/spanien/barcelona/forum/20895.aspx/spanien/barcelona/forum/20895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Antonio Puerta
2008-06-22 13:50
Grabbar och det känns klart att Barca ska köpa en "Tank" som ska hålla sig inne i straffområdet som,och det har ryktats många namn som teex Adebayor som känns trolighast just fast jag kankse vill ha in Mario Gomez trots ett dåligt EM är han otroligt grym men man får hoppas på Adebayor med eftersom vi behöver en som spelare.
Kolla länktiptset och tror ni att det är sant att Adebayor har tackat nej till Barca och vill hellre till Milan "Tuttosport" .

Tacksam för svar
Barcelona Der Afro
2008-06-22 13:48
Någon som är sugen på en Barcelonatröja från guldåret 05/06? Kolla in länktipset i så fall.

Att Eto antagligen lämnar gör mig hemskt ledsen. Förstår inte varför han inte skulle bli kvar, om han nu själv inte vill bort. Det finns få spelare som har sån bra attidyt och kämpainställning.
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 13:45
Väldigt bra krönika om den kommande säsongen!
tänkte inte tidigare på att vi har 8 mittbackar (om man räknar med abidal).
Barcelona DaniAlves
2008-06-22 13:43
För er som inte vet, Arshavin ser väldigt ung ut.
Men han är i dagsläget 27 år. så en talang är han inte, men galet grym är han.
Barcelona Ciao-V
2008-06-22 13:37
Håller med.
Mycket intressanta reflektioner han gör i krönikan.
Efter min semester skulle jag också som du, vara rätt så glad om jag läser att om Pavlyuchenko, Arsjavin är med i de nya spelare kommer att stå till förfogande för Pep i nästa säsong.

De två är spelare som jag tycker, har stor potential. De skulle tillföra en hel i truppen men jag antar att de nu blir attraktiva i marknaden.
Om några dagar lär vi således se intresse från andra storklubb. Tänkte mest på den snåla AC Milan som försöker att spela ett rävspel med våra Eto'o och Ronaldinho.
Hoppas verkligen att ingen av våra spelare hamnar i AC Milan.
Börjar nu bli lite anti Milan(inte supportrar).
Barcelona tribente_magico
2008-06-22 13:31
Unicef// att c.ronaldo kom till barca skulle sitta otroligt fint, knäppa real på näsan kan man säga, han och messi på varsin kant, men i dagsläget är han väl inte ens nära barca?
Villarreal jacobu
2008-06-22 13:16
Oerhört bra krönika om Pep och kommande säsongen! Måste bara sägas!
Real////Madrid
2008-06-22 13:16
Varför skulle ni inte kunna köra såhär?:

--------------------Valdes-----------------------
--Alves-------Pouyol--------Millito------Abidal--
---------------------Yaya/Keita------------------
----Messi-------------Xavi------------Iniesta----
------------------Eto´o-----Henry----------------

*Bra och stabil backlinje
*Keita/Yaya plockar upp allt
*Ett bra centralt mittfällt.Kantspelarna 5stjärniga
*Anfallarna i världsklass;)

Så vad tycker NI?
Barcelona Messi-Lona
2008-06-22 13:13
jag är ingen talang scout men jag tycker att Arsjavin vissade mycke talang och kvalitet för att kunna lyckas i barca Men om bara han får spela på sin posetion, trivs i laget och att tränaren ger han chansen och tror på honom precis som Guus gör..

Till er som tvivlar på honom eller vill ha in någon annan så säger jag som några sa om Arsjavin det finns inga garantier, och det gäller alla spelare igentligen.. Men jag kan garntera er Arsjavin är hungrig och vill vinna med ett stort lag, så om han fick chansen så skulle han kämpa som ett djur.

Men jag tror Chelsea skulle liga bäst till p g a ägaren som har pengar och e ryss så vi får glömma honom
Barcelona Gaucho_10
2008-06-22 13:09
Av vad jag har hört, så kommer klubben att betala ca. 40 miljoner,resten betalar Nike...så 40 miljoner är inte så mycket för C.Ronaldo som dessutom är 23 år
Barcelona Abbe_
2008-06-22 12:55
Hoshiar

Inte hört så mycket om det, men det handlar nog om en säsong.
Barcelona Hoshiar
2008-06-22 12:51
Vet du hur länge vi tänkt oss att låna ut honom
Barcelona Abbe_
2008-06-22 12:48
Hoshiar

Ett lag i den brasilianska högsta ligan.
Barcelona Hoshiar
2008-06-22 12:37
Och vad är det för lag? har aldrig hört talas om dem.
Barcelona Dizzy
2008-06-22 12:33
Nej tack till C.Ronaldo. Ja tack till Gai som är mycket yngre och kommer att blir bättre!
Barcelona älskabarcelona
2008-06-22 12:24
De verkligen inte värt å slösa 80-90 milj på en skådespelare . C.ronaldo gjorde otrolig bra säsong men var är han på matcherna som verkligen gäller? Var va han i EM ? Skönt att han gjorde nåra mål , men han var aldrig delaktig i spelet . Nej tack till Ronaldo för dom pengarna , för så mkt kan man få in 3 andra världsspelare .
Barcelona Matte_cm
2008-06-22 12:16
Gaucho_10
Fast är det verkligen värt att slänga ut 80-90milj euro på Ronaldo?!, enligt mig Nej.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-22 12:14
Finns ingen snack om saken, om C.Ronaldo skulle komma till oss så skulle det hjälpa oss oerhört mycket, killen är bara 23 år och han är redan världens bästa spelare

Tänk er: messi, C.Ronaldo, Henry...Fyfan!
Barcelona Criff
2008-06-22 11:49
Hoshiar, tanken är att Henrique ska lånas ut till Palmerias nästkommande säsong.
Barcelona Hoshiar
2008-06-22 11:41
Om nu Henrique skulle vara klar så har vi 10 backar:

Oleuguer,Alves(snart),Puyol,Milito(efter skadan)
Pique,Caseres,Marquez,Henrique,Sylvinho,Abidal

Barcelona Criff
2008-06-22 11:41
Det ryktas om att Deco har skrivit på för Chelsea 3 säsonger.
Väldigt synd att världens bästa mittfältare i dagens läge lämnar vårt lag, men tiden var rätt och hans mätthet var väldigt tydlig.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-06-22 11:34
Hoppas Laporta och Guardiola har följd EM! så de köper Arshavin. Han skulle passa in perfekt i barcas spelstil.
Barcelona Tompa
2008-06-22 11:10
Hoshiar:
Om vi leker med tanken att Arsjavin spelar för Barca nästa säsong är han gjuten att spela i en fri roll mellan mittfält och anfall om Guardiola väljer en 4-3-1-2, eller 4-1-3-2 uppställning.

Arsjavin har f.ö. varit grymt bra i de matcherna mot Sverige och Nederländerna. OK, mot Sverige skulle en kritiker kunna hävda att motståndet var svagt men han var minst lika bra igår mot mycket bättre motstånd. Och alla som sett Zenit i Uefacupen vet att det är ett mycket bättre lag än vad gemene man tror.

Ni som pratar om "att man ska inte köpa en spelare efter 2 bra matcher. Det finns ingern garanti för dundersuccé i Blaugrana men det gäller väl alla nyförvärv? Ingen kan på allvar förneka att Arsjavin har varit fruktansvärt bra och om han lyckas i EM där många av av världens främsta spelare deltar och kan han dominera där, varför skulle han inte kunna göra det i Barcelona eller någon annan storklubb i de stora ligorna.

Har läst rykten om att Barca ska betala 27 miljoner euro för Adebayor. Hade jag valt att lägga de pengarna melan Adebayor och Arsjavin hade jag valt ryssen utan att tveka.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-06-22 11:06
Hernanes och henrique klara !

Hernan and Henrique will Reval today on there way to become players of the Blaugrana
Barcelona Hoshiar
2008-06-22 10:25
Grabbar vad säg om detta vid en 4-3-1-2 uppställning :

--------Arsjavin

Messi-------------Henry

elr:

---------Messi

Arsjavin--------Henry

Jag är jäckligt imponerad av denna Arsjavin

Kommentera gjärna?

Barcelona Smogen
2008-06-22 10:03
Så länge som Laporta är president kommer varken C.Ronaldo eller t.ex. C.Fabregas hit...

Om det däremot skulle bli ett presidentval skulle det inte alls förvåna mig om Sandra Rosell gick till val med löften om en eller båda av dessa spelarna....
Har däremot mycket svårt att se att ett företag som Nike skulle gå in och hjälpa till med direkt betalning av en spelare....

Rosell har ju kontakter och är rätt sugen på att bli president. Man är ju rätt nyfiken på att se honom styra Barcelona, det var ju när han lämnade som det började gå åt helvete, å andra sidan, tror inte att Rosell skulle göra bättre ifrån sig än Laporta, men nyfiken är man ju...

Barcelona Unicef
2008-06-22 08:59
Willian.länkar den då jag såg längre bak i forumet att ni frågat.
Barcelona Unicef
2008-06-22 06:25
jag har aldrig skrivit att jag varken vill ha lr tyker om C,Ronaldo. de va sammanträffandet med Nike jag syftade på.
Barcelona Barcalonawi
2008-06-22 06:03
Ämne: Unicef

För det fö....Tack Kimmpa_fcb.. Du skrev exakt det jag tänkte svara Unicef med..

Ronaldo är ingen Barca-typ.. ledningen vet det.. fansen vet det..

Däremot ställer jag mig på alla andras röster om att varva Arshavin.. en riktig stark å skön maskin som är hungrig på internationell succé ;)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-22 04:40
Unicef

För det första så tror jag aldrig att han kommer till oss, och för det andra vill jag verkligen inte se honom i Barcelona.
Han är den spelare som jag gillar minst av alla i topp fotbollen.
Annons: