/spanien/barcelona/forum/20820.aspx/spanien/barcelona/forum/20820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hoshiar
2008-07-06 17:08
Jag läste någonstans att Rosell var visepresident för nått Nike typ i brasilien . Är det nån som vet nått? isåfall kan han väll uttnyttja det och värva bra spelare som sponsrar nike om han nu skulle bli president efter valet.
Barcelona BlueRed
2008-07-06 16:27
Ämne: Någon som vet varför....
Förmodligen för att Pep vill ha en lite större och starkare spelare, så att det finns någon som kan hota i luften när det är hörnor eller frisparkar.
Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-06 16:16
Någon som vet varför just Barca så gärna vill ha Just Adebayor?
Barcelona R_10_ME
2008-07-06 16:14
bilder från dagen
Barcelona fcs
2008-07-06 15:35
Ämne: Är bara nyfiken, vad....

Jag föredrar Laporta framför allt pga ekonomi. Det är hans förtjänst att Barca är den stora klubben IGEN. Under Gaspar eran var vi inte så populära, många storaspelare ville inte ens tänka på Barca. Idag har vi bästa spelare, största stjärnor och ingen av dem vill lämna Barca. Förut var det så, om Milan tex ville ha någon spelare vi kunde bara drömma att han valde oss framför dem.

Den som Laporta skötte dåligt är försäljning av spelare. Jag gillar inte heller att skulden för misslyckande läggs på spelare och att ledningen erkänner inte att det var framför allt deras fel. Det var dem som gav förtroende till Rijkaard och det var felaktigt beslut.

Barcelona Xoonix
2008-07-06 15:27
Rosell vinna idag? Vad har han att vinna? Han blir inte president idag om förtroende röstningen inte går Laportas väg, då blir det nyval vilket jag tycket skulle vara idiotiskt och störa förberedelserna för den kommande säsongen, Laporta har enligt mig skött sig utmärkt, inte minst på den ekonomiska biten, men vi har ju trots allt vunnit CL och Ligan 2 gånger under hans ledning och han har gett Frank R ett av de bästa lagen man kan förfoga över i världen, så den sportsliga biten ska inte han lastat allt för mycket av, det är ju upp till spelarna och tränaren att se till att det presteras, inte presidenten, han ska underhålla med materialet. Sen tycker jag att vi har en redan fantastisk trupp, att göra sig av med Eto´o om han vill stanna är enligt mig bara idiotiskt, han är ju en grym striker! Och vill Ronaldinho visa vad han går för, gärna för mig! Vi vet inte hur hans relation till Frank var och kanske kan Pep få han att prestera igen, jag tycker båda två ska behållas. Nyförvärven ser otoligt lovande ut och det får då mig att knappt kunna vänta till säsongen drar igång!
Barcelona Myrran
2008-07-06 14:23
dnw

Tvivlar på att det är så kul att se röstningen om på tv. Bara massa folk som lägger ett papper i en en låda.

A.Gaudi

Valet stängs 21.00 och det beräknas bli 25-30 tusen röster enligt den officiella hemsidan. Så det beror hur snabbt dem räknar ;)
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-06 14:22
Ja, och här finns inga vinnare.
Barcelona Ghazza
2008-07-06 14:20
Som sagt... Detta är inget presidentval eller dylikt. Detta är endast en förtroendeomröstning.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-06 14:17
A.Gaudi:

Vad menar du med ''när beräknas det att vi har en vinnare''?
Barcelona A.Gaudi
2008-07-06 14:12
när beräknas det att vi har en vinnarE?
Barcelona dnw
2008-07-06 14:02
Vart kan man se hela valet live på tv eller något
Gattuso #8
2008-07-06 14:00
Grymt att eran redaktion har en live uppdatering om president valet.

Tackar!
Barcelona A.Gaudi
2008-07-06 13:47
crap också. nu verkar racet om huntelaar ta fart. troligen ska arsenal lägga ett bud på 220 miljoner på honom. huntelaar som har potentialen att bli en av de allra bästa anfallarna någonsin. nae vi håller oss nog till adebayor vi.

arsenal måste skratta sig hela vägen till emirates om dom lyckas sälja adebayor för 360 miljoner och samtidigt köpa huntelaar för runt 200.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-06 13:44
Bort med Laporta
Barcelona A.Gaudi
2008-07-06 13:27
tycker det bara är löjligt hur Rosell attackerar Laporta. kallar honom lögnare osv. i mina ögon sänker det bara honom, knip igen och vinn valet genom dina egna styrkor. Inte bara genom att attackera Joan.

Hur som helst lär väl ändå Rosell bli nästa president, även om han inte blir framröstad idag. det är väl inte mig emot då jag tror han skulle vara en mycket bra president.
Barcelona Rambla
2008-07-06 12:33
Giralt ser ut som en grisgalt. Han verkar vara en paragrafryttare och som styr sina känslor över principer. Han verkar strunta i hur klubbens framtid påverkas av resultatet, utan hans drivkraft känns handla mer om att avsätta Laporta till varje pris.
Barcelona Suñol
2008-07-06 12:20
Usch var den där Giralt stör mig med sin dubbelhaka och glansiga panna. Jag tror att Laporta tar hem det här och det är bäst för klubben. Om två år är det ju presidentval igen varför kan dom inte vänta till det? Det är ju inte så att Laporta inte haft sportsliga framgångar. Det känns som personerna som ligger bakom förtroendeomröstningen gör det för sin egen skull inte klubbens synd då jag har tyckt Rossell(Om det nu är så att han har haft ett finger med i spelet) varit en rätt bra kandidat för jobbet om två år.
Spanien Power170
2008-07-06 12:14
Grabbar hor stor chans tror ni att Laporta vinner idag , jag menar i en skala från 0-100 % vill jag gärna veta.
Tacksam för svar

MVH
Barcelona Dizzy
2008-07-06 12:10
Rambla

Jaha ok då förstår jag. Tack:)
Barcelona Rambla
2008-07-06 12:04
Han är en advokat och soci (medlem). Det är han som är initiativtagare till denna röstning då det var han som samlade ihop de röster som krävdes. För två säsonger sen var det han som anmälde Laporta och ledningen att de tillträde 8 dagar för tidigt när de tog över 2003. Vilket innebar att Laportas 8 dagar för tidigt räknades som att han suttit ett år av sin presidentperiod.
Barcelona Hoshiar
2008-07-06 11:59
Vem är Girialt (stavning)? Han har nått med röstningen att göra va?
Barcelona Rambla
2008-07-06 11:58
Ämne: Tror faktiskt Rosell....
Hur kan Rosell vinna något som inte är en tävling? Denna omröstning handlar inte om Rosell. Den handlar om förtroendet finns kvar för Laporta eller inte. Rosell är enbart en trolig presidentkandidat i ett tänkbart framtida presidentval.
Barcelona Ghazza
2008-07-06 11:54
Tack redaktionen för liveuppdateringen, uppskattas enormt!
Barcelona Dizzy
2008-07-06 11:34
Tror faktiskt Rosell kommer att vinna idag.
Barcelona Evička
2008-07-06 11:33
Tompa
Den ekonomiska biten har ju också varit kritiserad. Att han vill sälja ut t ex Mini tyder på ett alltför stort ekonomiskt lättsinne, menar en del. Och det är väl frågan om Foster-projektet är fullständigt ekonomiskt försvarbart.
Barcelona Tompa
2008-07-06 10:56
Barcas ekonomi går väldigt bra. Men även om omsättningen ökar si och så många % varje år gäller det ju att göra något vettigt med pengarna. Som jag ser på saken vore det ett fruktansvärt slöseri med pengar at betala Arsenal motsvarande nästan 400 milj spänn för Adebayor samt en lön på (troligen) en bra bit över 1 miljon kr i veckan.'

Vad gäller förtroendeomröstningen idag räknar jag med att Laporta klarar sig men mitt förtroende för honom börjar naggas i kanten ordentligt. Ekonomi kan han och övriga styrelsen men den sportsliga biten sätter jag allt större frågetecken för.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-06 10:33
----Messi----

Han har lika stor rätt som dig att ta ut en drömelva, lägg ner sandlåda nivån.

Gabriel/sherko

Måste hålla med Gab angående guti att det känns som han inte har nåt att göra i en drömelva, men som sagt det är blir så när man tar ut spelare ur ens eget lag. I vårt fall blir det ju alves istället för ramos, detta är då mer utav en smaksak som Gab sa då bägge är världsklass ytterbackar. Men pågrund utav hans offensiva kvaliter och kreativitet samt frisparks kunskapet så väljer jag ramos här.

Sen måste jag även hålla med Gab angående sneider, sneider istället för gago, jag menar vad går vi efter igentligen?

Jämnhet,kvalite,effektivitet, då är det självklara valet att sneider går före gago som inte visat tillräckligt.

Barcelona Gabriel
2008-07-06 04:01
Öh, Guti i en drömelva i la liga? Folk måste skämta eller gå på knark haha. Killen spelar 5 bra matcher under en hel säsong, vilket skämt. Sen, om han blir uttagen till landslaget så bojkottar jag =)

Såg föresten nu att det var bästn elvan mellan Barça & Real som det handlar om. Min ser ut så här:

Casillas
Alves - Pepé - Puyol - Abidal
Xavi - Sneijder - Iniesta
Messi - Eto'o - C.Ronaldo

Tycker detta är det solklara valet, det enda man kan diskutera över är vem som ska spela mellan Ramos och Dani för jag måste erkänna att Ramos är en världsklass spelare, det är en smaksak.
----Messi----
2008-07-06 03:43
Din fjolla byt ut ramos mot dani alves, gago mot toure.
Annons: