/spanien/barcelona/forum/20815.aspx/spanien/barcelona/forum/20815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_PXM
2008-07-14 21:15
barcadinho

mitt hjärta låter precis samma som du angående ronaldinho, och hoppas och hoppas tills sista sekund att barca köper thiago neves. vill inte låta negativ men i mittfältets offensiva del, tror inte det räcker med iniesta, xavi, keita om jag inte missat nån mer.

det kommer garanterat dyka upp behov av rotation, eller skador, avstägning osv. det e bara ta thiago neves, han e garanterat värd barca tröjan.

barca o inget annat!!!
Barcelona Rambla
2008-07-14 21:10
Gattuso #8:

Kom in i matchen. Du tycks ha missat en väsentlig sak. Det är Barcelona som inte vill ha kvar honom, inte tvärt om, och så har det varit länge. Problemet är bara att ingen har lagt något bud på honom tills nu. Milan har bara babblat i italiensk press utan att någonsin lägga något bud. Det är först nu de har fattat att de faktiskt måste förhandla om ett pris.

barcadinho:

Självklart kommer även jag att sakna honom. Jag kan inte glömma allt vad han har gjort för Barcelona när han var på topp. Alla dessa minnen man har kommer inte bara att försvinna. Dagens Ronaldinho komer jag dock inte att sakna alls. Det är bara att inse att han är slut, åtminstone i Barça. Helt ärligt så tror jag att han får svårt att komma tillbaka överhuvudtaget. Jag ser hellre att han spelar i en toppklubb som Milan, även om de får slåss på fotbollens bakgård Uefa-cupen denna säsong, än i en liten klubb som Manchester City. Självklart är man ju väldigt nyfiken på att se hur han kan prestera i Serie A och i en klubb som slåss om ligatiteln.

Antonio Puerta:

Jag har faktiskt inte en aning, men EMD skriver ju att Barça har lagt ett bud även om jag tvivlar på det. Vi får väl se vad som händer. Jag tror nog att just nu ligger fokus på att föröska lösa det här med Ronaldinho innan någon ny spelare värvas.
Barcelona Ciao-V
2008-07-14 21:04
barcadinho//
Håller med. Det vore bra om han går till Man City. Då hade man sett framemot matcherna i PL.
Man City är, enligt mitt tycke, en sympatisk klubb, om man bortser ifrån den nuvarande ovanlige ägaren.
Hade varit ännu bättre och mer nöje om Svennis och Backe hade varit kvar i tränarbänken.
Den klubben satser verkligen på att bli en klubb att räkna med i framtiden. Precis som Tottenhamn som ligger i farten och vill komma upp sig i ligan.

Men, men vi får se hur denna saga slutar.
Barcelona Lujàn
2008-07-14 20:57
Barcelona FCB10
2008-07-14 20:53
Sköna bilder från dagens medicinska prov i Barca!
Barcelona barcadinho
2008-07-14 20:50
Rambla/

Jag vill inte låta för känslomässigt, men JAG kommer att sakna honom.

Det kommer att bli lättare för mig i hjärtat om han flyttar till City. Jag kommer att må dåligt om han hamnar i Milan. Ungefär som med Maradona. Napoli har blivit mitt favorit lag i Italien när han hamnade där. Det gick lättare att svälja situationen (även om hans tid i barca var en katastrof).
Det kommer att kännas lättare i hjärtat som sagt för mig om han hamnar i city och inte hos de andra klubbar som jag inte orkar med.

Det är mina privata känslor. Jag vet att många vill se honom hellre i ett topplag, men inte jag.

Thiago Neves lär bli en bra spelare och kommer förmodligen spela bl a som vänster anfallare (om han värvas på riktigt).

Men inte han eller nån annan kan ersätta Ronaldinho i bra form.
Jag skrev det förut och jag skriver igen. Vi måste vänta många år för att kunna se såna prestationer som han gjorde under sin goda tid hos oss. Kanske 10-15 år.
Såna spelare växer inte överallt.

Ett tragedi, det är var det är.
Och jag gillar inte tragedier.

(förlåt att jag behöver ta upp såna saker igen. Det är inte så lätt som ni förstår).

Men jag håller med att R10 var mer som ett besvär på sistone än en delaktig spelare.
Jag är inte blind.
Men det gör alltid ont i hjärtat när en superikon måste lämna eller sluta.

(jag måste ta en koppkaffe, jäkla skit).
Barcelona nemo
2008-07-14 20:34
Haha, kolla länktips. Enligt Sport ska ett uzbekiskt lag ha lagt ett $40 miljoners bud på Eto'o. Vad sägs om det här?
Barcelona Ciao-V
2008-07-14 20:34
Hahaha...
"Milan verkar ha fått eld i rumpan"; "Det sägs att han kapade ett flygplan i morse i Milano med destination Barcleona". Hehehe...

Det är väldigt roligt att följa denna soppa. Hur kommer det att sluta? Ingen vet det. Troligen inte ens de inblandade ännu.

Tänk er, vad synd det blir om Milan supportrarna, om Barcelona och Ronaldinho väljer Man Citys erbjudande!!

Även om Barcelona inte kommer att jäklas med Ronaldinho, så är det inte alls självklart att 20 miljoner räcker, om nu Milan sträcker sig så långt.

Att Ronaldinho har gjort sitt i Barcelona, har jag som många andra insett för länge sedan.
Men jag följer gärna fortsättningen av soppan med nöje.
Barcelona Antonio Puerta
2008-07-14 20:22
RamblaHur stor chans är det att Thiago Neves hamnar i Barca?. Vems plats kommer han ta om han kmr till Barca ?

Tacksam för svar:)
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 20:12
Ämne: Mycket snack om Dinh....
Fin bild :) faktiskt :).
Barcelona Myrran
2008-07-14 20:09
Mycket snack om Dinho nu, hänger dock inte med lika bra nu när man jobbar men Milan verkar ha fått eld i rumpan iaf. Bara vi får bra betalt för honom så är jag nöjd, mer av en belastning för laget nu för tiden.

Såg att Eto'o skulle till någon klubb Ukraina. Nämen hej tjena det tror jag inte ett dugg på. Men ett gott skratt fick man iaf.

Och som en litet bonus så länkar jag till en Barca bakgrund som jag själv har gjort så om nån vill använda är det bara att ta. Hade lite tråkig nu på kvällen som ni kanske förstår och resultatet blev väl helt okej.
Gattuso #8
2008-07-14 20:08
Ämne: Milan kommer sjunka ....
Det är alltid så när en av sina favoritspelare lämnar sitt favvo lag, hur tror du tex vi kände när sheva lämna?

annars ser det ganska lugnt här, folk har accepterat att r10 vill/ska bort
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 19:45
Ämne: Är det någon mer än ....
Rambla

Haha såg det där nu.. "Ronaldinho dagen" hahaha.

Föresten, är du medlem i Barcelona?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-14 19:43
Ska bli kul o se Caceres o Pique spela i Skottland, framförallt Cáceres. Han lär väl bilda mittbackspar med Marquez från start i första matchen iallafall.
Barcelona Unicef
2008-07-14 19:21
Ämne: Den där Thiago Neves....
Ja verkligen, han verkar ju slakta in bollarna mål=) kan spela ist för Messi oxå om/när skador dyker upp.Hleb o Neves o jag skulle mysa på bra!!!
Barcelona Rambla
2008-07-14 19:11
Den där Thiago Neves verkar vara en spännande spelare. Om han är i närheten att likna Rivaldo i sitt spel som det skrivs, så kan det vara en bra värvning. Speciellt den summan som nämns. Kan bli nästa storstjärna om han får till det i Barcelona. Vem kommer att sakna Ronaldinho då?
Barcelona Abbe_
2008-07-14 19:04
Ännu fler :-).
Barcelona Dizzy
2008-07-14 18:59
Rambla är kommer det mer roliga nyheter:D
Barcelona Barca_PXM
2008-07-14 18:57
det känns att marginaler kommer avgöra vilka spelare går till vilka lag, hoppas marginalen ligger på vår sida nu. och barca behöver 2-3 nya spelare. man kan inte lita 100% på de 7 unga som Pep lyftade upp, de behöver tid för att ettablera sig i la ligas nivå.

barCCCA och inget ANNAT!!!!!!!!!!
Barcelona Rambla
2008-07-14 18:44
Är det någon mer än jag som tycker hela den här soppan med Ronaldinho är riktigt underhållande och kul? Det är tack vare Milans och Gallianis inblandning i det hela. Stackars Galliani som säkert fick eld i röven igår kväll när det började sippra ut nyheter om att Man City hade lagt ett lockande bud. Det sägs att han kapade ett flygplan i morse i Milano med destination Barcleona. Snacka om att vara desperata. De hade tänkt att vänta ut Barcelona till de sista dagarna av augusti innan fönstret stänger. :)

För att inte tala om redaktionen här på SF. Ronaldinho-dagen? Ursäkta men, hahaha, give me a break.
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 18:24
Ämne: Men det här börjar b....
Håller med, och för att göra det klart så borde alla veta varför, om man kollar vilka spelare Guardiola letar efter. Adebayor, Pauvlychenko(Stavning?). Starka centrala anfallare, inte så svårt och räkna ut ungefär, varför dem vill sälja Eto'o, Guardiola tänker inte som Rijkaard, så enkelt är det.
Barcelona Gud är störst!
2008-07-14 18:18
Men det här börjar bli tröttsamt alla skriver om samma sak hela tiden "hur tänker ledningen varför sälja etoo" osv. Jag förstor inte heller det men fan det skrivs om det hela tiden. Sidan blir bara förstörd.
Barcelona Smogen
2008-07-14 18:13
Vi har ju ett litet hopp om att båda stannar och just nu verkar det ju faktiskt som att i alla fall Etoó kan göra det....om han nu inte lämnar för spel i Ukraina då. lol

Guardiolas uttalande idag tyder ju ändå på att Barcelona börjar förbereda sig för att behålla en eller två av spelarna. Som jag tidigare sagt tror jag Etoó kommer göra succe igen i barcelona, förutsatt att han får vara skadefri.

I övrigt hoppas jag på Thiago Neves...
Barcelona FCB-Barça
2008-07-14 18:05
Jag fattar inte att man kan tänka tanken på att sälja eto'o han är klart en av dem 5 bästa anfallarna i världen vad tänker man på roman paulechenko ska han vara bättre en eto'o jag fattar inte riktgt hur dem tänker!
Barcelona Dizzy
2008-07-14 18:03
Gud är störst!

Tyvärr så tror jag Ronaldinho lämnar:(

Men hoppas han stannar!
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 18:03
Han (Ronnie) kanske kan ta och lyssna på Rivaldo lite :).

Länk*
Barcelona Barcelona #7
2008-07-14 17:54
Gud är störst!

Håller med dig :D
Barcelona Gud är störst!
2008-07-14 17:50
Hmmm... Hoppas det blir so. :D

Se länk.
Barcelona Suñol
2008-07-14 17:48
BertilBagare: På vilket sätt kan han köpa ut sig själv? Det tåget har redan gått så det är inte så troligt.
Barcelona Dizzy
2008-07-14 17:46
Inget är klart än men vem trodde Ronaldinho skulle spela för City låter hur konstigt som helst!

Kan inte se Dinho i en annan tröja:(
Annons: