/spanien/barcelona/forum/2083.aspx/spanien/barcelona/forum/2083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-03-06 16:31
Messi skapar kaos hela tiden men tyvärr kan hans medspelare inte förvalta chanserna till mål. Frustrerande är det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Skurhink
Hur jävla dålig är Munir! Pinsamt att Messi lär spela i samma match som honom!!!
Barcelona Liunil Masse
Munir vad fan var det där. Messi pass förtjäna ett bättre öde.
Barcelona Blaugrana91
Dessa missar.....
Barcelona Skurhink
2016-03-06 16:30
Många sista sekunden brytningar! De här kan rinna iväg i andra :)
Vlom
2016-03-06 16:28
Messi kan lämna planen utan att ha gjort 0 mål/assist och fortfarande vara matchens bäste spelare.

Samtidigt tycker vissa att Ronaldo är lika bra som argentinaren :D
Barcelona Rambla~
2016-03-06 16:23
Snälla Alba skärp till sista passen, det där är alldeles för bra chans för att slarva bort.
Barcelona Vampíro
Ah Messi, så mycket bättre än någon fotbollspelare nånsin kommer vara. Han är 28 så det är bara att njuta av de här sista säsongerna för det kommer ALDRIG att finnas nånting liknande igen.
Barcelona Blaugrana91
Otroligt bra spel, men vi bör nog sätta 2an snart.
Barcelona Katalano
2016-03-06 16:22
Vilken raid av Messi där precis. Ljuvligt att se!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-06 16:17
Vilken jävla spel det är idag i första halvleken.

En touch- spel. Synd att Messi är den enda som slår den på djupet..
Barcelona Katalano
2016-03-06 16:15
Vilka passningar av Messi.
Barcelona Kröjff
2016-03-06 16:10
@Liunil Masse:

Liunil Masse

Tack för klippet. Men i flera av situationerna syns det mig som det är domaren som är i skottgluggen och då ska gudarna veta att Pep bara är en i mängden av semaforer utmed sidlinjen. Och när Guardiola gestikulerande och exalterat "pratar" exempelvis med Xavi, så kan jag för min egen del inte spåra någon utskällning. Däremot ett extremt engagemang.

Och skillnaden mellan helhjärtat engagemang ut i fingerspetsarna och "tokspel" är kanske så pass hårfin i Peps fall, att det är det som är hans problem på sikt när han snart ska få utstå kritik från och konfronteras med den engelska skandalpressen. Och kanhända att det var den personligheten som tvingade honom att ta en time out, för att sen lämna Barcelona och hamna i en infekterad konflikt med sin gamle kamrat och kollega Tito Vilanova, på vägen.

Vad sen gäller vredesutbrottet mot Sanches avslutningsvis i videoklippet, så har jag redan kommenterat det i ett tidigare inlägg och redogjort för vad jag tror var orsaken bakom det. Besvikelse över en skada som övergick i ilska när Pep troligtvis trodde att chilenaren talat tyst om sin skadekänning. "By the book".

Annars måste jag säga att jag kommer att tänka på den gamle sovjetiske ishockeytränaren Tichonov, när folk försvarar Pep med att han på sitt komromisslösa sätt plockar fram det där alldeles extra i sina spelare. Det gjorde minsann tyrannen Tichonov också. Men få om ens någon utanför det sovjetiska ishockeyförbundet och politbyrån, fick väl för sig att applådera honom för att hans mannar spelade fantastiskt och prenumererade på guldmedaljer i såväl VM som OS.

Dämed inte sagt att jag sträcker mig så långt att jag försöker framställa Pep som den dogmatiske despot sovjetunionens förbundskapten betedde sig som, i avbytarbåset, Men när någon säger att Messi sannolikt inte hade blivit så bra som han blev, om inte Guardiola pressat honom att prestera sitt absolut bästa med sin kompromisslöshet, så måste man ju i konsekvensens namn också fråga sig om det var Peps fel att en spelare som exempelvis Bojan, vilken spåddes en lika ljus framtid som Lionel i tonåren, inte stod pall för trycket när det kom till kritan. Utan tvärtom tog flera steg tillbaka i sin utveckling. Från att dominerat Spaniens U-21 som 17-åring, blev han t o m bänkad till och från när han hade hunnit bli 4 år äldre; d v s 21.

Ett vet vi hur som helst med säkerhet. Nämligen att man inte kan både äta kakan och ha den kvar. Och att alla fotbollsspelare är individer i likhet med till exempel orienterare, som trots samma karta och kompass gör olika vägval, kan ju knappast komma som nån överraskning . Därför kan dom heller inte dras över en och samma kam, när det kommer till pedagogiska grepp. Och för att nu våga ta steget fullt ut och verkligen svära i kyrkan. Fan vet om inte Erik Hamréns ryggradslösa och insmickrande förhållningssätt till Zlatan, har fört med sig att han fått ut mer av svensken än Pep Guardiola gjorde med tuff s k kärlek; missförstå mig rätt. Färdig!
Barcelona Blaugrana91
2016-03-06 16:09
Suarez med sina missar...
Barcelona DM1982
2016-03-06 16:09
Skönt att Barça gör det första målet för en gångs skull.
Barcelona Blaugrana91
2016-03-06 16:06
Såja! Bra start för en gångs skull. ;)
Barcelona Federer
Munirinho
Barcelona Rambla~
Oj oj vilket pass Messi och sen Suarez. Sanslöst snabbt anfall. Bra Munir som hugger.
Barcelona Liunil Masse
MUNIIIIRRRRRR
Barcelona LeoMessi
Messis pass alltså....
Barcelona DM1982
2016-03-06 16:01
Neymar will miss exactly one training session as the squad has Tuesday and Wednesday off. But let's make a huge deal about it. Fun! (twitter Diana Kristinne)
Barcelona BlueRed
2016-03-06 15:57
@Liunil Masse:

Jag tror verkligen inte att någon av dem bryr sig särskilt mycket om att han drog iväg till Brasilien, förutom att dem önskar honom en trevlig resa.
Precis som DM1982 skriver så kommer det svåra matcher snart. Betydligt svårare än dagens. Ser hellre att Neymar inte blir hindrad från att vila upp sig och inte får göra det han vill medan han vilar. Det handlar om några dagar, inte så att han skippar att vara på plats i en CL-final.
Barcelona DM1982
2016-03-06 15:49
[QUOTE=Liunil Masse]Jag undrar hur de andra spelarna i laget känner som kommer träna medan Neymar tar det lugnt i Brasilien. Plus att Neymars form har varit rätt dålig den senaste tiden. Han borde verkligen inte dra till Brasilien då. Det är opfroffisionellt beteende från hans sida, inget annat. [/QUOTE] Det finns ingen absolut rättvisa i ett fotbollslag på Barças nivå. Alla får inte lika mycket i lön eller bonus och alla får inte lika mycket ledigt. De är alla vuxna människor, många med barn. Vi talar inte om knattelag här utan om 25-30 åringar. De borde kunna hantera att en av lagets stjärnor får lite special treatment. Det är många tuffa matcher kvar, om Neymar mår bättre av att åka till Brasilien så är det dit han ska åka. Bara han håller sig i form och kommer tillbaka taggad så är det inga problem anser jag.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-06 15:40
[QUOTE=BlueRed]Eller så tar Neymar bara tillfället att åka tillbaka till sitt hemland? Varför måste det vara att han tog ett gult med flit för att åka tillbaka till Brasilien? Han kan likväl ha tagit kortet för att få det överstökat så han ligger på 0 igen. Om han mår bra av att resa till Brasilien för att sen komma tillbaka och må ännu bättre och vara mer fokuserad så fine by me. Eibar ska laget kunna klara av utan Neymar. [/QUOTE] Jag undrar hur de andra spelarna i laget känner som kommer träna medan Neymar tar det lugnt i Brasilien. Plus att Neymars form har varit rätt dålig den senaste tiden. Han borde verkligen inte dra till Brasilien då. Det är opfroffisionellt beteende från hans sida, inget annat.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-06 15:38
Jävla skit, ingen Munir för helvete. Då spelar vi redan med 11-10 spelare ute. När vi har Munir på plan känns det som att vi har en man utvisad
Tiki-Taka
2016-03-06 15:24
Skulle spelat med iniesta istället för munir. Spelat med arda på topp
Barcelona BlueRed
2016-03-06 15:13
Eller så tar Neymar bara tillfället att åka tillbaka till sitt hemland? Varför måste det vara att han tog ett gult med flit för att åka tillbaka till Brasilien? Han kan likväl ha tagit kortet för att få det överstökat så han ligger på 0 igen. Om han mår bra av att resa till Brasilien för att sen komma tillbaka och må ännu bättre och vara mer fokuserad så fine by me. Eibar ska laget kunna klara av utan Neymar.
Barcelona DM1982
2016-03-06 15:07
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Arda - Messi Suarez Munir #fcblive
Barcelona Liunil Masse
2016-03-06 15:05
[QUOTE=neymar JR]Konstigt att neymar var i Barcelona och tränade igår, fast att han var i Brasilien enligt några. Men men han är ju en magiker trots allt.. [/QUOTE] Åkte efter.
Barcelona Neymar N11
2016-03-06 15:03
Unofficial: Munir will replace Neymar, who is suspended, in today's line-up #fcblive
Annons: