/spanien/barcelona/forum/20826.aspx/spanien/barcelona/forum/20826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2008-10-27 23:51
tarrak

Skulle det inte vara bättre med Jeffren som reserv till nån vänsterytter än Sanchez som reserv till nån central mittfältare. Dessutom så imponerade Jeffren på mej i somras, mer än vad Pedro gjorde.
Barcelona Barcelonito
2008-10-27 23:27
Vilka saker man läser här ibland, sälj Hleb och Henry och köp Kerrison.

Så gör vi, säljer båda, Hleb efter 2 månader i klubben och Henry nu när han äntligen spelar bra och har varit bland Europas bästa spelare i 10 år och köper en "talang". Vi har nämligen inga egna talanger själva i truppen förutom Messi, Iniesta, Pique, Bojan, Pedro, Sanchez, Busquets som alla får chansen i A-laget och Gai, Tiago, Dos Santos, Abraham och Nolito som är på gränsen.

Ibland undrar man vad det är för folk som har tillgång till datorer och internet.

Den här "JÄTTEATTRAKTIVA" fotbollen Arsenal spelar med massa småbarn som tar på sig för stort ansvar är ingenting som Barcas stil. Visst är det kul o se många ungdomar i laget för o kunna skryta om dom sen, men det ger inga titlar och framgång. Och det slutar med att stjärnorna får nog och flyttar till lag som Barcelona som Henry och Hleb.

Barcelona har världens bästa ungdomsakademi och de matchas in perfekt. Vartannat år dyker 3 blivande världsspelare upp och det är Barca ensamma om av toppklubbarna.

Arsenal kan köpa sina ungdomar och förlora titlar men Barca skapar dom själva, ger dom chansen försiktigt och blandar dom ihop med köpta eller egna storstjärnor.

Helt ärligt så blir jag förbannad om Barcelona köper spelare under 24 år. Undantaget är sånna som Pique som återvänder.

Barcelona barcadinho
2008-10-27 23:22
Ja, Jeffren.
Grabben imponerade alla culés under träningsmatcherna innan ligan började.
Jag personligt var helt säkert på att han ska flyta upp till A-laget, när jag förstod att Barca inte kommer värva någon vänsterytter.

Men Pep hade sina planer och han tycker nog att han har tillräckligt med anfallare.

Busquets och Sanchez spelar inte på samma position och har inga samma uppgifter under en match (så som Tarrak skriver).

(jag måste sova)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-10-27 23:18
Ok tack, man hört hört just den frasen ett antal gånger denna säsongen.."Ha marcado Samuel Eto'o"...

Iaf j*vligt kul att de visar Barca imorgon, en trevlig överraskning. Äntligen får vi se Cáceres och Piqué bilda mittpar, de är som en yngre version av marquez o puyol där pique är som puyol i spelstilen.

Tror att Abraham startar på högerbacksplatsen, sen de andra tre är ganska självklara. Busquets självklar, Bojan och Hleb även de ganska självklara. Hoppas det blir en fin tillställning!
Barcelona BlueRed.
2008-10-27 23:16
barcadinho

Fortsätter Atletico förlora så tror jag Ramos blir en kandidat till tränarposten.
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 23:11
westinhoblaugrana:

Tror att det betyder nått: Har målat ex, Eto har precis målat för barca :)
Barcelona barcadinho
2008-10-27 23:08
Men vad roligt att de visar matchen imorgon. Det var en överaskning. Pinto spelar väl, eftersom det är en tradition i CdR att 2:a målis får chansen (förra säsongen fick Valdes spela en del eftersom Jorquera var skadad).

Yaya går ingenstans - det är jag 100 på. Pep är inte så dum att släppa en så viktig balansspelare. Barca har inte panik behov för att tjäna typ 15 milj euro på honom heller.

Jag undrar hur Dos Santos mår idag när hans "pappa" Juando Ramos fick sparken. Det kommer att kännas lite tomt i hans hjärta. Så är det när man inte vet vad ordet tålamod betyder. Men synd för Juando. Det kan svänga fort. För bara 5 månader sen var han en gud, då Tottenham vann FA-cupen och idag är han arbetslös.

Jag ser att det är några marränger här så jag vill grattulera er om en sak. Märker ni nån skillnad nu från förra året när Real gör mål? Ju, i fiol var det något jäkla hårdrock bomba efter varje mål. Äckligt och det förstör fotbollen. Toppen var att man gjorde samma sak på en del matcher i EM. Äckligt.
Men ni har förstått nu att man ska låta PUBLIKEN och göra en bra stämmning efter ett mål och inte någon idiot spansk DJ.
Fotboll är inte än nån jäkla rockkonsert, tack och lov.
Vill man sjunga we well rock you så får man nog åka någon annan stans
Grattis alltså.
2008-10-27 23:02
Kan nån berätta för mig vad "Ha marcado" betyder?
De spanska kommentatorena säger ofta så efter ett mål..
Barcelona tarrak
2008-10-27 22:58
Ämne: tarrak

Vet du va....
Antagligen för att de inte konkurrerar om samma platser. Pep tycker antagligen att han har så bra täckning på ytterplatserna att Jeffren inte behövs. Skulle man ställa två spelare mot varandra, så är det snarare Pedro och Jeffren det stod emellan.
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 22:52
westinhoblaugrana:

Hahahaha va roligt
Barcelona Pep.G
2008-10-27 22:51
tarrak

Vet du varför han inte kom upp till A-laget när spelare som Sanchez gick upp:S
2008-10-27 22:51
Hoshiar

Bara för att han tränar så betyder det inte att han e med. ;)
Barcelona Hoshiar
2008-10-27 22:49
Vf e inte Gai med imon , när han tränade med laget idag ?

Några kommer säkert skriva att : bara för att han tränar så betyder det inte att han e med.
Men jag menare det ej så hoppas ni förstår min fråga.
Barcelona tarrak
2008-10-27 22:11
Jeffren har varit skadad sedan i början av september. En stor muskelbristning om jag inte minns fel. Vet inte hur rehaben har gått, men åtta veckor sa läkarna i den första prognosen.
Barcelona Pep.G
2008-10-27 22:05
Nesto

Han är skadad tror jag för annars varför ska han inte vara med när spelare som abraham och Nolito vara med :S ???
Barcelona Masia
2008-10-27 21:30
En relativt gammal video som visar insidan av Barcas omklädningsrum.
Real Madrid Sherko
2008-10-27 21:23
Visste ni att ni är europas målfarligaste lag nu?
Med ett mål mer än oss....
Menar i ligan, alla mål sammanlagt.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-27 21:19
Drenthe är riktigt bra men tyvär så ruttnar han på Reals bänk.
Canaletes
2008-10-27 21:05
Messi#10

snälla det finns tusentals med "stora talanger" i Brasilien..
Barcelona Ciao-V
2008-10-27 20:52
Ämne: Ciao-V

140 miljo....Okej.
Då var han inte så dyr som trodde även om 13 miljoner euro är också en hel del pengar.

Edit: Drenthe verkar förresten vara en rätt skön kille. Härlig frisyr. :).
"Robinho#10"
2008-10-27 20:40
Ciao-V

140 miljoner kostade han?

Hyder

Det är precis så Calderon& mija INTE jobbar. det är därför vi troligtvis väntar med Dogulas tills nästa år låta han växa lite . men jag skulel hellre vilja att vi köpte han o låna ut han till en spansk klubb, Te:x Almeria, Espanyol..

precis så som barca gjorde med han dem låna ut till Leverkusen, han får känna hur det är att spela i europa, även om det är bättre att låna ut han till en spansk klubb
Barcelona Criff
2008-10-27 20:36
Ciao-V, 13 miljoner euro var det. Som dem har stannat upp hans utvecklingskurva. Skamligt.
Reals bänk är platsen där flest talanger ruttnar bort.
Barcelona Ayaz
2008-10-27 20:20
Dom som ska vara med imorgon.

Pinto, Jorquera, Piqué, Cáceres, Sylvinho, Alves, Abidal, Touré, Sergio Busquets, Víctor Sánchez, Henry, Bojan, Eto'o, Hleb, Nolito och Abraham.
Barcelona Ayaz
2008-10-27 20:09
Det är kanske för tidigt att veta men är det någon som vet om viasat kommer att sända Barca mot Basel?Eller blir det stream igen :)
Barcelona DeRiA_BaRcA
2008-10-27 19:56
trolig startelva tills imon?:)
Barcelona Ciao-V
2008-10-27 19:44
HAHAHAHA... Kolla på Drenthe...!
Det var roligt, måste jag säga.
Killen var faktiskt inte så billig heller. Runt 20 miljoner, antar jag.
Barcelona Hyder
2008-10-27 19:38
Messi#10

Hur mycket har du sett av Kerrison? Hur mycket har du sett av Hleb i Barça-tröjan?

Inte mycket tror jag du svarar på båda frågorna. Att sedan Kerrison sägs vara en bra talang får man ta med en liten nypa salt då många spelare som är lovande i sydamerika inte klarar sig lika bra i Europa. Sedan finns det givetvis dem som blommar ut också men när du säger att du vill sälja Hleb och Henry för att köpa en chansning till spelare är konstigt. Att se en spelare på Youtube där man klippt ihop sekvenser av bara positiva saker är ingen grund nog för att få en bra bild av en spelare. Det är så Calderon och Pedja arbetar i Real Madrid, jag menar kolla bara på Drenthe :)
Barcelona Messi#10
2008-10-27 19:21
har du inte hört om han riktig grym talang
Delarocha RIP Puerta
2008-10-27 19:13
Messi 10; är Kerrison bra på FM09 eller vem är han?
Barcelona Smacked
2008-10-27 19:13
Ämne: tycker vi ska sälja ....
Nej det ska vi verkligen inte.
Annons: