/spanien/barcelona/forum/20851.aspx/spanien/barcelona/forum/20851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-07-07 12:04
Jag hoppas vi klarar oss i Champions kvalet utan Messi. Vad tror ni?
Barcelona Barcamartin
2008-07-07 11:57
Man verkar garanterat kunna se Argentinas första match mot elfenbenskusten. Sen står det inte så mycket mer om Argentina.
Barcelona Hoshiar
2008-07-07 11:36
Är det nån som vet vilka OS sporter och sånt dom kommer visa på svt1 och svt2? kommer dom hinna med att visa allt ? Skulle gärna vilja se Messis Argentina.
Barcelona Barcamartin
2008-07-07 10:52
Ämne: verkar inte som om a....
Glad! Nej tack, jag vill inte ha Adebayor. Det finns SÅ många som är SÅ mycket bättre. Dessutom så skulle priset på Adebayor vara ca 15 miljoner € för högt
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-07 10:23
Ämne: Kolla gärna in min n....
FCB_Alex
Du har PM! svara gärna tillbaka via PM.
Real Madrid Kalle88
2008-07-07 10:06
verkar inte som om adebayor kommer till oss............glad eller ledsen?
Barcelona Valdés
2008-07-07 09:42
Kimmpa_fcb; det är ingen slump att Joan Laporta går till valurnan hållandes Johan Cruyff i handen.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-07 09:08
Valdés

Korrupt ledning? På vilket sätt?
Barcelona Der Afro
2008-07-07 08:59
Stort tack till redaktionen som bevakade valet på ett föredömligt sätt!
Barcelona Valdés
2008-07-07 08:23
Suñol; hur mycket vet du om Giralt. Till skillnad ifrån många andra här bryr jag mig mindre om att han ser ut, istället tycker jag hans värderingar att våga stå upp mot en koruppt, ljugande och oproffessinell ledning är hedervärt. Giralt hade dessutom bara varit en av flera möjliga kandidater att rösta på vid ett nyval.

Jag ser de senaste två åren som förlorade och varför då gå och vänta på att förlora två år till om man redan nu skulle kunna lösa ett stort problem.
Barcelona kev
2008-07-07 08:06
Gött Laporta stannar tills vidare...
Barcelona BlueRed
2008-07-07 02:32
Ämne: Valdés: Som sagt var....
hehe. Jag vet, bara undrade om det handlade om Rosell.
Barcelona Woofi
2008-07-07 01:48
test, skrev just ett långt inlägg som inte kom med?
Barcelona Suñol
2008-07-07 01:45
Valdés: Som sagt varför inte vänta två år tills nästa presidentval? Tycker du ärligt att Giralt verkar vara en sympatisk figur som sätter Barca i första rummet? Jag har svårt och se det...

BlueRed: Snälla sportal är ett skämt det är knappast en tillförlitlig källa.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-07 01:45
Valdés//

Började precis tänka som du gjorde nu. Omvänt. Kudos till dig, Bra argumentering.
Barcelona BlueRed
2008-07-07 01:42
Ämne: BlueRed; Rosell har ....
Ok, mm hittade det jag letade efter :).

LÄNK**
Barcelona Valdés
2008-07-07 01:35
BlueRed; Rosell har inte lovat några namngivna spelare men det har förekommit en hel del spekulationer i media.
Barcelona BlueRed
2008-07-07 01:32
Var det Rosell som att han skulle värva Pato om han blev president eller är jag helt ute och cyklar?
Barcelona Gud är störst!
2008-07-07 01:32
Gaucho_10

So som du menar so moste i so fall hela laget bort Puyol, xavi iniesta osv. Bara för nogra av de viktiga personerna ska bort behöver inte alla för att nogra har fortforande mycket att tillföra. Sorry för det doliga skrivandet sitter po en bärbar dator med dolig tangentbord i Tyskland.
Barcelona Valdés
2008-07-07 01:27
Holländaren; i varje diskussion som man har med dig så tycker du bara en massa saker som du inte kan motivera eller faktamässigt underbygga. Jo, jag har läst Sandro Rosells bok men jag följer också bla den spanska dagspressens skriverier och läser på den officiella hemsidan vilket är något som du borde börja med. Jag ser att Du väljer att aldrig svara på en enda fråga med annat än personangrepp eftersom du tyvärr är så dåligt insatt.

Alla ni som är oroliga för att laget helt skall sluta värva om Laporta avgår kan försöka att slappna av för det kommer aldrig att hända.
Barcelona Valdés
2008-07-07 01:19
OkkaPokka1; jag förstår att ingen spelare är större än klubben men förstår du att inte heller någon i ledningen är större än ex någon spelare (eller för den skull störe än klubben). Laporta har ex uttryckt att det är fel att framföra kritik mot honom och hans ledning - Han säger därmed att han och hans ledning är mer värd än alla de - dvs dagens 60 % av medlemmarna - som är emot vanstyrt!

Så vem är det egentligen som ser sig som lite mer värd än alla andra?
Barcelona Holländaren
2008-07-07 01:16
Sa mannen som bygger hela sin syn på Barcelonas organisation efter en bok som... Sandro Rosell har skrivit.

Edit: Valdes då alltså.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-07 01:14
Namn: ooggyy » Svara inlägg
Sänt: 2008-07-07 00:17
Nog för att det sett dåligt ut de senaste två åren (åtminstone ett), men det såg ännu värre ut innan Laporta tog över vill jag minnas... Tycker omröstningen är pinsam.

Du har la lite vett iaf med några fler här inne.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-07 01:12
Ni som tycker att det bästa vore att LAPORTA avågr nu kan INGENTING Och då menar jag INGENTING OM barcelona.

Vet ni ens vilket trash skick barca var i innan Laporta kom ?
Varför ska han lämna nu så vi inte får köpa / sälja några spelare.
Laporta har bra koll på ekonomin men sånt skiter ni småungar i right? Ni bara tror det är att spela fotboll o köpa spelare..Väx upp...
Barcelona Valdés
2008-07-07 01:05
Kim; varför är du aggressiv istället för att med sak- och faktamässiga argument försöka förklara dig.

Jag vet hur det är "generellt" sett men för att det skall vara det minsta meningsfullt att generalisera kan man ju försöka att anknyta till det ämne som vi faktiskt diskuterar. Du kan väl åtminstone försöka att svara på mina frågor istället för att som en gammal kommunalpolitiker börja prata om helt andra saker.... frimärkssamling och regering?

Är det inte mycket pinsamt att inte kunna ge åtminstone 5 ordentliga exempel på vad Laporta gjort bra över en så lång period som två år.

Jag tror att flertalet härinne förstår min liknelse mellan dig och andra lobbyister. Du har verkligen skygglapparna på och tycker en massa saker som du inte kan motivera, vilket tyärr påverkar andra på det här forumet. Vi är få på det här forumet som inte är med i er lobbygrupp för Laportaregimen.

Att Giralt och CO skulle ha fått mer mediautrymme än Laportaregimen är också det jättefel. Bilderna på en snörvlande och gråtande klubbpresident kan inte ha undgått någon.
Barcelona FCB_Alex
2008-07-07 00:54
Kolla gärna in min nya hemsida (länken) :D
Har inte hunnit göra så mycket på den eftersom den är helt ny men det kommer mycket mer :) Kolla osså gärna in min blogg om barca www.alexandrajonson.blogg.se

Tack på förhand
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-07 00:53
Jag förstår inte.. Är Ronaldinho och eller Eto'o viktigare än Laporta? Har du ens tänkt efter?
Barcelona Suñol
2008-07-07 00:46
Det bästa för klubben är om Laporta sitter kvar tiden ut tycker jag. Galten och kompani är bland det osmakligaste på länge. Som Rambla sa förut så var ju han som låg bakom att valet förra gången blev ett år tidigare en planerat. Då var ju även dom sportsliga framgångarna stora så han är ju bara en parasit som inte alls vill Barcas bästa.
Barcelona Jay-z
2008-07-07 00:40
OkkaPokka1 //

Det gör jag gärna bara du sluter rikta din kritik mot folk. Gav bara ett svar till din krtik.

"Att man skulle rösta ja för motionen för kostnaden av en eller två spelare är perverst dåligt."

Eftersom jag vill ha kvar Eto'o och även Dhinho så tog jag åt mig.
Barcelona Kim
2008-07-07 00:38
Ämne: Kim; så du menar all....
Som vanligt läser du med dina skygglappar på. Jag vet inte hur du lyckas, men jaja, jag ska ta det igen.

Generellt (betyder alltså inte specifikt denna situation), så är det motståndare mot en sittande makt, som är mest aktiva att rösta vid misstroendevotum. Jag säger inte att det är så i detta fall, men normalt så är det så, oavsett om det är en fotbollsklubb, en sammanslutning för frimärkssamlare eller en regering. De som hörs mest och syns mest är oftast de som är mot någonting.

Och varför ska jag presentera fakta på vad Laporta har gjort som är bra? Han är vald på korrekta grunder till att sitta till 2010, och ska detta brytas så ligger bevisbördan på motståndarsidan, inte på pro-Laporta. Ok?

Vad har lobbyorganisationen Giralt & co med mina åsikter kring en Saudiresa att göra? Skärp till dig!
Annons: