/spanien/barcelona/forum/20869.aspx/spanien/barcelona/forum/20869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hoshiar
2008-06-27 10:22
Gabriel Batistuta;

Håller med dig.
Barcelona Hoshiar
2008-06-27 10:19
r.Hyder

Vart i inlägget har jag skrivit att du sagt att han inte räcker till? Jag menar alla andra som säger det . Ja vi är överens nu men

Vilka tror inte att det går med att punktmarkera Messi? Han är ju skicklig som bara den . Jag är ett Messi-fan men jag erkänner att det går.

Barcelona Gabriel Batistuta
2008-06-27 09:00
Det är ofattbart hur vissa är okunniga om fotboll.

Inte Messi hade gjort någon mot Spanien igår. Hur ska en offensiv spelare göra nåt när hans lag inte får låna bollen mer än sekunder i taget....

Den här madridsnubben är lika smart som den geniala Olof Lundh som tycker Arshavin är plötslig skit som storlag inte borde köpa när han tokhyllade honom dagen innan jisses.

Hör de två inte Hans Backe som sa att halva PL försökte köpa han förra året men att Zenit och han ville inte ?

Att tro Arshavin är bara one hit wonder från EM visar att man inte vet mycket om fotboll specielt med tanke på hur han spelade i Zenit under hela året.
Barcelona Suñol
2008-06-27 08:31
Madridistan A: Ok nu lägger jag ner det här du vill inte förstå vad jag menar och då är det ingen idé att fortsätta.
Barcelona r.Hyder
2008-06-27 08:02
Hoshiar

Har jag någonsin sagt att Arshavin inte räcker till? Om du tittar på mina tidigare inlägg så säger jag raka motsattsen. Man kan inte säga att en spelare inte räcker till efter bara en dålig match mot ett Spanien som spelade drömfotboll. Det är exakt det jag menar. Tror att vi är ganska överräns då. Förutom att Messí inte går att punktmarkera bort, för det går inte ;)
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 03:26
Där har ni lite bilder från Keitas presentation idag, dock har det inte bestämts vilket nummer han kommer att bära.
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-27 02:54
Madristan A//

Be aldrig om ursäkt. De behövs inte.
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 02:49
Enligt länk så missar David Villa finalen, det var synd det.

men hur tror ni han startar då? 4-5-1 ?
Madridistan A
2008-06-27 02:46
Sunol nej mitt inlägg hade inte som mål att provocera utan det var ett inlägg om åsikter, mina åsikter. Sen att den kanske inte stämde överens med din och fick dej att känna att jag var provocerande ber jag hemskt ursäkt för, för jag tror inte att alla här inne håller med om alla saker. Eller? Eller måste jag tycka som alla andra här inne för att inte bli blockad? Det vore trist om så vore fallet. Dock har jag förståt nu att man inte ska jämföra de två spelarnai iaf inte så som jag gjrode.

Men här kommer mitt sista inlägg om Arshavin i detta forum. Svara ärligt:

Barca la bud på Arshavin efter Hollands match, tror ni barca ändå hade lagt bud på honom om han inte hade gjort ett så bra EM och snarare så bra match mot Holland, pga hans tidigare insatser i UEFA Cupen? Bara ett tillägg/en tanke/en fundering. Svara inte om ni inte känner för det. Ville bara skriva dett för jag kom på det nyss. Om den verkar vara oklokt svara inte på den eller säg att den är kass.
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:31
Nej du kanske har rätt det är inte det jag håller på och tjafsar om. Det är principen av att döma någon utan att ha tillräkligt med kunskap om det.
Barcelona Criff
2008-06-27 02:29
Iniesta VS Messi går väl egentligen inte att jämföra. Utan man kan bara ha sina egna åsikter om vem man själv tycker är bättre.
Jag personligen tycker Messi är i särklass världens bästa spelare idag. Det finns ingen som når upp till hans nivå och som kan få en att tappa hakan framför tvn som honom.
Ronaldinho var en utav dem men idag känns det ganska långt bort.
Iniesta är en väldigt galant mittfältare och väldigt mångsidig som kan spela lite överallt.

Det Messi har kvar att lära sig är väl att bli mer effektiv framför mål för att kunna få ut max utav sin kapacitet, men han är bara 21, och de 2 senaste säsongerna har han plågats av skador och ett ikke fungerande lag.

En skadefri säsong och ett fungerande lag under Pep tror jag kan bli hans stora genombrott och guldbollen kommer hamna i hans famn.

Iniesta är också väldigt ung och har väl inte uträttat så jättemycket i Barcelona än om man jämför med dem 2 betydligt större lirarna Deco & Xavi, men jag tror nu när Deco försvinner att han kommer ta mer ansvar och att han också kanske som i dagens match med Spanien visar att han också är att räkna med i framtiden som en stor man på mittfältet :)
Madridistan A
2008-06-27 02:23
Ämne: Madridistan A: Jag b....
Oki jag hade fel anser du. Mycket möjligt. Ska inte jämföra. Det var inte meningen;) Jag förstår dej nu! Men vad tycker du om Iniesta vs Messi? Kanske jag inte ska jämföra dessa två heller, eller?
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:22
Madridistan A: ...och du behöver inte skriva hur många mål C.R gjort i är för det vet jag och jag jämförde aldrig några spelare så den informationen var helt illerevant.
Barcelona Criff
2008-06-27 02:20
Madridistan A, klart man blir irriterad när du bara skriver en sak utan att nämna båda sidorna på det du säger, det är som att säga att Zlatan är skitkass för han gör inte mycket mål i Svenska landslaget.
Hur går det ihop?
Är han en sämre spelare bara för han är omringad utav sämre spelare?

Arshavin har fortfarande inte fått visa sig med den absoluta världstoppens spelare men jag tror att om han får chansen så kommer han klara det galant.

C.Ronaldo däremot har spelat med världsklass spelare sen han var 19 eller något.

Att då jämföra dessa 2 hoppas jag du nu förstår är lite fel.
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:19
Madridistan A: Jag blir mest provocerad av att du skrev att du inte ville provocera och sedan döma ut en spelare som du knappt har sett. Jag säger ingenting om Ronaldos förmågor förutom att även han har dagar då man inte ser ett skit av honom men det gör honom inte till en sämre spelare för det.

Barcelona Heywood Jablome
2008-06-27 02:18
Criff. Ronaldo är som bäst när han slickar kant och bryter sig in. Jag har svårt att se Arshavin göra liknande. Ronaldo är mer flexibel än Arshavin.

. Åsikter är som rövhål, alla har ett. Touché!
Barcelona joninho__90
2008-06-27 02:18
nån som har länk till video där man kan se keita presenteras?
Barcelona Criff
2008-06-27 02:15
Heywood Jablome, Okej om du tycker så, jag tycker nog mer att dem är ganska identiska. Då dem båda 2 också brukar agera forwards i matcher och hålla sig närmst motståndarnas straffområde.
Såg inte Arshavin gå ner och möta boll någon gång i dagens match.
Tycker också dem båda måste ha en fri roll för att kunna få ut det mesta utav sina kvaliteer. Så jag håller inte med dig riktigt :)
Men så är det, åsikter är som rövhål, alla har ett.
Madridistan A
2008-06-27 02:13
Ursäkta om jag gjorde är arg här inne men det inte min mening ville bara starta en diskussion om ni inte trivs med det kan jag lika gärna sluta.

Sunol

Allt jag skrev fakta. Ronaldo har gjort dessa saker och det finns bevis. Kanske är Arshavin otroligt bra men jag tror att det är lite(Nej inte lite utan MYCKET!) överdriver när vissa vill få Arshavin till ronaldos nivå. Jag säger återigen: Jag kanske kan ha fel, men detta är min åsikt. Inte här för att provocera eller pga avundsjuka för att Arshavin ryktas till er men min åsikt är sådan sedan kan alla ha sina e gna, det är fritt, vi bor i ett fritt land där alla får tycka som de vill;)

Criff

Jag vet inte var du har fått det ifrån men så vitt jag ser så har jag inte nämnt att Arshavin suger:S Hitta inte på. Skrev bara att ni kanske ångrade att l ägga ett bud på honom, kanske ite för tidigt och att ni kanske hade behövt och vänta med budet först efter matchen mot Spanien då han får möta bättre motstånd. Man ksa väl väga nack och fördelar innan man dömer en spelare? Och jag menar inte att våran klubb är änglar i den punkten nej Real har också att lära sig lite, inte minst i Ronaldo fallet. Där han blir käkat vid möte med bättre motstånd. Men om frågan är min tröjfärg så kan jag dra. om det är du vill ha säg det, jag drar. JAg är här för att starta diskussion, tycker det är lite trist i vårt forum och är här och skriver lite om jag inte får så lämnar jag.
Barcelona Criff
2008-06-27 02:12
OkkaPokka1, Det handlar inte ens om att han är ett Real fan, det finns några Real fans som brukar hänga här som kan mycket om fotboll såsom petter.l och shi för att ta några exempel.
Men när man kommer in och skriver som han gör så måste någon reagera och säga ifrån att man får nog börja lära sig lite mer innan man ska försöka sitta och lära massa andra människor att en spelare SUGER för han gör en dålig match mot Spanien och sen jämföra hono med C.Ronaldo.
Då har man långt kvar.
2008-06-27 02:11
Crif. Arshavin är lite mer av en 10:a än vad Ronaldo är. Går inte att jämföra. Det är inte lätt att jämföra spelare och spelare. Om spelare A har en friare roll än spelare B så har spelare A lite fördel. Och det är inte rättvist, eller hur?
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-27 02:10
Heywood, Suñol

Bra argument, Keep it up.
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:10
Jag diggar Arshavin såg honom i uefacupen och han var grym. Att maränger som sett honom i tre matcher dömmer ut honom efter en dålig match är bara pinsamt.
2008-06-27 02:08
Jag tycker det är komiskt att vissa här ifrågasätter Arshavins kvalitéer på fotbollsplan. Om han inte hade varit något att ha så hade inte Spanien vaktat honom så kärt som de gjorde. Först Senna och sen någon utav Puyol eller Marchena.

En situation som var talande över hur rädda Spanien var för Arshavin var en situationen när bollen studsar i Spanien straffområde och bollen är på väg mot Arshavin och Puyol som rusar för kung och fosterland och täcker bollen så att bollen går till inspark.
Barcelona Suñol
2008-06-27 02:07
Madridistan A: Jag var en aning ironisk då det är lika dumt att döma ut en spelare efter en match som du gjorde med Arshavin som mitt påstående om Ronaldo. Men den lilla vinken flög visst förbi obemärkt då du skrev ett försvarstal i ronaldos ära istället för att inse att man inte ska snacka en massa om saker man inte vet någonting om...
Barcelona Criff
2008-06-27 02:05
Heywood Jablome, dem är väl båda 2 offensiva mittfältare/ väntsermittfältare?
Barcelona Criff
2008-06-27 02:04
Madridistan A, När fick Drogba sitt genombrott? När fick Iniesta sitt genombrott?

Har du aldrig hört talas om late bloomers?

Vad fick Ronaldo uträttat i EM? Vad visade han mot Tyskland? Jag såg inte han ta laget på sina axlar och ta dem vidare? Med världsspelare som Deco, Simao, Pepe, Moutinho, Quaresma...

Jag kan lätt säga dig att Arshavin har gjort HÄSTLÄNGDER ett bättre EM än Ronaldo gjorde och har gjort.
2008-06-27 02:03
Man kan inte jämföra Iniesta med Messi, man kan inte heller jämföra Arshavin och C.Ronaldo. De ärinte likadana spelartyper och det har inte heller liknande roller för deras klubbar. Vad ska man jämföra?
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-27 02:02
Criff//

Ta de lite lugnt nu.. Kolla inte bara på hans tröja.

Madristan A//

De med att Arshavin platsar i Barca var inte på något sätt riktat mot dej. Var menat till alla som tvivlar på han i Barca. Inkluderat du också i och för sig :P

Men det är lugnt ;) Man ska tycka olika helt enkelt.
Madridistan A
2008-06-27 02:01
Ämne: Madridistan A, Jag t....Det är då man ska visa att man är stor trots att hela laget suger. Det är då man ska visa sin storhet. Eller? Varför spelar Ronaldo i united och Arshavin i Zenit? För att Ronaldo är en bättre spelare, eller? Om Arshavin hade varit så stor och bra som alla vill få det så hade han väl blivit "upptäck"t, köpt i ett storlag redan vid 22 år åldern eller något, så som Ronaldo blev. Eller?
Annons: