/spanien/barcelona/forum/20855.aspx/spanien/barcelona/forum/20855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst!
2008-07-05 20:54
Endrit Jezerci

Haha orets skämt Rooney bättre än Eto´o vad gör Rooney som inte Eto´o gör och Eto´o gör merdärtill. Rooney är överskattad som fan en gong so förväntade jag att han skullebli världens bästa men tyvärr.
Barcelona fcs
2008-07-05 20:53
Eto'o var inte dåligt, det var Barca som var dåligt. Det vet dem som följde Afrikanska mästerskap. Samma sak med Deco, en av bästa under hela EM men i Barca osynlig. Jag sa för ett år sen att det var dags för Rijkaard att dra..vårat största fel att han fortsatte en säsong till
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-05 20:50
Ämne: Det finns inte anfal....Men han springer inte mycket utan boll, han sprang ju knappt när vi spelade mot Manchester United, han gick omkring som en åsna.

Barcelona fcs
2008-07-05 20:43
Det finns inte anfallare som springer så mycket utan boll, det finns inte anfallare som är lika snab första 10-15 meter. Eto'o är mardröm för mittbackar, ingen spelare pressar backlinje lika mycket som Eto'o. Enda som kan mäta sig med honom är Drogba. Framför allt båda är sköna att skåda i sitt sätt att spela fotboll

Tyvärr vi inser det först när han hamnar i någon annan lag

Ronney?! Kanske en spelare för Barca B.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-05 20:38
A.Gaudi

Ingen hemlighet att vi hade en massa som underprestera och var ojämna, eto var inte i form det kan vi konstatera då han oftast hade fler fel än rätt, men killen måla ändå och sprang arslet av sig för att kompensera hans ojämna skärpa samt hans flow.

Ingen här som överskattar eto därimot vet vi vad han är kapabel till, inte alla är omänskliga som messi som studsar tillbaka ifrån en skada som inget har hänt..

Vi hade mycket som gick emot oss, inte myket stämde, nya spelare och en ny tränare kan mycket väl göra susen.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-05 20:32
nästan alla här inne. ni överskattar etoo!

säsongen som varit låter helt fantastiskt bra om man bara läser på papperet. men sanningen är att etoo i de flesta matcher försvann helt och hållet. Speciellt i de viktiga matcherna. vart var etoo i cl?

han tog ett rött kort med flit för att missa el classico. han verkar ha tappat massor av sin snabbhet efter skadan osv. vi får se om han når upp till sina gamla nivåer nästa säsong för i år var han dålig. det säger väl också lite granna om hans målsinne att han lyckas näta så mkt trots att han underpresterat.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2008-07-05 20:29
allt snack om hur mkt ade kommer att kosta..varför? jag tror ledningen har full kontroll över sin ekonomi så varför ska vi bry oss och tjaffsa om det?

det är väl inte drömelvan de håller på med? typ köper vi ade för 350 miljoner så har vi bara 50 kvar till 3 spelare..hallå..skärp er..

som sagt ledningen har nog bra koll på våran ekonomi..dessutom är ade väldigt grym..han gör mål han är lång och är bra på huvudet..han är stark och han kan möta boll

om ni kollar på våra anfallare idag, etoo bojan henry lägg till messi där..vem av dessa kan ni säga är bra på huvudet? ingen av dessa visst?

vad jag vet så går barcas spel ofta ofta ut på att komma runt på kanterna och så slutar vårat anfall med att en back nickar undan våra inlägg är det inte då ganska bra att ha en lång och stor anfallare som kan nicka in bollen?

visst så är villa nog ett snäpp bättre men se där han är inte så speciellt duktig på huvudet.. tror han skulle vilja ha en spelare bredvid sig, typ torres i em.

MEN jag skulle aldrig byta etoo mot adebayor, aldrig någonsin, då måste jag nog säga att jag skulle bara köpa ade om han var billig och vi fick in en fet slant för han !

men som jag har förstått det ligger deras pris på en ungerfärlig lika nivå, det är inte värt alls, vi är lixom inte i behov av en anfallare om nu inte Pep vill ha en lång huvudspelare, det vet jag inte.

jag föredrar Dani Güiza framför Ade, han är spansk, vann skytteligan i fjol har jag för mig och som någon annan påpekade att det blir nog mindre problem med honom i laget än om vi värvade Ade, lägg därtill vad en maräng sa, anfallar från mallorca har varit lyckosamma.

Güiza är väl dessutom från barca och vill tillbaka? det betyder att han kommer lira med hjärta och inte med sitt bankomat kort som Ade säkerligen skulle göra? även om Ade nu skulle vara bra och göra sitt för sin lön så vill jag hellre ha en spelare med hjärta i laget.

håll tummarna för att vi får ihop ett starkt lag till premiären oavsett vad det kostar !!
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-05 20:28
Ämne: Endrit Jezerci

Ha....Haha så du påstår att Villa,Torres, Berbatov är bättren Rooney, Aguero, Tevez, Mutu och de jag skrev nedanför..

Jag kan nummret till en hjärnkirurg om du behöver den..

Rooney är ju minst dubbelt så bättre än Eto'o.
Barcelona Tompa
2008-07-05 20:24
Vi skrattar åt Calderon när han är beredd att betala 90-100 milj euro för Cristiano Ronaldo. Men att betala nästan hälften så mycket för Adebayor som är en mycket sämre spelare är ta mig katten inte ett dugg vettigare.
Barcelona Gud är störst!
2008-07-05 20:24
Endrit Jezerci

Hahahha skojar du? Av de du nämnde so är det bara Villa, Torres som kan holla samma klass och Drogba, Berbatov lite efter.
Barcelona fcs
2008-07-05 20:21
Ämne: Ämne: Jag for....Även om dem behöver en stor anfallare jag forstår inte att man väljer Henry f Eto'o...eller vem som helst före Eto'o.

Kan någon förklara för mig vad är Silvas kvaliteter för att jag ser inte dem? Gjorde han en bra match under EM och i så fall vilken?
Han är en av dem mest överskatade spelare.

Eto'os spel för Kamerun visar att det var inget fel på Eto'o. Våran lag fungerade inte helt enkelt
Barcelona Gud är störst!
2008-07-05 20:20
Fyfan är i Tyskland och ville läsa lite goda nyheter sen läser jag att Barca är villiga och betala 38(!) milj för ADEBAYOR; nu är det so att det är ett rykte vilket jag hoppas verkligen det är om det är sant och vi köper honom so vill jag spotta ledningen i ansiktet, nu kanske nogra säger att det är Peps idé men jag köper det inte ledningen kan säga ifron om sont. Sämsta jag kundeläsa.

Barcelona Tompa
2008-07-05 20:19
Bara det faktum att Adebayor uppenbarligen ställer sanslösa lönekrav för att stanna kvar i Arsenal borde skrämma bort vilken sansad klubbledning som helst. Men dit hör tydligen inte Laporta o CO.

Köper vi Adebayor för 30 miljoner pund är det bara och gratulera Arsene Wenger, Arsenal och deras fans, en riktig superaffär ur Arsenals synvinkel.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-05 20:17
fcs:

Eto'o, världens bästa anfallare?
Rooney, David Villa, Cruz, Drogba, Torres, Mutu, Van Nistelrooy, Joe Cole, Obafemi Martins, Santa Cruz, Berbatov, Defoe, Huntelaar, Van Persie, Amauri, Benzema, Nihat, Tevez, Zlatan, Aguero etc..
Barcelona Tompa
2008-07-05 20:14
Klubbledningens agerande Adebayor skrämmer mig. Om man har Samuel Etóo i laget och lejonet bara vill stanna kvar så är det komplett vansinne att betala summor på upp till 30 milj pund för en spelare som är mycket sämre och samtidigt sälja Lejonet. Jag saknar ord...

Visst har man gjort flera väldigt bra nyförvärv i bla Keita och Dani Alves men att man ens övervägar att lägga upp tiotals miljoner pund och finansiera kalaset med att sälja Etóo är på alla sätt ett idiotiskt agerande från klubbledningen. Varför inte köpa Guiza istället? Han skulle vara mycket billigare än Adebayor + att han är en bättre spelare.

Ridå!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-05 20:11
Ämne: Jag fortfarande föst....
fcs

Ledningen anser inte att Eto'o inte längre har något nytta, utan tvärtom, det som ledningen söker efter verkar vara en stor anfallare som Zlatan, Adebayor o.s.v

Förresten Silva Spaniens sämsta Spelare? du kan inte mena det?!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-05 20:07
Hellre Zlatan än Adebayor så jävla pengkåthan verkar vara.
In med Zlatan om du vill ha lejonet.
hellre att se varenda Barça match än att Adebayor anländer i Katalunya.
Barcelona fcs
2008-07-05 20:02
Jag fortfarande föstår inte hur ledningen och Guardiola resonerar?

Vi har Eto'o, världens bästa anfallare (han och Drogba, det finns inte tredje) och dem komplicerar och söker lösningar som är mycket sämre. De har redan värvat Henry som i mina ögon aldrig kan matcha Samuels kvaliteter och nu ska dem betala enorma pengar för Adebayor. Det känns inte som förstärkning utan som försvagning.
Eto'o har faktiskt varit otroligt bra med tanke på omständigheter kring laget.

btw
Silva var Spaniens sämsta spelare.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-05 19:55
Milbona:

Varför köpa någon som missar öppet mål, du måste vara blind. Så du påstår att Gomez är bättre än Adebayor eller att Adebayor är dyrare än honom så det är därför vi borde köpa Gomez?
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-05 19:49
Under 30 miljoner euro för Adebayor annars måste man vara galen.. David Villa, Silva kostar inte ens så mycket..
Barcelona PILZNER_POJKEN
2008-07-05 19:33
Ade verkar vara välldigt girig ochså. Kolla länken
Barcelona Milbona
2008-07-05 19:09
Nej till Ade komemr totalt tappa respekten för klubbledningen om dom värvar honom grymt överskattad spelare!!! Hellre ryssen pavlu nått eller guiza,gomez mfl.... finns många som är absolut bättre en den killen!!!
Real Madrid Shi
2008-07-05 19:05
Ämne: Misstänker att det g....
Haha dagens inlägg, tror du verkligen man betalar 36 miljoner € för Adebayor för att sedan sälja honom och tjäna pengar på honom? En spelare som Adebayor kommer aldrig någonsin kosta mer någonsin.
Barcelona Ylli_
2008-07-05 18:50
Misstänker att det går till så här om Adebayor köps:

Guardiola har själv uttalat sig om att Bojan kommer vara en nyckelspelare i laget, fastän hans unga ålder. Därför söker han en ung spelare i Adebayor som inte helt har slagit igenom men har gjort sådär ifrån sig. barca köper honom för 35 miljoner och låter honom spela tills Bojan är redo för att ta över den rollen som 1a Forward (1-2 år)
Barca sitter och hoppas på att Adebayor gör Succé och så att hans värdé höjs och efter det så säljs han vidare.

Men vi fick se vad som hände med Anelka när han flyttade till Real Madrid, 19 matcher 2 mål. Tidernas största flopp, så Nej Till Emanuel Adebayor!
Barcelona Brankt
2008-07-05 18:26
Om Adebayor kommer blir jag fullkomligt vansinnig. Han får inte komma och förstöra för Barça som ser ut att ha gjort riktigt bra värvningar i år.
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-05 18:11
måste fråga en sak!!

om adebayor kommer så har pep tänkt spela med henry----ade----messi eller har han tänkt spela

-------ade---henry--------
---------messi--------

eller har han tänkt peta nån av henry ade och spela med nån annan i 4-3-3 system??? snälla svara
Real Madrid Sherko
2008-07-05 18:09
Den sämsta affären någonsin Eto mot adebayor.

En av världens bästa målskyttar mot en medelmåtta som får målchanser serverade...

Om barca nu skulle gå med på det, vilket jag knappast tror på skulle det fan vara den sämsta affären ni gjort någonsin!

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=764289

Edit: Det handlade inte om ett byte men det är pengarna man får för eto som barca skulle köpa adebayor för.

Jag tror inte det kommer inträffa jag hoppas inte det heller, för eran skull för enligt mig är adebayor en medelmåtta jämfört med lejonet.
Deportivo Denari
2008-07-05 18:05
Galenskaper att betala nästan 400 miljoner för Adebayor. Han är värd högst 200 i min värld, om ens det.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-05 17:57
350 miljoner för Adebayor. klubbledningen måste vara galen om dom ens tänker tanken.

350 miljoner!? det är liksom 50 miljoner mindre än av Valencia kräver för david Villa. och david villa är helt överlägsen adebayor.
Barcelona Karlssoooon
2008-07-05 17:18
Tycker att det är konstigt att inte Iago har varit i ropet mer när det gäller att flytta upp spelare till a-laget. Där tror jag verkligen vi har en framtida storspelare på gång.
Annons: