/spanien/barcelona/forum/20839.aspx/spanien/barcelona/forum/20839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcamannen
2008-07-11 00:53
Tjenare!
ä det nån som vet när la liga drar igång igen?
Barcelona Smacked
2008-07-11 00:21
Faen asså,att se Hernanes i en azulgrana tröja börjar bli mer som en dröm än verklighet:/
Barcelona BlueRed\
2008-07-11 00:10
Ämne: stannar laporta elle....
Har inte sett något nytt komma upp förutom det som står på startsidan
Barcelona Oha789
2008-07-11 00:09
heej alla Barca fans :D

jag ar utomlands so jag kommer skriva lite konstigt.

varfor har man inte Laporta po sylly Seasong :D han ar ju ockso po veg bort hahaha, skulle vilja att han stor med dar bekreftade overgongar UT Joan Laporta och bekreftade Rossel IN :D, tenck po saken.
Villarreal Platero
2008-07-11 00:06
stannar laporta eller går han?
hört att han stannar trots allt men antar att ni har bättre koll hehe
Barcelona Tompa
2008-07-10 21:54
labarca:
Räkna inte med Ronaldinho i Barca nästa säsong. Han trivs inte i Blaugrana längre och själv anser jag han ska säljas medans vi fortfarande kan få ut en ansenlig summa för honom.
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-10 21:51
labarca

Ja om Eto'o och Ronaldinho lämnar så står vi kvar med 3 anfallare. Vi vet ännu inte om pep tänkte spela med 1,2 eller 3 anfallare, men tänk dig om vi spelar 4-4-2.Och en anfallare blir skadad, säg ett halvtår. Sen står vi där med 2 anfallare halva säsongen...
Barcelona Tompa
2008-07-10 21:50
Vilken cirkus! 60 % röstade mot Laporta i misstroendevalet och nu avgår 8 st i styrelsen. Tyvärr är det bara och konstatera att klubben FC Barcelona inte mår något vidare f.t. Visst, ekonomin går som tåget (givetvis positivt) men vad hjälper det när det är totalt kaos i klubbledningen? Fortsätter den här soppan (väntar bara på nästa batalj om Messis önskan att delta i OS) kommer det antagligen inte bli någon rolig säsong 2008/2009 heller.
Barcelona labarca
2008-07-10 21:32
asså jag fatar inte varför nästan alla vill ha anfallare vi har ju henry bojan (eto) (ronaldinho) messi kanske nån mer det räcker för oss vi behöver inte lägga mer pengar på anfallare.
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-10 20:36
Jag läste idag att Galliani har sagt att Adebayor är till salu. Om Barca köper honom så ser jag mer än gärna att Eto'o sticker. Vi gar fortfarande Henry, Bojan kvar på anfallet.

Ciao-V:

Glöm inte bort att Ronaldinho var en av världens bästa fotbollsspelare för inte så många år sedan. Kommer han upp i toppform igen så finns det inte många backar som skulle kunna stoppa honom. & nu när Deco är borta så kommer vi behöva någon annan på hans plats.
Barcelona BlueRed\
2008-07-10 20:35
Ämne: kanske det är person....
Snackade med Evicka om det igår han sa att dem inte bryr sig om det i Spanien :S, men kan ju testa.
Barcelona Smogen
2008-07-10 20:33
kanske det är personnummer?
Barcelona BlueRed\
2008-07-10 20:20
Någon som är medlem i Barca? tänkte fråga när man ansöker så står det att man ska skriva ID/Pass nummer och så, jag hittar inte mitt pass så undrar vad det är för något på "ID´n" dem vill ha?
Barcelona Smogen
2008-07-10 20:06
Ronaldinho och Etoó sticker nog i vilket fall som helst, framförallt med tanke på att klubben och Ronaldinho är på rejäl kollisionskurs när det gäller hans medverkande i OS, samma bråk som med Messi. (däremot lär ju inte Messi lämna den närmaste tiden) Finns risk att det blir ett nytt jättebråk om det där inom de närmaste veckorna.

Ja, enligt mig kan man nu snacka om kris i klubben, när halva ledningen avgår är det flera saker som är ordentligt fel. Jag gissar på att Soriano och t.ex. Vicens väljer att avgå för att inte förstöra sina chanser till att ta över klubben om två år. De kommer antagligen tillsammans jobba med möjlgiheten att vinna nästa presidentval.

Laporta? Ja, vad ska man säga, hade Laporta tänkt till klubbens bästa hade han nog avgått idag. Då hade förmodligen resten av ledningen stannat och man hade troligen fått lite lugn och ro till nästa presidentval om två år.

Istället väljer nu Laporta att stanna. Tror han vill visa världen att han är rätt man för jobbet. Han hoppas bli ihågkommen som en av de riktigt stora presidenterna i Barcas historia,
kanske bli ihågkommen i historieböckerna som den första president att ge Barca två CL guld...

Slutligen, en president bör veta när det är läge att kämpa och när det är läge att avgå för det storas bästa, idag tror jag Laporta valde fel. Det kommer blåsa orkanvindar i media de närmaste dagarna, men nu finns det nog ingenting som får Laporta att avgå, man hittar nya direktörer, värvar ett par spelare till och reder ut stormen, sen är det bara att hoppas att säsongen blir lyckad sportsligt och ekonomiskt annars blir det nog en del två i detta alldeles för snart...
Barcelona Ciao-V
2008-07-10 19:56
RobelSamsoon_

Ronaldinho får jätte gärna sticka. Han verkar ha tappat suget i Barcelona. Räkna inte med han.
Barcelona marcus
2008-07-10 19:51
Man vet inte riktigt bagrunden till allting men jag tycker faktiskt väldigt synd om Laporta.

I mina ögon kunde han inte gjort så mycket anorlunda. Det skulle vara att sparka Frank året innan. Men det är enkelt att vara efterklok.

Det är snarare Ronaldinho och spelarna som borde få den tunga kritiken. Det är dom som vände fansen och klubben ryggen till när dom prioriterade annat än fotbollen.

jag hoppas Laporta stannar. Jag hoppas han får sin revansch!
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-10 19:51
sticker Ronaldinho nu när Laporta förmodligen inte avgår?
Real Madrid Shi
2008-07-10 19:47
Rambla

Känns som att allt börjar gå förlångt med Laporta. Han bör nog avgå för klubbens bästa så man kan börja om på 0 då de som är emot Laporta inte kommer ändra sin åsikt helt plötsligt. Sen ser jag ingen mening i att slösa 2 år till på ett projekt som inte kommer vara långvarigt. Bättre att börja på ruta 1 som vi gjorde och bygga om med en ny president istället än med Laporta då han ändå bara sitter i 2 år till.
Barcelona Ciao-V
2008-07-10 19:43
De åtta har själv valt att avgå som en konsekvens av förtoende omröstningen som gick emot ledningen.
De ska väl antagligen ersättas av nya.
Hoppas man nu lägger fokusen på annat.
Barcelona Rambla
2008-07-10 19:42
Shi:

Konstigt? Nja, fler styrelseledamoter anser att Laporta bör avgå, när så många socis var emot hans fortsättning. Laporta vill inte avgå, han är säkert revanschlysten. Då väljer de istället att avgå.

Det är inget fel på ekonomin, utan snarare obalans i själva klubben.
Barcelona nemo
2008-07-10 19:39
Hur gör man nu när dessa 8 lämnar? Väljer man in nya styrelsemedlemmar eller?
Real Madrid Shi
2008-07-10 19:37
Rambla

Soriano är väl ekonomi chef och gick ut nån dag sedan och berättade om hur bra ekonomin känns konstigt att han avgår helt plötsligt.
Barcelona Rambla
2008-07-10 19:34
Alla är nära män till Laporta, åtminstone var de det. Även Rosell var det en gång. Allt har ett slut.
Real Madrid Shi
2008-07-10 19:24
Smacked

Är inte Vicens, Soriano och Ingla nära män till Laporta?
Barcelona Smacked
2008-07-10 19:18
8 ledamöter avgår,Albert Vicens, Ferran Soriano, Marc Ingla, Evarist Murtra, Toni Rovira, Xavier Cambra, Clàudia Vives-Fierro och Josep Lluís Vilaseca
Barcelona GLB
2008-07-10 18:44
Ämne: Nån som vet vart Ezq....
Normalt brukar de få nummer ganska omgående, men med tanke på den förväntat stora omsättningen av spelare i sommar kommer man att vänta med att spika nummer på spelarna innan man har bättre uppfattning om hur truppen kommer att se ut.
Barcelona Tibidabo
2008-07-10 18:43
Det är mycket snack om Presidenten, jag håller med krönikan, inte så intressant vem som bär den dyraste kostymen. Dåliga och dyra värvningar är dock något man kan reta sig på, men det är väl isåfall sportchefens fel.
Det är spelarna och tränarn som står för prestationen.
Barca har ny tränare, och det känns nästan som det viktigaste inför säsongen. Silly season kan man inte klaga på, det enda jag hoppas på är en ny striker(speciellt om Etoo försvinner), då skulle jag sova riktigt gott tills säsongsstarten. En centertank typ Adebayor/Drogba(Hellre än Silva), man kan ju hoppas;)
MesQueUnClub!
Barcelona Lujàn
2008-07-10 17:56
Ämne: Nån som vet vart Ezq....
Olympiakos förmodligen.
Las Palmas Pio pio
2008-07-10 17:55
Andreas-3

Nope, det stämmer inte alls! Abelardo ska bli Sporting de Gijóns b-lags tränare. Hans farmarklubb för övrigt - och även Luis Enriques, Villas osv.
Barcelona bearlakeyours86
2008-07-10 17:38
Nån som vet vart Ezquerro tar vägen?
När brukar dom nya spelarna i klubbarna välja nr?
Så man vet vilka nr våra nyförvärv kommer springa omkring i.
Annons: