/spanien/barcelona/forum/20847.aspx/spanien/barcelona/forum/20847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB-messi
2008-07-06 20:21
Det jag inte riktigt förstår är Varför vi ska köpa adebayor??, Jag ser hellre att vi satsar på en spelare från b-laget än att slösa ca 38 milj på adebayor. Fast om laporta tvunget ska ha en anfallare så ser jag hellre en spelare som tex Guiza.
Barcelona barcadinho
2008-07-06 19:43
smogen/

Jag har också haft en sån känsla om Pep och R10+Lejonet. Att Pep har blivit lite "tvungen" här. Men det är bara en magkänsla.

Å andra sidan så vet nu alla att Pep vill ha motiverade hungriga spelare på plan och R10 model 2007/08 passar inte in i den här bilden.
Jag skulle betala pengar för att kunna veta precis vad de två har sagt till varndra i deras möte. Vi kommer alldrig och veta.

Den personliga jag-ego som några anser att etoo har passar inte heller.

Frågan är om de två kan pigna till sig med en ny tränare.
Barcelona barcadinho
2008-07-06 19:25
Hela den här historian är som en dokusåpa, med några huvud skådisar och några mindre skådisar.
Laporta själv har blivit president efter att han drev ungefär samma kampanj med förtroendeomröstning 2003. När han blev vald så tog han sin kompis Rosell till ledningsgruppen (och Rosell tog i sin tur sin kompis in Marc Ingala).
Sen blev kompisarna sura på varandra (Laporta och Rosell alltså) och nu vill de bråka och tjafsa.

Laporta har så klart sina dåliga sidor och inte alla gillar honom. Och det är inte för inget vi såg publikens reaktioner på de sista matcherna också mot honom. Han har en del fiender.
Men å andra sidan har han lyckats på väldigt många olika viktiga saker med klubben. Ekonomiskt och sportligt och respekt runt om i världen för klunnens namn. Vad vill man av honom. Att han ska åka och hämta Ronaldinho hemifrån för att spela?

Jag vill att han ska stanna pga två punkter:
1) Det är olämpligt tid att hålla på med såna saker. Precis när det är så mycket nytt och så mycket som ska göras.
2) Jag tror inte att Rosell eller en annan kommer att bli mycket bättre.

De från boix-nois röstar säkert mot honom, men vem bryr sig om huliganer. De ska inte styra fotbollen längra.
Barcelona tarrak
2008-07-06 19:18
Jag tycker inte att man skall stirra sig blind på enskilda spelare, det här handlar om något större. Rosell kan säkert knyta till sig några bra namn, men vad vill han med klubben? Av det lilla han berättat, så är jag rädd att han kommer göra Barca till ett företag, mer än en klubb.

Laporta gör inte alltid det rätta, men han brinner för klubben och har visioner. Nu har man lagt upp en plan för hur man skall vända de sportsliga motgångarna. Det skulle vara förödande om de blir avbrutna mitt i den processen.
Spinbad
2008-07-06 19:11
En fördel om Laporta avsätts är att vi inte kommer värva Adebayor för de bisarra summor som de spekuleras om.
Barcelona tarrak
2008-07-06 19:08
"Å andra sidan vill ju Laporta sälja av Etoó och Ronaldinho, för mig känns det som om dom hetsat Pep till att vilja sälja dom två, samt Deco."

Vad grundar du det på?
Barcelona Smogen
2008-07-06 19:05
Å andra sidan vill ju Laporta sälja av Etoó och Ronaldinho, för mig känns det som om dom hetsat Pep till att vilja sälja dom två, samt Deco. Deco gick dessutom för en struntsumma, samma tror jag kommer bli fallet med de övriga två, även om vi kommer få bättre betalt än för Deco.

Tror snarare att om folk röstar mot Laporta gör dom det för att kunna behålla dessa spelare, vilka ryktas bli kvar i klubben om Laporta lämnar idag...
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-06 18:55
Jag vill ha kvar Laporta för han sköter sina grejer och älskar klubben. Helt enkelt den bäste president vi haft på länge, Om inte den bäste.

Sen är Giralt och Rossel och alla dom andra som tagit upp denna förtroendehetsröstningen idioter. De vill bara avsätta Laporta till vilket pris som helst och skiter fullständigt i vad de bästa för klubben är.

Gaah, Vad man blir frustrerad på denna idioti.
Barcelona Koeman_4
2008-07-06 18:51
Lite nytt ifrån Aftonblaskan.

– Vi fått in ett jättebud för Kakà från Chelsea, säger Galliani till italienska La Stampa.
Enligt goal.com har Drogba redan gått med på en övergång till Inter och det enda som återstår är att klubbarna kommer överens om en övergångssumma
Trovärdigt eller bara silly season snack?

Angående förtroendeomröstningen så kan man väl inte göra annat än att hålla på Laporta?
Chansen att nyval hinner hållas innan transfer perioden är över än nog lika med noll.
Så vill vi ha några mer spelare innan säsongen börjar så får vi hålla tummarna att dom 65% inte uppnås. Antar att vi inte heller kan sälja spelare med en tillfällig styrelse`?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-06 18:49
Kolla länken!
förresten nån som vet varför det står på hans tröja Glaxay?
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-06 18:39
okkapokka vad tycker du om valet ska laporta stanna?
Barcelona Wesley11
2008-07-06 18:38
nej, för att han har sprungit runt och gått bakom ryggen på Laporta och resten utav ledningen. Falskhet och fula kostymer är något ingen utav oss vill att Barca skall förknippas med.

Det enda Rosell vill är att ha status, han skiter i klubben eller dens framtid.
Han säger bara att han fucking lovar Alexandre Pato för att fansen skall rösta på honom. Vem fan vill ha pato? vi vill ha ett lag som spelar fin fotboll, inte några enskilda spelare.

Laporta är en trogen president som älskar Barcelona och klubben, tror inte att han ens skulle drömma om att lämna klubben.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-06 18:33
Det där med lugnet före stormen i live-rapporten passar in här i forumet också. Ovanligt lite skrivande när något så pass stort händer.

Men bara tanken om vad som kan hända gör att jag mår dåligt..
Barcelona Puyolinho
2008-07-06 18:30
Varför svin? För att han tyckte att Cruyff hade för mkt att säga om till Laporta?
Barcelona Kim
2008-07-06 18:26
Ämne: Oavsett vem eller va....
Kan inte göra annat än att hålla med.
Barcelona Holländaren
2008-07-06 18:24
Oavsett vem eller vad han fixat så är han ett svin och därmed inte värdig en presidentpost i vår klubb.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-06 17:22
jo han har någon hög position på nike åtminstone. det var Rosell som fixade oss Deco och ronaldinho genom sitt kontaktnät. utan honom skulle vi nog inte fått dinho, och förmodligen aldrig vunnit CL.
Barcelona Hoshiar
2008-07-06 17:08
Jag läste någonstans att Rosell var visepresident för nått Nike typ i brasilien . Är det nån som vet nått? isåfall kan han väll uttnyttja det och värva bra spelare som sponsrar nike om han nu skulle bli president efter valet.
Barcelona BlueRed
2008-07-06 16:27
Ämne: Någon som vet varför....
Förmodligen för att Pep vill ha en lite större och starkare spelare, så att det finns någon som kan hota i luften när det är hörnor eller frisparkar.
Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-06 16:16
Någon som vet varför just Barca så gärna vill ha Just Adebayor?
Barcelona R_10_ME
2008-07-06 16:14
bilder från dagen
Barcelona fcs
2008-07-06 15:35
Ämne: Är bara nyfiken, vad....

Jag föredrar Laporta framför allt pga ekonomi. Det är hans förtjänst att Barca är den stora klubben IGEN. Under Gaspar eran var vi inte så populära, många storaspelare ville inte ens tänka på Barca. Idag har vi bästa spelare, största stjärnor och ingen av dem vill lämna Barca. Förut var det så, om Milan tex ville ha någon spelare vi kunde bara drömma att han valde oss framför dem.

Den som Laporta skötte dåligt är försäljning av spelare. Jag gillar inte heller att skulden för misslyckande läggs på spelare och att ledningen erkänner inte att det var framför allt deras fel. Det var dem som gav förtroende till Rijkaard och det var felaktigt beslut.

Barcelona Xoonix
2008-07-06 15:27
Rosell vinna idag? Vad har han att vinna? Han blir inte president idag om förtroende röstningen inte går Laportas väg, då blir det nyval vilket jag tycket skulle vara idiotiskt och störa förberedelserna för den kommande säsongen, Laporta har enligt mig skött sig utmärkt, inte minst på den ekonomiska biten, men vi har ju trots allt vunnit CL och Ligan 2 gånger under hans ledning och han har gett Frank R ett av de bästa lagen man kan förfoga över i världen, så den sportsliga biten ska inte han lastat allt för mycket av, det är ju upp till spelarna och tränaren att se till att det presteras, inte presidenten, han ska underhålla med materialet. Sen tycker jag att vi har en redan fantastisk trupp, att göra sig av med Eto´o om han vill stanna är enligt mig bara idiotiskt, han är ju en grym striker! Och vill Ronaldinho visa vad han går för, gärna för mig! Vi vet inte hur hans relation till Frank var och kanske kan Pep få han att prestera igen, jag tycker båda två ska behållas. Nyförvärven ser otoligt lovande ut och det får då mig att knappt kunna vänta till säsongen drar igång!
Barcelona Myrran
2008-07-06 14:23
dnw

Tvivlar på att det är så kul att se röstningen om på tv. Bara massa folk som lägger ett papper i en en låda.

A.Gaudi

Valet stängs 21.00 och det beräknas bli 25-30 tusen röster enligt den officiella hemsidan. Så det beror hur snabbt dem räknar ;)
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-06 14:22
Ja, och här finns inga vinnare.
Barcelona Ghazza
2008-07-06 14:20
Som sagt... Detta är inget presidentval eller dylikt. Detta är endast en förtroendeomröstning.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-06 14:17
A.Gaudi:

Vad menar du med ''när beräknas det att vi har en vinnare''?
Barcelona A.Gaudi
2008-07-06 14:12
när beräknas det att vi har en vinnarE?
Barcelona dnw
2008-07-06 14:02
Vart kan man se hela valet live på tv eller något
Gattuso #8
2008-07-06 14:00
Grymt att eran redaktion har en live uppdatering om president valet.

Tackar!
Annons: