/spanien/barcelona/forum/20831.aspx/spanien/barcelona/forum/20831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-29 11:16
Clichy #22

Haha, som arsenal skulle kunna lägga vantarna på menar du? :). Min kompis är Arsenalfan, han skulle gärna vilja ha Senna/Touré Yaya, men båda två är i princip omöjliga för er att få.

Jag skulle satsat på någon i PL som Garreth Barry? Är inte hundra på att han är på den positionen dock.

P.S. Man måste inte lämna spelarna till OS, bara EM och VM.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-29 11:14
Clichy #22 // Man har ett ansvar mot ens nation, men samtidigt står Messi under kontrakt hos en klubb. Och om klubben inte vill släppa honom så förstår jag klubben. Precis som Messih skrev precis, han har inte fått en ordentlig försäsong. Och det är det vi är oroliga över. Han har sedan han blivit uppflyttad till A-laget blivit skadad och varit borta några månader.

Men jag känner samtidigt att om Messi vill representera sitt land så är det fel att stoppa honom. Låt honom spela, vi behöver honom knappast i CL-kvalet.

Luccin i Zaragozaa (de åkte ner) skulle behöva en nytändning. Han var bra i Atl. Madrid innan. Och sen har vi självklart Senna som klubbarna borde stå och jaga efter. Kommer inte bli billig, men en mittfältare som man vet presterar.
Spanien Clichy #22
2008-07-29 11:11
westinhoblaugrana//

Ok. Visste inte om det med Robinho - det var intressant. Hoppas ändå ni inte får stoppa Messi för det visar bara att det sist och slutligen är ok och då kan alla lag börja med det. Som det är nu har ju då Real gjort fel. När klubbarna skriver kontrakt med spelarna vet de ju att de är tvungna att släppa dem till OS och till EM och VM osv, liksom spelarna vet att de ska vara komma i tid till träningar osv. Ger dåligt rykte åt Barca om man börjar tänja på sådant.

Vad finns det förresten för duktiga defensiva innermittfältare/tvåvägsspelare till salu i spanska ligan för tillfället?

Barcelona Messih!
2008-07-29 11:11
Clichy #22:

Det barcelona som betalar Messi´s lön och inte Argentinska landslaget.
Fifa har kontrakt med klubbar inom CL/Uefa iaf att dessa måste låta spelare åka till FIFA baserade landslags matcher, OS hör inte till FIFA.
Därav MÅSTE inte barca låta Messi åka.
Vilket jag totalt håller med dom om, då messi är vår viktigaste spelare, och man vill ha han i bra skick till resten av året. :)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-29 11:01
Jag tror Real ville stoppa robinho från OS och fick sin önskan igenom, därför vore det orättvist om inte barca skulle få behålla messi.

Jag tror messi stannar, laporta o grabbarna har lagen på sin sida, och det verkar inte som om de bryr sig om vad messi vill. Tror dessutom inte messi blir förbannad om han stannar, han vill nog hellre till OS dock.
Spanien Clichy #22
2008-07-29 10:55
Messih!//

Klart man förstår att Laporta inte vill låta Messi åka, men det sjuka är ju att det överhuvudtaget verkar finnas något att diskutera. Varför skulle inte Messi - som alla andra som blir kallade till OS-lagen - åka? Eller är det ett utbrett fenomen att klubbarna håller spelare från OS? (Jag vet faktiskt inte så det är en uppriktig fråga)
Barcelona Messih!
2008-07-29 10:48
Jag måste vara den enda som vill att messi INTE åker till OS. På 3 år har han inte fått en enda ordentlig försäsongs träning, detta kan mycket väl vara anledningen till skadorna.
Han ska stanna nu och träna med resten av laget, istället för att åka och direkt köra matcher.
Jag förstår att laporta inte vill låta messi åka, och ja tror det mer är att han inte ska missa försäsongs träningen, än att han inte ska missa vår första CL kval match..

Angående Ramos,Alves, så har jag heldre alves än ramos i barca, just pga mycket av barcas spel bygger på offensivt bra ytterbackar.
Men Ramos är en otrolig lirare, en spelare man måste respectera trots att man håller på barca och han spelar i real, blir mer och mer lik puyol :)
För lite Sånna krigare i dagens fotboll.
Barcelona Messi_gol
2008-07-29 10:44
Låt Messi lira OS om han vill, så är matchtränad och igång när han kommer tillbaka!
Barcelona Klint
2008-07-29 10:34
barcadinho

Florens är ingenting mot Barcelona ;)
Barcelona barcadinho
2008-07-29 10:32
Rambla/

Vad härligt du har!!
Vi är avundsjuka, bara du vet.

Min sambo säger att staden är en av de vackraste i världen...
(jag har aldrig varit där, men hon var).

Så njut du från annat än bara fotboll.
Barcelona barcadinho
2008-07-29 10:22
Jag ser att ni snackade om Thiago Neves.

Saker och ting är inte i barcas händer just nu. Barca vill skriva ett kontrakt för ca två veckor sen (sägs det) för 10 milj euro. Men det är just hans klubb Fluminense som vill vänta efter OS (och inte barca). De tror att grabben kommer att imponera och att priset kommer att bli högre.

Om Neves kvaliteter: svårt för oss i europa att säga, men han har blivit vald till Brasiliens bäste spelare 2007 (så dålig är han nog inte). Han är uttagen till landslaget, vilket också är ett litet bevis (det finns inte dåliga spelare i deras landslag). Samt vi har läst förut av nån här i forumet som följer ligan där och som skrivit många goda ord om honom
(det var tarrak tror jag).
Vi glömmer inte heller att barca har många scouter överallt och också i Brazil.

Diego Capel skulle sitta annars fint. Han är väldigt ung men man ser att grabben har en enorm talag. Men jag tror INTE att Del Nido kommer att släppa en till spelare till oss på en och samma sommartransfer (tredje blir det!! efter Alves och Keita).
Fansen i Sevilla kommer inte alls gilla saken minst sagt.

Matchen imorgon mot Fiorentina lär bli mycket svårare än de två första. Det blir kanske en långsam match pga värmen.

Ha en bra dag.
Barcelona Rambla (Firenze)
2008-07-29 10:07
Ja, dà var man pa plats nere i Italien. Det var 36 grader igar nar jag steg av planet kl 12. Vilken hetta!

Jag sprang och jagade biljetter under kvallen, var inne pa en bar/restaurant just utfanfòr stadion, som sàlde biljetter. Det enda de hade kvar, var biljetter pà hederslaktaren och de kostade €90. Visserligen sà hade det ju varit coolt att sitta bland Laporta och gubbarna men det var lite i saftigaste laget, sà jag avstod. ;)

Idag sà fick jag tag pà biljett nere i centrum vid jarnvagsstationen. Det verkar bli fullsatt, sà de enda biljetterna de hade kvar, var bakom ena màlet. De gick pà €14, sà jag sparade nastan 800kr. Skit samma vart jag sitter bara jag ar inne pè stadion, fòr det kommer att bli en riktig fest enligt han som sàlde biljetterna.

Nu ska jag ut och vandra lite pà stan. Vara lite turist. :)

Arriverderci!
Barcelona Patrik Andersson
2008-07-29 08:16
Såg på sporten...
"Barcelona kommer att gå till idrottens skiljedomstol, CAS, om Fifa tvingar klubben att släppa Lionel Messi till Argentinas OS-lag"
Barcelona Patrik Andersson
2008-07-29 08:06
Om Trez skulle komma, spelar väl han "bara" centralt?
Då flyttas Henry ut på kanten...för Pep vill väl se båda fransmännen på planen samtidigt?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-29 07:47
En vänster anfallare/backup till Messi så är laget komplett.
Barcelona FC Barcelona!!!!!!
2008-07-29 04:47
Vilka mer tycker ni att Barcelona ska köpa inför dena säsongen då?
Och isåfall hur mycket hade du gett för den spelaren? Bara seriösa bud och spelare som ryktas komma hitt syftar jag på. För att många här inne säger ju att ni vill ha D.Silva men samtidigt så tycker ni inte att han är värd ca 30 miljoner och Valencia kanske inte säljer honom för biligare?
Real Madrid Shi
2008-07-29 02:20
Trodde jag skrev med det jag lägger till det.
Barcelona Jontteee
2008-07-29 02:09
Shi

Om du har med Defensiv, glöm inte offensiv da!
Real Madrid Shi
2008-07-29 01:45
Låt mig göra en form av jämförelse:

Offensiv: Dani
Defensiv: Ramos
Löpstyrka: Dani
Huvudspelet: Ramos
Kondition: Lika (dem kommer som ånglok där ute helatiden)
Frisparkar: Dani
Mångsidighet: Ramos
Styrka Ramos

Bottomline? Båda lagen har underbara högerbackar, att diskutera vem som är bäst kommer bara skapa konflikt och ingens ficka kommer bli fylligare.
Barcelona En_Gång_Barca_Altid_Barca
2008-07-29 01:34
Det är sant Ramos är KLART bäst defensivt men offensivt tar nog Alves priset. Då är frågan vad vill tränaren ha för högerback en extremt offensiv eller en defensiv.

PS en av anledningarna till att jag valde Maicon var p.g.a att jag är Barcasupporter :D. Det står på slutet.
Real Madrid Shi
2008-07-29 01:31
En_Gång_Barca_Altid_Barca

Du glömmer det viktigaste hos en ytterback, de vill säga defensiva kvalitéer så där faller ditt Argument att Maicon är bätttre än Ramos, sen är det hugget som stucket mellan Dani och Ramos, men o andra sidan föredrar jag Ramos för han är en krigare utan dess like. :D
Barcelona DaniAlves
2008-07-29 01:25
En_Gång_Barca_Altid_Barca

skön jämförelse mellan de tre hetaste högerbackarna.

så som jag ser på saken så kommer maicon sist av de 3 enligt statistiken.. sen är det jämnt mellan Alves och Ramos.

Du har rätt i det du säger att ytterbackarna ska följa med upp och slå inläggen... men en back som ramos som gör 10 mål på 2 säsonger är världsklass.

tänk dig att ha en målgörande högerback.. det är alltid ett plus.

Men som sagt jag ser det som jämnt.. eller Alves kanske bättre med tanke på 26 hela assister.
Barcelona En_Gång_Barca_Altid_Barca
2008-07-29 01:11
En jämförelse på de tre bästa högerbackarna enligt mitt tycke.

2006/2007 spelade Sergio Ramos 33 matche gjorde 5 mål och 2 assister ( bara La liga)
2007/2008 spelade Sergio 33 matcher gjorde 5 mål och 4 assister ( bara i La liga )

Det blir 66 matcher 10 mål och 6 assister

2006/2007 spelade Douglas Maicon 27 matcher. Han gjorde 1 mål och 6 assister ( bara i Serie A)
2007/2008 spelade han 31 matcher gjorde 1 mål och 7 assister ( bara Seie A )

Det blir 57 matcher 2 mål och 13 assister

2006/2007 lirade Alves 34 La Liga matcher, han gjorde 3 mål och 12 assist ( bara Laliga )
2007/2008 spelade Daniel Alves 33 matcher. Han gjorde 2 mål och 14 assister ( bara Laliga )

Det blir 67 matcher 5 mål och 26 assister

Enligt mig är Daniel Alves den bästa Maicon på andraplats och Ramos trea.
Anledningen till varför jag tar Alves och Maicon före Ramos är p.g.a att de gjort fler assister.
Offensiva högerbackar har oftast "springa upp och slå inlägg" som jobb. Dessutom så är jag ju Barcasupporter :D

För mig så talar statestiken (Oftast)

Vad tycker ni ?
Barcelona Gud är störst!
2008-07-29 00:47
BlueRed.

Jag tror nog Adriano är trött på sig själv att hanhar latat och festat så mycket han saknar sitt gamla jag. Då har du inte sett mycket av Adriano tro mig han skulle mosa Drogba, Adriano är ett djur, monster, best osv... finns flera smeknamn. :d
Barcelona Exclusive
2008-07-29 00:42
Tänk om, ni som "tror" Henry kommer gå till Man United. Herregud..
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-29 00:41
Lite snack om bytte mellan etoo och trez

Hoppas det inte händer.....
Barcelona A.Gaudi
2008-07-29 00:40
Det värsta ryktet sedan etoo till uzbekistan är ett faktum! (se länk)

Manchester united vill ha henry! Förstår inte hur dom ens kan tänka tanken på att han skulle lämna för dem. han skulle aldrig gå tillbaka till england för något annat lag än Arsenal. Sedan att han skulle lämna nu när Pep ger honom all uppmärksamhet han behöver är en annan grej.
Barcelona BlueRed.
2008-07-29 00:30
Ämne: Men i Thiagos fall s....
Gud är störst!

Adriano skulle inte vara fel, om det är garanterat att han lägger av med att gå till nattklubbar varje helg. Men att han är världens starkaste närkamsspelare, naj.. Drogba är ett par steg före när det gäller närkamper (om vi uteslutar att han ibland lägger sig).
Barcelona Ciao-V
2008-07-29 00:22
Tot_El_Camp:
Han säljs nog inte. Pep tror på honom. Han vill också stanna och spela i Barcelona, i rätt "position". Positionen är det som han har skyllt på i förra säsongens misslyckande.
Barcelona Gud är störst!
2008-07-29 00:12
Men i Thiagos fall så har en i forumet som är brasse och har snackat med vänner i brasilien om honom och de hade sagt goda saker om honom så det är inte bara youtubeklipp jag utgår ifrån. Kommer dock inte ihåg vad killen hette här på forumet men ni vet säkert vem det är han har många gånger skrivit om brassar som spelar i Brasilianska serie Á.

Förresten vad sägs om Adriano en tank är han verkligen kanske den starkaste närkampsspelaren i världen och har bra teknik och grymt skott är ju den spelartyp pep söker, verkar som han är påväg bort från Inter varför inte plocka honom. Tror han skulle lyckas hos oss han har slutat med all festande och som ronaldinho så behöver han en ny klubb. Vad tycker ni?
Annons: