/spanien/barcelona/forum/20865.aspx/spanien/barcelona/forum/20865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-02 00:25
jag själv tycker de startelvan är riktigt bra bara att bojan blir inhoppare och att starta blir etoo och att henry går till MLS men tror inte det blir så men själv tror jag att att det blir att etoo lämnar och trez eller adebayor men jag fattar inte vart dem ska spela har han tänkt att henry ska spela på vänster då eller ska dem vara inhoppare eller jag vet inte hur han tänker men finns bara en ersättare som spelar som etoo snabb gör mål avsluten perfekt och det är villa. villa skulle vara perfekt i barca tröjan. och arshavin in men jag vill verkligen ha diego capel då han är billig han har en klausal och att han är spanjor och han är en talang bara 20 så han skulle vara perfekt hellre capel än arshavin faktiskt men båda skadar inte. jag vill inte ha hleb då han inte är värd dem pengarna 15-20 milj euro så arshavin eller capel in och villa skulle jag vilja ha in
Barcelona Pretend
2008-07-02 00:11
Vad tror ni om Arshavin? Kommer vi värva honom? Jag tror absolut han finns på en lista men gillar inte att Abramovich ska blanda sig in, tror inte Barca kommer gå så lång i en ev budgivning, vad tror ni?
Barcelona Koeman_4
2008-07-01 23:41
Ämne: Frågan är, hur ersät....
Det går inte att ersätta honom, inte med någon som håller samma klass åtminstånde.
Kan bara stämma in i att han kommer bli saknad!
Barcelona A.Gaudi
2008-07-01 23:32
föredrar henry på topp. Bojan är nog inte redo att axla första rollen än. vi får se med honom, det är ju trots allt bara en tidsfråga innan han visar sin fulla potential. om 3 år kanske han är en spelare som snittar 20 mål/säsongen.
Barcelona Milbona
2008-07-01 23:00
nemo/

Grymt bra elva men fattas spets i anfallet bojan e för tunn än så länge, bättre med eto/henry helt klart, sen så skulle man ju velat ha en bänk med i form av spelare moutinho,arshavin kanske???

sen så ser ja gärna att milito får en chans till!!!
Barcelona Rambla
2008-07-01 22:48
Gudjohnsen, Eto'o och Ronaldinho kan vi räkna bort då de knappast lär stanna. Bojan klarar inte att vara förstaval under en hel säsong. Han är allt för ung och vek ännu, men han lär få en hel del speltid av Pep.
Barcelona nemo
2008-07-01 22:45
Jag har en startelva som jag gärna vill att ni diskuterar.

-------------Valdés-------------
-------Puyol-------Márquez------
--Alves-----------------Abidal--
---------Touré----Keita---------
--------------Xavi--------------
---Messi-------------Iniesta----
-------------Bojan--------------

Som ni ser har jag valt att använda Alves och Abidal offensivt då jag tror att Touré och Keita skulle göra ett bra jobb genom att täcka deffensivt när ytterbackarna löper offensivt.

Xavi kan agera spelfördelare som vi sett honom göra under EM och Iniesta har bevisat att han absolut kan spela på kanterna, därav han tar sig an vänstra kanten.

På topp spelar Bojan (mitt val) men där kan vilken annan striker som helst spela.

Återstående spelare att spekulera kring: Pinto, Jorquera, Sylvinho, Cáceres, Piqué, Milito (skadad), Oleguer, Gudjohnsen, Henry, Eto'o och Ronaldinho.
Barcelona Rambla
2008-07-01 22:41
Frågan är, hur ersätter vi det här lilla geniets magi? Åh, du kommer att vara saknad underbara krigare.
Barcelona Kallé
2008-07-01 22:35
Jag kan förstå hur ni tänker.
Men jag tycker vi borde satsa lite hårdare på ligan kommande säsong och försöka återta tronen.

Kämpar dom och spelar bra som ni har som målsättning - då kommer vi vinna. Det går sjukt mycket hand i hand.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-01 22:33
Kallé lyser av mes que un club, Men tålamod måste vi alla ha. Och så länge jag ser att våra hjältar sliter och kämpar så är jag nöjd som culé. Titlarna kommer sen.. Var så säkra.
Barcelona Kallé
2008-07-01 22:30
Sånna som mig? Vad vet du om mig egentligen?

Är ni nöjda med att få se Real lyfta bucklan 3e året i rad? För det är fan inte jag.
Vi har spelare av en sådan klass så att om Guardiola får snurr på saker och ting så ska vi kunna vinna allt vi deltar i.
Barcelona DaniAlves
2008-07-01 22:28
skont att se Alves f;rsta bilder i barca :D
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-01 22:18
Alltså. Jag vet att det finns jättemånga här som kommer bli besvikna om vi inte vinner titlar nästa år. men vafan, lag byggen tar tid. utgå från ingenting så blir det roligt om vi vinner nåt.

Vi ska inte glömma att Madrid är Bra samt andra lag i spanien. sluta drömma o kom ner på jorden.
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-01 22:16
Kallé

Haha allt annat än ligaguld är inte misslyckande med tanke på att nästan halva vår öppningselva är antagligen annorlunda nästa år :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-01 22:13
Kallé

Fans som dig som har skyhöga förväntingar är också de som buar ut sitt eget lag i motgång!

Nej nu är jag lite för hård och menar självklart inte allvar hehe, men skämt åt sidan jag nöjer mej med att de börjar spela fin fotboll och verkligen spela som ett lag, så borde du också resonera med tanke på att vi kommer ha massa nya spelare samt annorlunda mentalitet samt sätt att föra matcher.

Titlarna kommer ha inte för bråttom, pep bygger om laget from scratch och det kan ta lite tid innan det blir ett vinnande masking som erövrar spanien samt europa.

Barcelona Rambla
2008-07-01 22:11
Gaucho 10:

Nej inte en ytterback till utan en ytter, Dani Alves har de redan räknat in när Txiki sa att tre spelare till skulle värvas.
Barcelona Gaucho 10
2008-07-01 22:08
Laporta har ju sagt att dom ska köpa 3 spelare till. en ytterback(Alves) en offensiv mittfältare som jag hoppas blir Moutinho i sporting, och tillslut en anfallare som blir Trez eller Adebayor, där hoppas jag att det blir Trezeuget.
Barcelona Rambla
2008-07-01 22:01
Ämne: Rambla,
Allt annat ....
Tala för dig själv.
Barcelona Kallé
2008-07-01 21:58
Rambla,
Allt annat än ligaguld är ett misslyckande.
Barcelona Rambla
2008-07-01 21:56
Ämne: Hej. Jag är ett Arse....
Ja Ronaldinho kommer att lämna, garanterat.

Jag är övertygad om att Pep kommer att få ihop laget. Alla spelare kommer att få svettas och jobba arslet av sig för att få en startplats. Några titlar första säsongen är kanske att ha allt för höga förväntningar på Pep, men inom sinom tid så.

Trevligt med arsenalfans som först presenterar sig och inte enbart spyr galla över vår klubb. Välkommen. :)
Barcelona Ooh To Be A Gooner
2008-07-01 21:46
Hej. Jag är ett Arsenal-fan men Barca är ju det laget i Spanien som man följer.

Det ska bli riktigt intressant att följa Barcelonas Silly-season. Guardiola tror jag bara gör er gott. Seydou Keita är en spelare jag har velat se i Arsenal en lång tid, men jag tror helt ärligt att han kommer passa bra in i eran spelstil. Jag är bara tacksam att ni snuvade Chelsea på Dani Alves eftersom de blåa började bli lite för mycket kaxiga över att dom skulle signa honom.
Det ska både bli intressant att se vilka som kommer in och vilka som kommer ut.

Tror ni Ronaldinho kommer lämna Barca och tror ni Guardiola får ihop laget och börjar vinna titlar med Barca?

Förhoppningsvis så möts vi i Champions League-finalen inom snar framtid, och då blir det revansch!

Väl mött!
Real Madrid Sherminator
2008-07-01 21:19
Huntelaar skulle jag vilja se i barca, problemet är ju att real är efter honom. Och att han är jävligt sugen på real!
Barcelona Jugador
2008-07-01 21:16
Sherminator

Han är även jäkligt pengarkåt och vill bara ha den bästa lönen. Sådana spelare vill man inte se i sitt lag.
Real Madrid Sherminator
2008-07-01 21:10
Ämne: Ämne: Men med....Juste ja, glömde av adebayor totalt. Men han har ju sagt att han stannar i arsenal ju? adebayor är snabb också, inte bara bra på huvudet.
Real Madrid Shi
2008-07-01 21:08
Ämne: Men med tanke på att....
Det är därför ni verkar jaga bra huvudspelare som bidrar med något annat än snabbhet och teknik, som Trezeguet och Adebayor tex.
Real Madrid Sherminator
2008-07-01 21:06
Men med tanke på att alves har kommit nu, så kommer vi ju att få mer inlägg i boxen. borde vi inte ha nån större och anfallare som är bra på inlägg? för jag tror inte direkt bojan, henry eller eto är speciellt bra på det. Vad tycker ni?
Barcelona Kallé
2008-07-01 21:05
Åh va skönt att det är klart.
Våran högerkant kommer va så sjukt vass. När Messi viker innåt och drar på sig 3-4 mann kan han bara släppa ut den till höger där Alves kommer i full karriär.

Visca el Barca!
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-01 21:02
PILMÁ//

Allvarligt, Henry är inte bra på huvudet. Han må vara lång men han är inte någon vidare bra på huvuder alls.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-01 20:59
Här är några av de första bilderna när Dani anlände i Catalunya.
Real Madrid Sherminator
2008-07-01 20:58
Ämne: vilka mer är på gång....
ingen direkt, vad jag vet. Men det är några spelare i brasilien som dom har lagt bud på.
Annons: