/spanien/barcelona/forum/20849.aspx/spanien/barcelona/forum/20849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBARCELONA_10
11/16/2008 13:51
Ämne: Du menar 0-2?....
aa , skrev fel :P
Barcelona A.Gaudi
11/16/2008 13:50
Jag hoppas verkligen Arshavin stannar i ryssland i vinter. skulle kännas tungt om han, en riktig cule, skulle gå till Real.

För övrigt läste jag lite statistik ifrån Recre. dom har ju faktiskt varit riktigt bra på sistone, inte förlorat på 6 matcher. och då har dom mött både Sevilla och valencia under den här perioden.
el capitano
11/16/2008 13:45
Du menar 0-2?
Barcelona FCBARCELONA_10
11/16/2008 13:43
Ämne: Vad tippar ni ikväll....Jag tror att det blir 0-2 :P
Barcelona petersays
11/16/2008 13:41
Alltså jag är rädd att vi börjar bli bortskämda med målrika matcher. Men jag tror ändå på målfest ikväll, sedan väntar tyngre motstånd.
Real Madrid Sherko
11/16/2008 13:38
el capitano
Hehe mm, med den form ni är i nu så kan det mycket väl sluta så.
el capitano
11/16/2008 13:30
Jag är kanske optimist men jag har tippat 1-5 som du ser :)
Real Madrid Sherko
11/16/2008 13:27
Vad tippar ni ikväll för ikväll?
Jag tror ni vinner med 2-1 eller 3-1, men man vet aldrig med er, kanske blir 5-0 :P
el capitano
11/16/2008 13:15
BlueRed

Zlatan är en vass anfallare i Inter och det kan ingen ta ifrån honom.
Han är stark, gör många assist och jävligt svårt att bollen ifrån.
Han platsar lätt bland vassa anfallare i Europa. Hela backlinjen blir livrädda när zlatan är med boll för att han gör mål från ingenstans som igår t ex.
Men nu lämnar vi zlatan bakom oss och pratar lite om kvällens underbara match :)
Barcelona jasko’o
11/16/2008 13:13
Kanske hör inte hit men har ni sett Valencia matchen.
Fan gillar Sporting de förlurar eller viner det finns inte oavgjort för de, och dessutom vilka mål.

Mot nya 3 poäng!
Barcelona Mojito
11/16/2008 13:10
Aftonbladet tar de chanser de får att skriva något positivt om svensk fotboll. Ingen vill väl läsa om anonyma lag som Kalmar och Elfsborg?
Zlatan är den bästa vi har och den ende svensk som har förmåga att skapa rubriker.
Jag blir själv j-igt less på Bladets skriverier och ibland undrar jag om de har koll på spanska ligan över huvud taget. Står knappt något om världens bästa fotboll...

Henry är inte bra och man väntar & väntar på att han ska hitta tillbaka till gammal form. Sen om hans prestationer beror på ålder, spelsystem eller bara form kan vi diskutera i evighet.
En sak är dock positiv med Henry. Han gnäller inte och kämpar och löper matcherna igenom.
Han är inte på något vis värd sin lön, men detta kunde ju inte Laporta ana när han köpte honom.
el capitano
11/16/2008 13:07
Sherko

Han är stor i Italien "Ibra" =)
Jag är inte förvånad att han är inte lika stor i Sverige, han har inte gjort bra i från sig när det gäller landslaget. Men en zlatan på plan kan inte förändra matchbilden. Han får höga och fula bollar från backlinjen som leder ingenstans. Sen lagerbäck är ett problem också, han kan inget om dagens fotboll, fast i sitt förbanade diamond laguppställningen :)
Villarreal Grande Messi!
11/16/2008 13:03
Jag startar ett nytt samtalsämne.

Henry har inte varit bra det senaste. När han får bollen stannar han upp spelet och blir ofta av med bollen. Hans snabbhet, åtminstone med boll, är som bortblåst känns det som. Och hans avslut är under all kritik. Han gjorde ju dock ett mål senast, anfallare som han är. Men han fick den leveread och det var bara att sätta dit foten. Tycker att om han inte börjar leverera typ, ikväll, så borde vi göra oss av med honom snarast, för han platsar inte. Och köpa in en eller två vassa offensiva spelare, t ex Arshavin, Benzema, Villa etc.
Barcelona BlueRed.
11/16/2008 13:01
el capitano

Jag förstår inte hur du får honom till en av Europas vassaste anfallare. Dem 2 målen han gjorde igår var hans första på 6 matcher.
Han är stor, stark och har sjukt bra teknik för sin storlek.
Han kan suga åt sig bollar likt Drogba och lägga dem avgörande passningarna och då och då så gör han mål också. Men han gör inte det så ofta som det krävs för att bli kallad bland dem vassaste anfallarna i Europa.

Nu vet jag inte hur du ser på världens vassaste anfallare, du kanske tänker på en lista där du rankat 10 spelare, men jag ser inte honom som topp 4 anfallare i världen, och nu räknar jag inte med Messi eller Ronaldo heller.

Barcelona Ciao-V(Barca!)
11/16/2008 13:01
Vilka tror ni Pep tar ut idag? Som ni vet så har det varit svårt att gissa på startelvan.

Jag tror på följande:

Henry Eto'o Messi
Gudjohnsen T. Yaya Xavi
Puyol Piquè Màquez D. Alves
Valdès
Real Madrid Sherko
11/16/2008 12:58
el capitano

Jo hans beteende på plan är verkligen irriterande ibland, iallafall för mig. Men det går inte att blunda för hans storhet. Han är ju större i italien än i sverige verkar det som, sjukt.
el capitano
11/16/2008 12:53
Vi tror alltid att vi är bäst på allt, det är vi kända för =)
Men i blindarna stad den som har ett öga är kungen/drottningen. Zlatan är Sveriges bästa fotbollspelare just nu och en av europas vassaste anfallare men världens bästa?!! Nej jag köper inte det. Visst han gör snygga mål men det gör alla i dagens fotboll. Jag gilla en viss zalatan men ibland han påminner mig om C ronaldo när det gäller hans beteende på planen
Barcelona Okkapokka.
11/16/2008 12:52
Sherko

Jovisst är det så, Men i slutändan är det ändå effektiviteten som räknas och hur mycket mål du gör som forward. På den biten är Torres och Villa mil bättre, Men å andra sidan så gör Zlatan ett flertal assist också vilket dom spanska herrarna inte gör.
Barcelona Okkapokka.
11/16/2008 12:47
el capitano

Jag vet att de är så och de är inget som förvånar mig egentligen. Men kom igen dom är Sveriges ledande sporttidning och borde ha högre kunskaper inom området. Fast man kan väl säga samma sak om Marca i Spanien också, skriver en hel del dynga.
Real Madrid Sherko
11/16/2008 12:45
Okkapokka

Jo det är sant att det finns rätt många anfallare som är bättre än honom, men grejen är att han gör målen så jäkla snyggt, tror det är därför han får extra mycket uppmärksamhet.

Villa och torres är effektivare än honom men när zlatan väl gör mål så gör han det snyggt, (undantag hans straffare förra säsongen :P) eller oftast iaf.
Varken villa eller torres gör märkvärdiga mål, iaf inte ofta.
el capitano
11/16/2008 12:38
Okkapokka.

Det är inget nytt, när Juve vann dubbelmötet i CL så skrev aftonbladet att Mellbergs juve vann över real. =)
Alla svenska fotbollspelare är bästa i världen enligt svensk media
Barcelona Okkapokka.
11/16/2008 12:33
Sherko

Det var onekligen ett vackert mål, Men jag stör mig fortfarande på hur aftonblaskan kallar honom för världens bästa fotbollspelare. Har dom glömt Messi & C.Ronaldo redan?

Tycker dessutom att det finns ett flertal bättre anfallare än Zlatan. Villa,Torres tex
el capitano
11/16/2008 12:21
Arshavin vill spela för Barca har han sagt men vi får se vart båda Arshavin och Benzema hamnar.
Tycker du inte att Real borde satsa på försvarare än anfall?
Real Madrid Sherko
11/16/2008 12:20
Ni måste bara kolla på zlatans första mål igår, även om ni sett det.
Kolla in skruven i första målet, sjukt är det.
Real Madrid Sherko
11/16/2008 12:19
Okej, han verkar intressant.
Han och arshavin till vinter vore inte fel :P
Barcelona LILLA MESSI10
11/16/2008 12:18
el capitano
kom på de tack ändå
forza barca
Barcelona Barça#10
11/16/2008 12:17
Sherko//
Amr Zaki är mäktig. Han är från egypten och är 25 år gammal. Spelar i wigan men är utlånad från nån klubb i egypten.

Han har gjort 8 eller 9 mål men glöm inte att han spelar för wigan. Skulle han spela för er så tror jag han skulle göra mycket mer mål pga att ni har guti sneijder som e mkt bättre framspelare.
el capitano
11/16/2008 12:16
LILLA MESSI10

Klicka på tröjan kanske? :)
el capitano
11/16/2008 12:15
Sherko

Amr Zaki är från egyptian och spelar för el zamalek men idag spelar för wigan på lån. Han är bra men jag tror inte att hans spelstil passar det vackra spanska fotbollen :)
Du kan läsa om honom på länktips.
Barcelona LILLA MESSI10
11/16/2008 12:12
jag har en fråga. hur läser andras profiler?
forza barca

Annons: