/spanien/barcelona/forum/20843.aspx/spanien/barcelona/forum/20843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tibidabo
2008-08-31 21:09
Vart tog den fina försäsongen vägen?
Ingen som vet, ingen som vet.

Om det är köttmur, får man väl försöka borra sig igenom med fart och kraft, och kommer man inte igenom så kanske man ivarjefall får med sig en frispark eller straff. Inte väggspela och passa ut på kanterna allt som oftast.

Det är mål man vill se. Det var nära, men man känner sig mest besviken.

-100% Blaugrana-
Barcelona Jay-z
2008-08-31 21:09
Så jävla PINSAMT.

Hatar den här hanbolls fotbollen och med Yaya i mitten blir det inte bättre. Varför kan vi inte vara mer effektiva låt motståndarna ha bollen gå rakt på mål sluta passa runt till varandra. Alltså shiit Pep är Rejkard när han va som sämst verkar de som.

Sen Yaya och Henry när ska dessa två börja prestera allvarligt talat. Folk sa att det va skadade förra säsongen. Det köper ja men den här säsongen ska de prestera punkt slut.

Keita är mycke snabbare mer teknisk det bli farligare med han på plan än Yaya.

Visste att det skulle bli så här men man blir mer arg när man har rätt.
LoveChelsea
2008-08-31 21:08
Riktigt tråkigt att ni förlorade men ni verkar börja där ni slutade förra säsongen, jag skulle säga som neutral supporter att det är effektiviteten ni saknar, det är väldigt mycket av överarbetande bollar inom offensiv planhalva och få avslut på mål med tanke på dem enorma bollinnehaven ni har match efter match.
Barcelona true_barca_fan
2008-08-31 21:07
jag älskar barca mer än vad ni tror men den här mtachen var den sämsta jag har sett hittils..
jag håller med vissa att Numancia spelade med 10 försvarare men vi borde fan ha gjort minst ett mål..

Barcelona Visca_Barca
Hej allihoppa
jag vet att ni alla är besvikna.
grabbar jag har kanske sett 2-3 gånger att ett lag spelat lite offensive mot barca annars är det alltid 8 backar. numancia skulle aldrig anfalla för de vet va som händer efteråt.
barca äger alltid bollen och det är fan inte lätt och göra mål när det är 8 backar.

BARA FÖRATT DET HETER BARCA OCH VI HAR STJÄRNOR BETYDER DET EJ ATT VI KAN DRIBBLA 8BACKAR.

snälla tänk lite.
Barcelona Messi#10
har sett fram den här jääävla matchen i typ i måndad har tänkt, yes äntligen kan barca visa vad dem går för, hoppas etoo äger men vad händer jo det här altså jag vill nästan gråta
Barcelona Criff
2008-08-31 21:06
Hetfield, att dem inte passar in i Barcelona. Jag vet inte vad som fick dig att börja titta på Barcelona, men jag kan lova dig att majoriteten som besöker Camp Nou varannan helg är inte där för bara titlarna. Dem vill se rolig och underhållande fotboll.
Det är det Barcelona brukar stå för, om du inte bott under en sten?

Genom detta min vän vill jag få sagt, att tränare som brukar satsa på defensiv fotboll passar inte in i vårt Barcelona. Därför är Guardiola ett bättre alternativ än Mourinho.

Mourinho är heller inte så fantastisk då det finns massor med fler tränare som gjort det han redan gjort, men det finns inte många tränare som gjort det tränare somn Cruyff, Rijkaard & Aragones gjort. Dem är fantastiska! Exceptionella tränare som åstadkommit något som inte många tränare ens förstår sig på.

Förstår du nu typ?
Villarreal Xavi #6 || Messi #10
Barca_PXM

Jag tror alla här är lika besvikna som dig. Men du är fan pinsam.. Det var en frustrerande match, helt klart. Men har du tänkt på att Numancia kanske var bra också? Inte tänkt på det, nehe.. Dom satte sin chans, Barca missade sina.
Barcelona Gonzalez_Barca
Hahhahahahaha Barca_PXM

Dra åt helvete för att vara ärlig. Fan gå bli Manchester united fan din jävla medgångssuportrar. Och alla ni andra också. Inget jävla hjärta för laget. Ni är bara här för att Ronaldinho köptes för 5 år sedan och börja göra konstfinter sen kom Messi och alla andra. Ni är så jävla falska att det inte är sant. Är trött på sånna som er. Dra o heja på Manutd och bögen Ronaldo, dagens Ronaldinho. Sen om 3 kommer Inter bli CL mästare och då kan ni dra o heja på dom och Quaresma eller vem fan som kommer vara deras gud då. STÖD LAGET HELA TIDEN OCH INTE BARA NÄR DE VINNER MED 4-0
Visst jag e också jävligt sur just nu men ser ni mig skriva hära, ääh barca e skit, äääh barca suger dani alves 35 miljoner åt helvete osv. fyfan skiter i om jag blir bannad, är bara så jävla lack på folk som er.
Barcelona MessiFP
Ämne: Tycker absolut inte ....Håller med. Tycker faktiskt folk överdriver lite grann när dom säger att det ser precis ut som förra året. Hade vi satt våra lägen som vi skulle gjort så hade ingen här klagat på spelet.

Vi skapade faktiskt många bra lägen, men missar för mycket
Barcelona Kapten11
LoveFcb4-Ever

Nej, jag tänker inte hoppa.:)

Iniesta blev utbytt i stort sett varje match under EM, Xavi gjorde det mycket bra, men ingen av dom var kungar, det var det Senna som var.

Jag har så stora förväntningar på Iniesta, han kan mycket bättre än så här.
Semme
2008-08-31 21:03
hann inte se matchen, men läst lite här. Förstår inte vissa resonemang, hade ni förväntat er ett offensivt nurmancia? , självklart backar de hem och satsar på kontringar. Som någon skrev, de spelar efter sina ressurser..
Barcelona Barca_PXM
Kimmpa_fcb

Du e TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖG, DU fattar inte hur besviken man blir efter FIASKO premier.
Barcelona OkkaPokka1
Vi får hoppas att Deportivo är lika bra som Numancia var nu då. Man släpper detta lite lättare om de vita inte heller lyckas ta tre poäng, Men jag tror faktiskt att Real bryter sin trend på Riazor.
Barcelona DM1982
2008-08-31 21:02
Ja, då fortsätter vi där vi slutade förra säsongen. Vi har stort bollinnehav men vi är väldigt ofarliga där framme. Visst kan man klaga på att Numancia bara backar hem och försvarar sig men vad ska laget göra? Försöka spela gladfotboll mot Barcelona? Mycket tveksamt.

Det är trist att se Barcelona spela fotboll, det går så långsamt och man passar fram och tillbaka vilket passar ett lag som försvarar sig väldigt bra.

Tyvärr är nog Barcelona inte så mycket bättre än så här, vi kommer inte vinna ligan och vi kommer inte komma särskilt långt i CL. Pep kommer kanske till och med få gå under säsongen om det inte blir ett bättre spel.

Nu kanske ni tycker att jag är överdrivet negativ men om man ser till hur Barcelona avslutade förra säsongen och hur det inleder den här så ser man en stark koppling. Tyvärr har inget blivit bättre. Eller jo, Real Madrid ser starkare ut och det bådar inte gott.
Barcelona Ciao-V
2008-08-31 21:01
Tycker absolut inte att det var nåt fel på spelet. Chans på chans men bollen vill för sjutton inte gå in. Credit till Numancia.
Barcelona Kimmpa_fcb
Barca_PXM

Hahaha, så pinsam som dig kan man inte vara.
Jag hoppas verkligen att du blir spärrad från hela svenskafans för alltid.
Pajas!
Barcelona true_barca_fan
jag älskar barca mer än vad ni tror men den här mtachen var den sämsta jag har sett hittils..
jag håller med vissa att Numancia spelade med 10 försvarare men vi borde fan ha gjort minst ett mål..

Barcelona LeoMessi10
kokar riktigt mycket såg fram emot liga starten och den startar med en förlust borta mot nykomlingen numancia men tyckte faktiskt att bojan var helt värdelös såg han ba när han kom in sen va han osynlig
Barcelona Hetfield
2008-08-31 21:00
Det som skulle göra min dag bra igen är om Real förlorar...
Barcelona Messi#10
till alla här i forumet som är riktigt ledsna som jag är.

det är bara första matchen och det många, många matcher kvar så tro inte nu att barca inte kommer vinna ligan.

angående matchen:

tycker keita var riktig pigg den här tiden han fick spela men angående vänsterback platsen så tycker jag att man borde köra med caceres där för jag har hört att han kan vara ytterback.

så här borde barca ställa upp.

valdes
alves puyol marquez caceres
xavi yaya keita
messi etoo iniesta
Barcelona MessiFP
Ämne: Tror inte ni vinner ....
Känns som du kommer hit för att provocera, lite´onödigt exakt efter en förlust?
Villarreal Xavi #6 || Messi #10
loauma

Inte så många här inne som bryr sig om vad DU tror.
Barcelona petersays
"Pep, byt spelidé, jag börjar bli trött på 4-3-3 med spelare på fel positioner."

Jag har tidigare inte hållt med om det men jag börjar känna att det måste finnas en flexibilitet i spelsystemet när rätt spelare inte finns på rätt positioner.

Dagens spel såg ut som slutet av förra säsongen, minus Decos passningar som öppnade upp då och då och åt minstone gav rejäla målchanser.

Alves gjorde en USEL match. Bäst på plan var förmodligen Xavi och Eto'o, och ett bra inhopp av Keita.

Yaya och Abidal verkar behöva öva på passningar och mottagningar igen. Stundtals bedrövligt.

Henry slog bort bollen som hade gett oss mål med Etoo helt fri.

Well, nya tag nästa vecka!

Edit: Messi spelade under sin förmåga också. Kanske fortfarande lite medtagen efter OS?
Barcelona Barca_PXM
2008-08-31 20:59
Här får ni saningen allihop, vad än tränaren och Laporta gör spelar ingen roll. Det handlar om vad spelarna gör på plan, och som det ser ut. Har inget att säga, spotta på hela laget.

De kan inte vinna ett skit, spelar ingen om vi hade Mourinho eller turens änglar. De kan inte spela, nu de har gjort mig ÄCKLIGT FÖRBANNAD och hoppas Real la liga 10 gånger irad så att våra spelare lider i LUGN OCH RO.

Jag har väntat i två säsonger och hela fucking sommaren för en bra premier mot Numancia, men Barca suger. Det e inte Peps fel eller Laporta, sålänge spelarna inte gör bra jobb då går det ÅT HELVETE, de spelar som alkisar bara spotta på spelarna. Ni får ursäkta mig, besviken bara.
Barcelona Hetfield
Criff

Och vad försöker du säga med det?
Du bevisar bara vad jag försökte säga, att Mourinho är en vinnare.

Vad säger det dig när du säger att 20 st tränare har vunnit med feg defensiv fotboll?
Barcelona BarcaFTW
Det värsta är, man har längtat efter denna match ett tag nu...
Barcelona OkkaPokka1
Vi var bra innan vi släppte in målet om man försöker se något positivt i det hela.
Barcelona LoveFcb4-Ever
Kapten11

Säger du att Iniesta hade ett svagt EM?? snälla gå och hoppa! Det var ju han och Xavi som gjorde hela mitfältet i Spanien!
Barcelona FCB_armin
2008-08-31 20:58
true_barca_fan

Det bästa av allt är att du heter "true_barca_fan".
Näe, det tror jag inte...
Annons: