/spanien/barcelona/forum/20841.aspx/spanien/barcelona/forum/20841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-07-10 11:50
"Juliano Belletti
- Daily Mirror skriver att Scolari vill göra sig av med Belletti. (10/7)"

Ta hem hjälten från Paris. Belletti som resten av sitt liv aldrig mer behöver betala för sig på någon av Barcelonas restauranger eller caféer. Han hade blivit en perfekt backup för Alves när denne någon gång behöver vila en match. Kanske kan han gå att få gratis tom?
Las Palmas Pio pio
2008-07-10 11:29
Shi

Jag gillar Van der Vaart men där man får ut mest av honom är ju centralt bakom en anfallare - den platsen han hade med Holland under EM..
Real Madrid Shi
2008-07-10 11:22
Ämne: Camparn på nou //
....
"Vad ska man säga? Hleb gör mycker av de osynliga jobbet också. Löper mycket."

Den klassiska icke-egenskapen, att göra sina medspelare bättre, fråga bara Marcus Allbäck.

Skämt o sido det blir nog bra i slutändan, på tal om Van der Vaart hade inte han passat på Ronaldinhos position, han gör mängder med mål och är en riktigt fin blick för spelet?
Las Palmas Pio pio
2008-07-10 11:21
Jens

Fin artikel. MEN! Man måste på något sätt även kunna vara kritiskt mot Laporta. Sektionerna i klubben (basketen, handbollen m.m.) har sen Laporta varit president missköts ordentligt. Håller absolut med när det gäller det sportsliga, i slutändan är det ju spelarna som avgör på planen hur det går. Men likförbannat sa Laporta för ett år sen att styrelsen hade hittat vad som var felet och att detta skulle åtgärdas. Blev det så?

Sedan så har Laporta gjort en hel del misstag. Framförallt att klubben på något sätt blivit mer politiskt inriktat - iallafall klubbens bild utåt. Och det är fel steg att ta - vi är trots allt en SPORTKLUBB och inget annat..Kritiska måste man ändå kunna vara...

Tack för mig
Barcelona Dizzy
2008-07-10 10:57
Kolla länk! Hleb är klar:)
Barcelona Camparn på nou
2008-07-10 10:48
Ursäkta dubbelpost
Barcelona Camparn på nou
2008-07-10 10:48
Wesley11

Jag är bara trött på inläggen av den typen som man får leta sig förbi för att hitta några med innehåll.
Det är allt för många som gör som du här inne på forumet postar en startelva eller inlägg av typen "Hleb är grymt bra!!"

Om du gör det argumentera gärna för poängen med startelvan fördelar mot 4-3-3 till exempel.

Vad intressant det blir om alla postade startelvor. Mycket utrymme till diskussion.
Barcelona FC-Barcelona
2008-07-10 10:47
har följt Arsenal då jag har kunnat att se deras matcher, och Helb han är nog en av arsenals anledning att dem tog 3 platsen och kom så långt i CL, sen adebayor jag vet killen missar ett jävla antal chanser, men det han är bra på, är att han är nästan alltid där bollen ska koma, så förbättra avslut så får vi en grym striker, men hoppas verkligen ETO stannar :D.

Wesley11, de finns inget man kan göra mot dem här smågrisarna =)
Barcelona Wesley11
2008-07-10 10:40
Spärrad! /Red
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-10 10:36
Wesley11 //

Umm.. Det är bara 10 spelare du har där ;)
Barcelona Camparn på nou
2008-07-10 10:36
Wesley

Att bara posta en startelva så där bidrar inte till diskussionen här inne. Sen består ett lag av elva spelare.
Barcelona Camparn på nou
2008-07-10 10:27
OkkaPokka1

På det sett jag har sett Hernanes komma till avslut utifrån, gå i djupled i den brasilianska ligan visar för mig att han besitter ett naturligt målsinne större än det vi har sett från Hleb.
Hernanes skulle vara en naturlig ersättare för Deco, för framtiden.

Sen måste jag erkänna att jag inte har följt Arsenal stenhårt den senaste säsongen. Det är möjligt att Hleb har växt något.
Men åren innan hade jag har sett vissa tecken som gör mig tveksam till honom.
Jag tror han kan gå in och göra ett godkänt jobb.
Såvidare han accepterar en bänkroll och mindre speltid än vad han hade i Arsenal.
Men ser värvningar av Hernanes och Silva som långt bättre nu ligger risken att man nöjer sig med Hleb.

Jaja framtiden får utvisa. Messi visades förra säsongen att han kunde vinnna matcher ensam för anfallet.
Henry mer aklimatiserad och rehabiliterad från skada går en bättre säsong till mötes. Bojan ett år äldre...
Även om Etoo lämnar så finns det många positiva krafter kvar i anfallet.
Vi får vänta och se. Min magkänsla säger att Hleb inte är det vi behöver.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-10 10:09
Camparn på nou //

På videos kan alla spelare i världen framstå som fenomenala. Skulle säkert kunna hitta en video med något i stilen "The Best Of Oleguer" och man kan tro att han är bäst i världen. Videos är lite väl positiva för ens eget bästa.

Sen tycker jag du ger lite oschysst kritik till Hleb. Han är nästan en carbon kopia av våran lilla vampyr. Bollskicklig , passningsäker. Men de som avskräcker en i det hela måste väl vara hans målfarlighet som inte är farlig och några assister gör han inte så ofta heller men.

Vad ska man säga? Hleb gör mycker av de osynliga jobbet också. Löper mycket.
Barcelona Camparn på nou
2008-07-10 10:02
Jag gillar inte alls värvningen av Hleb. Känns som ett osäkert kort och inte den typ av spelare som kan tillföra något extra till laget.
Har tidigare sett honom som något ojämn och ibland svårt för att värdera rätt. Han är en bra passningsspelare, bra teknik och grym blick för spelet men sådana spelare har vi redan i laget.
Han är 27 och ska vara inne i sin peak som spelare. Att han då ska vänja sig vid en bänkplats i Barcelona vet jag inte hur han kommer klara av. Tror det kommer utvisa sig i blandade insatser.
Skulle mycket hellre se en värvning av Hernanes.
En spelare för framtiden yngre och lättare att acceptera bänken.
På de videos jag har sett mer målfarlig än Hleb.
Prat om att Hleb ska spela vänstermittfältare upprör också. Visst han skulle kunna göra ett habilt jobb därifrån servera passningar till Henry/Bojan men en vänstermittfältare måste också kunna göra mål något Hleb är för dålig på.

Nej Silva borde man satsa på dit. En spelare med forward spetskompetenser han har också problem med målskyttet men jag tror han kan utveckla med åren.

Hernanes Silva behåll Etoo hade varit varit ett mycket väl godkänt från ledningen.

Hleb verkar ju ses som en ersättare för värningar av Silva och Hernanes och ja jag förstår en del av poängen med Hleb hans mångsidighet att spela på flera positioner har sin poäng precis som Iniesta vilken man kan säga att han är en sämre version på.

Köp Hleb sälj Etoo värva in någon habil ersättare känns inte lika ultimat.

Bara att jag hellre skulle vilja sett två mer utpräglade spelare till de båda positionerna. Ledningen har gjort ett utmärkt jobb på värvningsfronten så här långt fall inte nu när det kommer till de offensiva värvningsbesluten.

Behåll för guds skulle Etoo Laporta!
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-10 07:51
Ta de lugnt med Hleb nu. Inget är klart förrän de står på officiela hemsidan. Regular Basis.
Barcelona Dinho, Alves, Messi
2008-07-10 07:30
Adebayor tydligen till salu nu. Att dömma av gallianis uttalande (om det nu är sant) tycker jag att Ade till barca och ronaldinho till milan låter troligt. Dinho i all ära men tror faktiskt inte att det är en allt för dålig affär, då han enligt mig har gjort sina bästa säsonger för klubben.
Barcelona FCB :)
2008-07-10 06:06
Om nu Hleb är klar, så är det egentligen bara en sak sm fattas; att värva en riktigt vass forward. Om nu både Eto'o och Ronaldinho lämnar, så behövs möjligen 2 nya forwards, fast det är väl ingen som vet vilket system Pep kommer att införa. När/om vi värvar någon mer forward(som är ett måste enligt mig) så måste det vara en som spetsar till laget, alltså ingen ezquerro typ, det vore tjänstefel. Forwards som jag ser uppfyller kraven för spela i Barcelona är David Villa, Arshavin , möjligtvis Adebayor. Så skulle en forward av högsta klass bli klar för klubben, så ser jag laget som komplett. Bra Målvakter, Betydligt bättre backar än i fjol, Bredare mittfält, och vasst anfall.

Barcelona Gabriel
2008-07-10 04:07
Tycker inte ledningen sköter deras jobb när de gäller att "ersätta" deco, eto'o och ronaldinho. Ronaldinho går det aldrig att hitta en ny variant av, han när han var som bäst går inte att ersätta, nånsin, men man måste ändå hitta en spelare som man tror ska kunna klara av att axla hans roll i laget och det tycker jag verkligen inte hleb är. Egentligen om jag ska vara ärlig så finns det bara Kaka och C.Ronaldo som skulle klara av det, och det är en omöjlighet. Just därför tycker jag att det är bättre att vi inte försöker hitta en spelare som ska axla hans roll (vet att jag säger emot mig själv nu men orkar inte ändra på det jag skrev tidigare) utan istället bygger om laget på ett annat sätt. Diego, Silva, Villa, det är spelare jag hade välkomnat med öppna armar.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-10 04:00
vi har sett att det inte funkar rätt för henry som vänster forward, det har flera anledningar säkert. men nu vad som är intressant är att vad kommer Pep starta med i anfallet, och hur kommer startuppställningen se ut forutom backlinjen som alla känner till.

om det går bra på första halvan, vilket jag tror kommer hända. då har vi chans att ta ligan, men först måste laget komma igång med allt. alltså målskytet, defensiven, offensiven, samspelet, lagandan, formen, taktiken osv.

jag känner att Pep går mot rätt väg och planerar rätt, den enda biten som är kvar anfallet faktiskt. ser framemot vilka det blir och vilken prestation uppstår, seriöst jag luktar att barca gör kraftig comeback.

vad tror ni?
gärna kommentarer?

bara barca o inget annat!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona SaM__-
2008-07-10 02:49
Veintiséis //

Heh, tycker din teori är väldigt lätt att få hål på. Du kanske har glömt benämningen R-E-M, el tridente magico. De fick inte det namnet av en slump. Du kanske har glömt alla matcher de tre har spelat tillsammans under Ligan 05/06, vilket lir det bjöds på då. El Classico 0-3, R-E-M från start, som du själv nämner Chelsea borta. Det är matcher man kommer ihåg bara sådär, sen finns det ju matcher som Racing hemma, Getafe borta, lite mindre matcher där dessa tre herrar fungerade ihop. Så där spricker din teori lite. Att allt föll ihop sakta men säkert var nog att vår spelidé var sönder-läst vilket man klart kunde se Chelsea borta, Sevilla supercupen direkt på säsongen efter 05/06.

När det gäller dinho har det gått utför egentligen sedan guldmatchen i Paris 2006. Efter det mycket märkliga VM har det sakta men säkert gått utför. Orsakerna är nog många, men att en spelare ska tappa så pass myket på grund av en annan spelare är inte särskilt troligt utan jag tror det har med andra faktorer att göra. All festande? Han är helt enkelt inte lika rapp längre. Men nu ska vi inte gå in på Dinho historian den har vi diskuterat allt för länge och haft olika teorir på vad allt detta har berott på.

Bona nit, och välkommen Hleb :)
Barcelona Veintiséis
2008-07-10 02:20
Hallå alla. Har suttit och tänkt på detta ett tag och vet inte om någon annan har märkt detta, men angående Ronaldinho så var det ju, iaf som jag har märkt att i takt med att Messi blev bättre och bättre så blev Dinho sämre. Visst 05/06 peaka ju Dinho och man kan ärligt talat inte säga att Messi var sådär jättedelaktig i våran CL triumf med undantag för bortamötet mot Chelsea.

Istället blev det så att i takt med att Messi klivit in och fått mer och mer utrymme har det drabbat Dinho och det tror jag är en av anledningarna till att han blev sämre eftersom han inte fick bollen på samma sätt som förut, han var inte lika livsviktig som förr. Sedan har ju sämre fysik och liknande sin anledning. Men min poäng är iaf att när Messi har varit som bäst är då Ronaldinho presterat som sämst. Vi alla vet när Messi var skadad 06/07, då klev Dinho fram och satte de där livsviktiga målen och höll oss kvar uppe i toppen. Det är nog det som är bekymret, Ronaldinho och Messi ska inte spela tillsammans i mina ögon tyvärr... De kompletterar varandra inte särskilt bra.

Guily och Eto'o funkade bättre med Ronaldinho än Messi och Eto'o. Mest för att Messi inte är den djupledslöparen som Giuly var och det är precis det som fattas i dagens Barça.

Edit: Stavade Guily/Giuly på två olika sätt eftersom jag inte minns vilket som var rätt :)
Barcelona Smacked
2008-07-10 01:50
Hernanes och Silva/Villa:D
Barcelona Barca_PXM
2008-07-10 00:58
alexander hleb är absolut bra val, det e inte heller tveksamt val om man säger så. jag e väldigt nyfiken på nästa värvning, det ska inte värvas för mycket men man ska rusta upp tillräckligt för att gå långt.
Barcelona Suñol
2008-07-09 23:57
Annars så är Hleb om han blir klar inte så dumt efter som han är en väldigt versetil spelare. För att inte nämna en decimeter längre en våra små katalaner.
Barcelona Suñol
2008-07-09 23:46
På tal om presidenter så får ju Gaspart alltid en känga för sin katastrofala tid som president men han är den absolut trevligaste och dedikerade presidenten vi haft. Det var väl det som blev hans fall han var mer supporter än något annat.
Barcelona Kapten11
2008-07-09 23:26
Det snackas väldigt mycket om vem som ska försöka ersätta Ronaldinho, men ärligt talat, vem har sagt att man i överhuvudtaget vill ha den typen av spelare på den positionen, om man nu fortsätter att använda sig av samma spelsystem.

En annan typ av spelare är kanske att föredra, det finns ändå ingen spelare av Ronnies typ, som är i närheten av det han presterade för ett par säsonger sen. Dessutom tog han ofta(med rätta), väldigt mycket plats, allt skulle gå genom honom, kanske bättre att skapa en bra balans istället nu när vi inte har en sån spelare i laget(med allra största säkerhet).

Apropå snacket om Hleb, så är han som sagt väldigt lik Iniesta i sin spelstil, därför har jag lite svårt att förstå värvningen.
Men samtidigt, ge killen en chans. Sluta jämför honom med Ronnie, och om ni ändå måste göra det, jämför honom med dagens, fete brasse.
Barcelona Smogen
2008-07-09 23:05
oj, shit....hur kunde jag glömma den mest trovärdiga sidan av alla, tribalfootball.. :)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-09 22:47
Riktigt skönt om Hleb kommer, ända sedan han ryktades hit har jag varit positiv för en värvning medans många här har sagt att de absolut inte vill se honom och säger att han är dålig.
Hleb gör inte många mål men han gör så mycket annat för sitt lag, att säga att han inte är tillräckligt bra är skrattretande.
Barcelona Ciao-V
2008-07-09 22:26
Nihat i Barcelona?
Nej, han stannar nog i Villarreal. Skulle inte passa Barcelona.
Arshawin, ja, men ryssarna övervärderar honom. Han gjorde ett antal bra match och så vipps, han kostar plöstligt 30 miljoner euro ,eller så vill de ha Messi och lägger till 20 miljoner.

Barcelona agerade rätt så bra mot Zenit. Inte ett öre mer än 15 miljoner. För lite mer än den summan finns det fler bättre alternativ att få.
Jag hade hellre tagit Hernanes.
Barcelona B.G
2008-07-09 22:12
Valdes, Pinto

Alves, Cecares

Milito, Pique, Puyol, Marquez

Silvinho, Abidal

Keita, Toure, Iniesta, Xavi

Henry, Messi, Hleb, Bojan

Thuram, Eto'o, Ronaldinho, Gudjohnsen, Ezquerro och Oleguer lämnar

Silly Season är inte över men vi måste ha bättre bredd i truppen. Jag är emot att använda orutinerade juniorer (talanger).
Fansen (vi) har ju stora krav att Barcelona ska vinna något varje år och det kan man inte göra med unga talanger, se bara hur det går för Arsenal säsong efter säsong. De spelar fint men vinner inget.

Barcelona ville tydligen köpa två spelare till, Hleb är en av de. De sista att joina truppen bör enligt mig vara någon av Arshavin eller Nihat. två mycket giftiga anfallare, Nihat är ett säkert kort medan Arshavin är ett mindre säkert kort, han spelade bra mot Sverige och Holland men försvann helt sedan mot Spanien. En sak att möta Stoor-Hansson-Mellberg-Nilsson,
Bouhlarouz-Oijjer-Mathijsen-Bronkhoorst och en annan sak att möta Ramos-Marchena-Puyol-Capdevilla...
Annons: