/spanien/barcelona/forum/20848.aspx/spanien/barcelona/forum/20848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-06-29 21:19
Jaaaaaaaaaaaa! Härligt Torres.

Var det Xavi som inte kunde slå avgörande pass? Phfffft...
Barcelona Gud är störst!
2008-06-29 21:18
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLL!!!! TORRES!:dd:d
Barcelona Rambla
2008-06-29 20:22
10 miljoner euro för Deco är vilda spekulationer av er här på forumet och tidningarna nere i Barcelona. Hur kan ni vara så säkra på att det slutgiltiga priset hamnar där? Barcelona vill ha 20 miljoner, Chelsea sägs bara vara intresserade av att ge 10 miljoner. Jag känner lukten av 15 miljoner, eller åtminstone 12-14 miljoner.
Barcelona lagkapten
2008-06-29 20:21
tarrak

Visst spelar agenterna en väldigt stor roll, men jag tror fortfarande att det spelar roll hur man väljer att uttala sig i media. För att även om alla klubbar i världen vet om att dessa tre spelare inte är önskvärda i Barça, kan man ändå agera lite coolt och inte visa att man är så desperata att sälja.

Det är möjligt att vi har varit lite för hårda i kritiken mot ledningen och det har kanske att göra med att man bara lägger märke till sitt egna lags dåliga affärer, men jag tror inte på tillfälligheter och har svårt att tro att Barça råkat få för lite pengar för så många spelare genom åren.

När det gäller Milan syftade jag på att de alltid lyckas få spelare till reapriser.

Nej, nu är det i alla fall dags att röra sig mot soffan och njuta av den spanska tjurfäktning som jag utlovade mot Italien, men som uteblev då:)
Barcelona tarrak
2008-06-29 20:04
lagkapten

Arsenal har väl visat sig göra en del lyckade försäljningar, men Milan vet jag inte om jag håller med om. Kan du ge några exempel?

Vad som skiljer Sevilla och Lyon från Barcelona är att de är när deras stjärnor högpresterar som de vill bort. I Barcelona är det underpresterande stjärnor eller rotationsspelare, vilket ger helt olika förhandlingsläge.

Jag kommer inte ihåg om det var Ingla eller Soriano som sa att det spelar ingen roll om man går ut i media eller inte. Klubbarna har så pass full insyn hos varándra ändå och det tror jag helt på. När Barcelona meddelar Dinho, Eto'o och Deco att de inte är att räkna med, så kastar sig deras agenter på telefonen och börjar ringa runt för att ordna bästa möjliga för sin klient. Vips, så vet hela branschen vad som är i görningen! Då spelar det ingen roll om du och jag också får reda på det.
Barcelona lagkapten
2008-06-29 19:54
tarrak

Du har rätt i att Sevilla och Lyon inte kan jämföras med Barça, men visst kan storlagen också mjölka bara man har rätt taktik. Kolla bara Arsenal och i viss mån Milan. Det är väl ingen hemlighet att Barça köper dyrare och säljer billigare än Arsenal och Milan.

Sen är Sevilla och Lyon också ofta i den positionen att någon spelare vantrivs och vill bort, men det hindrar inte dem från att mjölka.

Man kan verkligen inte säga att Laporta skött klubben dåligt ekonomiskt sett sen han tog över. Man måste ge honom credd för att han tagit klubben ur den enorma ekonomiska svacka som rådde efter Gaspart, men man kan inte blunda för att han är för generös i negativ bemärkning när det vankas spelaraffärer.

Det handlar bl.a. om olika taktiker och uttalanden i media som gör att man hamnar i en så bra förhandlingssits som möjligt. Jag tror t.ex. inte att du var speciellt nöjd när man gick ut i media och sa att Ronaldinho, Eto'o och Deco var till salu så tydligt som man gjorde.
Barcelona tarrak
2008-06-29 19:42
lagkapten

Men du kan ju inte jämföra Laportas situation med Del Nido och Aulas. De tvingas att sälja sina spelare för att det finns större klubbar som lockar spelarna. Självklart passar de på att suga ut allt vad de kan av affärerna. När Barcelona säljer spelare så är det nästan uteslutande för att de vill bli av med dem, alternativt att spelraren vantrivs pga att han inte platsar, då hamnar man i en helt annan förhandlinsposition.

Jag kommer inte att bekymra mig för ekonomin så länge Laporta är president och jag ser ingen anledning att någon annan skall göra det heller.
Barcelona lagkapten
2008-06-29 19:24
Angående Adebayor tror jag de flesta här inne, precis som jag själv, ser honom som en medelmåtta.
Berbatov alla dagar i veckan , säger jag.

Annars kan Huntelaar va ett intressant alternativ, om nu Pep tvunget ska envisas med att satsa de stora pengarna på en centertank.
Holländaren kanske inte är en typisk centertank, men det är å andra sidan inte Adebayor heller. Som Rambla påpekade ser han mer ut som en atlet med sina långa spinkiga ben.

En intressant grej jag kollade upp är att Huntelaar och Adebayot väger lika mycket trots att togolesen är några cm längre. Så jag tror inte att Huntelaar hade fungerat sämre som targetplayer.
Barcelona lagkapten
2008-06-29 19:10
När Barça värvade Deco ingick i och för sig en viss Quaresma i affären, så riktigt så billig var Deco inte. Man kan tycka att några miljoner hit eller dit inte spelar någon roll, men ett par miljoner extra vid varje försäljning och vips så kan man köpa en extra rotationsspelare.

Många bäckar små gör en stor å brukar det ju heta, så varför inte mjölka så mycket som möjligt? Lär sig ledningen bara av Del Nido och Aulas och inte går ut och säger att spelare är till salu i media t.ex. blir det snart lite klirr i kassan från det hållet också är jag säker på.
Barcelona A.Gaudi
2008-06-29 19:10
ogillar vårat intresse i adebayor. tycker han verkar ha en dålig attityd och hans framgångssäsong verkar gå honom åt huvudet.

annars sklle vi säkert kunna klämma ut 15m euro för deco. Det är ju trots allt Inter och Chelsea som är ute efter honom. de två klubbar i världen som i stort sätt alltid överbetalar. Speciellt inter med moratti osm bara slänger pengar åt alla håll.
Barcelona Criff
2008-06-29 19:04
# 22 - Gaël Clichy, Ni får gärna behålla honom om ni vill alltså :)
Barcelona tarrak
2008-06-29 19:02
Jag har väl sagt mitt i den här frågan, men tycker inte ni att Laporta och de andra har bevisat vilka begåvade affärsmän de är, med tanke på vad de åstadkommit med Barcelonas samlade ekonomi? Verkar det speciellt troligt att de förvandlas till totala klåpare så fort de de skall förhandla spelarförsäljningar? Och som sagt, vem bryr sig om enstaka affärer, när slutresultatet är så imponerande?
Barcelona Criff
2008-06-29 19:00
Man måste också tänka på att vi köpte Deco för 12 Miljoner Euro. Så vi förlorade "bara" 2 Miljoner euro på några jävligt bra år där vi drog in så jävla mycket mer pengar :)
Valencia # 22 - Gaël Clichy
2008-06-29 18:54
Hoppas,hoppas,hoppas VERKLIGEN att ni köper Adebayor. 30€ för Ade som har haft EN bra säsong och som gjorde sex av sina mål mot Derby...
Samtidigt som han skulle ha gjort runt 40 om han hade satt några av alla miljoner chanser han får serverade av Fabregas och gänget.

Hoppas,hoppas,hoppas,hoppas,hoppas.
Barcelona lagkapten
2008-06-29 18:49
Nej, 30 mille är i nog i överkant, men jag hade hoppats på uppemot 16-20 milj euro med tanke på hans fantastiska EM och att Chelsea har pengar och brukar betala överpriser titt som tätt.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-29 18:45
Gaucho_10

Tror du verkligen vi kan få 30Milj för en person som vi har gått ut och sagt att vi inte vill ha kvar och som fyller 31 iår? Han är ju inte precis ung, jag vet nog ingen spelare vid 31års åldern som har sålts för 30Milj.
Real Madrid MADRID 1902
2008-06-29 17:55
Ursäkta att jag lägger mig i men att få BARA 10 milj för Deco är riktigt dåligt.
Men som tarrak säger tror det beror mycke på att alla vet att Deco vill dra.

Barcelona tarrak
2008-06-29 17:53
Förresten, har du exempel på någon 31-åring (han fyller om en månad) som gått för 30 miljoner euro?
Barcelona tarrak
2008-06-29 17:50
Ämne: Ok. hur mycket tycke....
Varför skulle det spela någon roll vad jag tycker Deco är värd? Jag är knappast någon expert på att värdera spelare och sitter på alldeles för lite info om hur förhandlingarna gått till. 10 miljoner euro var tydligen det högsta budet man fick, om du tror att du kunde få någon att betala det tredubbla tycker jag att du kontaktar Laporta och berättar hur. Och snälla, bespara mig dina spydigheter.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-29 17:44
Ok. hur mycket tycker du att deco är värd?
Om du tycker att 10 miljoner är rimligt så borde du nog gå och lägga dig.
10 miljoner är ett skämt fan
Barcelona Daninho [Antonio Puerta, descanse en paz..]
2008-06-29 17:40
yo boys!

tänkte kika om det är ngn här inne som vet om (och isf vart) man kan köpa likadant svettband som sergio ramos har? det som ser ut som en spansk flagga.

visst han är maräng, men jag är även spanjor, så uppskattar om jag slipper pikar om att jag skulle svika barcelona elr dylik strunt!

PM:a mig!

Visca Barca!
Barcelona tarrak
2008-06-29 17:40
Ämne: En och en annan milj....
Vad baserar du det på? Andra jämförbara transfers eller bara ditt eget osvikliga sinne för spelaraffärer?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-29 17:35
En och en annan miljon...vi snackar om att sälja deco för 10 milj, vi borde få runt 30 miljoner för honom
Barcelona tarrak
2008-06-29 17:31
Visst, jag kan hålla med om att man hoppas på lite mer pengar för Deco, men det är svårt att få bra betalt för en spelare man själv vill bli av med. Och ett sådant våldsamt underpris kan det väl inte vara, för då hade andra klubbar stått på rad för att bjuda över. Hur som helst, Laporta och gänget kanske inte är de bästa på att få bra betalt för spelare, men så länge de ser till att klubben tjänar pengar i nuvarande takt, så bryr jag mig inte om de missar en eller annan miljon på spelarförsäljningar.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-29 17:31
Säger ju, vi är så usla på att sälja spelare... om det hade varit t.ex: Milan så hade de fått minst 30 milj för deco, men nej, vi ska bara slänga bort världens bästa playmaker som vi inte ens kan ersätta i dagsläget
Barcelona NoGo^
2008-06-29 17:29
Vafan!! 10 miljoner, 20 minst, hoppas att det inte stämmer.
Barcelona Unicef
2008-06-29 17:22
Ämne: Unicef

Står i Sil....
om de stämmer så e de helt bedrövligt!!!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-06-29 17:17
när är CL-kval lottning
Barcelona Gaucho_10
2008-06-29 17:16
Unicef

Står i Silly Season 2008
Barcelona Moe-_-
2008-06-29 17:09
Barca är ett av de sämsta lagen på fasta situationer i hela ligan. Vi har inte gjort mer än 5 mål på fasta situationer förra säsongen. Det är riktigt dåligt, med tanke på att vi har spelare som Henry, Etoo, Puyol, Milito, Yaya, marquez och Thuram. Jag hoppas att vi gör mer mål på främst hönor och indirekta frispark.
Annons: