/spanien/barcelona/forum/20818.aspx/spanien/barcelona/forum/20818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst!
2008-07-14 12:06
Ride_The_Big_One(6)

Han är en fjortis. Det finns flera 15-oringar här som skriver skriver som en vuxen person men den här " Real är 1000 gonger bättre än barcelona" är lite efterbliven.
Real 1000 gånger bättre än barcelona.
2008-07-14 12:02
Ride_The_Big_One(6)//
Du jag vet att mitt namn är dumt!!

Men jag vill bara veta för jag är Arsenal supporter så ja.

Och du varför ska jag läsa dem spanska tidningarna för??
Dem skriver bara SKIT!!

Barcelona GaiAssulin^^LionelMessi
2008-07-14 11:45
jag vill verkligen ha silva som ronaldinhos ersättare.

Jag vill jag ha inte ha in nån mer för det verkar vara dött om att etoo lämnar. Jag hoppas verkligen han stannar om han lämnar vill jag ha in pavelchenko som ersättare som skulle vara perfekt som avbytare kanske starta om han är i form.

då skulle det bli så här:

silva----etoo----messi

om etoo lämnar:

silva-----henry-----messi ( den här e mer trolig)

men nu har ju barca köpt hleb så man vet inte om silva kommer. men om pavelchenko kommer så skulle han vara backup eller variera med henry och bojan eller kanske ibland vila messi
Barcelona bearlakeyours86
2008-07-14 11:42
Vart tar ezquerro vägen?
jag vill se david silva i barca
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-14 11:40
Ani Lorak

Hleb spelstil liknar Iniestas, Hleb är mer en passningspelare än en avslutare, Iniesta går mer på avslut av dessa men deras spelstil liknar varandras i sitt sätt att driva bollen.

Båda kan användas på mitten samt längre upp.

Barcelona Ani Lorak
2008-07-14 11:38
Hleb verkar vara klar för barca..va tycker ni om det?..kan inte så mycket om honom...men om han blir köpt är det väll så att han ska ersätta RONALDINHOs plats..o det vet jag inte om han klarar av..helst skulle jag föredra o behålla Dinho men om han lämnar som det ser ut så lämnar han och då kan jag bara se Silva från Valencia som en bra ersättare.
Barcelona GaiAssulin^^LionelMessi
2008-07-14 11:37
nån som vet hur mycket ronaldinhos utköpsklausal är i euro ??
Barcelona Dizzy
2008-07-14 11:34
Verkar som Barca har lagt ett bud på Thiago Neves 10 million euro. Hoppas han kommer!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-14 11:05

Du vill visa upp ditt namn här som en fjortis, så kom inte med att du inte vill bråka för det är rätt tydligt att du är lika barnslig som barnen på dagis.

Läs de spanska tidningarna för mer info.

Rambla

Läste att du skulle åka ner till Italien för att se matchen mot viola?

-Jag blev grymt fundersam och funderade faktist på att åka ner, men jag tror jag vänter till säsongstart och gör en 4 dagars resa då.

Kommer bli nice att se en massa cules.
=)
Barcelona Rambla
2008-07-14 10:59
Pato:

Efter den kritik Laporta fick för Deco-affären, så lär han aldrig acceptera ett så lågt bud. Speciellt inte när han kan peka på Citys "megabud". Fast inget förvånar mig längre när det gäller Barcelonas mercato. Det slutar väl med att Galliani får betalt för att ta Gordinho med sig på planet tillbaka till Milano. ;)
2008-07-14 10:48
Hej!

Jag vill inte bråka.

Men tro ni att Helb kommer att komam til ler??
Pato
2008-07-14 10:36
@ Rambla

Det ar val uppenbart att det ar Laporta som sponsrar honom med flygbiljetten. €20m? Laporta bor vara tacksam om han ens far €15m. ;-)
Barcelona Barcelona #7
2008-07-14 10:36
Jag tycker att €20Miljoner är ganska lite.
€25-30 är perfekt :D
Barcelona Rambla
2008-07-14 10:18
Ämne: Galliani har tagit f....
Har han verkligen råd att flyga? Ah, han kanske flyger ekonomiklass?

EMD tror att Galliani kommer att lägga ett bud på €20m.
Barcelona Barcelona #7
2008-07-14 10:10
Ronaldinho, anfallare (Milan)
- 13juli *uppdaterat*: Nu skriver Sport att Ronaldinho har bestämt sig för att gå med på Manchester Citys erbjudande som skulle ge Barcelona €32 miljoner. Milan uppges ha 48 timmar på sig att matcha budet, vilket verkar föga troligt.

David Silva, anfallare (Valencia)
- 13 juli: Med Arshavin ur bilden, är Silva förstavalet som ny vänsterytter. Den beskedligare prislappen på €20 miljoner är en stor del av anledningen. Detta enligt El Mundo Deportivo.

Från Barcelonas Silly Season.

Man säljer Ronaldinho för 30-35€ Miljoner och köper David Silva för 20-25€ Miljoner.

Jag hoppas verkligen att man säljer Ronaldinho och köper Silva som ersättare till Ronaldinho.
Pato
2008-07-14 09:36
Galliani har tagit flyget till Barcelona for att forsoka slutfora Ronaldinhos overgang till Milan. Han har tagit med sig den stora (naja...) planboken - €10m. Laporta star for middagen igen?
Real Madrid Blancos_31
2008-07-14 02:13
Ämne: Ämne: Hej! ja....
har det varit ryktad om han länge eller? isåfall e han försvarare och vad för en? vem ska han peta isåfall? inte pyol!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-14 01:34
Ämne: Hej! jag kommer inte....
Blancos_31.
Ja för då hoppas vi Culés att den nya ung talangfulla Henrique ska anlända till Katalunya och Barça.
Välkommen Henrique.
Real Madrid Blancos_31
2008-07-14 01:23
Hej! jag kommer inte hit för att bråka jag bara är intresserad av alla klubber o se va dom köper... så ajg råka läsa ditt och jag undrar varför du sa en värvning imorn? ska de bli nåt specielt imorn eller?

Barcelona Rambla
2008-07-14 01:10
Ämne: @ Rambla

Dinho ar....Dinho är den som jag verkligen hoppas lämnar och det så fort som möjligt. Självklart gärna till en ansenlig summa då.

Aja, dags och knoppa, vi får se vad som sker i morgon. En värvning blir det i alla fall i morgon. En ung lovande brasiliansk mittback. Henrique Adriano Buss. Undrar om det kommer att snackas om att "parkera bussen" under kommande säsong. ;)

Bona nit!
Pato
2008-07-14 01:04
@ Rambla

Dinho ar forst ut. :-)
Spanien Pitur_
2008-07-14 01:04
Pato //

Han dricker inte kaffe, han äter och dricker guld annars kan jag inte förstå vart våra CL + Shevchenko pengar har tagit vägen..
Barcelona Rambla
2008-07-14 01:03
"bra betalt", är något vi har slutat att hoppas på denna sommar. Klubben har en spordirektör som inte ens kan stava till ordet förhandling.

Klubben gör upp om Decos prissumma innan Em. Vilken idoti, även om 10 miljoner kanske är rimligt för en 31-åring, men det känns som om man hade kunnat krama ur lite mer.

Giovani säljs för 6 miljoner, efter endast en säsong i a-truppen. What's next? Bojan och Messi för reapris?
Pato
2008-07-14 00:58
"och att ni får bra betalt". Galliani skulle satta kaffet (som Laporta betalat for, forstas) i halsen om han horde det dar.
Barcelona Rambla
2008-07-14 00:58
Pitur:

Jag har svårt att se honom drivas av enbart pengar. Han har har tjänat så mycket under sina säsonger i Barcelona att man kan tycka han har så det blir över. Jag tror inte heller på Citys projekt. Trots det så hoppas jag att han går dit, för det kanske innebär att Milan blir desperata och värvar Adebayor istället och då slipper vi honom. ;)

Usch, denna mercato är verkligen en prövning för oss culés. Jag menar, när man får läsa om skräckscenario som det idag, Eto'o + 10m för Adebayor. Då känns det som om det inte kan bli värre.
Spanien Pitur_
2008-07-14 00:56
Aja, kom inte in för att hetsa upp någon. Hoppas att han går till valfri storklubb och att ni får bra betalt, det skulle kännas bäst. Må väl.
Spanien Pitur_
2008-07-14 00:54
H.C Xavier //

Och båda två kan inte vara brottslingar då eller? Dum diskussion att starta då jag inte i något sammanhang försvarat Silvio och därmed knappast kan beskyllas för dubbelmoral.

Rambla //

Klart de får vara jag tycker bara återigen personligen att deras projekt känns helt dödfött, men vem vet Ronaldinho kanske överaskar. Känns som att han kunde säkert kunde fått mer i Galaxy eller liknande om pengar var det enda intressanta dock.
Barcelona Rambla
2008-07-14 00:48
Pitur:

Ja det stora misstaget var ju att inte sälja då, men det är lätt att vara efterklok efter den här miserabla säsongen. Grejen är den att han då fick en sista chans till att skärpa till sig och han lovade Rijkaard och alla berörda att verkligen uppträda proffesionellt. Han höll väl det löftet i någon månad under hösten, sen var han tillbaka i gamla vanor igen.

Varför skulle inte City få lov att vara intresserade? De tror nog på sitt projekt och anser väl att de har en rimlig chans att få över honom. De skickade ju en hel delegation till Brasilien för att övertala honom.

H.C Xavier:

Äsch, vi lägger ner förolämpningarna, de leder inte till någon givande diskussion. Dessa fans ska inte lastas för Berlusconis handlingar. Det är väl inte helt omöjligt att även Barcelona har ett eller annat lik begravt i någon garderob genom historien, och de ska inte vi heller lastas för. :)
Barcelona H.C Xavier
2008-07-14 00:47
Pitur:

Att anklaga Thaksin Shinawatra för brottsling är ju fullkomligt skrattretande när Berlusconi är ägare av AC Milan.

Noll respekt för alla med dubbelmoral.
Pato
2008-07-14 00:44
Haha. Jag vore inte ett dugg forvanad om sa vore fallet. :-)

All right. Kanske inte hans egna ord, men har ingen tro pa att Bronzetti skulle sta och dra en massa rovare om Ronaldinho bara for att det pa nagot vis skulle gynna Milan.
Annons: