/spanien/barcelona/forum/20827.aspx/spanien/barcelona/forum/20827.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kallé
2008-07-12 09:47
Läste på goal att Ronaldinho hade startat krig mot Barca ang. OS. Vet ju inte riktigt vad man ska tro men om vi inte har honom i laget 08/09 så:

VV
Alves, Puyol, Milito, Abidal
Touré
Xavi, Hleb
Messi, Henry, Iniesta

Bojan, Eto'o, Marquez, Keita m.fl på bänken.
Jävlar, vi har sjukt bra lag på pappret om man tänker efter.
Bojan kan spela där uppe, då kan man dra ner Iniesta. Keita kan spela på mittfältet. Eto'o kan peta Henry. Marquez kan spela mittback. Många alternativ!

Visca el Barca!
Barcelona Barca_PXM
2008-07-12 03:18
7 spelare som Pep lyftade upp beror på att de klarar av A laget och kommer garanterat fylla upp viktigt utrymme inom truppen, säkert litet antal av de känner varandra väldigt bra på plan. det skulle göra mig väldigt glad. om de utvecklas bra då barca kommer värva lite nästa sommar, men det krävs framgång nu i kommande säsong.

vad tror bARCAgrabbarna här??????????
Valencia D Villa
2008-07-12 02:16
till alla er som lirar fantasy premier league, gå med i min liga 24636-31497
tiller som inte ännu är medlemmar. gå in på premierleague.com och skapa ett konta där.

:)
Barcelona Smacked
2008-07-12 01:54
westin: Hoppas han får chansen,Assulin då menar jag:/
Barcelona Smogen
2008-07-11 23:11
Kixer

Nej, ok, Arsenal har naturligtvis pengar att värva för utan att behöva sälja Hleb. Var lite snabb i skrivandet där, men det jag vill säga är att Barcelona hade förmodligen kunnat slå Arsenal på fingrarna och värvat Nasri istället, om man velat.

Tycker det hade varit en mycket bättre värvning, ung, otroligt lovande spelare. Visst kanske lite lik Xavi men ändå...

sen vet jag ju att Nasri (troligen) aldrig varit aktuell för Barcelona och Hleb är väl en något mer mångsidig offensiv spelare än vad Nasri är, dessutom så är ju Hleb färdigutvecklad och förmpdligen tänkt som en ersättare för ev. Ronaldinho, God Santos eller Gudhjonsen...

nu tjatar tjejen så nu kan jag inte fortsätta diskusionen...
Barcelona Holländaren
2008-07-11 21:58
Frank de Boer:
- Beenhakker var bra på oneliners. Han sa alltid: mentalitet bör alltid vara i din gympapåse. Det är sant. Jag hade det också. Efter 1998, när jag gick till Barcelona, saknade jag skärpan. Jag njöt av livet, Barcelona var underbart, klimatet.. du ser det som en stor semester. Och du saknar de där två sista procenten för att verkligen vara på topp. Jag vill inte tänka på det just nu, för då ger man bara sig själv huvudvärk, men ändå...

Känns som att det där är ett scenario som gäller även idag bland vissa spelare...
Barcelona Henry#14
2008-07-11 21:57
Samuel Eto'o får inte lämna! Minst en säsong till i Barcelona. Känner på mig att det kan bli ett mycket lyckat år för Samu om han stannar hos oss!

Visca Samu!
Barcelona Ciao-V
2008-07-11 21:57
Joe Barnes skriver en väldig intressant analys om Barcelonas nya förvärv av spelare, behov, styrka och svaghet. Han skriver det i en artikel i Goal.com.
För att läsa hela artikeln, se länk.

"....Barcelona need a target man for those teams who are difficult to break down. Who this will be depends greatly on whether or not Eto’o will be sold, Adebayor and Drogba remain likely candidates if Eto’o goes, but who comes in if Eto’o doesn’t leave is anyone’s guess. One thing is certain, Barcelona need someone other than Gudjonsson to fill that role.

The work done by Barcelona in the transfer market so far has been good, on paper. However a great deal depends on whether these signings gel, and on Guardiola’s as yet unproven ability as a manager. Barcelona certainly have the squad to win both the league and Champions League next season, but whether they can avoid more nights like that of April 29th is still debateable."
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-11 21:44
Ämne: Ämne: tycker ....
Gai assulin är inte uttagen till försäsongen, det är 7 andra spelare från b-laget dock.
Kixer
2008-07-11 21:05
Smogen//

Arsenal fick en transferbudget på ca 300milj och dom har spenderat på 200milj, så dom har 100milj att köpa för nu (om Hleb lämnar så blir det väl ca 270)

"Det är ju ändå genom försäljningen av Hleb som Arsenal har råd att värva"

Det är det jag syftar på, och jag kan säga att det stämmer inte!
Barcelona BlueRed.
2008-07-11 21:00
Ämne: tycker borde värva y....Gai Assulin glömde du, mittfältare / Anfallare :).
Thiago Neves vill man verkligen ha i Barca! Teknik, snabbhet, skott utifrån!!! bla.
Barcelona BlueRed.
2008-07-11 20:52
Ämne: Är Hleb klar en elle....
Bojan.Messi.Etoo *LÄNK

westinhoblaugrana

Touré ska allllltid vara med om han är skadefri, han käkar varenda anfallare och mittfältare som kommer mot honom! Sen om Barca ligger under, vilket jag hoppas aldrig kommer hända, då kan man byta ut han mot en offensiv spelare.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-11 20:48
Är Hleb klar en eller :D ??
2008-07-11 20:11
skulle vara kul o se hleb tillsammans med xavi o iniesta på mitten, men de måste toure bänkas..behöver vi inte en defensiv mittfältare? Eller blir det los dos pequeños y hleb?
Barcelona FC-Barcelona
2008-07-11 20:04
Le Bob

Jo jag vet vad det är för spelare vi får för han är en av mina favoriter i Arsenal, längtar att se han på plan med Xavi och Iniesta i mitten :D
Barcelona concorazon
2008-07-11 20:00
ElDuroDeFCB

Du var grym på att marknadsföra Neves :) var ju tvungen att kolla om det fanns nåt med honom!
Självklart är det svårt att dömma nån efter youtube men jag tyckte om det jag såg!! Han är tung!! Tror Barca behöver nån som kan göra mål från långt håll - det kunde han! Hahaa, galet..
Villarreal Le Bob
2008-07-11 19:54
Bara att gratulera till att ni lyckats värva en av världens helt klart mest intressanta spelar just nu. Hleb är ofattbart bra och jag tror inte riktigt ni vet vad det är för snubbe ni egentligen har lagt vantarna på faktiskt. Jag är så sjukt ledsen över att han lämna Arsenal men om det var något lag han skulle gå till så va det Barca, något annat hade inte varit bra nog för honom.

Hleb for president! (länktips)
Barcelona Smacked
2008-07-11 19:31
Hans kontrakt förnyades och hans klausul höjdes och sporting ville ha mer har jag för mig
Barcelona Smogen
2008-07-11 19:11
Jag vill innerligt att Etoó stannar, hoppas Pep och Etoó sätter sig ned i början av nästa vecka och snackar hans framtid i Barca och kommer överens om att köra på minst en säsong till. Är helt övertygad om att får Etoó bara vara skadefri nästa säsong vinner han skytteligan i La Liga...

annars sägs Barca vara sugna på Pavlyuchenko, men som jag sagt många gånger innan, varför värva en anfallare när man redan har världens bästa i truppen?

Synd att Samir Nasri går till Arsenal, han hade varit ett betydligt bättre alternativ än Hleb. Enligt mig har Nasri möjlgihet att bli lika bra som Zidane och om han inte når de höjderna kommer han ändå inom en säsong vara bättre än vad Hleb någonsin varit...
Det är ju ändå genom försäljningen av Hleb som Arsenal har råd att värva frankrikes nästa stora världsstjärna (förutom Benzema såklart).

Thiago Neves? Hade varit riktigt kul och spännande att se honom i Barca...men vad hände egentligen med Mouthino? Var prislappen för hög eller tappade alla bara intresset efter EM?
Barcelona petersays
2008-07-11 19:11
Fast madrid har ju första tjing på huntelaar enligt en klausul. (se madridsidan)
Barcelona Barca_PXM
2008-07-11 19:09
tycker borde värva ytterligare en grym mittfältare, dét behövs nog för rotationer, skador, avstägningar t o m vissa spelare blir plötsligt slitna.

om jag räknar hur många mittfälltare

xavi, iniesta, keita, hleb(påväg), jag räknar ej yaya, marquez eftersom de e defensiva mittfältare.

om jag missade nån mittfältare rätta mig? jag skulle vilja ha med thiago neves, han ger barca enormt plus.

bara barCA!!!
Barcelona BlueRed.
2008-07-11 19:02
Ajax vill ha 20 miljoner Euro för Huntelaar, skulle hellre vilja se han alla dagar före Adebayor, men Ade verkar ändå vara mer intresserad av Milan så hoppas Guardiola börjar leta efter någon annan, *Host Huntelaar* :).

EDIT; Dvs om det är så att Eto'o tänker lämna.
Barcelona Abbe_
2008-07-11 18:54
Ämne: ElDuroDeFCB

jag h....
Det är väl precis det Barça har gjort ;-).
Barcelona NoGo^
2008-07-11 18:49
Ämne: NoGo^

Ok tackar d....Det hoppas jag med, skulle kännas grymt jobbigt om han lämnar.
2008-07-11 18:48
Ämne: Någon som vet vad Et....
Det är väl de obligatoriska fys-testerna innan säsongens start. Detta är antagligen en bild från förra säsongen, eftersom spelarna börjar träna på måndag.

Hoppas verkligen barca köper thiago neves, tror han kan bli stor. Till det priset dessutom.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-11 18:48
ElDuroDeFCB

jag håller helt med dig om att thiago neves skulle vara perfekt värvning, dags för barca att öppna ögonen på honom.

måste bara säga han e grym!!
Barcelona Dizzy
2008-07-11 18:45
NoGo^

Ok tackar då vet ja det:) Hoppas verkligen Etoo stannar.
Barcelona NoGo^
2008-07-11 18:39
Är väl fysiska tester inför säsongen som jag uppfattar det.
Barcelona Dizzy
2008-07-11 18:37
Någon som vet vad Etoo gör för test?
Barcelona Dizzy
2008-07-11 18:26
Börjar försäsongen nu på måndag? Någon som vet.
Annons: