/spanien/barcelona/forum/20891.aspx/spanien/barcelona/forum/20891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-10-31 15:22
Kim

Så alla de idioterna ska inte "räknas"? Men däremot ska alla Real Madrid idioter räknas och då blir man refererad till som Ni.
Real Madrid Shi
2008-10-31 15:15
Ciao-V

Hur kommer det sig att man fångade Cazorla samtalandes med vad som sades vara Casillas och där man klart och tydligt hör honom säga: "Jag kommer, har även snackat med El Guaje, och han kommer också"

Känns snarare som att lagen vill ta ut rejäla överpriser på sina spelare.
Barcelona Ciao-V
2008-10-31 14:51
Hur sjutton ska man tro på Calderon i framtiden?
Han verkar vara en som ljuger till höger och vänster.:-). Se länk.

Det handlar om sagan om Cazorla som ägde rum i sista veckan i augusti.

Man kan ju undra också hur saker och ting låg till om "messen" om David Villa. Vad är sant och vad är inte sant?

Cazorla har helt enkelt valt att stanna i Villarreal trots ett stakt försök att köpa ut han från Madrids sida.
Nu vet vi hur det hela låg till.
Barcelona Saman.
2008-10-31 14:03
Fan vad jag längtar till matchen imorgon man har nästan samma sug som säsongen 06 då man ville se barca varje dag (och vi alla vet det inte har vart så på ett bra tag).
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-31 13:58

Om det är en sak jag hoppas verkligen på inför matchen imorgon, så är det att Valdes håller nollan och samtidgt får jobba mycket under hela matchen. Det känns som att Malaga kan hota oss framåt samtidigt så är de bra denfensivt. Vi ska ha tre poäng imorgon, men jag tror att våra grabbar kommer att få svettas en del för det...det lär inte bli en enkel promenad på parken inte,.....
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-31 13:37
Mojito

Fan jag kunde inte ha sagt det bättre själv
Barcelona LaBarca
2008-10-31 13:29
hahah hatet fortsätter mellan Madrid och United. Calderon gick ut och sa att Ferguson är senil ,
Barcelona Barcelonito
2008-10-31 13:20
Att kalla Eto'o för "halvidiot" för att han kritiserar sitt eget lag är ju bara det en idioti. Det är som att kalla Ramos idiot för att han kritiserar sitt lag.

Schusters kommentar om domaren förra säsongen om att domaren var katalan är idioti och likadant med skitsnacket som Mija och Schuster håller på med idag. De tjänar inte på det, det kommer bara att bli svårare för Real nu i fortsättningen om de ställer sig mot domarna. Bra för Barca...
Barcelona Mojito
2008-10-31 12:51
Om matchrapporten från Malaga-Sevilla stämmer och Malaga kör med hög press på mittfältet lär Pep ställa upp med Iniesta på mittfältet igen. Det blev ju grymt bolltempo mot Almeria och det kan behövas för att klara av pressen.
Hoppas Etóo´s målform håller i sig, och att Alves fortsätter "utvecklas" i Barcatröjan.
Messi var nog lite gramse över att han inte fick göra mål mot Almeria, tror han kommer bjuda på nåt riktigt fantastiskt i morron! Visca el Barca!
Canaletes
2008-10-31 12:40
sydn bara att man inte satte en 100kr på Real Union :P
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-31 12:30
Kim

Reals ledning har alltid haft "problem" med dommare. Nu känner de att de måste få säga sitt, fast de inte riktigt har något vettigt att säga..
Barcelona Kim
2008-10-31 12:09
Ämne: Nu tycker jag du sna....
Du får tycka att jag snackar skit, det är inte mig emot. Du missade ändå poängen i mitt inlägg. Jag skrev bara att er ledning, som enda klubb i primeran denna gång, offentligt halshugger domarna. Det finns ingenting konstruktivt i Schusters uttalanden.
Barcelona Kim
2008-10-31 12:05
Joan Laporta uttryckte sig i en intervju ungefär så så här
»- Att skapa Barcelona dag för dag kan också innebära att hedra offren från attentatet i Madrid 11 mars, att arbeta med Unicefprojekt i klubbens namn, att vi som har fått förtroendet att leda klubben gör vårt arbete för FC Barcelona och inte för vårt eget nöjes skull, att ni som sprider el barcelonismo över Katalonien, Spanien och världen arbetar för att vara värdiga ambassadörer för klubben och allt som den står för. «

De sjuka önskningar om De la Reds död som verkar ha dyngats ut av någon mindre vetande, bör således inte tas på allvar. De har inget med FC Barcelona som klubb att göra. Folk som tror sig ha något otalt med Real Madrid och därmed ska häva ur sig skit dagligen, är ofta så främmande från klubben, att de ens aldrig har satt sin fot på Camp Nou. Låt den omogne leka för sig själv, den enda han skadar är sig själv i slutändan.
Real Madrid iHala Madrid!
2008-10-31 12:05
Nu tycker jag du snackar lite skit Kim, hur man beter sig har ingenting att göra med vilken klubb man lirar i. Halv idioter finns överallt tex Etoo och Schuster.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-31 11:56
Alla Madrid Fans..

Fan jag är hemsk ledsen för det som hände Ruben, men att en idiot som säger att ha är barca fan, önskar Rubens död, så är han ingen Barca fan. Såna är vi bara inte, inte de barca fans jag känner.

Så be den så kallade "Barcelona fan" att dra åt helvete. Han kan ju lika gärna heja på vilket lag som helst, men han vill bara höja upp lite hat mellan oss. Jag beklagar hans kommentar..Visca Barca och Madrid ...
Barcelona Kim
2008-10-31 11:39
Ämne: Kim // Försök öppna ....
Nej, det jag skrev ner var absolut inte en omformulering av hur du hade uttryckt dig.

»Ni kan ju verkligen inte säga att vi inte har haft satans otur med domslutet det senaste, flertal mål och felaktiga offside avblåsningar. Idag detsamma.«

Du ondgör dig över hur ni har blivit motarbetade i ur och skur. Inte ett ord om att ni får märkliga domslut med er. Mig veterligen går så gott som samtliga ledare för lag ut och säger att domarna gör ett bra jobb, att de gör vad de kan. Schuster däremot, han har tappat all barcelonismo han en gång hade. Nu är det madridismon som härskar i hans sinne, allt som inte går Real Madrids väg ska påtalas offentligt, enskilda domare ska hängas ut i diverse media. Jag har svårt att avgöra om det beror på avsaknaden av en historisk aspekt, där man ofta har fått domslut med sig, eller om det bara är dålig självkritik och brist på objektivitet.

Barcelona Dizzy
2008-10-31 11:26
Match imorn borta mot Malaga kommer bli riktigt tufft.

Ps. Skönt att Ruben de la Red mår bra!
Barcelona De Goda
2008-10-31 11:15
Ämne: Ämne: Ämne....
Hur blåögd får man vara??? Men tack så mycket för att du lär oss så mycket om etik och moral, det kan vi vildar i egenskap av "fåtal Barca fans" behöva. (Ironi)

Barcelona Ghazza
2008-10-31 11:13
el rey de madrid,

Men seriöst, vad är det du vill diskutera?
Att idioter finns överallt är ingen nyhet, och knappast något vi Culés på SF kan göra något åt. Glöm det bara och fokusera på det som faktiskt betyder något. I detta fallet, att De la Red är oskadd.
Real Madrid el rey de madrid
2008-10-31 11:04
Ämne: Ämne: Läs kom....
Det står ju på sidan (att de är barca fans) nu säger inte att alla barca fans känna likadant, jag är medveten om att det är ett fåtal, men det är ett fåtal för mycket
2008-10-31 11:02
Enig, jag älskar Real jag skulle aldrig önska en barca spelare döden, vi är rivaler, sund konkurrens är allrid bra, men att det direkt önska någon döden är inte ett sätt att visa man älskar sitt lag, idetta fallet barca
Barcelona De Goda
2008-10-31 10:59
Ämne: Läs kommentaren från....
Hur kan du veta att det var en Barca supporter som skrev det där? Det kan vara vem som helst, har du inget konstruktivt att tillägga här inne kommer vårt bemötande att aldrig bli bättre.
Barcelona Mojito
2008-10-31 10:44
Tråkigt att barcasupportrar lägger ner mer energi på att hata real (tänker på kommentarerna i sport.msn) än att älska barca. Trist med De La Red, men det verkar ju gått bra i alla fall. Kanske en incident som i slutändan är positiv för Real? Lagkänsla etc.
Real Madrid Zizou_spars
2008-10-31 10:40
Kim // Försök öppna ögonen och förstå nu. Du skriver ju det jag skriver fast omformulerat. Vi har haft övervägande otur med domarna det senaste, det REAGERAR vi och Schuster på. Andra lag har också domslut emot sig, MEN det uppmärksammas INTE i media och därför får ni det att låta som att det bara är vi som reagerar när domarna går emot oss. Schuster gick inte ut och beklagade sig över diverse domslut förra året, för de kom stundtals. Men nu har flertalet kommit match efter match, DÄRFÖR.
Det jag försöker få er att förstå är att det är lika mycket verklighet att förstå att domare gör fel som det är att kritisera dem. Lika mycket man kan kritisera en spelare som gör flera dåliga matcher i rad, lika mycket ska man kunna kritisera en domarkår som gör flera dåliga matcher.

Och det är INTE bara Real som reagerar när det händer, men vi uppmärksammas. Det jag menar är att domarkritik pågår i alla läger, och vi har haft väldig otur de senaste matcherna, därav kritik från Real's sida, det är också verklighet.

Dessutom förstoras kritiken upp som allt annat nu för tiden.
2008-10-31 10:38
Läs kommentaren från Barca fansen, lågt!!!
Barcelona 2HeadsOnEagle
2008-10-31 10:33
Är helt off-topic nu.. Men måste bara säga att det känns jätteskönt! Barca! är just nu, världens bästa fotbollslag

Mes Que Un Club!
Barcelona Mojito
2008-10-31 10:29
Kanske är det ok att "gnälla" om frågan kommer från en journalist som ber om kommentarer till domarens insats. Men att öppet gå ut och gnälla som Schuster är ju bara pinsamt och snarare ett bevis på en viss frustration över något annat?
Kanske försöker han göra en Mourinho och ta på sig allt strålkastarljus för att spelarna ska få koncentrera sig på sitt, vad vet jag.
En sak om real hade förlorat en massa poäng på det här, men ni (marränger) får väl hoppas att domaren "är med er" när ni som mest behöver det, alltså när ni ska försöka ta poäng av Barca i december. (Skrivet med glimten i ögat...)
Barcelona Kim
2008-10-31 10:22
Men för sjuttsingen, Zizou_spars! Ni får horribla domslut med er också. Se bara på er match mot Bilbao i helgen. Marcelos idiotstämpling skulle ha gett ett rött kort direkt, Pepes bollspark på en liggande Yeste + medföljande filmning skulle ha gett honom hans andra gula kort. Salgado kunde också mycket väl ha fått ett andra gult kort i samma situation där Pepe fick sitt frispel. Ni klarar er undan tre(!) utvisningar i en och samma match - och ni har mage att gnälla på att ni får domslut mot er. Dags att vakna upp till något som vi vanliga, dödliga kallar för verkligheten.
Real Madrid Zizou_spars
2008-10-31 09:25
Criff //
Så du tror verkligen spelarna gnäller som "barnungar" om det? Den enda som uttalat sig om det är Salgado som sa att han står på domarnas sida och litar på att de gör sitt yttersta varje match.

Men visst fasen är det berättigat som supporter och coach(efter som du säger 4-5 matcher) att bekymra och yttra sig över domslut som åter och återigen blir fel. Det gör spanska mitten lags supportrar också, det enda är att det inte uppmärksammas i media. Får ni något emot er gnälls det här inne också, så tro inte du står över alla andra.

Att man reagerar efter 4-5 matcher, tycker du verkligen det är konstigt? Du skriver bara massa gojja som du själv vet att det inte stämmer.

Barcelona Criff
2008-10-31 08:22
Zizou_spars, och hur länge innan det har ni haft tur med domslut? Ni har haft otur med domsluten i 4 - 5 matcher och hela helvetet brakar lös.
Sätt dig ner och följ ett mittenlag i spanska ligan så ska du se sen att det Real får emot sig går inte ens att jämföras.

Ni är bara gnällspikar rakt igenom. Det gynnar alltid de stora lagen i längden så när man får något emot sig så är det bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.

Henry t.ex fick varenda domslut emot sig förra året, i allt. Offside blåsningar, närkamper, allt möjligt. Inte gnällde han som en barnunge för det? Han såg frustrerad ut på planen däremot, men det är bara att vara tyst och fortsätta kämpa.

Tyvärr verkar det inte fungera så i Real, men med tanke på hur de flesta andra ledare från lagen har uttalat sig om saken så tror jag nog mer problemet ligger hos Real själva, än hos domarkåren.
Annons: