/spanien/barcelona/forum/20835.aspx/spanien/barcelona/forum/20835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB10
2008-07-06 22:36
Läste också på Sportbladet tidning att Henrique var klar. Sant? :I

PS: Nadal vann, YES!! :D
Barcelona Rambla
2008-07-06 22:32
Ämne: vart ser ni rösninge....
Det är nog ingen som ser den förutom de som bor nere i Barcelona. Vi följder den på nätet.
Barcelona Unicef
2008-07-06 22:29
vart ser ni rösningen?
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-06 22:05
Simon,
Förvisso lättare för honom att sitta bredvid och kritisera, men Rosell sade ju att det var läge att sälja Ronaldinho inför förförra säsongen. Det hade ju varit ett klokt beslut så här i efterhand.
Vad gäller Cruyffs roll finns det ju ett utbrett missnöje sedan länge och bara osäkerheten kring den rollen kan ju vara skäl nog att klargöra vad som verkligen gäller.
Barcelona Simon Berglind
2008-07-06 21:55
Ämne: Simon Berglind, med ....
Utrensningen av primadonnor var oundviklig och hade med skett oavsett vilken ny ledning som klivit in. Det var en ohållbar situation och utrensningen var given. Och visst, kanske hade Rosell en del i att det blev så omfattande som det blev, men samtidigt bör vi också minnas att några dagens primadonnor plockats in av just Rosell. De fyra du nämnde tycks ha varit de med störst personliga och fysiska problem i hela truppen.

Rosell kan komma och kritisera Cruyff för att involvera sig för mycket i klubben, men faktum är att a) ingen vet vilken makt Cruyff har i nuläget, personligen tror jag den överdrivs betydligt, speciellt när det går dåligt, b) Rosell gör exakt samma sak själv när han konstant involverar sig och försöker förändra i klubben utan att behöva ta något ansvar och c) vad är egentligen problemet med att rådfråga Cruyff om diverse saker? Han har byggt upp klubben med bland annat ett ungdomssystem som generar mängder med världsklasspelare i Ajax och Barcelona. Uppenbarligen har den mannen en del ideér värda att lystra till.

Angående min senast publicerade artikel som ångrar jag inte ett endaste ord! Och om du blev provocerad så har jag full förståelse för det med tanke på hur mycket du ogillar holländsk fotboll, men det var inte så det var menat. Nej, artikeln om den årets brandskattning av den holländska ligan får du minsann inte på knä.
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-06 21:51
Simon:
...och ändå är det maktfullkomliglighet som blivit ett av de vanligaste skällsorden mot Laporta, och då inte bara av de som fått lämna sina poster, utan framför allt av vanliga medlemmar.
Att påstå att Rosell skulle drivas mindre av maktambitioner än Laporta tror jag är helt fel.
Barcelona Rambla
2008-07-06 21:43
Enligt rapporter så är det riktigt jämt. Det är ca 60% som röstat mot Laporta, det fattas alltså bara 6,6% för att han ska tvingas att avgå. Även om Laporta skulle klara sig så är det ett rejält bakslag för honom och ledningen.
Barcelona nemo
2008-07-06 21:41
Någon som vet när Henrique ska presenteras? Läste på flera transfersidor att han är klar för Barca.
Barcelona Valdés
2008-07-06 21:40
Simon Berglind, med tanke på att det var Rosell som ledde utrensningen av primadonnerna (ifrån bland annat Holland) samt såg till att ersätta dem med bla Ronaldinho, Deco, Marques och Edmilson så har vi honom att tacka för mycket!! Under hans tid i ledningen hade man en uttalad policy att försöka knyta till sig unga och hungriga vinnarskallar vilket jag tror på. Jag delar mycket av den kritik som Rosell riktar mot dagens ledning, såsom ex hans tankar om att utomstående såsom Cruyff inte skall tillåtas ha ett inflytande på hur klubben sköts om man inte är villig att ta ett ordentligt eget ansvar (vilket är patetiskt....).

När du ändå är tillbaka på forumet skulle jag vilja passa på att fråga dig om din senast publicerade artikel var allvarligt menad eller var det bara ett helt ologiskt och väldigt tröttsamt försök till provokation.
Barcelona Simon Berglind
2008-07-06 21:37
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag vet, egentligen borde jag skriva ett jävligt långt inlägg, men jag orkar inte riktigt. Senare kanske.

Laporta kanske inte ifrågasätter Rosells kärlek till klubben, men det gör jag. Visst kanske han älskar den, men det tycks i mina ögon som att han är en större anhängare av makt än av klubben.
Barcelona Rambla
2008-07-06 21:32
Det finns nog ingen som ifrågasätter Rosells kärlek till klubben, inte ens Laporta själv. Jag påstår inte att Rosell hade gjort ett bättre jobb själv, men det går inte att komma ifrån att han satt med i styrelsen när allt gick som ett rinnande vatten.

Du får allt komma med lite mer konkret än det där.
Barcelona Simon Berglind
2008-07-06 21:26
Genom att titta på snubbens uttalanden och när han gjort dem. Det luktar Zamparini lång väg, minus kärleken och passionen för klubben.
Barcelona Rambla
2008-07-06 21:25
Ämne: Ämne: Anledni....
Hur vet du motsatsen?
Barcelona Simon Berglind
2008-07-06 21:20
Ämne: Anledningen till att....
Däremot är Rossell ett sant proffs?

Haha...
Barcelona Ciao-V
2008-07-06 21:19
La Cibeles:
Läs den artikel som Barcelona redaktionen har lagt upp. Där hittar du svar på dina frågor.
Barcelona Valdés
2008-07-06 21:17
Anledningen till att det behövs såpass stora förändringar i år är att ledningen under de senaste åren varit värdelösa på att se till de små förändringar som behövt göras för att få ”superspelarna” att prestera maximalt. Istället för uppbyggnadsträning väljer man att satsa på jippoturnéer, komminikationen sköts genom media (vilket det inte verkar finnas något slut på – fy f*n för hur Eto´o, Ronaldinho och Deco men också Messi har behandlats under den här sommaren), och en stark ovilja att ta till sig av kritik - antingen så tycker man som Laporta eller så håller man käften. Barcelona är alltså enligt Joan Laporta inte större än han själv. Att ledningsarbetet har sänkt motivationen hos spelarna är tydligt. Bristen på proffessionalism hos dagens ledning är likaså mycket tydlig. Och jag hoppas, men tror tyvärr inte, att det i och med dagens omröstning kommer att bli någon bättring förrän om två år. Laporta är inte på rätt väg, det kan inte bli rörigare än vad det har varit och fortsätter att vara.
Barcelona Ciao-V
2008-07-06 21:12
Nunez...Han har hittills hållit sig i bakgrunden men idag passade han på och han får jubel av några Laporta motståndare. Minnet är kort.
Barcelona Simon Berglind
2008-07-06 21:05
Ämne: Å andra sidan vill j....
Vad baserar du det på? Att ledningen skulle ha hetsat Pep till det?
Barcelona Unicef
2008-07-06 21:01
Rambla. vart ser du omöstninge?
Barcelona Rambla
2008-07-06 20:41
Heh, Nunez är ju verkligen rätt person att peka finger och kritisera ekonomin i dagens Barcelona. Komiskt.
Barcelona FCB-messi
2008-07-06 20:21
Det jag inte riktigt förstår är Varför vi ska köpa adebayor??, Jag ser hellre att vi satsar på en spelare från b-laget än att slösa ca 38 milj på adebayor. Fast om laporta tvunget ska ha en anfallare så ser jag hellre en spelare som tex Guiza.
Barcelona barcadinho
2008-07-06 19:43
smogen/

Jag har också haft en sån känsla om Pep och R10+Lejonet. Att Pep har blivit lite "tvungen" här. Men det är bara en magkänsla.

Å andra sidan så vet nu alla att Pep vill ha motiverade hungriga spelare på plan och R10 model 2007/08 passar inte in i den här bilden.
Jag skulle betala pengar för att kunna veta precis vad de två har sagt till varndra i deras möte. Vi kommer alldrig och veta.

Den personliga jag-ego som några anser att etoo har passar inte heller.

Frågan är om de två kan pigna till sig med en ny tränare.
Barcelona barcadinho
2008-07-06 19:25
Hela den här historian är som en dokusåpa, med några huvud skådisar och några mindre skådisar.
Laporta själv har blivit president efter att han drev ungefär samma kampanj med förtroendeomröstning 2003. När han blev vald så tog han sin kompis Rosell till ledningsgruppen (och Rosell tog i sin tur sin kompis in Marc Ingala).
Sen blev kompisarna sura på varandra (Laporta och Rosell alltså) och nu vill de bråka och tjafsa.

Laporta har så klart sina dåliga sidor och inte alla gillar honom. Och det är inte för inget vi såg publikens reaktioner på de sista matcherna också mot honom. Han har en del fiender.
Men å andra sidan har han lyckats på väldigt många olika viktiga saker med klubben. Ekonomiskt och sportligt och respekt runt om i världen för klunnens namn. Vad vill man av honom. Att han ska åka och hämta Ronaldinho hemifrån för att spela?

Jag vill att han ska stanna pga två punkter:
1) Det är olämpligt tid att hålla på med såna saker. Precis när det är så mycket nytt och så mycket som ska göras.
2) Jag tror inte att Rosell eller en annan kommer att bli mycket bättre.

De från boix-nois röstar säkert mot honom, men vem bryr sig om huliganer. De ska inte styra fotbollen längra.
Barcelona tarrak
2008-07-06 19:18
Jag tycker inte att man skall stirra sig blind på enskilda spelare, det här handlar om något större. Rosell kan säkert knyta till sig några bra namn, men vad vill han med klubben? Av det lilla han berättat, så är jag rädd att han kommer göra Barca till ett företag, mer än en klubb.

Laporta gör inte alltid det rätta, men han brinner för klubben och har visioner. Nu har man lagt upp en plan för hur man skall vända de sportsliga motgångarna. Det skulle vara förödande om de blir avbrutna mitt i den processen.
Spinbad
2008-07-06 19:11
En fördel om Laporta avsätts är att vi inte kommer värva Adebayor för de bisarra summor som de spekuleras om.
Barcelona tarrak
2008-07-06 19:08
"Å andra sidan vill ju Laporta sälja av Etoó och Ronaldinho, för mig känns det som om dom hetsat Pep till att vilja sälja dom två, samt Deco."

Vad grundar du det på?
Barcelona Smogen
2008-07-06 19:05
Å andra sidan vill ju Laporta sälja av Etoó och Ronaldinho, för mig känns det som om dom hetsat Pep till att vilja sälja dom två, samt Deco. Deco gick dessutom för en struntsumma, samma tror jag kommer bli fallet med de övriga två, även om vi kommer få bättre betalt än för Deco.

Tror snarare att om folk röstar mot Laporta gör dom det för att kunna behålla dessa spelare, vilka ryktas bli kvar i klubben om Laporta lämnar idag...
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-06 18:55
Jag vill ha kvar Laporta för han sköter sina grejer och älskar klubben. Helt enkelt den bäste president vi haft på länge, Om inte den bäste.

Sen är Giralt och Rossel och alla dom andra som tagit upp denna förtroendehetsröstningen idioter. De vill bara avsätta Laporta till vilket pris som helst och skiter fullständigt i vad de bästa för klubben är.

Gaah, Vad man blir frustrerad på denna idioti.
Barcelona Koeman_4
2008-07-06 18:51
Lite nytt ifrån Aftonblaskan.

– Vi fått in ett jättebud för Kakà från Chelsea, säger Galliani till italienska La Stampa.
Enligt goal.com har Drogba redan gått med på en övergång till Inter och det enda som återstår är att klubbarna kommer överens om en övergångssumma
Trovärdigt eller bara silly season snack?

Angående förtroendeomröstningen så kan man väl inte göra annat än att hålla på Laporta?
Chansen att nyval hinner hållas innan transfer perioden är över än nog lika med noll.
Så vill vi ha några mer spelare innan säsongen börjar så får vi hålla tummarna att dom 65% inte uppnås. Antar att vi inte heller kan sälja spelare med en tillfällig styrelse`?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-06 18:49
Kolla länken!
förresten nån som vet varför det står på hans tröja Glaxay?
Annons: