/spanien/barcelona/forum/20836.aspx/spanien/barcelona/forum/20836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-08 22:57
Ämne: Ämne: forca_b....
dizzy och GLB
jag sa inte att man inte ska värva en 9 utan det inte blir en dyr som t.ex. silva utan kanske en billigare och spara pengar tror jag iaf
Barcelona Gud är störst!
2008-07-08 22:52
OM det är sant att Laporta ska avgo po torsdag so tror jag han har gjort en backup plan. Han och de andra i styrelsen är inte dumma, han lämnar inte bara sodär utan och veta vem som ska ta över, hur han ska göra, vad han ska göra osv osv.
Barcelona GLB
2008-07-08 22:48
Ämne: forca_barca_forca

....Även om Henry är frisk känns det som vi måste ha ett alternativ med tanke på hans mycket tveksamma form den senaste tiden.
Barcelona GLB
2008-07-08 22:47
Ämne: Så om nu LAporta avg....
Det verkar tveksamt om han avgår. Han har sagt idag att han inte tänker avgå, utan fullfölja mandatperioden och sitta kvar till 2010.
Barcelona Dizzy
2008-07-08 22:47
forca_barca_forca

Ja jag håller med dig men vi säger så hära tänk om Henry skulle bli skadad vem ska vi ha som anfallare då? Inte Bojan ialla fall det bästa alternativet är David Villa men han stannar i Valencia.
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-08 22:42
dizzy
helt ärligt tror jag de inte blir nån 9 som barca köper. utan rättare sagt att henry tar den positionen och ifall de köper en så blir det ingen som kosta typ 30mille. man ska isället köpa en vänteranfallare typ arsavin.
jag tror att de skulle bli perfekt så eller?
Barcelona Dizzy
2008-07-08 22:30
Nu kan vi glömma Guiza i Barcelona. Verkar som han är klar för Fenerbahce.

Etoo kommer antagligen lämna Barca och Adebayor har sagt han stannar i Arsenal. Undra vilken anfallare Barcelona kommer köpa. Vem tror ni det blir?
Barcelona Dizzy
2008-07-08 22:19
Ciao-V

Bra nyheter hoppas verkligen han tränar stenhårt nu och kommer i form. Och slutar festa så mycket och sikta in sig på träningarna.
Barcelona Ciao-V
2008-07-08 22:17
Ronaldinho är kallad att delta i träningen den 14 juli.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-08 21:00
Om det nu blir så att Laporta avgår, så säger jag stor tack för det du uträttat med våran klubb.

Nu står det också att en av hans närmaste ska ta över, vilket kommer göra att det inte blir alltför många förändringar.

Vi går mot ett spännande år tillsammans mina damer och herrar.

Barcelona tarrak
2008-07-08 19:46
Nu är det ju inte bara Laporta, utan även Guardiola, som sagt att Dinho behöver röra på sig. Det skall nog mycket till för att Laportas efterträdare skall gå emot tränarens önskan i en sådan fråga.
Real Madrid dos Santos Leite Kaká
2008-07-08 19:19
Så om nu LAporta avgår på Torsdag, vad kommer då hända med Ronaldinho? Laporta ville ju bli av med honom, men vad vill han som kanske blir den nya presidenten nu?

Tacksam för svar.
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-08 18:53
Ämne: Om Laporta avgår på ....
Smogen:
Det är nog snarare Soriano (ekonomiskt ansvarig idag) än Vicens som lanseras som ett alternativ om två år. Han klev fram och började ta plats i rampljuset när det började blåsa kring Laporta på allvar för några månader sedan.
De flesta ser det som troligast att det står mellan honom och Rosell 2010.
Barcelona Smogen
2008-07-08 18:31
Om Laporta avgår på torsdag, vilket enligt mig låter troligt, tror jag inte det kommer bli någon större skillnad. En av Laportas närmaste män, vicepresident Albert Vicens tar troligen över och Soranio blir ny vicepresident.
Allting kommer rulla på som vanligt med t.ex. värvningar och försäljningar, förutom att ansiktet utåt (Laporta) byts mot Vicens.
En ganska vettig plan då detta troligen skulle lugna många av kritikerna samtidigt som man i lugn och ro kan fortsätta det nya lagbygget.

Många tror att den nuvarande regimen redan nu planerat för att Vicens ska ställa upp i valet om två år för efterträda Laporta. Det som händer är med andra ord att man låter den tilltänkta efterträdaren komma fram två år för tidigt.

Allt detta så att ungefär samma regim som nu kan fortsätta sitt arbete med klubben.
Real Madrid Shi
2008-07-08 18:24
Bara för o ge lite klarhet i diskussionen ang. Ronaldo.

Se länken där han erkänner att han vill till Real Madrid.
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-08 18:10
Ämne: Paco Buyo: Ja fast d....
Japp.
Barcelona Suñol
2008-07-08 18:09
Paco Buyo: Ja fast den "risken" kan jag stå ut med då man är en av få riktigt demokratiska klubbar i världen.
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-08 17:48
Det här är ju risken med den typen av ägandeform av den typen som Barça har. Det är svårare att få kontinuitet i de klubbarna när de styrande hela tiden är i händerna på den ombytliga och manipulerbara opinionen. Numera inte bara i samband med de obligatoriska valen.

Man får helt enkelt ta det goda med det onda.
Barcelona AndreasB
2008-07-08 17:46
Om Laporta avgår är det en katastrof. Man kanske ska ta nyheten med en nypa salt men jag skulle inte bli förvånad om han avgår då valresultatet inte var allt för positivt. Laporta har gjort ett storartat jobb för klubben. Självklart har han gjort några felsteg också som t ex, att behålla Rijkaard för länge men i det stora hela har han varit riktigt bra för klubben och jag hoppas verkligen han stannar.

Sen att han lämnar mitt i Silly Season gör ju allt till en soppa!
Barcelona Barca-nist
2008-07-08 17:35
vi får hoppas att allt är bara rykten!!!

Om laporta avgår så kommer det bli rörigt och det borde styrelsen veta vid det här laget. vi får bara avvakta och se.
Barcelona barcadinho
2008-07-08 17:34
Om Laporta:

Jag var hel säker på att han inte skulle stanna hela mandaten, men så fort trodde jag inte (om det stämmer det Sport skriver).
Det är kanska det bästa - annars kommer det finnas fortfarande dåliga tankar på huvud av massa folk runt klubben.
Herregud - det kommer att bli så mycket nytt så fort. Man är lite orolig iaf.

Att ca 40000 röster verkar inte mycket (33 % av medlemarna) är inte riktigt. Det är väldigt mycket. Förre valet 2003 då Laporta har valt till president så röstade ca 50000.
Men då var det valet till posten och inte "bara" förtroedeval.
Valet 2003 med 50000 var dessutom ett rekord.
Så vad jag vill säga är att det var många som inte vill ha honom kvar.
Barcelona Tompa
2008-07-08 17:31
Det finns utan tvekan fog för kritiken mot Laporta. Samtidigt gagnar det knappast Barca att presidenten avgår mitt under silly season. Det hade varit bättre att Laporta suttit mandatperioden ut.
Barcelona barcadinho
2008-07-08 17:24
Jag ser inte det alls som en överaskning att Ronaldo vill till Real. Han är inte en engelsman och inte uppväxt i england eller Manchesters ungdoms fotbollsskola.
Varför ska han känna starka lojala känslor just för United?
Han är inte en "äkta" red-devil, enkelt sagt.
Och han vill ha nya utmaningar i en annan klubb i en annan liga och och ett nytt land.
Jag ser inte det som något konstigt att han vill lämna.
Man U riskerar annars att hamna på samma situation som barca med Ronaldinho. Priset på Ronaldo kan sjunka ordentligt, om han inte visar samma kvaliteter nästa säsong (vilket kan hända om en spelare känner sig mätt och inte 100 procent motiverad).
Helt ekonomiskt och lite sportligt är det bättre för de att sälja nu och använda de ca 80 milj euro för att förstärka laget.

Sometimes it´s a time to say good-bye
Barcelona De Assis
2008-07-08 17:20
ciao-V

hur kan du säga att de skulle vara bra för Laporta att avgå?
att han avgår splittrar nästan hela laget, om nu jag ska påminna alla så är Xavi , Iniesta , Puyol , Valdes , Bojan , Messi alla dom här gillar Laporta
de enda jag har att säga är, om han avgår, e vår säsong redan förstörd innan den ens har börjat.
Barcelona Ciao-V
2008-07-08 16:38
Visst är det väldigt synd om Laporta avgår.
Men jag tror att det vore det bästa för klubben. Någon annan i ledningen kommer att ta över vilket innebär att man fortsätter med de planer som man har lagt upp.
Risken för att kritiken blir ännu mer och tillslut påverkar truppen negativt är större om Laporta fortsätter som president. Risken för ny val blir också mindre(om han avgår).
Han har trots allt emot sig mer än 60 % av de medlemmar som har röstat.

Nä… Skulle Laporta avgå, visar det ändå att han har stort hjärta för klubben. Det som är bästa för klubben ska komma i första hand.

Förresten Laporta har alltid upptrett proffsig och korrekt utåt. Han har byggt upp bra relation med omvärlden och är respekterad.
Barcelona Holländaren
2008-07-08 16:13
Bättre drag på Örjans vall än på Camp Nou typ så det säger inte så mycket. Trist nu om Laporta avgår. Det har varit kul att ha en tålmodig president med god attityd, det är ganska ovanligt numera.
Barcelona Karlssoooon
2008-07-08 16:11
Ämne: Nr5 i alla fall.
Bj....
Hur kunde jag glömma Svensson my bad!
Men i Jernemyr har man gjort vad jag anser en fantastisk värvning av en otrolig försvarare. Han är som Puyol i mittlåset.
S. Dali
2008-07-08 16:05
Nr5 i alla fall.
Bjärred, Henke, Larholm o Thomas Svensson.
Bättre drag på handbollsmatcherna än på Camp Nou i alla fall
Barcelona Karlssoooon
2008-07-08 15:53
Barcelona har i dagarna gjort en fantastisk värvning när man signat den så vitt jag vet, 4e svensken i barcelonas historia.
Välkommen Magnus Jernemyr!
Barcelona FCB_Alex
2008-07-08 15:34
Någon som vet var man kan hitta bilder på Victor Valdés när han spelade i Barcas ungdomslag? :D
Annons: