/spanien/barcelona/forum/20853.aspx/spanien/barcelona/forum/20853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid DonnieDarko
2008-07-02 23:19
Ämne: Ämne: Någon s....
yes du har rätt =)
vet du var var?
Barcelona Gud är störst!
2008-07-02 23:17
ElDuroDeFCB

Fyfan tack för den beskrivningen riktig bra! Han låter ju som du beskriver alla fall bättre än Deco var vid den åldern han verkar ju ha potentialen att kunna bli bättre. Han har vinnarskalle som Deco, bra med båda fötterna (som Deco inte är), bra defensivt jobbar hårt som Deco, han verkar vara mogen och han är tvåvägsspelare jag dömer allt av vad du beskrev. Verkar vara riktigt lovande hoppas de värvar han fick en bra känsla av honom sen den dagen han ryktades till oss. :D
Barcelona A.Gaudi
2008-07-02 23:16
aj.. det här gjorde lite ont att läsa. jag hoppas aldrig han lämnar, och den dagen han väl gör det ska det vara för att återvända till argentina.
Barcelona Rambla
2008-07-02 23:10
Ämne: Någon som vet var ja....
Heh, jag minns den matchen. Frisk dömde väl? Det var slagsmål på slutet där Angulo åkte ut har jag för mig. :)
Real Madrid DonnieDarko
2008-07-02 23:09
Någon som vet var jag kan hitta Valencia - Werder Bremen 2004/2005? torrent =)
Barcelona Rambla
2008-07-02 23:06
Ämne: Rambla

Just därfö....Jag säger inte emot dig. Han ser lovande ut, men det gör även många andra på youtube. Fans från Brasilien verkar förbannade och anser att de 11 miljoner euro som Barça bjudit vara närmast oförskämt. ;)

Han verkar ha en riktig högerslägga. Snyggt frisparksmål också.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 23:04
Rambla

Just därför är Keita så viktigt eftersom han och Hernanes skulle kunna backa upp varandra .... för mig är det där en drömmduo
Barcelona Rambla
2008-07-02 22:58
Ämne: Ämne: ElDuroD....
Han spelar som en av två pivotes, en viss skilland mot en ensam pivote, där han är den som går framåt i offensiven i sina djupledslöpningar.
Barcelona FCB-messi
2008-07-02 22:57
ElDuroDeFCB:
ok.tack, låter som en väldigt spännande spelare.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 22:57
`Kolla in Hernanes mål under Brasilianska Ligan 2007. Ett av målen utsågs till årets vackraste (den första)...och killen är PIVOT
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 22:50
Ämne: ElDuroDeFCB
Om du h....
Hernanes är den typ av spelare som alla vill ha i laget. Han har en "Pivo" roll(pivote) i Sao Paulo men spelar mycket offensiv fotboll. Han har den bästa passnings acc. i hela brasilianska ligan och är dessutom bara 22år. Han har en grym höger fot men vänster är nästan lika bra. Han har bra positionsspel trots ung ålder och han har en fot i vartenda SaoPaulo anfall. Han och Inter Adriano va den mest fruktade anfallspar i Brailien. och jag säger anfallspar eftersom han va nästan en andra anfallare när Sao Paulo anfaller. Som jag sa tidigare han är den nya Kaka men han har bättre defensiva kvaliteer än Kaka..Han påminer väldigt mycket om Steven Gerrard i spelstilen och han ger aldrig upp. Jag såg en match då Sao Paulo låg under med 2-0 och Hernanes nästan på egen hand vände matchen...Killen har en riktigt vinnarskalle och har dessutom redan spelat i Brasilianska Landslaget. Det säger mig en hel del,va säger du?
Barcelona Rambla
2008-07-02 22:42
Jag är mer nyfiken på mittbacken Henrique Adriano, som sägs ha skrivit på ett förkontrakt redan. Han planeras komma till Barcelona nu på måndag.

Om alla rapporter stämmer så kan han spela på alla positioner i fyrbackslinjen och även som pivote. Han sägs vara väldigt bra med boll, jag tänker genast på Marquez här, och även i positionsspelt. Bara 21 år, landslagsman för Brasilien, och sägs vara en framtidsman. Ser verkligen fram emot denna värvning om den nu blir av. Det har skrivits att han ska lånas ut till någon spansk ligaklubb eller Ajax, som i sista stund försökte värva honom. Fast först vill Pep se honom under försäsongen innan han bestämmer sig.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 22:42
God Natt gott folk Ska upp o jobba snart men jag hoppas på bra nyheter imorgon om att en ny striker e klar och att vi har vunnit Champions Legue final mot Real Madrid med 4-0 där Messi gjorde hatttrik och Alves spelade ut C Ronaldo totalt ;-P ... Drömma kan jag göra iaf

Visca Barca
Barcelona FCB-messi
2008-07-02 22:41
ElDuroDeFCB
Om du har sett honom kan du då berätta om hans egenskaper hade bara varit roligt att få veta mer om denna okända brasse.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 22:34
När det gäller Alves så har Barcelona jagat honom i 2 års tid men man valde Zambrotta istället som va "bättre" o mer erfaren, men nu vet vi att det va ett misstag. Sen när det gäller den oprövade brassen Hernanes; Barca har kämpat för att få honom till klubben i ett par veckor nu och bara det säger mig att Hernanes är riktigt bra...När Milan köpte Kaka eller Pato så visste de inte va de skulle få Men de hade en liten aning om möjligheten med dessa spelare. Därför bör Barcelona betala 15-20 milj Euro för den här killen eftersom man har sett honom spela och man har en liten känsla att han är den nya it-brassen, killen som har allt och kan ersätta Deco eller Yaya Toure eller' Xavi. Jag har personligen sett honom spela och han är BRA han är Barca Bra....
Barcelona Smogen
2008-07-02 22:19
Jag har en väldigt onda aningar inför sommarens fortsättning av silly season. Det känns som att Barcelona kommer fortsätta sälja ut våra bästa spelare till reapriser. Tror det finns risk att detta blir en katastrof sommar...
Jag oroar mig också när jag läser saker som,
Laporta ang. Alves:

"He was highly desired by the technical secretary, the coaching taff, and also by his new teammates,"

Hey, det kan vara en enkel felsägning MEN, varför säger han "technical secretary" (Txiki) först? Kan det möjligtvis vara så att man valt Pep som tränare, delvis därför att Txiki då får mer att säga till om när det gäller värvningar? Är det så det ska vara? Ska denne erkänt usla värvare av spelare vara den som bestämmer vilka spelare man ska ta in?
Jag har haft känslan av att Txiki vill bestämma alla köp och försäljnningar länge....jag tror det är sant...
förövrigt sa Txiki direkt efter Laporta:
"Alves Is The World's Best"

Jag håller med, men vem var det som helst ville värva Alves, Pep eller Txiki, och vem bestämmer fortsatta övergångar?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-07-02 22:19
Ämne: Henk Ten Cate

Jag....
Ok, det kanske han har sagt. Tycker jag verkar märkligt iofs. Det kanske blir en mer 4-4-2 uppställning där Xavi och Yaya spelar centralt bakom Keita och Iniesta då? Fast ändå att någon av Iniesta eller Keita drar sig mot kanten så de liknar 4-3-3.

Jaja, väldigt intressant skall det bli! Messi bör ju om han får hålla sig frisk göra 20+ mål och vara bäst i världen!
Barcelona FCB-messi
2008-07-02 22:05
Kom precis hem och få se att alves är klar,vilken lycka visst det var väldigt väntat men endå. Många har sagt det men jag säger det endå vilken högerkant vi kommer få med messi och alves;).
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-02 22:03
Henk Ten Cate

Jag tycker själv att Keita ska spela i mitten, men sa inte Pep att han ska spela honom som vänstermittfältare?
Barcelona Rambla
2008-07-02 22:00
Det kommer att köpas in minst en offensiv mittfältare till. Namn som Arshavin och Hleb är väl just nu hetast. Jag tror inte att ledningen har så bråttom när det gäller Hleb, snarare med att värva Adebayor. Hleb kommer man att sitta och vänta på, vill han själv lämna så kommer han, annars blir det någon annan.
Barcelona Ciao-V
2008-07-02 22:00
Ämne: Ciao-V

Jag vill i....Någon garanti kan du sällan få.
Hade vi slagit till och köpt Alves innan han kom till Sevilla, hade vi inte heller fått någon garanti om att han skulle utvecklas som den han är idag.
Vet att han var yngre än 23 år när han köptes in av Sevilla.

Jag tror att de som sköter köpet har tillräckliga kunskaper om de spelare som ger sig på att köpa in för klubben. Jag utgår från det i alla fall.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-07-02 21:57
Ämne: Alla pratar om samar....
Jag personligen tror och hoppas att Pep resonerar så att Iniesta har fått en roll i La Seleccion(?) där han är en mer ytteranfallare och det gör han utmärkt. Han kan dribbla bra och har fina kombinationer och passningar. Jag tror att han mkt väl kan bli ordinarie vänsterspelare.
Då har vi Yaya, Keita och Xavi på mitten. Xavi blir den EM-Xavi med Yaya(Senna) och Keita som en ny tvåvägsspelare. Dessutom tror jag Keita kan vända spelet på ett liknande sett som Deco, med sin kraftiga vänsterfot. Lägg därtill hans hyggliga bössa.
Skulle sedan någon av dessa 3 bli skadade går bara Iniesta ner och Bojan ersätter typ. Det är förstås mycket lättare sagt än gjort.

Dessutom så tycker jag tanken eller rättare sagt det självklara nästan att Messi kommer kunna koncentrera sig nästan endast på de offensiva då Dani Alves(!) är ruggig både offensivt och defensivt och orkar dessutom springa kopiöst.

Nå?
Barcelona Ciao-V
2008-07-02 21:55
Rambla
Hahah...
Det där om Messi och Seie A, det är bara en dröm som de försöker att måla upp.
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-02 21:51
Ciao-V

Jag vill inte köpa en oprövad spelare från Brasilien som aldrig spelat en match i Spanien eller Europa för 15-18m€ utan garanti att han är nya Kaká :D
Barcelona Cheno
2008-07-02 21:50
elduro//

Jag tycker mitten känns stabil med Keita och Eidur(hans säsong iår!) som alternativ. Det som saknas på vänstern är en Ronaldinho i form, eller möjligtvis om vi säljer honom en Silva-typ.
Barcelona barcadinho
2008-07-02 21:44
Alla pratar om samarbetet på högerkanten med Messi och Alves. Det känns mest naturligt förstås.
Men jag tänker ofta på spelsystem och positioner och vem som ska spela var osv. Nu vet vi inte än hur truppen kommer att se ut nästa säsong. Det är flera nya ändringar på gång.
Men man kan undra om massa saker:

1) Ska Messi spela som vanligt som högeranfallare, eller är han den nya playmakern mer centralt?
2) Var ska iniesta spela? i mittfältet eller vänsteranfallare?
3) Vem av Yaya/Keita/Marquez kan kännas säkrast i startelvan. Ska man spela med två defensiva mittfältare?
4) Vi blev av Dos-Santos. tänker man inte värva en ny anfallare istället (Adebayor räknas som ersättare för Etoó)?
5) Ska vi inte spela med en vänsterfotat i vänsterkanten (mittfältare eller anfallre)?

Det är som ett puzzel, där alla bitar kommer att hamna på plats senare när vi får hela truppen klar och när vi börjar spela.

Det är faktiskt roligt och intressant.
Vi behövde verkligen lite nya tankar och vi har fått mycket nytt med Pep (med Rijkaard skulle vi veta nästan allt i förväg).

Sen om titlar - vi ska ha tålamod, självklart. Det är mycket nytt som måste stämmas. Men å andra sidan har barca alltid haft stora ambitioner. Vi är inte en klubb som är nöjd med att sluta tvåa. Vi kommer kanske att ha tillräckligt kvalitet i truppen för att vinna något. Med en stark vilja och duktiga spelare allt kan hända också fort.
Vi kommer att vara med och kriga om ligatiteln, precis som alltid (även om man till slut inte vinnar alltid och allt).
Från början har alla lag noll poäng.
Barcelona Rambla
2008-07-02 21:43
Italienska mercaton är så tråkig att media måste hitta på och ljuga om rykten. :)

Jag minns förra gången de skrev att de hade talat med Messis far, vilket visade sig var falskt och där han även nekade att ha talat om Messi och Serie A.
Barcelona Ciao-V
2008-07-02 21:41
Härlig att Alves är antligen klar. Han kommer att bli otrolig värdefull spelare för klubben inom de kommande åren.

ElDuroDeFCB:
Att döma av det lilla man har läst om Hernanes, så säger många att han är den nya Kaka. Varför inte då slå till nu när man kan få honom på 15-18 miljoner?

Måste säga att jag hoppas ändå att man köper en striker som kan komplettera Henry och Bojan. Adebayor är liksom C. Ronaldo, ett ego, som bara utefter attt höja sin veckolön.
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-02 21:31
Alla här snackar om att vi behöver en man framför Keita/Touré, men är det inte så att Pep spelar Keita på som VM? Så sade han iaf efter köpet har jag för mig.
Då blir det antagligen ett 4 eller 5 manna mittfält. Skulle själv tro på 4manna då vi inte har så många mittfältare.

Kanske han spelar Messi som högerytter?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-02 21:31
Ämne: Bästa silly season p....
Cheno

Tycker inte du att vi saknar lite folk på mitten och på vänster flanken-0??
Annons: