/spanien/barcelona/forum/2089.aspx/spanien/barcelona/forum/2089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-05 21:12
Iniesta är verkligen en bra straffskytt. Lugnet själv och alltid välplacerat.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-09-05 21:12
@the cameroonians:

Wow, vad ont i baken dom måste ha!
2015-09-05 21:09
Det började i somras efter att Piqué tackade Kevin Roldán för "hjälpen till ligatiteln". Under den nästföljande landskampen i Leon blev han utbuad av Real-fans. Sen dess har han ju också uttalat sig angående Kataloniens självständighet och det finns ju inget lättare för en spanjor att bua en katalan.

Nu går matchen i Oviedo som är starkt pro Real & Spanien.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 21:05
Varför buar spanska publiken ut Piqué? Fan har han gjort för fel? Han är ju Spaniens bästa mittback.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lionel12
2015-09-05 21:01
Nån som vet varför publiken känner för o busvissla när pique har bollen??
Barcelona Z_Z
2015-09-05 20:50
@Liunil Masse:

Man skulle ju inte tacka nej till honom i Barca.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 20:48
Jordi Alba golasoooo. David Silva är magisk!
2015-09-05 20:48
Var det Messi eller Silva som assisterade Alba..? :P
Barcelona LeoMessi
2015-09-05 20:44
Gabriel Gillar du inte den förlorade sonen?;)
Barcelona FCB_Messi
2015-09-05 20:25
Gabriel Om du var Spaniens tränare , hur hade du startat ? (Bara nyfiken, syftade inte på något speciellt)...
Barcelona Gabriel
2015-09-05 20:12
Med yuck menade jag egentligen inte Pedro, tar tillbaka det lite. Men de andra iaf!
Barcelona Gabriel
2015-09-05 20:11
Usch vilken äcklig startelva av Spanien. Casillas, Juanfran, Fabregas, Pedro, Costa. Asså, yuck! Brukade se fram emot att se Spanien förut, no more.
2015-09-05 20:08
@Rambla~:

Å andra sidan, vad hade Pep och Lucho för meriter när de tog över... även om de båda såklart inger betydligt mer respekt med sin legendstatus än Gerard ens kommer i närheten av.

Men skillnaden är också att då var akademins struktur och kultur helt annorlunda och de införde en vinnarmentalitet direkt i sina lag, något Gerard hittills inte lyckats med.

Det här är resultatet av flera års misskötsel, det går inte att enbart peka på tränaren - även om han nu verkar få väldigt mycket kritik i media efter kvällens förlust.
Barcelona Rambla~
2015-09-05 19:58
Hur han ens kunde bli utsedd till tränare kan jag inte förstå. Vad har han för meriter? Två landskamper med Catalunya?
2015-09-05 19:53
Jaha, det blev ännu en förlust för B-laget.

Med kvarten kvar släpper man 3-2 på (ännu) en hörna.

Gerard har inte haft en bra inledning som tränare. 2 förluster och en oavgjord på de tre första matcherna.
Barcelona Rambla~
2015-09-05 19:50
Jävla räddning han ska göra Akinfev då.
Barcelona Rambla~
2015-09-05 19:40
Åker ur Segundan och är direkt ett bottenlag i Segunda B nästa säsong. De lyckas inte med mycket nu för tiden Barca B. :(
2015-09-05 19:35
Spaniens startelva mot Slovakien;

Casillas
Juanfran, Piqué, Ramos, Alba
Cesc, Sergio, Iniesta
Silva, Costa, Pedro
Barcelona Rambla~
2015-09-05 18:49
Hoppas jag får äta upp mina ord. :)
2015-09-05 18:46
2-2 målet från Aitor
2015-09-05 18:45
@the cameroonians:

2-2 mellan Espanyol och Barca B efter första 45.

Gumbau satte snyggt kvitteringen till 1-1 (länktips), men bara några minuter senare gjorde Dalmau sitt andra mål för hemmalaget. Två minuter innan pausvilan satte Aitor 2-2 (också det snyggt) efter att mittbacken Tarin fört upp bollen fint från backlinjen.
Barcelona Rambla~
2015-09-05 18:33
Barca B med den här formen är de på väg ner i Tercera Div. Klarar inte ens av Espanyol B.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-05 18:25
@S.Eto'o:

Helvete! Det är ju en vänsterfotad Ronaldinho.

Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-09-05 18:08
Nån som vet en stream till Sverige matchen? Mobil:(
Barcelona Liunil Masse
2015-09-05 17:52
Vad säger ni om idén att vi spelar med Sergi Roberto som högerback i de mer tuffare bortamatcherna där vi blir tillbakatryckta mer och ytterbackarna måste försvara mer än i hemmamatcher. Sergi Roberto är betydligt bättre än Alves defensivt. Bilbao hade som plan att anfalla på Alves kant, som man haft innan och när han sen blev skadad och Roberto kom in så hade de inget att komma med. Roberto stängde kanten helt på ett sätt Alves inte kan göra längre tyvärr. Alves spelar hemmamatcherna där vi dominerar mer och han kan utnyttja sina sjuka offensiva kvalitéer och sitt samarbete med Messi. Bara en tanke fram till Januari då Aleix Vidal får spela :)
2015-09-05 17:12
Startelvan för Barca B; Ortolá Godswill, Costa, Tarin, Grimaldo Samper, Gumbau, Babunski Aitor, Dongou, Cámara Bänk: Suárez, Palencia, Ros, Enguene och Maxi EDIT: Bagnack får se matchen från läktaren eftersom det bara är tillåtet med 5 avbytare.
Barcelona Gio Style
2015-09-05 16:52
MD med en stor intervju med Bravo.
Jag finner det lite komiskt att han efter att ha svarat lite på frågor gällandes speltiden får frågan:
Ter Stegen har varit mer övertygande (bestämd?) När han uttryckt sin vilja att spela alla matcher, är det något som stör dig?

Poängterar bara att här är det en helt annan jargong :)

Han pratar också om Valdes situation, hyllar honom och säger att han är en förebild för honom.

"Vilket ögonblick tar du med dig, kanske straffen mot Valencia?"
- Istället för att ta med mig ett ögonblick så tar jag med mig den otroliga glädjen som detr att bära denna tröja, det är en otrolig ära och det är den mäktiga känslan som är långt mycket mer än en straffräddning eller en lagkamrats mål.
Barcelona S.Eto'o
2015-09-05 16:07
Haha visst!! Vet att många inte är helt övertygad pga han dribblar medelmåttor men då ska ni spola runt 5:20 till minut 7, då kommer ni att se hans passningar samt blick vilket har inget med hans motståndare att göra utan det bevisar vilket geni han är
2015-09-05 15:49
S.Eto'o

haha, snacka om att spela i en helt egen liga, gör precis som han vill ju!
Barcelona S.Eto'o
2015-09-05 15:41
Ta en titt på denna underbegåvade fotbollsspelaren omar Abdulrahman Om jag ska va ärlig trodde jag han var en one hit season spelare när ja såg honom göra kaos i OS 2012 fast waaow killen sitter på rå talang. Visst han spelar i en skit liga men jag lovar er ta en titt på honom. Aldrig sett någon annan vänsterfotad ha en sån dribbling, passning, blick, skott samt perfekt timade crossbollar som honom förutom vår egna geni. Hört att han sitter på en drömkontrakt där nere, runt 100 miljoner per år. Han gjorde sex assist i VM kval match för igår. Tror inte han kommer någonsin komma till oss (mest pga prislapp samt lön) men jag tror han skulle lyckas speciellt i la liga då han hanterar små ytor perfekt)
Annons: