Jag hoppas Lucho avgår. Det är inget jag säger i frustration. Spelet ser värre ut än någonsin och tiki taka är snart ett minne blott om inte Xavi eller någon kommer in och styr upp.
Barcelona II Barça II
2016-12-03 18:21
Vad spelar det för roll om Bravo är misslyckad i City? Han var en mur i Barcelona, fanns ingen anledning att sälja han!
2016-12-03 18:19
[QUOTE=II Barça II]Ter Stegen kan la för in helvete någon gång göra en avgörande räddning? Jävla soppa! Vi borde ha behållit Bravo! Ter Stegen har inte bevisat ett skit! [/QUOTE] Bravo är lika misslyckad i City om inte värre.
Barcelona gozo1
2016-12-03 18:19
Det stämmer men den här matchen så har han varit bra
Annons: