/spanien/barcelona/forum/2084.aspx/spanien/barcelona/forum/2084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-15 16:44
Vem är Montero från Swansea?

Han spelar som vänsterytter och han dribblar förbi Newcastle spelarna två och två. Efter alla dribblingar så fick Newcastle's högerback nyss rött kort efter alla frisparkar som han orsakade.
Barcelona Junta Dimision
2015-08-15 16:34
@11-9-10:

Jo men hur mycket är han värd liksom? Vermaelens marknadsvärde måste ju ligga på max 4-5 miljoner euro i dagsläget, alltså skulle vi betala behöva betala minst 33 m pund utöver honom, vilket vi skulle kunna få Laporte för. Martinez har varit väldigt determinerad om att Stones ska stanna och om han ska lämna så är det för minst, notera minst 35 miljoner pund.
Barcelona 11-9-10
2015-08-15 16:10
Junta Det är troligare att vi får ner priset på Stones än laporte tyvärr. Det tåget har tyvärr gått Sen så har vi alltid vermaelen att använda oss av i eventuella förhandlingar Stones är något speciellt, hans brytningar och spelförståelse är otroligt bra. Hans spel med fötterna är i princip klockrent
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-15 16:03
Ligamatchen är betydligt viktigare än returen. Kan hålla med om att det är viktigt med ett psykologiskt övertag men man ska verkligen inte spela någon som är småskadad eller behöver vila. Spelare som Dani Alves och Masken som spelat Copa America samt båda supercupmatcherna hade jag kunnat tänka mig att bänka på måndag. Naturligtvis inser jag att Messi kommer spela, något annat hade varit ytterst förvånande. Men som sagt, spela inte de som behöver vila till helgen. Bravo Adriano-Pique-Vermaelen-Mathieu Rakitic - Busquets - Iniesta Pedro - Messi - Rafinha Backlinjen och anfallet är inget vidare men jag anser att det är mittfältet som är den viktigaste lagdelen när det gäller att undvika kollektiv kollaps och total okontroll över matchen. Med detta mittfält och Messi är mycket vunnet. Ett fungerande presspel kommer skydda backlinjen och dölja deras individuella brister. Dessutom kan vi med den här elvan vila Alves, Masken och Suarez som helt klart kommer behövas i fullt slag när det vankas ligapremiär.
Barcelona Junta Dimision
2015-08-15 15:59
@11-9-10:

Tja, Everton vill ha dryga 35 m pund för honom så det blir mycket pengar att punga upp. Tycker hellre att man ska gå för Laporte då, som kan ligan mycket bättre och är minst lika bra om inte bättre än Stones.
Barcelona Thierry Henry
2015-08-15 15:51
@L.A.M Nr 10:

Men snälla. Det räcker väll att vinna med 3-0 ? Skulle inte vi Fc Barcelona som har vunnit 4 titlar hitills detta året kunna vinna med 3-0 mot Bilbao hemma på camp nou? Vi har världens bästa lag och måste göra allt i vår makt för att vända på mötet i nästa match.

Spanska Supercupen må inte va en viktig titel per sig. men en vinst där kommer stärka moralen inför hela kommande säsongen. Den matchen är psykologiskt sett 10 gånger viktigare än liga premiären. Flera av spelarna har uttryckt önskan om att vinna alla titlar detta året och matcha barca 09s prestation. Man ska inte underskatta den psykologiska fördelen man har sålänge det finns en möjlighet och ett mål hos våra spelare att skapa historia.

Vi är världens bästa lag. Att kasta in handduken och börja rotera ska inte ens va ett alternativ. Spelar ingen roll vilka motståndare eller förutsättningar som råder. Vi ska göra allt för att vända på ett sånt här resultat. Den här klubben är inte vilken som helst och losermentalitet får inte plats här för då riskerar allt att raseras. Det här är fc barcelona och vi räds inte Atletic Bilbao. Dom skall betvingas i nästa match på camp nou. Punkt slut.
Barcelona 11-9-10
2015-08-15 15:41
Ska mittback värvas så är det fan Stones från Everton. 21 år gammal och jag hittar absolut ingenting dåligt med honom Helt fantastisk
Barcelona 11-9-10
2015-08-15 15:29
Deulofeu med 5 minuters inhopp, vaaammooo
Barcelona Liunil Masse
2015-08-15 15:18
Flavia Eller Douglas :) Glöm inte att ledningen hade chansen att värva en bra back-up till Alves innan transferban. Det blev Douglas, no words...
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-08-15 15:12
Bartra och Sergi Roberto är det sämsta La Masia producerat. Det har jag tyckt i flera år nu. Skyller inte gårdagens förlust endast på dom då samtliga spelare underpresterade, men vill ba få det sagt.
Barcelona wallmannen
2015-08-15 15:12
Matchen på måndag ska spelas och vinnas. Om det räcker för att lägga vantarna på bucklan återstår dock att se... Man ska dock ge det en chans annars tycker jag man visar upp en opassande förlorarmentalitet.

Jag tror mycket hänger på om Messi antar utmaningen..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Flavía
2015-08-15 15:02
@Liunil Masse:
Om Danilo skadar sig så är Carvajal tillgänglig eller tvärtom beroende på vem som skall starta på högerbackspositionen för Real. Om Alves skadar sig, behöver vi förlita oss på våra överskattade evighetstalanger som Sergi Roberto & Bartra eller en avdankad Adriano fram till Januari.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-15 14:56
Om Pepe eller Ramos skadar sig så har Real Varane. Om Piqué eller Masche skadar sig så har vi Bartra. Skjut mig.
Barcelona 11-9-10
2015-08-15 14:48
Komigen tror ni verkligen inte att det finns en chans för vändning? Vi spelar på camp nou för fan
Barcelona Liunil Masse
2015-08-15 14:45
Dags att öppna plånboken Bartomeu? Jag vet att nyförvärv inte kan spela fören Januari men det är skrämmande att vår bästa elva är bäst i världen men reserver är segunda-klass. En klubb som Barcelona förtjänar en bättre bänk. En bättre mittback om Piqué eller Masche går sönder, en bättre defensiv mittfältare om Busquets går sönder, en bättre ytter om Neymar eller Messi går sönder, en bättre striker om Suarez går sönder. Vi har sämst bredd av alla toppklubbar. Det är sån otrolig skillnad på bästa elvan o bänken så det är skrämmande. Man blir förbannad. Atletico Madrid har bättre bänk än oss för fan.
Barcelona the cameroonians
2015-08-15 14:43
L.A.M

Messi vilar aldrig, tror inte Lucho vågar bänka honom...

Dessutom är en vinst det bästa botemedlet eftersom vi ju möter just Bilbao i ligan nästa helg. Vi måste visa var skåpet ska stå, och deras trupp är ju t.o.m skralare än vår så de ska få jobba för bucklan och poängen.

Det största skälet att spela det bästa laget är att det fff finns en liten chans till en remontada och Barcelona är ingen klubb som ska ge upp på förhand.
2015-08-15 14:43
@L.A.M Nr 10:

Jag håller med dig och er som tycker att det är onödigt att slita ut laget på måndag redan så här inför de kommande tuffa tuffa liga matcher. Hade Bilbao vunnit med 3-1 hade jag velat att Barca kämpat för att vinna titeln. När Neymar och Alba är borta så vill jag inte att Lucho riskerar mer skador och sliter ut laget inför den schema Perez och spanska förbundet har tagit fram Barca.

Låt samma lag utan Messi och Suarez möta Bilabo och visa att de kan bättre än de gjorde igår ikväll.

Någon som vet hur det står till med Neymar, Busi och Alba på skadefronten ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-15 14:29
Frågan är om man ska fortsätta med att rotera nu på måndag när man ändå spelat bort sina titelchanser i och med gårdagens katastrof. Ligan börjar nästa helg om jag inte tar fel, vila då Messi, Suarez och de som behöver det. Ska jag vara ärlig är man inte särskilt bitter över att det inte blir någon Supercup, det absolut viktigaste är att något liknande inte händer igen. På Camp Nou kommer vi kanske kunna vinna med ett sämre lag, kanske inte men jag tycker inte det är nödvändigt att slita ut sig helt på en match som inte kommer spela någon roll.
Barcelona the cameroonians
2015-08-15 14:02
Väntar på att Messi ska börja följa Bayern på Instagram... Bartomeu darrar... :-)
Barcelona 5puyol5
2015-08-15 14:01
Jag har nu tittat på highlights från gårdagens match, vilka amatör misstag laget står för! Ter Stegen kunde väntat in bollen och bara plocka den med händerna, S.Roberto kan fan inte passa bollen under press och direkt skyldig till Bilbaos andra mål, Adriano gör bort sig totalt när bollen är under hans fötter och inte nog med så struntar han i att försöka få tillbaka bollen och backar istället för att sätta press på bollhållaren och sista målet är bara flummigt agerande av D.Alves! Enrique tog denna match som en försäsongsmatch och inte ens motiverade sina reserver, helt värdelös coachning och en remontada lär bli omöjligt med tanke på att laget får vila 2 dagar och 4 mål i baken! Hoppas Enrique har lärt sig läxan och tar Bilbao på bortaplan i ligan med största allvar!
Barcelona oocbgb
2015-08-15 13:53
[QUOTE=Flavía]Bartra har inte blivit hackkyckling utan anledning, något som vi såg under gårdagen bland annat. Sanningen är att Bartra brukar väldigt ofta spela matcher mot lag som Levante och Cordoba. I sådana matcher, framstår Sergi Roberto som en spelare värd €50M och Pedro ser ut som Messi. Men när Bartra spelar mot väldigt bra lag (bortsett från gruppspelsmatchen mot PSG), finns det en rad matcher där han har presterat dåligt milt sagt. Då är det inte alltför ovanligt att se vissa Bartra-anhängare på forumet använda ursäkter såsom: 1. Han är ringrostig. 2. Han är ung. 3. Han behöver spela flera matcher i rad, inte hans fel. 4. Han var skadad före matchen. Ett hype kring Bartra har uppstod på forumet p.g.a. dessa faktorer: 1. Han är ung, och det finns en enorm partiskhet för unga spelare på forumet. 2. Han är katalan. 3. Han har hjärta och passion för Barca. 4. Han har spelat bra mot svaga mitten/bottenlag. Föreställ er om Bartra inte var en katalan utan kom från typ Estland. Idag hade han tillhört något mittenlag i den estländska högstadivisionen och möjligtvis kostat kanske säkert runt €1M eller något. Det är mestadels icke-fotbollsrelaterade faktorer och denna eviga behov av nya La Masia pärlor och hjältar som skapat kring denna villfarelse om Bartra. En kollektiv hype och en enorm övertro i Bartra kommer säkert få honom att bli en Samper eller någon annan "ny" talang som man desperat behöver. [/QUOTE] Bra analys. Jag själv gillar honom men han känns som lite som Bojan, och alla andra talanger som till slut var 24 år och fortfarande talanger. För nåt år sen kändes han som el capitans naturliga arvtagare men så har det inte blivit, och verkar aldrig bli heller. Men om ingen tränare för a-laget senaste fem åren haft nåt vidare förtroende för honom så säger väl det allt. Synd, jag gillar honom.. Men han verkar inte ha vad som krävs för denna nivån, iaf inte utan kontinuerligt spel vilket inte kommer hända i Barca. Han får väl gå till Stoke som alla andra..
Barcelona Sentuary
2015-08-15 13:27
Kicka skiten Enrique! Vilken jävla pajas jag skiter fullständigt i hans jävla trippel. 4-0 mot jävla Bilbao? Tror han det är dagis eller att han är i Roma och börja skoja med sina patetiska startelvor? Ärligt talat Bartra och Roberto borde aldrig mer ta på sig vår tröja, om de är talanger som ni säger så är de världens sämsta talanger. Världens bästa lag ska inte förlora med såna siffror som många här säger, pinsamt att det ens ska hända.
Barcelona zick9
2015-08-15 13:20
Flavia

Bartra spelade mot Atletico Madrid i CL och gjorde det väldigt bra.
Flavía
2015-08-15 12:57
@ElRaval:

Bartra har inte blivit hackkyckling utan anledning, något som vi såg under gårdagen bland annat.

Sanningen är att Bartra brukar väldigt ofta spela matcher mot lag som Levante och Cordoba. I sådana matcher, framstår Sergi Roberto som en spelare värd €50M och Pedro ser ut som Messi.

Men när Bartra spelar mot väldigt bra lag (bortsett från gruppspelsmatchen mot PSG), finns det en rad matcher där han har presterat dåligt milt sagt. Då är det inte alltför ovanligt att se vissa Bartra-anhängare på forumet använda ursäkter såsom:

1. Han är ringrostig.
2. Han är ung.
3. Han behöver spela flera matcher i rad, inte hans fel.
4. Han var skadad före matchen.

Ett hype kring Bartra har uppstod på forumet p.g.a. dessa faktorer:

1. Han är ung, och det finns en enorm partiskhet för unga spelare på forumet.
2. Han är katalan.
3. Han har hjärta och passion för Barca.
4. Han har spelat bra mot svaga mitten/bottenlag.

Föreställ er om Bartra inte var en katalan utan kom från typ Estland. Idag hade han tillhört något mittenlag i den estländska högstadivisionen och möjligtvis kostat kanske säkert runt €1M eller något.

Det är mestadels icke-fotbollsrelaterade faktorer och denna eviga behov av nya La Masia pärlor och hjältar som skapat kring denna villfarelse om Bartra.

En kollektiv hype och en enorm övertro i Bartra kommer säkert få honom att bli en Samper eller någon annan "ny" talang som man desperat behöver.
Barcelona enkos
2015-08-15 12:47
Ja man blir upprörd även om det vore en träningsmatch. Världens bästa lag ska bara inte förlora med 4-0 och intr släppa 8 på tre dagar.. Det är förnedrande
Barcelona Junta Dimision
2015-08-15 12:47
@CRset:

Är det kräset att kritisera sitt lag när de förlorar med 4-0? Spelar de som de gjorde igår och tas laget ut som det gjordes igår så är det mer än totalt förståeligt att laget och tränaren ska ha kritik (främst tränaren i det här fallet). Att kritisera sitt lag för att bli överkörda med 4-0 är inte att vara kräsen, det är att ha rimliga krav på sitt lag för inte fan är vi Cordoba (no offence Cordoba supportrar). Bara för att vi vann trippeln så ska det inte ursäkta vårt lag att förlora på sättet de gjorde med 4-0.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-15 12:45
hoppas denis suarez får chansen elr rättare sagt robertos plats nästa säsong. killen kan bli riktigt bra.
Barcelona Himne del Barcelona
2015-08-15 12:36
En förlust i en spansk supercupfinal. Är det verkligen något att bli upprörd över? Titeln i sig betyder ju i ärlighetens namn inte särskilt mycket - förutom möjligen att kunna stoltsera med sex titlar, även om det faktiskt bara är tre av titlarna som är riktiga titlar (om det nu finns något som heter riktiga titlar) - och de är ju redan vunna för flera månader sedan. Allt det där vet ju alla innerst inne, men det spelar ingen roll. Det smärtar ändå. Det smärtar alltid att se sitt lag förlora oavsett sammanhang. Jag tror att alla tycker det är precis lika jobbigt att se sitt lag förlora - särskilt på det här sättet. Vi har bara lite olika sätt att hantera det. Vissa tar ut sin frustration genom att hitta syndabockar och kräva förändringar och avgångar åt alla möjliga håll och kanter. Andra försöker intala sig att "äsch spanska supercupen är ju ändå ingen riktig titel", även om man innerst inne tycker det känns skitjobbigt att Barcelona förlorade matchen. Även om det kan bli lite väl överdrivet och drastiskt ibland tycker jag det kan vara okej. Det visar trots allt bara att man bryr sig. Vid den här typen av pinsamma, smärtsamma, provocerande svaga insatser från Barcelona brukar jag försöka tänka på de stunder som de här spelarna har bjudit oss på magi och spelmässiga insatser som fått oss att känna såväl stolthet som glädje. Efter den här typen av nederlag hjälper det mig att tänka på att vi trots allt kommer att bjudas på många ljusa stunder även den här säsongen - oavsett om det leder till några nya titlar eller ej.
Barcelona Barca4life98
2015-08-15 12:02
Det som skulle behöva göras i Januari; - Köpa en ny mittback (?) - Köpa en ny vänsterback/upp med Grimaldo. - Köpa en Xavi-liknande mittfältare (Thiago) - Sälja Roberto, Douglas, Bartra, Adriano. • (Vermaalen var åtminstone bäst i backlinjen igår han kan stanna.) • Om Rafinha inte blir bättre så vill jag ersätta honom med Denis Suarez nästa säsong. Truppen; MATS, Bravo, Masip - Alves, Vidal - Pique, Mascherano, Mathieu, Vermaalen, ny mittback - Alba, ny vänsterback - Rakitic, Busquets, Iniesta, Arda, Rafinha, ny mittfältare - Messi, Neymar, Suarez, Sandro, Munir
2015-08-15 11:48
CRset

Tror inte du har fattat än varför alla är så arga. Folk är inte arga för att vi har förlorat en titel. Det som gör alla så arg är att vi fick smaka på vår egen medicin.
Vi blev förnedrade. Hela världen såg vad vi har för bänkspelare.
Det som är ännu mer sjukt är att 5 av de senaste mål vi har släppt in kom efter att Barca spelarna har get bollen till motståndarna.

Det är för många korpspelare på bänk. Detta är skrämmande Gud förbjude om några viktiga spelare blev skadade under hösten kommer det gunga för Barca. De kommande motståndare kommer att studera dessa två matcher med Bilbao och Sevilla.
Annons: