/spanien/barcelona/forum/20898.aspx/spanien/barcelona/forum/20898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Salcini
2008-06-24 13:45
Ämne: Salcini:

Hur skul....
Jag har inte sagt förbjuda, han skulle inte förbjuda uppställningen, men han skulle inte uppskatta den. Han skulle bli sur och Laporta hade krupit på sina bara knän.

Jag vet också att 4-3-1-2 har varit den mest aktuella uppställningen, svarade på någon annans idé. Jag tycker dock att det varit intressant att spela som Barca gjorde under "Dream Team" tiden, 3-4-1-2 med allt vad den innebar, men det lär nog inte hända så som fotbollen ser ut idag.

Angående Laporta har jag inte allt för stort förtroende för honom. Däremot verkar Sandri inte mycket bättre han. De spelare han "lovar" att han skall värva känns antingen överlödiga(Aguero) eller diviga(C. Ronaldo). Tycker att ledningens linje ser bra ut än så länge, unga hungriga spelare som kan tänka sig att sitta på bänken men som inte gör bort sig när dom väl får spela. Detta istället för att värva en Henry på en position där vi redan har högklassiga spelare.
Barcelona Gabriel
2008-06-24 13:44
Rambla

Jag håller med. Förtroendet för styrelsen är borta för min del. Dags att Rosell tar över.
Barcelona tarrak
2008-06-24 13:42
Rambla

Men du får tänka på att Cruyff aldrig skulle förordat Pep för jobbet, om han planerat att använda sig av en uppställning som inte faller Cruyff i smaken.
Barcelona DaniAlves
2008-06-24 13:34
Grattis Kungen Messi!

Om det nu är sant att Barcelona väljer att INTE köpa Arshavin så tycker jag dom gör riktigt dåligt ifrån sig, först Modric och nu Arshavin.
Barcelona Exclusive
2008-06-24 13:30
Kan någon en sida där man kan se Keitas mål mot Sudan t ex? hittar inte på rojadirecta eller footytube..tacksam för svar
Barcelona Rambla
2008-06-24 13:24
Salcini:

Hur skulle Cruyff kunna förbjuda Pep vilket spelsystem denne vill använda sig utav? Cruyff har inte befogenhet att förbjuda Pep någonting. Dessutom så kastar ni om siffrorna lite, det har hela tiden varit tal om 4-3-1-2 och inget annat.
Barcelona Rambla
2008-06-24 13:18
Jag har bara en sak att säga.

Laporta, Tixi i Ingla, dimisión!!!

Barcelona Salcini
2008-06-24 13:17
Ämne: Tanken har slagit mi....
Tror och hoppas inte att risken är allt för stor att vi kommer börja köra 4-2-3-1 nästa säsong. Cruyff har tidigare varit förbannad över att van Basten börjat använda det i Hollands landslag. Tror verkligen inte att han skulle tillåta den uppställningen i Barcelona, med tanke på det inflytande han har i klubben. Dessutom är Pep också influerad av Cruyffs tankar och idéer så jag tror att vi antingen får se en ny form av 4-3-3 eller, något som jag skulle tycka vara intressant, en 3-4-3 uppställning.

Länge leve totalfotbollen!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-24 13:05
Vi ska alltså värva in en Centertank som kan bryta mönstret om det låser sig i spelet en match, en plan B alltså. Tycker ni inte som mig då att det är lite väl lyxigt att punga upp 30 mille för en plan B spelare?
Barcelona Gud är störst!
2008-06-24 12:58
Fyfan alltså jag börjar bli trött på den här ledningen, vadå letar andra alternativ? Adebayor eller han duger itne om jag ska vara ärlig han kommer floppa. Marc Ingla vart kom du ifrån men försvinn lika snabbt bara!
Barcelona Dizzy
2008-06-24 12:52
Kolla in video klippet på Dani Alves:D
Barcelona tarrak
2008-06-24 12:50
Det är inget snack om att det kommer att ske jobbiga förändringar och att vi tvingas säga hej då till en del gamla favoriter, men det är ett nödvändigt ont. Förra säsongen ställde vi upp med den kanske vassaste samling fotbollspelare världen skådat. Vi slutade 18 poäng efter Madrid. Nu hoppas jag att Pep kan forma spelarna till ett lag igen och han har mitt fulla förtroende att göra det, på det sätt han anser vara bäst. Det tycker jag att ni också borde göra, åtminstone tills motsatsen är bevisad.
Barcelona Ciao-V
2008-06-24 12:32
Precis... Det kan man verkligen undra.

Det som jag finner intressant i den artikeln är att han inte nämner Eto'o. Det är bara Deco och Ronaldinho han pratar om.
Det kanske finns trots allt hopp om att man ändrar uppfattningen om att man ska sälja lejonet.
I så fall bör man nog förnya hans kontakt, går ut 2010, tror jag.
Det vore något då han är populär hos stora delar av supportgrupperna.
Barcelona Hoshiar
2008-06-24 12:27
Keitas mål vart kan man se dom?
Barcelona Smogen
2008-06-24 12:24
Vi kan nog slute hoppas på diverse transfers till Barca och bara konstatera att klubbledningens agerande börjar kännas aningen tveksam...

Det blir nog Adebayor och Hleb isom köps och ronaldinho och Etoó säljs. Man kan ju undra vilka spelare som är bäst av de fyra...

Arshavin är (liksom tidigare t.ex. Mordic) bara att glömma. Barca fan och succespel räcker tydligen inte...

Allt detta om man ska tro det senaste uttalandet från Marc Ingla....

"Meanwhile, reports have linked Russian star Andrei Arshavin with a possible move to Camp Nou but Ingla has denied the possibility.

He has also confirmed that Ronaldinho and Deco are more than likely to leave.

“He (Arshavin) is a good player but Barcelona are looking at different alternatives,” said Ingla.

“We are currently negotiating with other clubs for interesting players by being frank and honest.

“As for the players of unrivalled prestige (Ronaldinho and Deco), it's time to make changes and they will be looking at new horizons in order to get back to their best.”

Jag ställer mig bara en fråga:

- Hur fan tänker ni kära klubbledning?
Barcelona Barça-fan
2008-06-24 12:18
Tanken har slagit mig att Pep kanske funderar på att köra ett 4-2-3-1 system i och med att han har både Keita och Yaya till förfogande, samt att han nu letar efter en centertank som nog ter sig som det vettigaste alternativet i ett sådant system. Bara en tanke.

Alves-Puyol-Milito-Abidal
Keita-Yaya
Messi-(Xavi/Köpa in?)-Iniesta
Centertank.

Tycker detta i dagsläget skulle vara det bästa spelsystemet utifrån vad vi har i förfogade.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-24 11:50
Här står det lite om vilka B-lags spelare som troligtvis kommer att få chansen i A-laget nästa säsong. Lite synd det som står längst ner om Marc Valiente, 11 år i klubben och kanske inte ens får chansen att visa sig i A-laget. Visst han har fått spela någon cup match osv men det är ju inte samma sak.

Tycker Barcelona borde sammarbeta med någon klubb i La primera eller segunda där man kan låna ut spelare som behöver matchträning på bättre nivå än Segunda B med Barca Athletic. Kanske att man kan sammarbeta med Girona nu, visst var det dom som tog steget upp till Segunda A?
Barcelona Dizzy
2008-06-24 11:48
GRATTIS MESSI!!
Barcelona Ciao-V
2008-06-24 11:35
Nu får man hoppas på att ledningen slår till att få Arshavin till FC Barcelona.

Citaten nedan säger ju en hel del också:

"Russian national team assistant coach says "He has more than enough qualities to play in the Spanish league and my dream is that he will be the next Russian to wear the Barcelona shirt. In a 4-3-3 he can both play on the left and on the right."

Igor Korneev är den enda ryssen som har spelat i FC Barcelona hittills?

Vad säger ni om det?
Barcelona FCB_armin
2008-06-24 11:18
Grattis på dig, kung Leonel!! :)
Barcelona Hoshiar
2008-06-24 10:57
Vart kan man se Keitas mål?
Barcelona Kallé
2008-06-24 10:40
Shit, hur visste ni det?

GRATTIS MESSI, DU ÄR KUNGEN!
Barcelona Lujàn
2008-06-24 09:30
Ämne: GRATTIS MESSI PÅ 21 ....
GRATTIS!
Barcelona Messinales
2008-06-24 09:26
GRATTIS MESSI PÅ 21 ÅRS DAGEN =D
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-24 02:22
--barcelona--

Jag har för mig att Henrique kommer bli utlånad om han kommer, sen Milito som är borta 6 månader.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-24 02:08
--barcelona--

Du är inte ensam med den tanken. Men vi får väl räkna med ett par skador under säsongen
Barcelona --barcelona--
2008-06-24 01:44
Ämne: en fråga bara, kansk....
Är de bara jag eller har barcelona väldigt många mittbackar nu?
Barcelona tribente_magico
2008-06-24 01:22
en fråga bara, kanske inte hör till ämnet, men ere nån här som själv spelar fotboll hyffsat högt upp i seriesystemet? en kul grej o veta bara.
Barcelona Dizzy
2008-06-24 00:53
Hoppas det inte är sant.
Barcelona Ciao-V
2008-06-24 00:08
Har läst någonstans om D. Alves kommer att prestenteras officiellt den 2 juli.
I så fall är det väl en fråga om en vecka eller så.
Annons: