/spanien/barcelona/forum/20860.aspx/spanien/barcelona/forum/20860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Exclusive
2008-07-04 12:47
Thiago Alcantara som nr 10 tack! ;-)
Barcelona Cristocea
2008-07-04 12:44
Vad? Är det Santiago Bernabeus barnbarn? Det verkar dock som namnet Gerard är ganska allmännt i Katalunien? Ett katalanskt namn förmodligen?
Barcelona Hoshiar
2008-07-04 12:31
Om ni inte vet så heter Pique
Gerard Pique Bernabeu
Barcelona Cristocea
2008-07-04 12:05
Jag vill gärna se en katalan bära nr 10 på ryggen. Eller Messi, för den delen.
Barcelona Riiio!!
2008-07-04 11:57
Håller med dig.. Rafael vdv skulle vara överbra i Barças trupp, istället för Ronaldinho. Dom flesta holländare har lyckats bra i Barça.
Barcelona Hoshiar
2008-07-04 11:51
Grabbar vad säger ni om Rafael van der vart?
Han var ju grymm i Em.
Barcelona Myrran
2008-07-04 11:33
Cristocea

Gerard Deulofeu kanske du menar? Dock lite ung att ta över efter Dinho än. Närmast till hands att komma upp i a-truppen som Dinhos ersättare är väl Gai Asulin. Tycker dock att det är synd att man inte har fått sett med av Iago Falque, en vassare vänsterfot får man leta efter.
Barcelona Riiio!!
2008-07-04 11:27
Vet någon ifall PeP har gått ut o sagt ungefäär hur han planerar att spela, alltså formation? tror ni att han helt o hållet slopar 4-3-3 eller behåller den formationen??
Barcelona Cristocea
2008-07-04 11:18
Vad heter talangen som härjar runt akademin? Han har ett franskt klingade namn. Kallas även för "Ronaldinho de Catalunya".

Rambla, du måste veta?

Isåfall, han borde ersätta Ronnie.
Barcelona Palle Kuling....
2008-07-04 11:17
Ämne: Jag tycker det är jä....
Inte lika vass? Han gjorde ju fan 14 mål på 16 matcher!
Barcelona Milbona
2008-07-04 11:17
hade nappat direkt på chelseas bud utan att tänka, kan visa sig att malouda får en nytändning igen å blir en grym jävel som han var när han spela i lyon. Inte alls vart sig lik sne han kom till chelsea innan dess var han hur grym som helst av dom amtcherna jag sett med han.

Och om det sen visar sig att han skulle flopa så e d en bra breddspelare plus att vi fick 22milj euro som kan användas till annat.

Ser absolut inget negativt med detta!!
Barcelona Riiio!!
2008-07-04 11:09
precis som jag sa innan (för att svara på din fråga nr2): Malouda kan bli en överaskning ifall han o abidal lyckas som dom gjorde i Lyon. men sen skall vi ha tjockt betalt från chelsea och 22millar euro är helt okey.
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-04 11:00
jag har ett par frågor

1 har någon nån länk där man kan se HELA presentationen på de nya spelarna

2 ronaldinho lämnar vem tycker ni ska ersätta? de sista ryktet säger malouda+22miljoner euro för eto´o så kanske malouda inte är så dumt?
Barcelona FCB_armin
2008-07-04 06:12
MADRID 1902

Du vet verkligen inte vad du pratar om;"han var ung när han kom till oss då behandlar man honom annorlunda än om han var 33 år gammal och kom till oss."
Är han 33 år och stänker in mål och bjuder upptill show så kan han väl fortfarande vara en publikfavorit eller? Det är väl bara bättre om han är yngre, och du vet själv hur eftertraktade brassarna är ute i Europa.
Jag sade en sak och jag säger det igen.
Stick tillbaka till Puerta med dig.
Barcelona R10-Etoo-Messi
2008-07-04 02:23
Jag ska ner och se Barcelonas första match, nån som vet när spelchemat släpps ut?

tacksam försvar!
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-04 02:05
Jag hade nog inte klarat av att se Drogba i Barcelona, inte heller Zlatan. Två spelare jag har svårt för att gilla.

David Villa hade varit underbar att ha. Han skulle behöva en storklubb. Då skulle han bli erkänd på riktigt!

Diego Capel är en underbar spelare. Lite för ung för att axla en sån stor roll i ett lag, men jag hade blivit glad om han hade kommit. Han gjorde två mål mot oss förra året. Ett i ligan och ett i cupen. Snälla, säg inte han kommer bli en ny "Torres"

Förresten, Eto'o. Vad är han egentligen bra på förutom att han är snabb och är en målspruta. Visserligen räcker det, men han har inget stort register.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-04 02:00
etoo är grym anfallare och förtjänar en säsong till i barca, men om han lämnar barca då benzema är den enda perfekta ersättare och ingen annan.

om barca får ihop riktigt bra lag plus benzema, då lovar jag att real madrid får stora problem.
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-04 01:59
Det finns bara 2 alternativ som man kan välja mellan ifall pep vill ha en centertank då ska man köpa drogba han är den bästa i världen efter zlatan då :D mitt favorit spelare

om man vill ha en med samma spelstil som etoo då ska man köpa villa finns ingen annan.

Diego Capel är ändå den jag vill ha mest som ersättare till ronaldinho
2008-07-04 01:54
Jag tycker det är jäkligt synd att Eto'o lämnar, men det kanske är dags. Han såg inte lika vass ut förra säsongen, även fall han var en av de få som verkligen visade hjärta.

Sheva kan slänga sig i väggen, Adebayor är fågel eller fisk. Jag kommer ihåg en period i Premier League då han öste in mål och gjorde riktigt snygga grejer och jag såg också en period då han missade de allra enklaste lägena. Trez är en underskattad lirare, han är jämt högt uppe när det gäller skytteligan. Han hamnade ju tvåa förra året bakom Del Piero i Serie A. Att ens skriva en kommentar om Ronaldo är slöseri med tid, men jag gör det ändå. Att tro att en gammal gubbe som har problem med knän och har spelat i Real Madrid ska komma till oss är inte bara dålig journalistik det är ett skämt.

Varför inte värva Kanoute. Vi har redan värvat två spelare från Sevilla :-)

Diego Milito från Zaragoza? Även fall han är gammal han också...
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-04 01:48
Heywood Jablome/ ne men jag tror faktiskt etoo lämnar fast jag vill inte det men hellre drogba än adebayor och trez eller sheva eller ronaldo som det ryktast om va fan ska man ha dem till eller
Barcelona Suñol
2008-07-04 01:45
FCB_armin: dom kommer inte sälja honom för 10 miljoner euro.
2008-07-04 01:43
LIONEL-MESSI. / Drogba är en duktig centertank som funkar i ett 4-3-3, men att byta bort honom mot Eto'o är något man inte borde göra. Drogba är äldre än Eto'o. Båda är bra på helt olika saker - men Eto'o är mer av en målspruta. Nej, tack till Drogba. Kan Pep sluta med centertanks-snacket nu. Vi behövde ingen centertank när vi vann ligan 2005, inte heller någon när vi vann dubbeln året efteråt. Senast tanken där framme måste väl ha varit Kluivert.

En sak som Pep kanske vill ha med en centertank är väl att kunna variera spelet. Vi kanske till och med slopar den framgångsrika 4-3-3.

PS: Jag tror inte heller Eto'o skulle vilja spela för Chelsea var det inte han som sa: "Om Chelsea någon gång vinner Champions League kommer jag ställa skorna på hyllan"
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-04 01:35
glömde också att säga att nu när scolari vill sälja drogba så skulle han vara den perfekte center tankern som pep är ute efter och chelsea vill ju ha etoo så det skulle bli en bra deal
Barcelona Dizzy
2008-07-04 01:29
David Villa kan vi börja redan glömma nu för han vill stanna i Valencia kolla länk.

Men jag tackar inte nej till Hernanes. Skulle passa Barca fint:)
Barcelona Smacked
2008-07-04 01:23
Ja till hernanes och Villa. Moutinho lär det inte bli något med och inte heller Arshavin tror jag:(
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-04 01:09
Jag tror barca kommer göra ett genombrott och vinna la liga och cl för att alla har inte så höga krav på dem och är dem inte så mycket under press.

Om man kollar på real så vill alla vinna sin tredje raka la liga titel och vill vinna cl så jag tror att real har stor press på sig och som vi alla vet så är inte real bra på att klara av press.

Som det ser ut nu så har barca en bra trupp och jag tror det kommer se ut så här.

Ut: Ronaldinho,Etoo,Gudjuhnson,Oleguer,Thuram,Ezquero

In: En vänster anfallare en innermitt och en anfallare.

Innermitten som ska ta decos plats kommer bli hernanes som alla vet. Han är ung och kommer inte ta plats i startelvan direkt men han kommer vara en bra back up som kommer få hoppa in när vi leder med 2-0 å sånt

Anfallaren vill jag ska vara David villa som är den ända som kan ersätta etoo.

Vänster anfallaren tror jag blir arshavin fast han har ryktast mycket till chelsea men själv hoppas jag på att det blir diego capel då han är ung snabbt tekniskt exakt som ronaldinho bara ynge och har mycket att lära säg. Han har ju en utköpsklausal som är låg så jag hoppas på han.

Jag vill också har moutinho istället för hernanes men moutinho blir dyrare och han är en spelare som måste starta tror jag och vi har redan start spelare i mitten så bättre köpa hernanes.

Komentera Gärna
Barcelona A.Gaudi
2008-07-04 01:07
jag tror att ledningen skulle våga flytta på valdes åtminstone. de andra nej. speciellt nu efter att de varit grymma i EM.

men valdes har alltid varit en av våra akilleshälar.
Delarocha RIP Puerta
2008-07-04 00:37
Problemet med att göra en storstädning i Barca är väl att vissa spelare är mer eller mindre helt omöjliga att flytta på. Vi säger om Xavi, Iniesta, Puyol och Valdés, dvs den katalanska stommen underpresterar, kommer då ledningen våga rensa ut bland dessa spelare?
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-04 00:35
Hoppas det. För allas skull.
Barcelona Hoshiar
2008-07-04 00:20
Jag tror att Pep kommer väcka Barca.

Vad tror ni?
Annons: