/spanien/barcelona/forum/20896.aspx/spanien/barcelona/forum/20896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2008-06-22 08:59
Willian.länkar den då jag såg längre bak i forumet att ni frågat.
Barcelona Unicef
2008-06-22 06:25
jag har aldrig skrivit att jag varken vill ha lr tyker om C,Ronaldo. de va sammanträffandet med Nike jag syftade på.
Barcelona Barcalonawi
2008-06-22 06:03
Ämne: Unicef

För det fö....Tack Kimmpa_fcb.. Du skrev exakt det jag tänkte svara Unicef med..

Ronaldo är ingen Barca-typ.. ledningen vet det.. fansen vet det..

Däremot ställer jag mig på alla andras röster om att varva Arshavin.. en riktig stark å skön maskin som är hungrig på internationell succé ;)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-22 04:40
Unicef

För det första så tror jag aldrig att han kommer till oss, och för det andra vill jag verkligen inte se honom i Barcelona.
Han är den spelare som jag gillar minst av alla i topp fotbollen.
Barcelona Unicef
2008-06-22 04:04
detta är en grej jag faktiskt tänkt på tidigare som det jag länkade på dagen ang Willian från Shaktar. Nike "spelaren" skrev jag då. detta e ingen omöjlighet... kolla länken=)
Lukas.RP
2008-06-22 03:18
Ni som är vakna, kolla videon!

Se länktips
Barcelona fcs
2008-06-22 02:33
Ämne: fcs

"Oavsett....Kanske valde jag fel utryck, men jag gillade inte att han var gnällig när det gick dåligt. Han var inte min favorit så att säga men han är otroligt bra spelare. Jg tror han kommer att bli änu större om han väljer lag som spelar med två anfallare och en playmaker bakom dem. 4-3-3 känns som nackdel för honom.

Däremot när Eto'o lämnar kommer det att kännas jävligt tungt, för mig i alla fall.
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 02:24
En fin bakgrundsbild på Messi!
Barcelona lagkapten
2008-06-22 02:23
fcs

"Oavsett vem som kommer, det blir omöjligt att ersätta Deco"

Säg inte det, det var få som trodde att Barça kunde ersätta Davids när han lämnade. Vad gjorde då Rijkaard?
Jo, han köpte in en offensiv brasse till playmaker och skolade om honom till en fantastisk tvävägsspelare. Vem kunde ana att Deco skulle betyda så mycket för Barça defensivt?

Deco blir utan tvekan oerhört svår att ersätta, men ett lag är alltid större än en spelare och ingen är omöjlig att ersätta.

Och se så många olika sätt det finns att se saker på, hos mig är Deco en stor favorit inte minst tack vare sin inställning :)
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 02:21
Deco har vart en av de bästa spelarna under EM för portugal, om inte den bästa.

så att ersätta honom när han är på en sån god form är svårt, väldigt svårt.
Men jag kan tänka mig att Moutinho kan vara en helt okej ersättare.
Barcelona fcs
2008-06-22 02:08
OkkaPokka1

Oavsett vem som kommer, det blir omöjligt att ersätta Deco. Ingen av dem nämnda spalarna når hans nivå. Personligen gillar jag inte honom, framför allt pga hans inställning, men när det gäller spelet ofta tror jag att han har dator i stället för hjärna. Speluppfatning, överblick, passningar,han är nästan omänskligt när han är på gott humör.

---------
När det gäller Rysland, stora frågetecken är ganska dåligt genomförda matchen mot Spanien. Vi får se om dem kan hålla den här nivå eller blir det berg och dal banan
..plus att dem kom till turneringen tack vare Kroatien som van en för dem betydelselös match. Men åt andra sidan, många lag som spelade bra i kvalet är ute från turneringen.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-22 02:07
Wiho, ja har trott att vi (ryssland) skulle nå iaf en kvart. Blev som jag trodde i gruppen efter spanien.

Det verkar vara många här som knappt visste vilka spelare (vi) har i laget. Många av mina kompisar tippade 3-0 I sverige matchen osv.
Hoppas att ni fattar att vi har ett bra lag nu. Och alla ni som säger "att man ska värva en spelare bara för han gjort 2-3 bra matcher (ja förutsättar att många här inte kollar på ryska ligan så säg inte att vi ska värva spelare pga att ni sett han göra en bra match.

Jag tycker inte vi ska värva arshavin eller paulychenko, Vi har redan bra spelare och får vi bara alves signatur så är det enda vi behöver en ny deco och varken arshavin eller ovan nämnd paulychenko är bra på denna pos.

Nu ska ja sova gött !

Natti
Barcelona lagkapten
2008-06-22 01:58
fcs

Håller med dig om att Arshavin säkerligen hämmas av att han inte kommer från något "fotbollsland". Han hade troligen fått sitt erkännande mycket tidigare om han varit brasse. Men det hindrar inte honom från att överrösas med beröm på detta forumet i alla fall ;)

Däremot är det lustigt att du stämplar Moutinho som en medioker spelare, baserat endast på hans prestationer i EM. Moutinho gjorde ett ganska bra EM och enligt mig var det bara Pepe, Deco och möjligtvis Bosingwa som var bättre än honom i det portugisiska laget.

Jag bara hoppas att Decos succé-EM fungerar som tändvätska för honom, att det på något mirakulöst sätt skiter sig i förhandlingarna med Inter och Chelsea och att han till slut stannar i Barça, även om jag är fullt medveten om att det tåget med största sannolikhet redan gått.
Real Madrid MADRID 1902
2008-06-22 01:51
Deco var felfri igår!

Barcelona OkkaPokka1
2008-06-22 01:47
fcs

Du har ett par kloka argument där, Men Moutinho är fortfarande ung och har mycket kvar att visa. Så vi kan inte dissa Moutinho bara efter en succé kväll av Arshavin. Fast de två just nämnda är ändå rätt relativt olika i spelstilen.
Barcelona fcs
2008-06-22 01:39
Angående kvällens match....

Snaider är bättre part av holländska ofensiva mittfältsduo. Slutsatsen är att Van der Vart platsar inte i Barcelona. Hade sama åsikt innan kvällens match.

Om Arshavin var portugis t.ex. skulle alla stora lag vara ute efter honom. Han har visat 10 ggr mer en Moutinho, men det hjälper inte för han är ryss.

btw
Moutinho är en medioker spelare om man tänker på hans prestationer i den här mästerskap. Deco var mästerskapets överlägset bästa mittfältare. Synd att han är mätt när det gäller spel i Barca.
Barcelona lagkapten
2008-06-22 01:35
Messi-Lona

Alltid skönt att gardera sig och få en win-win-situation, lite som att oddsa på marängerna ;)

----Messi----

Ursäkta mig, men är du full? Vem har sagt att han är en striker? Om du tar dig lite tid att läsa märker du snabbt att många liknar honom vid Messi och Ronaldinho.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-22 01:34
Näe,min sista önskan i årets fotbolls säsong 07/08 är att Spanien vinner EM.

Men ingen önskning under hela året har gått in. Ni skulle bara veta att hur många gånger man ber till gud vid Barcelona matcher ;D Men på senare tid har de med facit i hand gått betydligt sämre..

Senast man var i farten med guds böner var innan Sverige-Ryssland matchen, Och då förlorade som bekant Sverige med 2-0.

Så årets sista fotbollsönskning går till Spanien i EM. Men just bara för min otur iår så blir de tvärtemot de vill.
----Messi----
2008-06-22 01:22
ni kan fan ingenting om fotboll, arshavin är ingen striker. han är en zidane/ronaldinho/messi.
Barcelona FCB10
2008-06-22 01:18
lagkapten

haha skrattar redan nu! samma som Turkiet, dem hade högsta odds vem som skulle vinna EM efter första matchen!

åhh fotboll är härligt!! :D

Messi-Lona

väldigt smart där, halvgardering :P
Barcelona lagkapten
2008-06-22 01:15
Hehe, hade någon efter 4-1-förlusten mot Spanien sagt att ryssarna skulle spela semifinal hade i alla fall jag fått mig ett gott skratt.
Det blir intressant att se om Guus och grabbarna lyckas ta revansch på spanjorerna och ta sig ända till final (ja, jag är säker på att Iniesta & Co spöar italienarna;).
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-22 01:11
KeitaTObarcelona

Grattis! Vi glädjs alla av eran fantastiska fotboll i EM!

Messi-Lona

Grattis till dina 800 kr! Men beklagar festen :P
Barcelona Messi-Lona
2008-06-22 01:04
yess jag va 800kr på att ryssland van för jag spelade 200kr på dom..

Men samtidigt missar jag en annan grej,, jag ska till amsterdam den 26,, ifall holland hade tagit sig vidare idag så skulle jag vara där när holland möter italien/spanien i semifinalen..

alltså har jag missat en fet Party och det var just därför jag spelade på ryssland så att jag vinner pengar lr den fest i asterdam så att jag hur som helst får lite glädje.
Barcelona Gud är störst!
2008-06-22 00:50
KeitaTObarcelona

Grattis!!!

Ert landslag vann verkligen mångas hjärtan inklusive mitt med det fantastiska spelet vilka spelare och vilket spel! Påminner om Brasilien i gammal god form.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-22 00:45
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA- fyfan vad glad jag är nu.
Jag är halvryss och jag kan inte fatta att vi är vidare.

:))))
Barcelona lagkapten
2008-06-22 00:37
Ämne: lagkapten/

Jag vi....Han är alldeles för offensiv för att spela på ett tremannamittfält, men hade som sagt varit mest intressant att se som Ronaldinhos ersättare.

Messi är knappast känd som någon klinisk avslutare han heller trots att han räknas som anfallare, men är ändå en av världens absolut bästa spelare;)
Barcelona lagkapten
2008-06-22 00:33
Ämne: Herregud..vad mycket....Heh, det är väl det enda rätta när de senaste namnen som ryktats till Barça(läs Adebayor) minst sagt bara gjort en frustrerad.

Henry och Zambrotta är och var knappast några one-season-wonders. De var etablerade stjärnor när de kom så de kan inte jämföras med de relativt okända ryssarna. Sen är Arshavin inte någon one-hit-wonder i EM heller, som du säger, utan han har gjort sig ett namn i Uefa-cupen med Zenit och i EM-kvalet.

Men nu tycker jag vi lugnar ner oss lite i snacket angående ryssarna, även om de gjorde en fantastisk match. När några seriösa rykten om någon av dem till Barça dyker upp, kan vi ta upp ämnet igen :)
Barcelona Gabriel
2008-06-22 00:32
Arshavin är grym. Skulle gärna se honom i Barça och till skillnad från många andra tror jag det skulle funka utan problem med både honom och Messi på plan. Tror inte alls de skulle rubba balansen. En annan spelare jag skulle vilja se i Barça är Zhirkov, vänsterbacken. Oherregud vad duktig han är!
Barcelona barcadinho
2008-06-22 00:23
Laporta brinner av kärlek till klubben, det vet vi och jag personligt gillar det.
Men han är nog envis som en tjur och stolt som en matador. Samu har trampat på hans fötter några gånger och Laporta har svårt att förlåta honom.
Synd att truppen ska förlora en gigant pga ett personligt bråk.
Men vi får hoppas på en vändning.
Barcelona barcadinho
2008-06-22 00:17
lagkapten/

Jag vill bara poängtera att han är inte så vass målgörare, inte heller lika vass som Messi.
Han passar bättre i mmittfältet än anfallet i mina ögon.
Annons: