/spanien/barcelona/forum/20892.aspx/spanien/barcelona/forum/20892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona little_master
2008-06-27 12:32
DaniAlves:
Vi har köpt spelare på den positinen som spelare hos oss valt o lämna. I militos fall så är det så att han är skadad vilket gör att vi behöver en back under hans frånvaro.

Martin caceres=Thuram
Pique=Milito
Daniel Alves= Zambrotta
Keita=Edmilson
(Hleb=Deco)
(Arshavin=Ronaldinho)

Jag hoppas verkligen att Ronaldinho blir kvar trots att det är inte så troligt. Hoppas Pep satsar på honom och får honom att komma i form. Sen behöver vi inte leta efter ersättare för Ronaldinho. Då kan vi lägga ner pengarna på Arshavin som ersättare för Deco och spara pengarna för andra värvningar istället för Hleb
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 11:38
Jag undrar bara en sak, vi har redan gjort klart med 3 spelare officiellt. Och alves är så gott som klar, sedan så säger pep att han vill värva både Arshavin och Hleb.

så jag tycker ere inte dags att börja sälja lite spelare innan vi gör klart med så månganyförvärv..?
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-27 11:22
Förmodligen tänkte han inte alls, det är kul för vissa att kunna hacka på världens bästa spelare ibland. Sen har det väl aldrig hänt att en Madrid spelare blivit punktad på det sättet.
Barcelona FCB_armin
2008-06-27 11:05
MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes

Jo, jag kommer faktiskt ihåg den matchen. Det var inte alls kul att se. Sedan kommer jag ihåg ett real-fan som var inne här och skrev att Leo var "kass" och "urdålig", frågan är om han tänkte på punktmarkeringen?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-06-27 11:00
Personligen så gillar jag inte Hleb han har inte det där extra som behövs tycker jag...men om det är nån klubb i världen som kan plocka fram den där extra så är Det Barca...Men Hleb gossip har det varit ganska tyst om de senaste dagarna....
2008-06-27 11:00
Angående punktmarkering av Messi, är det bara jag som kommer ihåg hemma matchen mot Deportivo förra säsongen? Då dom hade 3 spelare som punkta honom, Vänsterbacken, Vänstermitt. och en central mittfältare :)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-06-27 10:53
Hoshiar

Det är ingen hemighet att Pep gillar Arshavin, men desto roligare är att Pep pratade om Arshavin i pressokonf. för Keitas presentation i FCB. Så när allt skulle handla om Keita då passar Pep på att prata om Arshavin. Det säger mig bara en sak: Arshavin är vår ;-)ELLER?
Barcelona Hoshiar
2008-06-27 10:51
r.hyder

Det går att punktmarkera Messi,men jag hoppas inte nån gör det för jag är en Messi-fan och vill att han ska bjuda på lite cirkus.

Nu är vår diskution klar vi kom nästan överens.
Barcelona Gabriel Batistuta
2008-06-27 10:51
Ämne: På Goal står det att....
Det sjuka är att han vill ha både Helb och Arshavin.

Om de lyckas med de så är det sjukt bra av ledning,de som köper spelare.

Arshavin är en vänster forward han ka ta Ronnie positionen och Hleb kan ta Deco rollen. Han hade den rollen ofta i CL för Arsenal. Spelade offensivt i mitten bakom Ade.
2008-06-27 10:49
Ämne: Ämne: r.Hyder....
Man U försökte ju men Messi gjorde som han ville.

Där såg man skillnaden mellan han den lite överskattade Ronaldo. Han blev stoppad totalt av en man Zambrotta i andra matchen medan Messi tunnlade,fintade vart han ville.

Det är bara se till Iniesta,Xavi,Ketia och de nya offensiva spelarna hjälper han för att vinna nåt nästa sässong.
Barcelona Hoshiar
2008-06-27 10:48
På Goal står det att Guardiola vill ha honom.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-06-27 10:44
Gabriel Batistuta

Jag håller med dig till 100%-. Många spelare vill komma till oss pga vår spelstill. Synd bara att Modric som är Barca fan valde annat... men nu är det bara att vänta och se med Arshavin om han väljer sin drömmklubb eller pengar....
2008-06-27 10:43
Underbart att läsa!

Visca La Masia!
2008-06-27 10:42
Ämne: Hur ser det ut egent....
Enligt svt sport text har Zenit accepterat 140 miljoner från Barca.

Svt sport text håller inte på med rykte oftast utan saker som är mer bekräftad.

Om inte Barca köper han för så lite skulle vara dumt specielt eftersom Caceras kostade ju mer....
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-06-27 10:38
Hur ser det ut egentigen när de gäller Arshavin-? Har vi lagt bud eller inte??
Barcelona r.Hyder
2008-06-27 10:36
Ämne: r.Hyder

Vart i in....
Okej, dåså :)

Det roliga är ju att flera lag med största sannorlikhet försökt punktmarkera Messí men inte lyckats. Skälet till att det inte går är att Messí är en spelare som kan vända bort sin gubbe och komma rättvänd på bråkdelen av en sekund. Det är omöjligt att försvara sig mot vilket man har sett i hur många matcher som helst. I den här frågan tycker vi olika, inget konstigt.
2008-06-27 10:33
Hoshiar:

Jag såg han i Uefa cupen och landslaget under 2007-2008 sässong, jag visste han skulle göra nåt i EM. Tv4 försöker få det till som om han var helt ökänd innan. Jag,mina bröder dreglade över hans spel långt innan, köpte han till våra FM lag och så vidare :D

Jag hoppas Barca får han för jag vill inte se han i lag som Chelsea. Han skulle inte passa in. Jag älskar La Liga mest så jag hoppas han kommer hit.

Barca behöver ju inte ens jaga folk. Arshavin,Keita,Alves alla har haft drömmar om Barca. Valt/väljer er för andra lag.

visar att de lönar sig att spela underhållande fotboll även om under en sässong inte vinner nåt.

Tror knappast sån toppspelare drömmer om att spela i Chelsea....
Barcelona Hoshiar
2008-06-27 10:22
Gabriel Batistuta;

Håller med dig.
Barcelona Hoshiar
2008-06-27 10:19
r.Hyder

Vart i inlägget har jag skrivit att du sagt att han inte räcker till? Jag menar alla andra som säger det . Ja vi är överens nu men

Vilka tror inte att det går med att punktmarkera Messi? Han är ju skicklig som bara den . Jag är ett Messi-fan men jag erkänner att det går.

2008-06-27 09:00
Det är ofattbart hur vissa är okunniga om fotboll.

Inte Messi hade gjort någon mot Spanien igår. Hur ska en offensiv spelare göra nåt när hans lag inte får låna bollen mer än sekunder i taget....

Den här madridsnubben är lika smart som den geniala Olof Lundh som tycker Arshavin är plötslig skit som storlag inte borde köpa när han tokhyllade honom dagen innan jisses.

Hör de två inte Hans Backe som sa att halva PL försökte köpa han förra året men att Zenit och han ville inte ?

Att tro Arshavin är bara one hit wonder från EM visar att man inte vet mycket om fotboll specielt med tanke på hur han spelade i Zenit under hela året.
Barcelona Suñol
2008-06-27 08:31
Madridistan A: Ok nu lägger jag ner det här du vill inte förstå vad jag menar och då är det ingen idé att fortsätta.
Barcelona r.Hyder
2008-06-27 08:02
Hoshiar

Har jag någonsin sagt att Arshavin inte räcker till? Om du tittar på mina tidigare inlägg så säger jag raka motsattsen. Man kan inte säga att en spelare inte räcker till efter bara en dålig match mot ett Spanien som spelade drömfotboll. Det är exakt det jag menar. Tror att vi är ganska överräns då. Förutom att Messí inte går att punktmarkera bort, för det går inte ;)
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 03:26
Där har ni lite bilder från Keitas presentation idag, dock har det inte bestämts vilket nummer han kommer att bära.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-27 02:54
Madristan A//

Be aldrig om ursäkt. De behövs inte.
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 02:49
Enligt länk så missar David Villa finalen, det var synd det.

men hur tror ni han startar då? 4-5-1 ?
Madridistan A
2008-06-27 02:46
Sunol nej mitt inlägg hade inte som mål att provocera utan det var ett inlägg om åsikter, mina åsikter. Sen att den kanske inte stämde överens med din och fick dej att känna att jag var provocerande ber jag hemskt ursäkt för, för jag tror inte att alla här inne håller med om alla saker. Eller? Eller måste jag tycka som alla andra här inne för att inte bli blockad? Det vore trist om så vore fallet. Dock har jag förståt nu att man inte ska jämföra de två spelarnai iaf inte så som jag gjrode.

Men här kommer mitt sista inlägg om Arshavin i detta forum. Svara ärligt:

Barca la bud på Arshavin efter Hollands match, tror ni barca ändå hade lagt bud på honom om han inte hade gjort ett så bra EM och snarare så bra match mot Holland, pga hans tidigare insatser i UEFA Cupen? Bara ett tillägg/en tanke/en fundering. Svara inte om ni inte känner för det. Ville bara skriva dett för jag kom på det nyss. Om den verkar vara oklokt svara inte på den eller säg att den är kass.
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:31
Nej du kanske har rätt det är inte det jag håller på och tjafsar om. Det är principen av att döma någon utan att ha tillräkligt med kunskap om det.
Barcelona Criff
2008-06-27 02:29
Iniesta VS Messi går väl egentligen inte att jämföra. Utan man kan bara ha sina egna åsikter om vem man själv tycker är bättre.
Jag personligen tycker Messi är i särklass världens bästa spelare idag. Det finns ingen som når upp till hans nivå och som kan få en att tappa hakan framför tvn som honom.
Ronaldinho var en utav dem men idag känns det ganska långt bort.
Iniesta är en väldigt galant mittfältare och väldigt mångsidig som kan spela lite överallt.

Det Messi har kvar att lära sig är väl att bli mer effektiv framför mål för att kunna få ut max utav sin kapacitet, men han är bara 21, och de 2 senaste säsongerna har han plågats av skador och ett ikke fungerande lag.

En skadefri säsong och ett fungerande lag under Pep tror jag kan bli hans stora genombrott och guldbollen kommer hamna i hans famn.

Iniesta är också väldigt ung och har väl inte uträttat så jättemycket i Barcelona än om man jämför med dem 2 betydligt större lirarna Deco & Xavi, men jag tror nu när Deco försvinner att han kommer ta mer ansvar och att han också kanske som i dagens match med Spanien visar att han också är att räkna med i framtiden som en stor man på mittfältet :)
Madridistan A
2008-06-27 02:23
Ämne: Madridistan A: Jag b....
Oki jag hade fel anser du. Mycket möjligt. Ska inte jämföra. Det var inte meningen;) Jag förstår dej nu! Men vad tycker du om Iniesta vs Messi? Kanske jag inte ska jämföra dessa två heller, eller?
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:22
Madridistan A: ...och du behöver inte skriva hur många mål C.R gjort i är för det vet jag och jag jämförde aldrig några spelare så den informationen var helt illerevant.
Annons: