/spanien/barcelona/forum/20825.aspx/spanien/barcelona/forum/20825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB10
2008-07-12 16:48
shit om Barca säljer Ronaldinho för 15 milj euro är det fan människans historia största skämt!!!
del_piero_91
2008-07-12 16:40
komigen nu, ramos tar alves alla dar i veckan...offensvit och defensivt, men alves har bättre högerfot...
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-07-12 16:38
Alves offensivt men Ramos defensivt. Jag skulle välja Alves :)
del_piero_91
2008-07-12 16:37
ramos eller alves?

vad säger ni då?
Barcelona petersays
2008-07-12 16:22
Nu har Pep bett Crosas lämna klubben också.
Real Madrid Shi
2008-07-12 16:17
Ämne: angående att sälja r....
Det är stor skillnad på Ronaldinho och Zidane. Zidane är en man som alltid hade enorm kontroll på sitt liv utanför planen och det är en väldigt vis och mogen man. Ronaldinho lät rikedomen och kändisskapet get to him, det är därför han är där han är nu, se bara freekick masters videon med Ronladinho så förstår ni vad jag menar.

Det är en sak att nå toppen men det svåraste är att hålla sig kvar där uppe en lång period. Tror Ronaldinho blir en flopp a la Rivaldo om han går till Milan, det är skrämmande hur otränad han är.

Neves är något extra, får ni honom så kan jag gratulera till somarens bästa värvning i Primera.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-12 15:56
ElDuroDeFCB

Ja exakt, men vi kan nog hålla med om att milans ledning beter sig osportsligt och har en tendens att snåla. När jag säger osportsligt menar deras sätt att yttra sig om våra spelare, som de gjort ända sen rijkaard tog över klubben. Sånna saker stör mig otroligt mycket, massa pratkvarnar och lovar en massa. AJa i slutändan så var det kritik ifrån deras egna fans så för mig kvittar det.

Om klubben beslutar sig för att sälja dinho så för gud skull inga rea priser, hoppas ledningen spelar hårt och tagit några lektioner ifrån andra när det gäller att sälja en nyckelspelare till det priset spelaren är värd.
Villarreal Platero
2008-07-12 15:44
Ciao-V //

börjar också tro att adebayor stannar. tror Wenger hellre vill adebayor i laget än eto'o. vi vet ju att adebayor kan producera i england.

i silly season riktar jag mig enbart efter tre hemsidor där jag vet att jag får bra fakta. det är svenskafans, arsenal.com och youngguns
(mkt Arsenal nu)

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-12 15:40
Ride_The_Big_One(6)

Jag kan hålla med dig om att alla italienare inte är snåla eller äckliga,ett ex. på det är Moratti och Inter som spenderar oh spenderar, men Berlusconi har nog lagt alla sina pengar på att bli omvald till Italiens president och nu saknar Milan pengar. Nej men skämt å sido, Om en spelare i Dinhos klass säger att han vill joina Milan, då betyder det att han är villig att satsa blod och svett på att återigen bli världens bästa.
Barcelona Ciao-V
2008-07-12 15:37
Ämne: har laporta avgått n....
Det är silly-säsong. Det stämmer. Nu sägs det att Adebayor kostar bara 17 miljoner pund.
...Man funderar på att sluta läsa media.
Jag tror dock att det är inget annat påhitt.
Vi får se hur det slutar, men jag tror att Arsenal kommer att behålla honom. Såtillvida de inte är sugna på Eto'o.
2008-07-12 15:32
ElDuroDeFCB

Att milan är snåla vet nog även deras fans om, men nu tar vi och lugna ner oss med att kalla en hel nation för äckliga. Inga dagis fasoner här inte.
=)

I detta fall så förstår jag faktist att milan inte överspenderar för magikern för just nu så är han i usel form, det är en stor chansing att pröjsa för honom just nu då man inte vet vad som pågår i skallen på dinho. Men de borde ju ändå veta vad han är kapabel till när man får han i bra fysisk form, frågan är orkar han vill han?

I deras fall så måste de ju värva spelare för de har ju en betydligt mycket sämre trupp än inter som får ses som en ännu stor kandidat till ligan igen om truppen i milan inte utökar.

Barcelona FCB10
2008-07-12 15:19
hahaha kolla på den här bilden! så j'vla bra tänkt!

kolla länktips!
Villarreal Platero
2008-07-12 15:15
Rambla // Dizzy //

vet att han inte kommer gå till oss. men man kan ju önska ;)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-12 15:11
Vadå Milan har inte råd?=????

De snåla jävla italienare har hur mycket pengar som helst. De köpte knappt några spelare förra säs., de tog hem Champions och köpte inga spelare inför den gångna säs. Vart fan är deras pengar då. De sålde Cheva för mång milj belopp, det har casch med den snåla Berlusconi vill leka katt och råtta med oss. Han erbjöd 800milj förra säs. sägs det och nu är han inte ens villig att betala 250milj.

De kan ta sig i skinkan de där äckliga italienare.
Barcelona Rambla
2008-07-12 15:10
Yaya Touré spelar i Barcelona även kommande säsong oavsett vad Wenger säger. Till skillnad mot Hleb så har inte Yaya begärt att få lämna. Pep släpper inte Yaya. Om sen Hleb i slutändan hamnar i Barça eller Bayern, låter jag vara osagt.
Barcelona Dizzy
2008-07-12 15:06
Platero

Aldrig att Barcelona släpper Yaya. Yaya har varit Barcas viktigaste spelare han är oerhört viktig. Så jag tror du kan glömma han:D
Barcelona Dizzy
2008-07-12 15:04
Tror faktiskt Ronaldinho inte kommer att lämna. city vill ge mycket pengar för han men dinho vill inte till city och Milan har knappt råd Milan och Barca kommer inte överens om priset så jag tror Dinho stannar minst en säsong till:)
Villarreal Platero
2008-07-12 15:04
Ride_The_Big_One(6) //

jag försöker hålla fast mig så gått det går hehe.

eftersom det verkar som om hleb kommer gå till barca så hoppas jag att Wenger lyckas få med yaya i den affären. vi behöver en defensiv mittfältare i truppen och bröderna toure i samma lag kan aldrig vara fel.
stor förlust för oss om hleb går dock!

allt det där med laporta kan inte vara bra för varken klubben eller spelarna. sånt stör verkligen uppladdningen för säsongen
Barcelona Lujàn
2008-07-12 15:02
Platero

Nej, Lapaorta sitter kvar men Ingla, Soriano, Vicens och några andra från ledningen avgick i torsdags.
Barcelona Smogen
2008-07-12 15:01
angående att sälja ronnie för 15mille...

Ronaldinho är 28år, han har alla möjligheter att bli världens bästa spelare igen...
Var inte Zidane 27 när Real köpte honom för 700 mille? Visst, Zidane var ju i toppform när han såldes och Ronnie är ju nu i en formbott, men ändå...
nej, får man inget vettigt bud för honom, låt Pep snacka med Ronnie, låt honom åka till sitt älskade OS och behåll honom en säsong till...
2008-07-12 14:57
Platero

Det är en stor soppa allt de här, man får ta allt med nypa salt för det är en massa bs för tillfället.

Sist jag läste så har Laporta inte tänkt att kliva ner ifrån president båsen.

Saken är så här att Eto kanske faktist stannar kvar, så därför är dealen med ade ganska långt just nu.

Vilket vore bra för oss då det inte blir alltför stora förändringar.

SILLY SEASON är här, håll i dig annars ramlar du av karusellen.

=)
Barcelona Rambla
2008-07-12 14:55
Så där ja, då var en 4-dagars resa till Florens bokad. Av en tillfällighet så spelas Fiorentina - Barcelona den 30:e juli. ;)
Villarreal Platero
2008-07-12 14:53
har laporta avgått nu eller inte?

herregud vad tidningar hittar på. nu står det att adebayor ska till milan för halva priset Arsenal begärde från början. samtidigt så ryktas det inget om att barca skulle ha sänkt sitt bud.

vart får dom allt ifrån haha!
2008-07-12 14:51
Smacked

Okej du tar allså en oprövad neves ifrån den brasilianska ligan före silva som visat upp sig i ligan samt landslaget/em?

Tänk på hur lång tid det tar för att spelaren ska anpassa sig också, det tog tid för kaka och mycket tyder på att det skulle ta tid även för denna supertalang.

Spännande spelare?
-Helt klart, men jag vill inte ha han som dinhos ersättare, pressen skulle bli för stor för ynglingen!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-07-12 14:33
Anledningen till Att Ronaldinho överhuvudtaget är med i OS truppen, beror på att NIKE vill det punkt slut. Jag tror inte om många vet, men NIKE bestämmer mycket i Brasiliens trupp och de har jävligt mycket att säga till om. Vill de Att Dinho ska spela OS så kommer Dinho att göra det. Brasiliens landslag är idag ett av NIKES största varumärke och NIKE lägger enormt mycket pengar och reklam för att marknadsföra NIKE via Brasilien. OCH om de vill se deras bäst säljande figur spela för Brasilien så kommer HAN att spela.

Sen skulle jag inte bli ett dugg förvånad om Dinho inte går till Milan utan väljer Man City och City byter sponsor till NIKE... Jag skulle inte bli förvånad alls
Barcelona labarca
2008-07-12 14:30
Vilka mer här tycker inte att de nya hemmastället ser så bra ut :S

och det där med ronaldinho hoppas att han stanar och vissar vad han kan här i barcelonaaaa
Barcelona Smacked
2008-07-12 14:29
helt ärligt skulle jag ta thiago neves framför silva.
Barcelona Dizzy
2008-07-12 14:14
Jag hoppas verkligen han kommer. Han är det bästa alternativet för Ronaldinho om Dinho skulle lämna då.
Kixer
2008-07-12 14:08
barcadinho//

Skulle han gå till City skulle han endå inte vinna något där.
Barcelona Ciao-V
2008-07-12 13:56
På måndag börjar säsong-träningen. Ronaldinho ska vara med på träningen på måndag. Messi kommer att ansluta sig till truppen den 15 juli och Eto'o den 19 juli.

Se länk.
Annons: