/spanien/barcelona/forum/20833.aspx/spanien/barcelona/forum/20833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol
2008-07-09 23:57
Annars så är Hleb om han blir klar inte så dumt efter som han är en väldigt versetil spelare. För att inte nämna en decimeter längre en våra små katalaner.
Barcelona Suñol
2008-07-09 23:46
På tal om presidenter så får ju Gaspart alltid en känga för sin katastrofala tid som president men han är den absolut trevligaste och dedikerade presidenten vi haft. Det var väl det som blev hans fall han var mer supporter än något annat.
Barcelona Kapten11
2008-07-09 23:26
Det snackas väldigt mycket om vem som ska försöka ersätta Ronaldinho, men ärligt talat, vem har sagt att man i överhuvudtaget vill ha den typen av spelare på den positionen, om man nu fortsätter att använda sig av samma spelsystem.

En annan typ av spelare är kanske att föredra, det finns ändå ingen spelare av Ronnies typ, som är i närheten av det han presterade för ett par säsonger sen. Dessutom tog han ofta(med rätta), väldigt mycket plats, allt skulle gå genom honom, kanske bättre att skapa en bra balans istället nu när vi inte har en sån spelare i laget(med allra största säkerhet).

Apropå snacket om Hleb, så är han som sagt väldigt lik Iniesta i sin spelstil, därför har jag lite svårt att förstå värvningen.
Men samtidigt, ge killen en chans. Sluta jämför honom med Ronnie, och om ni ändå måste göra det, jämför honom med dagens, fete brasse.
Barcelona Smogen
2008-07-09 23:05
oj, shit....hur kunde jag glömma den mest trovärdiga sidan av alla, tribalfootball.. :)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-09 22:47
Riktigt skönt om Hleb kommer, ända sedan han ryktades hit har jag varit positiv för en värvning medans många här har sagt att de absolut inte vill se honom och säger att han är dålig.
Hleb gör inte många mål men han gör så mycket annat för sitt lag, att säga att han inte är tillräckligt bra är skrattretande.
Barcelona Ciao-V
2008-07-09 22:26
Nihat i Barcelona?
Nej, han stannar nog i Villarreal. Skulle inte passa Barcelona.
Arshawin, ja, men ryssarna övervärderar honom. Han gjorde ett antal bra match och så vipps, han kostar plöstligt 30 miljoner euro ,eller så vill de ha Messi och lägger till 20 miljoner.

Barcelona agerade rätt så bra mot Zenit. Inte ett öre mer än 15 miljoner. För lite mer än den summan finns det fler bättre alternativ att få.
Jag hade hellre tagit Hernanes.
Barcelona B.G
2008-07-09 22:12
Valdes, Pinto

Alves, Cecares

Milito, Pique, Puyol, Marquez

Silvinho, Abidal

Keita, Toure, Iniesta, Xavi

Henry, Messi, Hleb, Bojan

Thuram, Eto'o, Ronaldinho, Gudjohnsen, Ezquerro och Oleguer lämnar

Silly Season är inte över men vi måste ha bättre bredd i truppen. Jag är emot att använda orutinerade juniorer (talanger).
Fansen (vi) har ju stora krav att Barcelona ska vinna något varje år och det kan man inte göra med unga talanger, se bara hur det går för Arsenal säsong efter säsong. De spelar fint men vinner inget.

Barcelona ville tydligen köpa två spelare till, Hleb är en av de. De sista att joina truppen bör enligt mig vara någon av Arshavin eller Nihat. två mycket giftiga anfallare, Nihat är ett säkert kort medan Arshavin är ett mindre säkert kort, han spelade bra mot Sverige och Holland men försvann helt sedan mot Spanien. En sak att möta Stoor-Hansson-Mellberg-Nilsson,
Bouhlarouz-Oijjer-Mathijsen-Bronkhoorst och en annan sak att möta Ramos-Marchena-Puyol-Capdevilla...
Barcelona Barca_PXM
2008-07-09 21:47
Jay-z

du dömer laporta för hårt, han tar ansvar för sina värvningar samt för tränaren som ansvarar för spelet. vad jag ser just nu är att de rensar om och rättar till sina misstag.

det de gör borde man ha gjort för 2 år sen, man måste inse när det e dags att städa innan det blir katastrof som alla, du och jag upplevde.

jag tror nu barca har god chans att ta la liga, men de får bygga på lite extra så att man klarar av långa loppet med bra resultat. ha lite tålamod nu och samma för oss alla.

barca o inget annat!!!!
Barcelona Rambla
2008-07-09 21:40
Thuram var på väg till PSG på fri transfer, men vid läkarundersökningen stötte de på problem. Tydligen så är det risk för att han lider av samma hjärtproblem som hans bror dog av. Nu kan det bli så att han avslutar sin karriär.
Atlético kun10aguero
2008-07-09 21:33
Hej, är det någon som vet hur det går med Thuram?
Barcelona Jay-z
2008-07-09 21:22
Sen måste folk här inne förstå. Att förra säsongens FIASKO beror till stor del på ledningen.
Barcelona Jay-z
2008-07-09 21:13
OkkaPokka1 //

Nej men jag känner att dessa tre spelare behöver värdiga ersättare. Om inte kan vi åtminstone sälja dem för förmånliga priser. Snälla nån 10 m för Deco som är grym under Em är löjligt. Att offentligt säga att dessa 3 spelare inte ingår i planerna är pinsamt.

Sen skitresrona som vi har gjort under 2 senaste åren ska vi göra igen. När man säsongen innan har blivit fönedrad av sin största rival. Så väljer ledningen att ta laget på ytterligare skitresor för 3e året på raken. Istället för att samla ihop laget och göra en ordentlig försäsongs träning.

Det finns gott om hungriga spelare. Men jag vill att klubben väler spelare som är hungriga efter framgång inte pengar. Ade och hleb verkar vara pengarsugna spelare.

Jag har inte gett upp men det ser inte ljust ut tycker jag.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-09 20:38
Jay-z//

Så du behåller hellre dom tre pjäserna Ronaldinho,Eto'o,Deco och låter spelet se likadant som de gjort nu under två års tid, Än att låta nya hungriga spelare komma in och slita? Utan denna förändring kommer vi inte komma någonstans och bli titellös och se tråkig ut ett år till.

Och Ronaldinhos plats kan ingen i världen fylla 100%

Men är du rädd för förändring eller vad är problemet? Du har liksom gett upp innan de ens börjat.
Barcelona Jay-z
2008-07-09 20:15
Altså shiit börjar bli trött på den här ledningen. Så jävla synd att Rosell inte vann.

Ingen mening med att Laporta avgår hans ledning är fortfarande kvar. Och deras ideer om framtiden ser inte ljus ut. Missförstå mig inte, jag älskade Laporta när han utvecklade uppgånde spelare till stjärnor. Men något har hänt med han under dom två senaste åren vet inte vad men det är inte positivt. Hade Laporta och ledningen tänkt som de gjorde förut så hade det försökt värva Huntelaar istället för Ade.

Alvarligt sälja Dhinho Eto'o Deco skaffa Helb Adebyor driver ledningen med vårat liv eller. Tur att Arsenal vill ha kvar Ade jag ville hälst se han i Milan. Eftersom Arsenal också är en klubb i mitt hjärta.

Hleb är inte dålig han är mycke mer lovaande än Ade. Men att han ska axla Dhinhos roll, det är bara galna drömmar.

Barcelona OkkaPokka1
2008-07-09 20:06
Smogen//

Akta en ironi bomb!!! ;) du glömmde dock tribalfootball.
Barcelona Smogen
2008-07-09 19:56
Nej, en värvning är klar så fort som Sportal skriver att den är det!

hmm....det är också klart om news of the world, the sun, Marca eller Gazetto dela sport eller....jaja ni fattar ;)
Barcelona Suñol
2008-07-09 19:50
Hleb är klar när han är presenterad på Officiella hemsidan som alla andra.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-09 19:48
Men aftonbladet/sportbladet skriver de dom utlänska tidningarna skriver. Om vi säger att Henke skulle bli klar för Djurgården är ju ändå sportbladet en bra källa, Jämfört med någon utlänsk tidning.

Samma sak om Messi skulle bli klar för Inter då är alltid landets tidning pålitligast. Fast med Messi rykten blir alla tidningar ljugeri förklarad :)

Hoppas jag inte krångla till de för mycket nu.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-09 19:33
Ämne: Ämne: Och hur....
Förstår att du retas lite med mig, men jag tycker samma sak som dig, det de skriver är inte alltid sant.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-09 19:29
Gonzalez_Barca

jag menar inte precis så men ett lag som barca måste ha bra backup, så menade jag men caceres, alves kommer säkert skifta lite. nån gång kommer alves vara borta pga små skador eller nån avstägning som jag hoppas på att det inte händer, vi har pique, puyol och milito. milito e borta 6 mån tills han återvänder, du kanske har rätt och jag har fel eller tvärtom.

men jag ser fram emot de 2 nya värvningar från brasillien, hernanes ser ut vara bra värvning och den brasillianska mittbacken från brasillien skulle vara bra också. du har säkert hört om honom i nyheterna, alla härinne har erfarenhet av hur lång en säsong blir och hur jobbigt det blir med skador/avstägningar.

om barca ska vinna la liga då måste vi göra oss av med gudjohnsen och jag räknar inte oleguer som bra backup, och om någon ska bort verkligen. jag säger såhär många härinne e riktigt barcafans och det e jag med, laporta ska inte bort och han bär bara ansvar för värvningarna.

Vad ska laporta göra?
gå in på plan och spela själv?
e det hans fel att ronaldinho, deco, marquez samt någon till går och festar?
e det hans fel att rijkard inte kommer på nåt nytt inom taktiken?
ändrade rijkard på spelsättet litegran när man insåg att man har starkare rivaler?

jag vill inte kritisera bara rijkard, men det skulle vara väldigt stort besvikelse för mig eller också för många av oss ifall laporta avgår.
han e inte skyldig att trampa i skiten, vi såg senaste säsong och situationen talade tusen ord.

gärna kommentar?
Barcelona Rambla
2008-07-09 19:29
Ämne: Och hur vet du det? ....
Jag retas med dig, men att påstå att det Aftonbladet skriver alltid är sant är att gå liiite för långt enligt mig.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-09 19:26
Och hur vet du det? Jag sa '' de jag har läst har varit sanna'', kanske du har läst något annat? Jag påstog ingenting.
Barcelona Rambla
2008-07-09 19:24
Ämne: För att alla fotboll....
Nu ljög du.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-09 19:20
För att alla fotbollsartiklar jag har läst där har varit sanna.
Barcelona Rambla
2008-07-09 19:17
Ämne: Rambla:

Sportblad....
Förklara gärna på ett trovärdigt sätt varför man kan lita på Sportbladet?
Barcelona Bojan#27
men eftersom nu hleb ''är klar'' så lär det inte bli nån silva.
Barcelona Dizzy
Välkommen Hleb!!
Barcelona Endrit Jezerci
Sportbladet skriver att Hleb är klar för FC Barcelona, de kan man ju lita på.
Barcelona Rambla
2008-07-09 19:14
Ämne: hörde att hleb är kl....
Då hörde du helt fel. Det spekuleras att klubbarna är överens om en transfer, men därifrån till att vara klar är det ett stort steg.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-09 19:14
Kan vi verkligen vara säker på att han är klar? Någon säker källa och ta inte upp sportal eller tribalfootball eller något dylikt.

Hörde däremot något om radio catalunya, nån som vet mera om detta?
Annons: