/spanien/barcelona/forum/20886.aspx/spanien/barcelona/forum/20886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Palle Kuling....
2008-06-27 00:28
Dizzy

69
Barcelona Gud är störst!
2008-06-27 00:28
Dizzy

Han var 70 år tror jag det var. ´Det sa de ¨på matchen mot Italien i alla fall.
Barcelona Dizzy
2008-06-27 00:24
Någon här inne som vet hur gammal Aragones är? Hoppas Spanien tar det hära nu!

Visca Xavi Iniesta och Puyol!
Barcelona Gud är störst!
2008-06-27 00:20
Ämne: Haha okej. En sak är....
Ja det har han gjort bara han ser till nu att vinna finalen så blir det historiskt och jag är säker på att det är dags för Spanien att vinna nu jag kan bara inte föreställa mig att de missar den här chansen!
Barcelona Criff
2008-06-27 00:18
Haha okej. En sak är säker iaf, dem är båda 2 riktigt bra tränare, Hiddink visste man väl innan men Aragones har skapat historia.
Barcelona Gud är störst!
2008-06-27 00:17
Criff

Ja underverk minst lika bra som Aragones betyder lika bra som aragones och till och med bättre. :D
Barcelona Criff
2008-06-27 00:15
Gud är störst!, på att han skulle kunna utföra underverk med Spanien ja.
Det var du som ändrade dig från ditt första inlägg från underverk till att han skulle kunna göra minst lika bra som Aragones.
Det var ungefär det jag skrev också. :)
Barcelona Dizzy
2008-06-27 00:14
Iniesta Xavi Poyul äger juh! Borde inte Spanien ändra namn till Spain= Barca?
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-27 00:04
Jaja, Xavi startar utan tvekan finalen. Han gör en grym match idag och jag tycker det är han som styr tempot på mittfältet.

Visca Xavi, Andres och Carles!
Barcelona Gud är störst!
2008-06-27 00:02
Criff

Du skrev ju jag är beredd att INTE hålla med.
Barcelona el diablo
2008-06-27 00:01
Spanien=Ingenting utan de katalanska lirarna
SPANIEN+KATALONIEN= TOGETHER FOREVER NO MATTER WHAT.
Barcelona Criff
2008-06-27 00:00
Gud är störst!, Vad skrev jag då? hehe.
Barcelona Gud är störst!
2008-06-26 23:55
MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes

Ja Pavlyuchenko borde vi koncentrera oss på istället för Adebayor. Som är ÖVERDRIVET dyrt jag fattar inte ens hur Barca itne backar ur när ARsenal begär 30 MILJONER! Fyfan stick härifrån säger jag.

Criff

Ja det går ju bra nu för Aragones men fortfarande så tycker jag Hiddink hade gjort minst lika bra jobb med den truppen.
Barcelona DaniAlves
2008-06-26 23:54
Där har ni videon från igår då Jimmy Jump hoppar in på plan.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-26 23:54
Ämne: Undrar om det jublas....
Sånt kommer alltid sitt kvar nånstans. Katalanerna glömmer aldrig deras historia.
Barcelona el diablo
2008-06-26 23:52
Undrar om det jublas i katalonien eller (Barcelona just nu) efter Spaniens fenomenala match... Jag menar Fabregas,Iniesta, Puyol, Xavi är ju högst delaktiga i Spaniens framfart.

Dags att förena eller "Unite" with Spain" nu kanske?Det kanske ÄNTLIGEN är dags att gräva ner (myten?) om splittringar i Spaniens landslag pga av regionala skillnader. Dags att begrava myten eller..?
Barcelona DaniAlves
2008-06-26 23:51
Xavi kommer starta finalen! var så säkra angående det.
2008-06-26 23:48
Många vänner säger att det är Fabregas förtjänst att Spanien vinner matchen. Jag förstår inte, är det någon "inne-grej" att tycka att Fabregas är grym eller vad är frågan om?

Visst han gör det bra med sina 2 målpass, men hallå? Vart höll han hus fram till den 75 minuten då? Inget emot Cesc då jag gillar La Masia produkter, men jag tycker det känns som jag skrev tidigare att man SKA tycka att Fabregas är grym. Det är ju faktiskt Xavi som håller i taktpinnen på mitten, han löper i djupled variar djupleds pass med säkra kort pass. Det är han som gör att Spanien får tag i matchen med sin löpning och mål.

Är det bara jag som tycker det här eller? Vad gör Cesc som inte Xavi gör?
Barcelona Criff
2008-06-26 23:42
Gud är störst!,
Jag är beredd att inte hålla med, då jag tror att Aragones just nu får ut maximal kapacitet utav det spanska landslaget.
Allting klappar och det är en fröjd att titta på.

Hiddink har ungefär samma spelide och det hade nog sett ungefär likadant ut.
Barcelona Hoshiar
2008-06-26 23:26
r.Hyder

I denna match som idag var inte heller Ryssarna så bra då kan man också säga att Arshavins insats bara var en reflektion av laget.
Ryssland var lika dåliga som Barca var mot Chelsea i den matchen!
Arshavin har visat vad han kan i Zenit .
Har du sett när han har spelat i Zenit

Samtidigt som man säger att man inte kan säga att han är fenomenal efter två matcher kan man heller inte säga att han inte räcker till bara för att han gör två dåliga matcher .
Barcelona tarrak
2008-06-26 23:21
Ciao-V

Nej, det är i VM man spelar om tredjepriset.
Barcelona r.Hyder
2008-06-26 23:19
Hoshiar

Det handlar alltså om en match :) Jag tycker att Messí har bevisat själv att man kan lägga hur många spelare som helst på honom, han gör en vrickning och alla är lika borta ändå ;) Nej, men seriöst. Chelsea matchen handlade inte endast om att han var punktad utan det hur laget som spelade horribelt dåligt. Messís insats i den matchen var bara en reflektion av hela lagets, även om det inte brukar spela någon roll för Messí (se R.Madrid-matchen)

Ja ja. En fin fotbollskväll var det :D
Barcelona Ciao-V
2008-06-26 23:17
MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes//

Precis, är i samma linje som du.
2008-06-26 23:15
Gud Är Störst!

Är inte Pavlyuchenko den perfekta beskrivningen av centertank? Vad väntar vi på då är det inte det vi letar efter.

Jo det är han fan! Köp Köp Köp! Vill inte ha Adebayor, 30 mille som back-up. Köp Pavlyuchenko för 10-15 istället!
Barcelona Ciao-V
2008-06-26 23:15
Blir det inte förresten en till match för Arshavin? Förlorar matchen?
Tredje platsen?
Barcelona Gud är störst!
2008-06-26 23:12
Criff

Om Guus skulle ha den manskapen som Aragones har till forfogande så skulle han göra övermäktiga saker han skulle göra underverk med Spanien! :D
Barcelona Hoshiar
2008-06-26 23:11
Kimmpa_fcb

Hehehe..
Barcelona Hoshiar
2008-06-26 23:10
Gonzalez_Barca

A det tror jag faktiskt eftersom det är så svårt att hitta svagheter i lagen , men Tysklands defensiv kan vara ett avgörande.
2008-06-26 23:08
Betygen från GOAL.COM

Casillas - 7 He had little to do and, believe it not, seemed a little nervous at times. Nonetheless he grew comfortable in the captaincy, and although it was 87 minutes before he was really tested he was standing ready.

Sergio Ramos - 6.5 A good start - certainly he looked more solid than in previous games - although his rash nature showed at times. His attacking play was not restricted to the flanks, but he was too greedy in shooting when a cross would have been better.

Marchena - 5.5 Pavlyuchenko gave him a world of pain early on, and he was prone to barging into people as the game wore on. A genuine fighter, but sometimes that's not enough. Had Russia tested him more he may have crumbled.

Puyol - 7.5 Covered more defensive ground than in previous games, backing up Sergio Ramos well. A battler of quality, and didn't waste possession with aimless punts. Much-improved.

Capdevila - 6 Decent, but no better. He may feel that he could have contributed more. Still, he was probably informed that he was to hang back, which he did.

Iniesta - 7 Good movement but no end product in the first period, but what a wonderful little jink-and-cross to set up Xavi for the opener early in the second... assuming it actually was a cross! Took his defensive duties seriously after Spain gained the lead.

Senna - 6.5 A surprisingly shaky performance from the veteran at times, although at times it was clear why he's invaluable to Villarreal. Just when he seemed to be in trouble he'd recover with effortless positional sense.

Xavi - 8 A positive start from Xavi, who positioned himself well. This was only to continue as he bossed the second half and also managed a confident, deft finish for the opener. Removed for Xabi Alonso.

Silva - 8 Worked hard all across the middle of the pitch: "winger" does not describe his job deion at all. Some good passing for the most part although the occasional midjudgement might have cost his side. Lovely chip-and-shot for the third.

Torres - 7 Did not enjoy the service that he'd normally have wanted, although at no time did he show frustration. A luckless game for Torres but he has nothing to be ashamed of. Drifted out wide well.

Villa - 7 Started well and tested Akinfeev with a snapshot. Left the pitch in tears 33 minutes in due to injury.

Substitutes

Cesc - 9 He was thrown into the game far earlier than he would have expected, but depsite this - and his being put in a strange position - he was excellent. Once the other substitutions were made he was given a more free role, and flourished once more - two assists are testament to that. Masterful.

Xabi Alonso - 6.5 Made no errors and protected the back line - you can't say fairer than that for a player whose days of starting for Spain are probably at an end for now.

Güiza - 7 The Jerez-born frontman has shown a lack of confidence before in his few appearances in a Spain shirt, but there was none of that for his goal. Timed his run perfectly and the finish was neat. Should have scored again but couldn't repeat his feat.

Jag förstår inte hur Cesc kan få en 9:a, visst han gör 2 assist, men jag menar vad gör han resten av matchen som inte Xavi och framför allt Iniesta gör. Andra assisten kunde lika gärna marchena gjort och första är ju en fel pass tänkt till Silva som Guiza snappar upp. Xavi och Iniesta överglänser Cesc lätt idag!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-26 23:07
Hoshiar

"Jag lover det är sant!"

Hahahahahaha, lät jäkligt roligt.
Annons: