/spanien/barcelona/forum/20829.aspx/spanien/barcelona/forum/20829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2008-07-03 23:29
Ämne: Ämne: Ämne....
" vi behöver som många av er säger fräscha upp laget, lite hungrigare spelare. 90% av truppen var med o spelade under Guld åren och är dubbla La Liga Mästare och Champions Legue Mästare. De behöver NYA utmaningar och motivation."

Såg ut som om du menade det..
Nya utmaningar kan man skapa, motivation får vi hoppas att dem 90% som du menar, får det av dem nya spelarna som förmodligen kommer vara motiverade och hungriga.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-03 23:26
Sen är det så att Barcelona kommer alltid att ha sina Catalanska spelare trogna(får man hoppas)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-03 23:25
Ämne: Ämne: 2 saker....
Jag sa inte att 90% måste bort utan att 90% var med o vann allt det där och därför är det naturligt att vissa spelare är mätta och söker nya utmaningar. Missförstå mig inte.
Barcelona BlueRed
2008-07-03 23:21
Ämne: 2 saker som aldrig k....
Så dem 90% måste bort menar du? Xavi, Puyol, Valdes, Iniesta, m.m?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-03 23:20
Varför är så många Real fans här inne och snackar bullshit...fan jag läste lite igenom de senaste medd. och det har varit lite krig här och där
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-03 23:13
2 saker som aldrig kommer att hnda i Barcelona.

1-Vi kommer aldrig att köpa Robinho. Ingen vill ha grishuvud på plan. Att Figo lämnade för Real var engångs grej Robinho kommer mycket troligt att hamna i Chealsea där Scolari mycket väl vet hur Robinho fungerar.

2- Barcelona är inte i kris, vi behöver som många av er säger fräscha upp laget, lite hungrigare spelare. 90% av truppen var med o spelade under Guld åren och är dubbla La Liga Mästare och Champions Legue Mästare. De behöver nya utmaningar och motivation. Jag minns 06-07 säsongen när vi skulle bara ha vunnit ligan men va gjorde vi? Ju vi kunnde inte döda ligan, folk blev slappa omotiverade och vi hamnade på samma poäng som Real och torskade ligan.

Så visst fan i mig måste vi värva hungriga spelare och göra oss av med de andra som är icka hungriga.

PS; Jag anser att Etoo inte kan ersättas!!!!
Real Madrid Shi
2008-07-03 23:13
Ämne: Robinho skulle vara ....
Har näst intill ingen koll på spelare från ungdomsleden då Youtube videos säger mig ingenting.

Vad är det speciella med Daniel Parejo och varför vill en mängd lag ha honom inklusive, Barcelona? :S
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-03 23:09
Vet någon här ungefär vad Kloses pris skulle ligga på? Eller hans utköpskalusul?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-03 23:06
MADRID 1902

Återigen, det är därför Guardiola och co gjort sig av med mätta spelare samt spelare som inte håller, förstår du varför vi var tvugna att göra några nyförvärv?

Förstora inte det hela än var det är, men visst det är dåligt att behöva kvala till cl som stor klubb och vara titel lösa 2 säsonger irad. Dåligt jag kris nej.

Barcelona FCB_armin
2008-07-03 22:59
Suñol

Har jag en poäng eller inte? Det är kris!
Samma sak med Beckham-försvinnandet. Publikintänkter sänktes och tröjförsäljningarna likaså.
Måste sova nu, Buenas Noches.
Real Madrid MADRID 1902
2008-07-03 22:57
Dizzi
Vi sparkade han för att spelet var inte tillräcklig fint och nu efterhand så är vi nöjda.
Så om det var smart svaret är JA.
FCB_armin
Vi kommer inte få 1 krona under 300 millar om han blir såld sen det där med kelgris vet jag inte precis vad jag ska säga snarare att han var ung när han kom till oss då behandlar man honom annorlunda än om han var 33 år gammal och kom till oss.
Inga brassar rycker på grund av C Ronaldo det är andra skäl.
Ride_The_Big_One(6)
När man kvalar till CL då har man kris och måste förbättra för ni är ju väl inte Tottenham ni är väl större än så då har man större krav också.

Barcelona FCB_armin
2008-07-03 22:49
Suñol

Så du menar att det är ine kris att dem säljer Robinho för €10? Om du vill jämföra prisen, så tänk på när Zlatan gick till Ajax från MFF. €8,2.
Tänk till.
Barcelona Suñol
2008-07-03 22:46
FCB_armin: Marängerna är ju knappast i någon kris vid tillfället men deras ledning kan köra dom i diket igen om dom blir för övermodiga...
2008-07-03 22:44
MADRID 1902

Nu hoppar jag in här =), vi har bytt tränare och han har snabbt gjort sig av med spelare som inte håller/mätta, de här borde vi ha gjort redan förra året. Men visst lite ovisst med vissa spelare men nån kris är det inte. De bygger om helt enkelt och det känns spännande samt lite tråkigt att vissa ska lämna.

Kris?
-Nej!
Barcelona FCB10
2008-07-03 22:42
Har ni märkt att våran forum är nästan alltid på TOP 5 här på svenskafans! :D skit bra ju!

heja!
Barcelona FCB_armin
2008-07-03 22:41
MADRID 1902

Är det kris i våran klubb? Vi breddar våran trupp för att den skall hålla. Vi fräschar om vårat omklädningsrum och tar dem konskvenserna som anses nödvändiga. Men säg mig, om det är kris i våran klubb, vad är det då inte i eran?
Eran "kelgris" Robinho, som ni är så jävla stolta över är helt plötsligt till salu för rekordlåga €10. Och inte nog med det, nu skall Julio Baptista ryka också. Så snälla förklara, var det inte Gabriel Heinze som gick upp till ledningen efter säsongen och krävde att ni skall behålla samma trupp för att få igång lagkänslan? Eller ryker brassarna för att ni gör plats åt Cristiano Ronaldo? Snälla, vilken klubb är egentligen i kris, våran eller eran?
Stick tillbaka till Puerta med dig. Adjö, God Natt.
Barcelona Dizzy
2008-07-03 22:41
MADRID 1902

Ni vann juh Ligan med Capello och sparkar han sen. Smart!
Barcelona Suñol
2008-07-03 22:39
MADRID 1902: Ja den ungdomliga entusiasmen finns även här som du ser...
Real Madrid MADRID 1902
2008-07-03 22:36
Suñol
Maränger under 18!:)
Ni har bytt en tränare och han byter ut hela laget då kan ni förstå våran sits.

2008-07-03 22:31
MADRID 1902

Nja det är några stycken här som yttrar sig om spelarköp, lite starkt att säga alla ni då eller hur?

Saken är att vi måste ju ersätta de vi tappar, eto och ronaldinho och deco är inga dussinlirare.

Barcelona FCB_armin
2008-07-03 22:30
Håller med dig fullkomligt. För en gång skull någon som tänker rikigt logiskt. Men det är som du säger, ingen vill ha Sami borta, han är en av våra stora ikoner. Ryker han blir jag riktigt ledsen, och då förtjänar han definitivt en plats inne i Els Cracks.
Barcelona Suñol
2008-07-03 22:30
MADRID 1902: Ja men det är ju som ni maränger alltid är även om ni vinner ligan ;)
Barcelona Messi 10
2008-07-03 22:23
Först och främst Eto`o är en av mina absoluta favoriter och han gör alltid mål men Pep har sagt att han inte vill ha honom kvar och blir det så så anser jag att bytet med Chelsea är ganska bra.Malouda har inte lyckats alls i Chelsea men det borde han göra i Barca han är otroligt vältränad och samspelt med Abidal det gör att även han vågar gå framåt vilket vi inte såg röken av mycket förra året.Med abidal och Malouda på ena kanten och Messi Alves ser det bra ut för att inte tala om mittblocket med Keita samt Toure. Då saknas bara en riktig striker och varför inte då Adebayor som skulle få inlägg från höger till vänster. Köper vi Malouda tror jag Gai får en del speltid vilket vore trevligt.Jag är inte helt främmande från att plundra Sevilla igen jag gillar Capel starkt ; )Lite reflektioner bara någon som på något vis håller med eller anser ni att jag är ute och cyklar mitt i natten ?
Barcelona Dizzy
2008-07-03 22:13
En intervju med Dani Alves.
Barcelona marcus
2008-07-03 22:03
Ronaldinhos vara eller icke vara kanns som ett valdigt stort fragetecken. Man far intrycket att han inte bryr sig speciellt mycket om fotboll mer. Eftersom ingen av oss kanner honom personligen ar det svart att avgora men samtidigt.

Samtidigt kanns det som om Ronaldinho svikit klubben pa ett satt som ar varre an manga andra. Han har troligtvis dragit ner stamningen genom sitt satt att uppfora sig. En del inom mig vill skylla var svacka pa just honom.

Jag alskar Ronaldinho. Det kommer droja valdigt lange innan vi far se en spelare med hans tektik inom toppfotbollen. Men det var da. Idag kanns besvikelsen enorm. Jag skulle vilja pasta att jag inte ens unnar honom lycka i sin nya klubb.

Men vilken klubb vill kopa in en spelare som saknar motivation och ar ett direkt hot mot lagsamanhallningen? jag har faktiskt svart att se Milan gora det. Sa vad gor vi om ingen ar intresserad? Att se Dinho i Barcatrojan igen kanns som ett han mot hela truppen. Om Febregas ar en svikare har jag inte ord for Dinho.

Eto'o ar dock den perfekta spelartypen for Barcelonas spelstil och utan honom kommer vi inte kunna ersatta. Eto'o har aldrig underpreserat i min mening. Han har varit skadad mycket dock.

Nej. Vi maste behalla Eto'o. Jag forstar att han vill lamna. Moralen som visades senaste sasongen var hemsk och det basta for han kanske ar att lamna. Men for barcelona ar han en nyckelfigur.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-03 22:03
Ämne: Det märks verkligen ....
ja om de är nyttiga! eller rättare sagt ála Messi.
Barcelona Suñol
2008-07-03 21:57
Robinho skulle vara minst lika dyr som silva och jag anser silva vara bättre. Men som Rambla sa så tror jag det enbart är onödigt att spekulera i Madrid spelare då dom inte kommer komma. Pep ville till och med köpa utköpningsklasulen på Dani Parejo men Laporta ville inte förstöra relationen mellan klubbarna. Så det blir inga affärer mellan oss och madrid den närmast framtiden.
Real Madrid MADRID 1902
2008-07-03 21:55
Det märks verkligen att det är kris hos er ni vill ha alla nu för tiden.;)

Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-03 21:53
Inga mera brassar tack för GUDSKULL!
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-03 21:51
Jag vill inte ha den filmande lipsillen Robinho hur bra han än må bli i barca.
Annons: