/spanien/barcelona/forum/20875.aspx/spanien/barcelona/forum/20875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
FooTBaLL
2008-06-23 14:55
Mr Baloo-Gonzalez

Palacio verkade klar för barca och klubbarna hade kommit överens om man ska tro alla ryckten. Men affären blev inte av till sist. och på sistone har ingenting hänt och barca tänker inte betala det Boca Joo kräver för honom och kommer inte ihåg hur mycket det va nu. Nu är Palacio mycket nära en flytt till Italien & Lazio istället ser det ut som.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-06-23 14:39
Brukar sällan va inne på vad ni värvar dock finns det en spelare från Argentina vid namn Palacio som eventuellt närma sig till barcelona, hur går det med det?
Intressant spelare faktiskt..
FooTBaLL
2008-06-23 14:33
Barcelonas Nya hemma och borta tröjer kommer till Barcelonas officela sidan den 1 Juli. :D

(LÄNK)
Barcelona DaniAlves
2008-06-23 14:25
Enligt länktips så sägs det att Bud på villa har accepterats, ett bud på 25 Milj Euro från Tottenham.
Barcelona DaniAlves
2008-06-23 14:19
Tidigare så var det förbundskaptenen från Ryssland som talade ut angående Arshavin.

Nu talar han själv ut och säger:
"han har fått bud från tyska och premier leuge, men han själv föredrar LA LIGA!"

"Men hittils har han inte fått nått bud från de spanska klubbarna".

Allt står på Länktipset.
Barcelona Holländaren
2008-06-23 14:18
"Jo, jag tvivlar starkt på att Barcas egen lille "gudfader" i form av Johann Cruyff skulle sanktionera ett sådant köp. Alla vet att han har mycket stort inflytande över Laporta och av mycket att dömma indirekt styr mycket av klubbens aktiviteter på transfermarknaden. Visst var Cruyff en makalös spelare under sin aktiva tid och han förde Barca till väldiga framgångar som tränare samtidigt har han nu har på tok för mycket inflytande i klubben utan att ha en officiell position i Barca. Tyvärr tror jag Cruyyfs ego gör att han inte går med på att vi köper in en spelare som varit så dominant mot hans eget hemland. "

Oj, oj, oj vad fjantigt skrivet. Var det en vecka efter att Portugal slagit ut Holland i EM 2004 som Deco köptes till Barca?

Har du några som helst belägg för vad du säger?
Barcelona Dizzy
2008-06-23 14:13
Fi fan vad man saknar La Liga. Nån som vet när Ligan börjar?

Visca Barca!
Barcelona FCB10
2008-06-23 14:10
konstig de här, först avslöjar man bortatröjan, nu målvaktströjan. Vad ska vara sen? tränarnas? :P visa bara försa

PS: Den visas den 25:e
Barcelona Holländaren
2008-06-23 14:05
Om, eller när snarare kanske, Deco nu lämnar skulle jag hemskt gärna vilja se Standard Lieges Steven Defour som ersättare. Det är en mycket talangfull ung mittfältare som jobbar hårt samtidigt som han är en mycket bra passningsspelare. Han har gjort ett dussin landskamper för Belgien, är kapten i ligavinnande klubblaget Standard trots att han är född så sent som 1988. Av vad jag sett av honom borde han passa bra in i laget.
Barcelona DaniAlves
2008-06-23 13:39
Palle Kuling....

Det var en fin tröja som Valdes ska bära nästa säsong, finns det någon som vet när våra nya hemmatröjor presenteras?

Exclusive

Skönt att höra att vår Seydou Keita nätade dubbelt igår, det är andra gången han gör 2 mål för mali under VM-kvalen. Nu kan kanske pep använda honom som Centertank haha skojj :P
Barcelona Palle Kuling....
2008-06-23 12:57
Här är tröjan som Valdes kommer att ha nästa säsong.
Barcelona Ciao-V
2008-06-23 12:23
Kan inte sluta att imponeras av Arsevin, lilla Tsaren.
Glöm vitryssen säger jag till ledningen och Pep. Lilla tsaren är betydlig bättre. Hoppas på honom i nästa säsong. Vore tråkig om han går till en annan klubb i La liga då han vill helst komma till Spanien.
Barcelona FC-Barcelona
2008-06-23 12:21
Lujàn

Jädrar det var sent skönt att man är ledig kanske man kan följa någon match, aja Man får tacka =)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-06-23 11:59
Värva inte Daniel Güiza, snälla! Visst, målfarlig men håller varken tekniskt sett eller spelförstålse-mässigt. Långsam, kämpar mindre och gnälligt ansikte. fyfan.

Etoó skall stanna, annars är David Villa eller Karim Benzema de enda värdiga ersättran, på pappret iaf.

BTW, Ronaldinho är under ett fysprogram med Brasilianska Landslagets fysioterapeut för att komma i form inför OS. Skall bli intressant och se hur det går? Spelar han bra kanske Pep vill ge honom en chans, annars höjs ju priset på en vältränad och bra spelande Ronaldinho.

Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-06-23 11:53
Ämne: Enligt rykten så har....
Har det verkligen med att göra ifall landet är med i EU eller inte? Det bör således bara bero på ifall spelaren kommer ifrån ett land i världsdelen Europa eller någon annan del, typ Asien, Afrika eller Amerika.

Den som vet får gärna svara!
Barcelona Lionel M.
2008-06-23 11:52
Jag förstår den kärlek alla känner för Rysslands spel. Arshavin och Pavlychenko imponerar.

Däremot är jag inte lika förtjust i alla rykten om att värva dessa spelare för att de lyckas i ett EM. Att vara riktigt bra i tre matcher mot toppmotstånd är förvisso imponerande. Tänk däremot hur dessa spelare skulle anpassa sig till den spanska ligans snabbhet och till CLs otroligt tuffa motstånd. Många gånger kan jag tycka att spelare som spelar i den inhemska ligan och är på uppgång är intressantare värvningar än spelare som Arshavin och Pavlychenko.

Önskemål om Zirkhov är inte heller intressanta i mitt tycke. Vi har Abidal som gjorde en riktigt bra säsong i ett bedrövligt Barcelona. Hade Ronaldinho varit konstruktivare på sin kant tillsammans med Abidal så hade det smällt rejält på vår kära vänsterkant.

Intressant värvning är Güiza eller David Villa. Villas pris borde nog ha hamnat närmare 35milj euro nu så DG borde ses som en bättre investering. Det skadar ju heller inte att DG är uppvuxen i Barcelonas ungdomsakademi.

PS. Vårt Lejon ska stanna. That´s it! Att ingen har startat en kampanj för att behålla min kärlek i laget är för mig ett under. DS
Barcelona Lujàn
2008-06-23 11:38
FC-Barcelona

Jag har för mig att det börjar antingen den 6 eller den 7 augusti.
Barcelona Matte_cm
2008-06-23 11:22
Pep har sagt (Länktips) att han var imponerad av Arshavin efter Holland matchen, så verkar som de har ögonen på han nu.
Barcelona Heywood Jablome
2008-06-23 11:19
Enligt rykten så har Arshavin uttalat sig i rysk media och sagt att han vill spela i Barcelona. Men med tanke på Romans inflytande i rysk fotboll så hamnar han säkerligen i Chelsea.

Ryssland är ju inte med i EU, då borde väl Arshavin vara en icke-euspelare. Det kan ju förhindra en värvning.
Barcelona FC-Barcelona
2008-06-23 11:15
någon här inne som vet när Olympiska spelen börjar ,Fotbollen då?
Barcelona Barca!.!.!
2008-06-23 11:12
"Deco klar för Chelsea"

Portugisen verkar alltså nu vara helt klar för Chelsea.

Kolla länktips!
Barcelona Exclusive
2008-06-23 10:55
Vet inte om någon nämnt det men våran alldeles egna Seydou Keita gjorde två mål inatt (3-0) mot Sudan i kvalet för VM 2010!
Barcelona A.Gaudi
2008-06-23 10:06
blir ändå trevligt med adebayor eller någon annan större centertank. då kan vi variera vårat spel mycket mer. Tidigare så har vi tappat alla matcher som blivit låsta eftersom vi inte längre kan "passa bollen in i mål", men med en stor spelare kan vi variera spelet mycket mer. Då får vi en Plan B, tidigare har vi BARA haft plan A och när plan A inte fungerat har vi tappat poäng.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-23 10:03
Jag säger så här, skippa dom 27 miljonerna på Adebayor och lägg 15( eller vad han kan kosta) på Pavlyuchenko. Satan så bra den killen är, har sett Rysslands 3 senaste matcher och han har ju varit riktigt bra. Det stod ju också i SPORT att han var ett nytt namn på "Striker-listan". Vad tror ni om honom?
Barcelona Tompa
2008-06-23 09:56
Några synpunkter angående debatten om Arshavin:

Som så många andra är jag väldigt imponerad av Arshavin, jag tycker han har varit EM-s klart bäste spelare hitills. Bara för att man spelar i den för gemene man okända klubben Zenit S.t Petersburg betyder det inte att han behöver vara en sämre spelare än superstjärnorna i de stora ligorna. Och även om man aldrig (oavsett vilken spelare man köper in) kan garantera succé så tror jag han skulle göra succé i Blaugrana.

Sen är frågan om Barca kommer köpa honom? Tyvärr tvivlar jag. Det är mycket troligare att Chelsea eler Arsenal köper honom. Jag är inte ens säker på att Txiki och Laporta gör ett seriöst försök att värva honom. Varför?

Jo, jag tvivlar starkt på att Barcas egen lille "gudfader" i form av Johann Cruyff skulle sanktionera ett sådant köp. Alla vet att han har mycket stort inflytande över Laporta och av mycket att dömma indirekt styr mycket av klubbens aktiviteter på transfermarknaden. Visst var Cruyff en makalös spelare under sin aktiva tid och han förde Barca till väldiga framgångar som tränare samtidigt har han nu har på tok för mycket inflytande i klubben utan att ha en officiell position i Barca. Tyvärr tror jag Cruyyfs ego gör att han inte går med på att vi köper in en spelare som varit så dominant mot hans eget hemland.
Barcelona barcadinho
2008-06-23 09:30
Ämne: Ämne: Vadå ut....En_gång_barca_alltid_barca:

Precis det här resonemanget som du skrev försökte jag med flera gånger. Folk har svårt att förstå våra poäng. Jag sammanfattar igen:

1) Etoo är en bättre spelare än Adebayor.

2) Men Pep och Laporta vill inte ha etoo kvar.

3) Pep vill värva en center tank.

4) Adebayor är den bäste värvning av de center som är möjliga att värva.

Pengarna från Etoos försäljning kommer att användas för att köpa Adebayor.
Om nu alllt går genom.
Real Madrid Shi
2008-06-23 05:27
Barcelona MrKnowledge
2008-06-23 05:13
Messi-lona//

Pep hade sett matchen mot holland och var mycket imponerad av arshavin vilket kanske kan öppna för en affär.

Personligen så tycker jag Arshavin hade passat bra in i barcelona men ett litet frågetecken är bara om han håller en HEL säsong i ett topplag i en toppliga

PS kolla gärna länktipset, The best of the russian power
Barcelona Messi-Lona
2008-06-23 04:22
kan någon förklara detta
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-06-23 03:46
Arhavin han måste vi bara ha som alla här redan sagt några 14 gånger. Luka Modric som äälskade Barca förlorade vi redan till Tottenham. Om vi förlorar Arshavin för något annat mitten lag kommer jag lacka rejält. Fattar inte att ledningen går runt och värvar spelare i Brasilien som hälften av Europa aldrig hört talats om. So what om de gör några bra matcher mot mediokra brasilianska lag. Det är Arshavin typerna som leder sina lag till UFEA cup vinster som vi ska vara ute efter. Inte strandspelare som väljer alkholen före bollen(Kaka ett undantag).

Haha ja jag vet att Ryssarna inte direkt är kända för att dricka lite, men ni fattar ändå poängen med det hela :P
Annons: